Skocz do zawartości

Tempomat problem przy instalacji


Rekomendowane odpowiedzi

285953368-tempo.jpg

61 colour MH, destination pin 1 zielony Reset

84 colour BC, destination pin 6 czerwony +

85 colour MB, destination pin 4 pomarańcz on/off

86 colour BG, destination pin 5 niebieski -

Po podłączeniu przewodów do kostki jak na foto, (plus pod bezpiecznikiem po przekręceniu stacyjki, żółty przewód luzem) tempomat dziwnie się zachowuje.

Po przekręceniu stacyjki ikonka tempomatu zapala się i gaśnie jak pozostałe.

(Na postoju)

Włączam na ON - nic się nie dzieje

Przekręcam i przytrzymuje przełącznik ustawiania prędkości zapala się zielona kontrolka tempo i na komputerze pojawia się info "Cruise Control włączony". Puszczam przełacznik prędkości "Cruise Control wyłączony" .

Tak samo zachowuje się bez względu na to czy jest na ON czy OF. crazy.gif

Help

post-7556-14352516346322_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dla mnie to masz gdzieś zamieniony 84 z 85.

84 mam pusty bo zasilanie poszło z bezpiecznika, ale z tego wychodzi że z 85 powinno iść napięcie hmm.gif Jutro zmierzę miernikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 84 mam pusty bo zasilanie poszło z bezpiecznika, ale z tego wychodzi że z 85 powinno iść napięcie

> Jutro zmierzę miernikiem.

Widzisz, tylko że 84 to nie jest dodatni z zasilania, a przyspieszanie (+) na manetce tempomatu.

Odepnij ten kabel i podłącz pod pin 84, a wszystko inne zostaw tak jak jest - powinno wtedy działać jak należy waytogo.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz, tylko że 84 to nie jest dodatni z zasilania, a przyspieszanie (+) na manetce tempomatu.

> Odepnij ten kabel i podłącz pod pin 84, a wszystko inne zostaw tak jak jest - powinno wtedy działać

> jak należy .

Otóż to ok.gif

Miro podepnij tak jak w opisie, ale pin 84 idzie do zwiększania prędkości (+) a nie do zasilania, tak jak pin 86 to zmniejszanie prędkości.

Zasilanie, czyli prąd juz podpiąłeś ze skrzynki smile.gif

ps. Doczytałem, że nie podpiąłeś- żółty przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otóż to

> Miro podepnij tak jak w opisie, ale pin 84 idzie do zwiększania prędkości (+) a nie do zasilania,

> tak jak pin 86 to zmniejszanie prędkości.

> Zasilanie, czyli prąd juz podpiąłeś ze skrzynki

> ps. Doczytałem, że nie podpiąłeś- żółty przewód.

To już nie kumam. 84 pin podpięty pod czerwony z manetki (ten który był zasilany ze skrzynki) i cisza. Żółty luzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żółty pod bezpiecznik podłącz, aby sztrum był

Sztrum jessss, jesss, jess zlosnik.gif

to tempomat tysz jeessssssss ok.gif

Rado masz kolejne piwko (w pamięci hehe.gif).

Jak nic nie wymyśle z wakacjami w tym roku to zawitam nad morzem a wtedy................. odwiedzę jak nic 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sztrum jessss, jesss, jess

> to tempomat tysz jeessssssss

> Rado masz kolejne piwko (w pamięci ).

> Jak nic nie wymyśle z wakacjami w tym roku to zawitam nad morzem a wtedy................. odwiedzę

> jak nic

Spoko nie ma problemu, trzeba sobie pomagać wink.gif

Mi pomógł Lisek, ja pomogłem Tobie, Ty pomożesz.....komuś zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 61 colour MH, destination pin 1 zielony Reset

> 84 colour BC, destination pin 6 czerwony +

> 85 colour MB, destination pin 4 pomarańcz on/off

> 86 colour BG, destination pin 5 niebieski -

a manuala do instalacji skad masz? podzielisz sie? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a manuala do instalacji skad masz? podzielisz sie?

