Skocz do zawartości

Mitsubishi Outlander VS Honda CRV 2010.


maagog

Rekomendowane odpowiedzi

> Obydwa modele z roku 2010, silnik benzyna, skrzynia A/T.

> Jakie sa roznice w napedzie i jak to sie przeklada na praktyke i wlasciwosci jezdne.

> Krotko mowiac, ktore lepsze i dlaczego.

oba to dolaczane napedy na tyl, w obu mozna wymusic teoretycznie stale 4x4 do ~40km/h

oba rozwiazania oparte sa na sprzeglach wieloplytkowych, ogolnie dosc mizernych

osobiscie jakbym mial wybierac TYLKO miedzy tymi dwoma to bralbym honde - prowadzi sie po asfalcie jak osobowka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obydwa modele z roku 2010, silnik benzyna, skrzynia A/T.

> Jakie sa roznice w napedzie i jak to sie przeklada na praktyke i wlasciwosci jezdne.

> Krotko mowiac, ktore lepsze i dlaczego.

Sprawdź ile kosztuje wymiana rozrządu w misiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oba to dolaczane napedy na tyl, w obu mozna wymusic teoretycznie stale 4x4 do ~40km/h

pierwsze słyszę - W CR-V napęd jest całkowicie automatyczny, kierowca nie może zmieniać sam trybów AWD/FWD. w praktyce napęd jest tylko fwd, poza sytuacjami, gdy dochodzi do uślizgu, wtedy z odczuwalnym opóźnieniem dołączany jest tył.

w mitsubishi - owszem, można się "pobawić" przełączaniem trybów napędu.

> oba rozwiazania oparte sa na sprzeglach wieloplytkowych, ogolnie dosc mizernych

> osobiscie jakbym mial wybierac TYLKO miedzy tymi dwoma to bralbym honde - prowadzi sie po asfalcie

> jak osobowka

napęd awd jest lepszy w outlanderze, po asfalcie prowadzą się podobnie, CR-V może bardziej jak osobówka, bo jest mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obydwa modele z roku 2010, silnik benzyna, skrzynia A/T.

> Jakie sa roznice w napedzie i jak to sie przeklada na praktyke i wlasciwosci jezdne.

> Krotko mowiac, ktore lepsze i dlaczego.

outalnder wiekszyw w srodku znacznie , prowadzenie podobne , choc na wielkosc patrzac honda jest mniejsza wiec z parkowaniem bedziesz mila troszke lepiej ,

Naped nie ma co porownywac outlander bije honde , w hondzie typowy automat z dolanczanym tylem , w misiu masz 3 tryby pracy napedu , jest to niby elektronika ale daje duzo

w razie pytan wal smialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwsze słyszę - W CR-V napęd jest całkowicie automatyczny, kierowca nie może zmieniać sam trybów

> AWD/FWD. w praktyce napęd jest tylko fwd, poza sytuacjami, gdy dochodzi do uślizgu, wtedy z

> odczuwalnym opóźnieniem dołączany jest tył.

> w mitsubishi - owszem, można się "pobawić" przełączaniem trybów napędu.

> napęd awd jest lepszy w outlanderze, po asfalcie prowadzą się podobnie, CR-V może bardziej jak

> osobówka, bo jest mniejszy.

2010 to juz najnowsza buda i jest dostepne pokretlo wyboru fwd auto lock. Jezdzilem taka 2.2d i o ile na autostradzie prowadzila sie bardzo dobrze to w szwajcarii w gorach na swiezym sniegu nie dala dary mimo zimowek. Stary forek na wielosezonowych lepiej sie spisywal w tych warunkach

edyta

a moze cos pokrecilem z tym wyborem napedu w hondzie, juz nie pamietam...

Bez znaczenia w obu autach jest to dolaczny mizerny naped

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obydwa modele z roku 2010, silnik benzyna, skrzynia A/T.

> Jakie sa roznice w napedzie i jak to sie przeklada na praktyke i wlasciwosci jezdne.

> Krotko mowiac, ktore lepsze i dlaczego.

