wodzu1990 Napisano 12 Maja 2012 Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 Witam wszystkich dosłownie przed chwilą wsiadam w swojego uniacza 1.4 odpalam silnik i zauważyłem że na wolnych obrotach świeci się kontrolka oleju. Po dodaniu gazu gaśnie. Sprawdziłem stan oleju i jest ok. Dodam że przebieg uniacza to 222 tys km. Olej był zmieniany jakieś 5 tys km temu. Cały czas śmiga na oleju półsyntetycznym LOTOS 10W40. Co to może być?? Czy mogę z tym pojeździć przez weekend?? Czy raczej odrazu zaprowadzić go do mechanika?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 12 Maja 2012 Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 może to być wina czujnika ciśnienia oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Maja 2012 Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 > odpalam silnik i na wolnych obrotach świeci się kontrolka oleju. Po dodaniu gazu gaśnie. przebieg uniacza to 222 tys km. > Co to może być?? Naturalne zużycie jednostki napędowej... > Czy mogę z tym pojeździć przez weekend?? Czy raczej odrazu zaprowadzić go do mechanika?? Skoro kontrolka gaśnie, to jazda nie zabije Twojego niuńka, a jeśli do mechanika, to albo na (profilaktyczną) wymianę czujnika, albo - jeśli objawy nie ustąpią - pomiar ciśnienia oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 12 Maja 2012 Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 filtr zmieniany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 12 Maja 2012 Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 zmień czuja, to najtańszy koszt, zapewne przy tym nalocie poszedł na emeryturę, chociaż do 67 jeszcze mu brakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu1990 Napisano 13 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2012 > filtr zmieniany? jak najbardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu1990 Napisano 13 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2012 Znajomy mówił że jest coś takiego jak "smok" który podaje olej i że mógł się trochę zapchać i trzeba go przeczyścić i wszystko powinno wrócić do normy myślę że przy tym przebiegu jednostka napędowa jeszcze nie powinna być zużyta :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 13 Maja 2012 Udostępnij Napisano 13 Maja 2012 > Naturalne zużycie jednostki napędowej... Jezeli to nie zepsuty czujnik, to raczej objawy padniecia panewek niz naturalnego zuzycia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 13 Maja 2012 Udostępnij Napisano 13 Maja 2012 > raczej objawy padniecia panewek niz naturalnego zuzycia . No ale moment: nie wiemy nic o sposobie eksploatacji tej jednostki - może jest bezlitośnie katowana? To i się była zużyła przedwcześnie... A co to znaczy padnięcie panewek? Nadmierne zużycie? Panewka ot tak sobie - nie wiem - pękła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu1990 Napisano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 > No ale moment: nie wiemy nic o sposobie eksploatacji tej jednostki - może jest bezlitośnie > katowana? Nie jest katowana bezlitośnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricco Napisano 15 Maja 2012 Udostępnij Napisano 15 Maja 2012 > No ale moment: nie wiemy nic o sposobie eksploatacji tej jednostki - może jest bezlitośnie > katowana? To i się była zużyła przedwcześnie... > A co to znaczy padnięcie panewek? Nadmierne zużycie? Panewka ot tak sobie - nie wiem - pękła? 222kkm to tak mało nie jest:P pierwsze to tak jak koledzy mówią zmienić czujnik ciśnienia. jeśli nie pomoże to najlepszym rozwiązaniem będzie zaglądnąć do miski olejowej:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 15 Maja 2012 Udostępnij Napisano 15 Maja 2012 > 222kkm to tak mało nie jest:P pierwsze to tak jak koledzy mówią zmienić czujnik ciśnienia. jeśli > nie pomoże to najlepszym rozwiązaniem będzie zaglądnąć do miski olejowej:) Ale jak na jednostke z rodziny FIAT SOHC to nie jest takze duzo. Na tych silnikach przebiegi rzedu 400-500 tys. km nie sa niczym niespotykanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 15 Maja 2012 Udostępnij Napisano 15 Maja 2012 > Ale jak na jednostke z rodziny FIAT SOHC to nie jest takze duzo. Na tych silnikach przebiegi rzedu > 400-500 tys. km nie sa niczym niespotykanym. Czy mój 1.4 też należy do tej rodziny? jeśli tak, to ledwo się dotarł - ma dopiero 107kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 15 Maja 2012 Udostępnij Napisano 15 Maja 2012 > Czy mój 1.4 też należy do tej rodziny? jeśli tak, to ledwo się dotarł - ma dopiero 107kkm jak najbardziej nalezy do tej rodziny.... do autora watku....mam wlasnie taki przypadek w mojej cromie...przebieg pewnie kolo 400 tys..zapala sie kontrolka oleju przy odpaleniu , znika jak obroty pojda powyzej 2 tys obr...ponizej znowu sie zapala....podejrzenie na panewki glowne bo na korbach zmienilem...tyle ze u mnie jeszcze slychac stuk....okaze sie w najblizszych dniach jak rozbiore motor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.