Przeanalizowałem wątek na stronie bravo klubu, gdzie Rado udzielał wskazówek. Udzielił mi kilku cennych informacji i się udało zlosnik.gif Generalnie w moim pierwszym poście masz wszystko jak na tacy ok.gif

Kolory kabelków pokrywają się z tymi które wychodzą z dźwigni tempomatu

Przeciągasz kable do komory silnika

Odpinasz wtyczkę po lewej jak na foto (rozbierasz)

Wyciągasz żółte zaślepki, wciskasz kabelki na swoje miejsca blokując je tymi samymi zaślepkami (przy dźwigni kable lutowałem)

285972708-wtyczka.jpg

Fotki autorstwa Rado zlosnik.gif

post-7556-14352516377323_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

> Przeanalizowałem wątek na stronie bravo klubu, gdzie Rado udzielał wskazówek. Udzielił mi kilku

> cennych informacji i się udało. Generalnie w moim pierwszym poście masz wszystko jak na tacy

Piszesz o tym?

61 colour MH, destination pin 1 zielony Reset

84 colour BC, destination pin 6 czerwony + (zwiększanie prędkości)

85 colour MB, destination pin 4 pomarańcz on/off

86 colour BG, destination pin 5 niebieski - (zmniejszanie prędkości)

> Kolory kabelków pokrywają się z tymi które wychodzą z dźwigni tempomatu

Ile kabli idzie z manetki? 5?

Co z tym żółtym, wspomnianym we wcześniejszych postach? Pod jaki bezpiecznik go podłączamy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z tym żółtym, wspomnianym we wcześniejszych postach? Pod jaki bezpiecznik go podłączamy?

Znalazłem taki, który daje napięcie po przekręceniu stacyjki. Miernik w łapę i do dzieła. ewentualnie sprawdzę pod fajrant i cyknę fotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem taki, który daje napięcie po przekręceniu stacyjki. Miernik w łapę i do dzieła.

> ewentualnie sprawdzę pod fajrant i cyknę fotę.

Acha, to coś się znajdzie... Ale jak będzie zdjęcie, to będzie jeszcze lepiej.

Czy takie podpięcie wymaga jeszcze jakiegoś "osiowania" czy będzie działać i sygnalizować załączenie kontrolką i odpowiednim komunikatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Acha, to coś się znajdzie... Ale jak będzie zdjęcie, to będzie jeszcze lepiej.

> Czy takie podpięcie wymaga jeszcze jakiegoś "osiowania" czy będzie działać i sygnalizować

> załączenie kontrolką i odpowiednim komunikatem?

Podłączysz i działa, nic nie musisz więcej robić. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niebieski kabel

Czyli ten na pierwszym zdjęciu przy wtyczce ma taką "moc"?

U siebie tempomat już mam, ale ja płaciłem specowi 250 za podłączenie. Teraz mój znajomy stwierdził, że w następnym aucie już to będzie miał. Powiedziałem mu, że tu też się da... i na forum znalazłem, że można pominąć speca. Oczywiście ma NB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za taką prowizorkę to powinna być dopłata od "szpeca". Druciarnia na maxa.

Człowieku ogarnij się. To nie jest zdjęcie z mojego auta...

Chyba wszyscy pamiętają, że robisz takie rzeczy i wykonujesz je za odpowiednią opłatą. Ale to Twoja sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Człowieku ogarnij się. To nie jest zdjęcie z mojego auta...

> Chyba wszyscy pamiętają, że robisz takie rzeczy i wykonujesz je za odpowiednią opłatą. Ale to Twoja

> sprawa...

To dopisz, że zdjęcie znalazłeś w necie, a nie wrzucasz i można traktować jako Twoje oraz przewodnik po instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dopisz, że zdjęcie znalazłeś w necie, a nie wrzucasz i można traktować jako Twoje oraz

> przewodnik po instalacji.

Ja nic nie wrzucałem... Chyba poruszamy się po innych płaszczyznach. niewiem.gif

Ale skoro masz coś do dodania, to śmiało... Chętnie zapoznam się (zapewne nie tylko ja) z cennymi radami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wyraziłem swoją radę, nie robić drutexu i tyle. Takie zdjęcie od razu powinno w kosmos wylecieć.

> A kto chciał to do mnie napisał i uzyskał odpowiedź, poradę i wskazówki.