Ale weź pod uwagę również diesla w Hondzie.

jeździłem w trasach zarówno dieslem jak i benzyną.

Diesel jest o wiele przyjemniejszy niż o 10KM mocniejsza benzyna. Benzynę trzeba bardzo ciągnąć na wysokich obrotach (wtedy jest dynamiczna)

Co do napędu (nie mam porównania z Mitsubishi) to jest wystarczający w normalnej eksploatacji. Tył dołącza się kiedy jest potrzebny (nawet raz crvka ładnie się z błota wyciągnęła smile.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> outalnder wiekszyw w srodku znacznie , prowadzenie podobne , choc na wielkosc patrzac honda jest

> mniejsza wiec z parkowaniem bedziesz mila troszke lepiej ,

> Naped nie ma co porownywac outlander bije honde , w hondzie typowy automat z dolanczanym tylem , w

> misiu masz 3 tryby pracy napedu , jest to niby elektronika ale daje duzo

> w razie pytan wal smialo

Z tego co czytam Outlander ma wieksze mozliwosci w trudnych warunkach.

Mam pytanie o jego tryby pracy:

2WD - rozumiem, ze tylko i wylacznie napedzany jest przod. Tyl sie nie wlacza nawet przy uslizgu.

4WD - w tym trybie naped dziala jak w CRV. Tyl wkracza do akcji przy uslizgu przodu.

Robi to gwaltownie jak w Hondzie, czy bardziej inteligentnie?

LOCK - staly 4x4. Dziala bez ograniczen czy jest limit predkosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oba to dolaczane napedy na tyl, w obu mozna wymusic teoretycznie stale 4x4 do ~40km/h

To chyba dotyczy Outlandera, bo w CRV nie ma zadnego kontrolera.

> oba rozwiazania oparte sa na sprzeglach wieloplytkowych, ogolnie dosc mizernych

> osobiscie jakbym mial wybierac TYLKO miedzy tymi dwoma to bralbym honde - prowadzi sie po asfalcie

> jak osobowka

Bardzo przyjemnie, tylko szum wiatru jest do bani. Nie wiem czy to uszczelki czy lusterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale weź pod uwagę również diesla w Hondzie.

> jeździłem w trasach zarówno dieslem jak i benzyną.

> Diesel jest o wiele przyjemniejszy niż o 10KM mocniejsza benzyna. Benzynę trzeba bardzo ciągnąć na

> wysokich obrotach (wtedy jest dynamiczna)

> Co do napędu (nie mam porównania z Mitsubishi) to jest wystarczający w normalnej eksploatacji. Tył

> dołącza się kiedy jest potrzebny (nawet raz crvka ładnie się z błota wyciągnęła )

Prawdopodobnie diesel ma znacznie wyzsze ceny.

A benzyna jest wystarczajaca, nawet w parze z A/T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co czytam Outlander ma wieksze mozliwosci w trudnych warunkach.

> Mam pytanie o jego tryby pracy:

> 2WD - rozumiem, ze tylko i wylacznie napedzany jest przod. Tyl sie nie wlacza nawet przy uslizgu. Tak tylko przod

> 4WD - w tym trybie naped dziala jak w CRV. Tyl wkracza do akcji przy uslizgu przodu. Nie masz też stały napęd na 4 żadnych szarpniec po prostu masz napęd na 4 bez większego wpływu na spalanie ale proporcje przekazywanego napędu na tył są male

> Robi to gwaltownie jak w Hondzie, czy bardziej inteligentnie?

> LOCK - staly 4x4. Dziala bez ograniczen czy jest limit predkosci?

jest prędkość graniczna chyba coś koło 100 nie pamiętam napęd ma większe przełożenie niż 4wd max chyba do 45% większe spalanie jest na forum mitsubishi dokładny rozpis jak działa z tabelka co kiedy i jak , w wolnej chwili poszukam i podrzuce . Powiem tak miskiem w miejscu baczka zrobisz w hondzie ciężko wyczuć napęd i trudno jeździć bokami napęd napewno nie ma porównania do hondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obydwa modele z roku 2010, silnik benzyna, skrzynia A/T.