Ogarnij się trochę i przestań się wymądrzać.

To jest zdjęcie z mojego fiata, a jak jest mój to mogę sobie w nim robić co chce.

Powiedz lepiej co złego jest w tym podłączeniu, zamiast klepać o druciarni, bo to nic nie wnosi do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i o to chodzi... Konkretnie niebiesko-czarny "1" czy niebiesko-czarny "2"?

Ale co z nimi? Nie kumam o co Ci chodzi. niewiem.gif

W tej wtyczce podłaczasz tylko manetke pod te zaznaczone 4 piny. a zasilanie tzw sztrum bierzesz z bezpiecznika w kabinie, chyba ze nie chcesz DRUCIARSTWA to zapytaj kolegi od emocji. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co z nimi? Nie kumam o co Ci chodzi.

> W tej wtyczce podłaczasz tylko manetke pod te zaznaczone 4 piny. a zasilanie tzw sztrum bierzesz z

> bezpiecznika w kabinie, chyba ze nie chcesz DRUCIARSTWA to zapytaj kolegi od emocji.

Dobra, teraz już rozumiem. Myślałem, że prąd po stacyjce też jest gdzieś na tej wtyczce.

Będzie druciarstwo, bo nie mam czasu i ochoty na "podania" via priv.

Wg niektórych, forum nie jest wystarczająco godnym miejscem, żeby można się na nim dzielić swoją wiedzą i pomagać innym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest złego to oceń sam, to jest po prostu akcja drutex. Przecież ten przewód wystarczy wlutować w kostkę ponad przekaźnikami w odpowiedni pin, który tam jest. I wtedy będzie ok. Skoro lutowałeś 4 przewody, to jaki problem było rozebrać tę wtyczkę, w której to powinno siedzieć. Rozumiem, jakby to była wtyczka z tyłu komputera, gdzie trzeba go całego wyciągać. Ale tu??????? Szkoda gadać.

A czemu zwróciłem na to uwagę?. A dlatego, że kilku użytkowników już pisało i płakało, że jak silnik pracuje, to im się tempomaty odłączają, ale to akurat o Grande Punto chodziło. A czemu? Właśnie przez takie drutexy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co jest złego to oceń sam, to jest po prostu akcja drutex. Przecież ten przewód wystarczy wlutować

> w kostkę ponad przekaźnikami w odpowiedni pin, który tam jest. I wtedy będzie ok.

Jasne, że tak, ale ja nie miałem czasu na szukanie odpowiedniego pinu. Rano jechałem na urlop.

Skoro

> lutowałeś 4 przewody, to jaki problem było rozebrać tę wtyczkę, w której to powinno siedzieć.

Jak pisałem najpierw trzeba znaleźć, do tego etapu nie miałem czasu juz dojść.

> A czemu zwróciłem na to uwagę?. A dlatego, że kilku użytkowników już pisało i płakało, że jak

> silnik pracuje, to im się tempomaty odłączają, ale to akurat o Grande Punto chodziło. A czemu?

> Właśnie przez takie drutexy.

Przez ten drutex tempomat działa kilka lat, wiec nie mam ochoty przy nim grzebac, aby było pieknie jak w aptece.

Każdy niech sobie robi jak uważa. Gdybym komus zlecił i zapłacił to bym wymagał, a tak po prostu działa , wiec nie widze problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> W moim przypadku dokładnie tak

Zbliża się dzień montażu tempomatu, więc kilka pytań do instalacji:

1. Czy przy podpinaniu instalacji (odpinaniu wtyczki) odłączałeś akumulator? Zdrowy rozsądek by to nakazywał, ale czy jest to wymagane?

2. Czy opisane piny dotyczą każdego silnika? Mi chodzi o 1.9 120KM.

3. Wtyczka po lewej na zdjęciu czyli ta większa (w Multijet'cie 1,9 120KM wtyczki są umiejscowione w kierunku jazdy z boku akumulatora, między silnikiem a baterią - duża jest bliżej kabiny)?

4. Jak odpiąć wtyczkę? Zwalniam żółte zabezpieczenie, unoszę dźwignie i sama powinna się odłączyć przy maksymalnym podniesieniu dźwigni czy musimy ją dodatkowo wyciągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbliża się dzień montażu tempomatu, więc kilka pytań do instalacji:

> 1. Czy przy podpinaniu instalacji (odpinaniu wtyczki) odłączałeś akumulator? Zdrowy rozsądek by to

> nakazywał, ale czy jest to wymagane?

Odlaczylem +

> 2. Czy opisane piny dotyczą każdego silnika? Mi chodzi o 1.9 120KM.

Jak pamiętam to raczej nie. Przynajmniej w stilo były inne.

> 3. Wtyczka po lewej na zdjęciu czyli ta większa (w Multijet'cie 1,9 120KM wtyczki są umiejscowione

> w kierunku jazdy z boku akumulatora, między silnikiem a baterią - duża jest bliżej kabiny)?

Eee nie wiem

> 4. Jak odpiąć wtyczkę? Zwalniam żółte zabezpieczenie, unoszę dźwignie i sama powinna się odłączyć

> przy maksymalnym podniesieniu dźwigni czy musimy ją dodatkowo wyciągnąć?

Sama chyba lekko wychodzi i ciągniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odlaczylem +

Ok! ok.gif

> Jak pamiętam to raczej nie. Przynajmniej w stilo były inne.

No to jest problem...

> Eee nie wiem

Wszystko będzie zależeć od tego, które to piny.

> Sama chyba lekko wychodzi i ciągniesz.

Dobra!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 61 colour MH, destination pin 1 zielony Reset

> 84 colour BC, destination pin 6 czerwony +

> 85 colour MB, destination pin 4 pomarańcz on/off

> 86 colour BG, destination pin 5 niebieski -

Jak w temacie, potrzebne numery złącz dla Multijet 1.9 120KM.

Ewentualnie potwierdzenie, że jest tak samo... Może eLearn coś podpowie?

EDIT:

Wychodzi na to, że to piny:

77 MB - pomarańcz - on/off

38 MH - zielony - reset

78 BG - niebieski - zmniejszanie prędkości "-"

56 BC - czerwony - zwiększanie prędkości "+"

13 LV - żółty - zasilanie + z bezpiecznikiem 5A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Odpinasz wtyczkę po lewej jak na foto (rozbierasz)

Jak zdjąć osłonę wtyczki M010? Nie mogę sobie poradzić a nie chcę jej uszkodzić. Jakieś podważanie, przesuwanie?. Proszę o pilną odpowiedź bo rozbebeszyłem autko i utknąłem w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przesuwasz

Poradziłem sobie. Małym śrubokrętem trzeba podważyć zatrzask znajdujący się na zaokrąglonej części osłony i przesunąć ją w kierunku przeciwnym do strzałki (czyli w prawo).

Podłączyłem instalację ale nie działa. Może jest inny rozkład pinów dla M-Jet 2.0 niż dla innych M-Jetów (38, 56, 77, 78) albo coś źle zrobiłem. Robiłem wariant z włożeniem przewodów w odpowiedni otwór i zblokowanie ich tym żółtym kołeczkiem (bez wysuwania różowego zabezpieczenia). Może tu nie ma połączenia, muszę przedzwonić przewody. Ze schematu wnioskuję, że włączenie tempomatu powoduje podanie napięcia 12V na pin 77 i wtedy wyświetli się komunikat o włączeniu CC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Podepnę się pod temat, żeby nowego nie zakładać. Mam problem z podłączeniem tempomatu w moim NB Sport 2.0MJ 2008. Miałem gotową instalację pod osłoną, dziś podłączyłem manetkę tempomatu ze stilo - niestety nie ma żadnej reakcji na przyciski.

Co mogę sprawdzić? Czy mogę coś aktywować przez MES?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czasem tak maja

> wez smignij na droge i pstrykaj manetka w czasie jazdy, res tez klikaj i odpali, u qmpla w sporcie

> to samo bylo, zagadal dopiero w czasie jazdy

Niestety nie pomogło. Poprzełączałem wiele razy, klikałem RES i bez jakiejkolwiek reakcji. Coś z kompa da się sprawdzić, czy odsyłać manetkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.