> Jakie sa roznice w napedzie i jak to sie przeklada na praktyke i wlasciwosci jezdne.

> Krotko mowiac, ktore lepsze i dlaczego.

http://moto.pl/MotoPL/1,99239,4345365.html

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35442

tu masz cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://moto.pl/MotoPL/1,99239,4345365.html

> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35442

> tu masz cos

czyli lipa. Lock 4x4 dziala do max 40km/h i do tego sprzeglo wieloplytkowe sterowane jest eletromagnesem (sprzegla wieloplytkowe sterowane osobna pompa hydrauliczna np BMW potrafia przeniec zdecydowanie plynniej i wyzszy moment na druga os

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

> czyli lipa. Lock 4x4 dziala do max 40km/h i do tego sprzeglo wieloplytkowe sterowane jest

> eletromagnesem (sprzegla wieloplytkowe sterowane osobna pompa hydrauliczna np BMW potrafia

> przeniec zdecydowanie plynniej i wyzszy moment na druga os

Nie wiem jak w tym nowym CR-V ale w poprzednim, który zjeździłem od nowości do 315kkm w 6 lat napęd był spięty na postoju i do jakiejś niewielkiej prędkości. Podczas przyspieszania tył się rozłączał i załączał płynnie przy różnicy prędkości osi.

W terenie spisywał się właściwie tak samo jak np. Nissan Navara bez blokad dyfrów. Tyle, że wcześniej zawisał na podwoziu.

Z drugiej strony tył dopinany przez sprzęgło elektromagnetyczne w X-trail-u, którym jeździłem po CR-V działał gorzej. Załączał się bardzo ostro a w terenie przez symulację szpery hamulcami, grzązł zamiast wyjeżdżać z błota. Próbuję ruszyć koła mielą, hamulce blokują mielące koło i niby to drugie powinno wyciągnąć ale hamulec dławi silnik.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli lipa. Lock 4x4 dziala do max 40km/h i do tego sprzeglo wieloplytkowe sterowane jest

> eletromagnesem (sprzegla wieloplytkowe sterowane osobna pompa hydrauliczna np BMW potrafia

> przeniec zdecydowanie plynniej i wyzszy moment na druga os

Kierowca może korzystać z napędu tryb wybierania na konsoli centralnej, aby wybrać "FWD" dla najlepszego zużycia paliwa; z "Auto 4WD" wybranego trybu, system korzysta z tyłu zamontowany elektronicznie sterowany sprzęgło transferu automatycznie i płynnie trasie więcej mocy tylne koła, w zależności od warunków jazdy i nawierzchni. Kierowca może swobodnie zmienić tryb dysku w dowolnym momencie. Kiedy "Auto 4WD" tryb jest wybrany, Outlander 4WD System jest zawsze wysyła jakąś moc na tylne koła, automatycznie zwiększając ilość pod pełnym przyspieszaniu przepustnicy. Sprzęgło przenosi się do czterdziestu procent dostępnego momentu obrotowego na tylne koła podczas przyspieszania przy całkowicie otwartej przepustnicy, a ta jest ograniczona do dwudziestu pięciu procent ponad 40 kilometrów na godzinę. Przy stałych prędkościach rejsowych, aż do piętnaście procent dostępnego momentu obrotowego jest wysyłana na tylne koła. Przy niskich prędkościach przez ciasnych zakrętów, moment obrotowy sprzęgła jest ograniczona, zapewniając gładszą czuć w zakręt. [20]

Do jazdy w szczególnie trudnych warunkach, takich jak śnieg, kierowca może wybrać "tryb 4WD blokady. W trybie Lock, system wciąż rozdziela moment obrotowy z przodu iz tyłu automatycznie, ale zapewnia większą przekazywanie mocy na tylne koła. W suchych warunkach, 4WD Lock Mode kładzie nacisk na wydajność. Większy moment obrotowy skierowany jest na tylne koła niż w trybie 4WD AUTO, aby zapewnić większą moc off linii, lepszą kontrolę podczas przyspieszania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub luźne i większą stabilność przy dużych prędkościach. Tylne koło jest przeniesienie momentu obrotowego wzrosła o 50 procent w stosunku do kwot w trybie 4WD AUTO - czyli do 50 procent momentu obrotowego dostępne jest wysyłany do tylnych kół pod całkowicie otwartej przepustnicy przyspieszania na suchej nawierzchni. Kiedy w 4WD Lock Mode, moment obrotowy na tylne koła zmniejsza się w mniejszym stopniu na zakrętach niż w trybie 4WD Auto. [20]

to jest przetlumaczone transletem googlowym , szukam dalej pelnej tabeli co gdzi i ile ,

ale na 100 % w trybie 4 wd masz naped staly na 4 tylko w zaleznosci od predkosci i innych parametrow auta jest uzaleznione ile momentu 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> czyli lipa. Lock 4x4 dziala do max 40km/h i do tego sprzeglo wieloplytkowe sterowane jest

> eletromagnesem (sprzegla wieloplytkowe sterowane osobna pompa hydrauliczna np BMW potrafia

> przeniec zdecydowanie plynniej i wyzszy moment na druga os

tu mas zlinka z you , widac jak dzila napewd w trybie 4ed lock z wylaczonom kontola trakcji

i porfi test widac ze nawet w 4wd auto kreca sie wszystkie 270751858-jezyk.gif bez dolaczania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co czytam Outlander ma wieksze mozliwosci w trudnych warunkach.

> Mam pytanie o jego tryby pracy:

> 2WD - rozumiem, ze tylko i wylacznie napedzany jest przod. Tyl sie nie wlacza nawet przy uslizgu.

> 4WD - w tym trybie naped dziala jak w CRV. Tyl wkracza do akcji przy uslizgu przodu.

> Robi to gwaltownie jak w Hondzie, czy bardziej inteligentnie?

> LOCK - staly 4x4. Dziala bez ograniczen czy jest limit predkosci?

Internet pełen jest głupot dotyczących tego napędu. W rzeczywistości tryby 4WD i LOCK działają na tej samej podstawie - poziom otwarcia przepustnicy, prędkość, kąty skrętu, a ostatnim czynnikiem jest poślizg kół. Całość połączona jest z ESP. Nie ma żadnych ograniczeń dotyczących prędkości, a nazwa "LOCK" jest tylko chwytem marketingowym - tryb ten przekazuje 50% więcej niż 4WD (czyli mnożnik 1,5), granicą jest oczywiście 50/50. Czyli jeśli np. jadąc ze średnią prędkością w trybie 4WD tylna oś dostaje 30%, w trybie LOCK będzie dostawać 45%. Jadąc autostradą w trybie 4WD tylna oś dostaje 10%, w trybie LOCK 15% itd. Obydwa tryby działają cały czas, nic się nie rozłącza jak w innych tego typu rozwiązaniach. Pod tym względem CRV jest lata świetlne za Outlanderem...

PS. Nie ma tu żadnej gwałtowności, ponieważ tył napędzany jest stale, zmienia się tylko proporcja, a to jest nieodczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. Nie ma tu żadnej gwałtowności, ponieważ tył napędzany jest stale, zmienia się tylko proporcja,

> a to jest nieodczuwalne.

chciałbym zauważyć, że np. w zakręcie, w trakcie deszczu, zmiana 90:10 na 50:50 jest BARDZO mocno odczuwalna wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chciałbym zauważyć, że np. w zakręcie, w trakcie deszczu, zmiana 90:10 na 50:50 jest BARDZO mocno

> odczuwalna

Taka sytuacja może się zdarzyć w przypadku np. sprzęgła wiskotycznego, które potrafi zaskoczyć kierowcę, ale nie w Outlanderze, gdzie napęd sterowany jest na zasadzie feedforward, a nie feedback. Nie ma opcji, aby w zakręcie ten system nagle tak drastycznie zmienił proporcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.