Buli22 Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 Zapatruje się bardzo poważnie na AR model 147 ew 156.Dwie dorosłe osoby plus dziecko(2letnie) w foteliku.Zastanawiam się nad tym czy diesel(mam dojście do dobrej ropy po 3,5zł) czy benzyna....Zastanawiam się bo przebiegi dzienne to ok 12km!!!!Finansowo jestem przygotowany na ok 14tyś(wolałbym nie przekraczać).Co byście polecili??Ja bym się skłaniał ku 156 w kombi,ew 156 w limuzynie... Będe wdzięczny za podpowiedzi.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 Mi po głowie chodzi 156 po lifcie 2.4JTD 20V, ale ja robię jakieś 40kkm rocznie i 90% tego przebiegu to trasa. Jedynie obawiam się zawieszenia, żeby co 3 miesiące nie wymieniać kolejnych elementów. A co do Twojego pytania to 12km dziennie to strasznie mało. I to pewnie rozbite na co najmniej 2 razy, więc jednorazowo 6km. W tym czasie silnik się nawet nie rozgrzeje, już nie mówiąc o oleju. A co to za jazda jak nie można wkręcić na wyższe obroty np przy włączaniu się do ruchu? Chyba że będziesz miał Webasto, wtedy wsiadasz, masz ciepły silnik i można normalnie jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 > (mam dojście do dobrej ropy po 3,5zł) oferta do odsprzedaży ?? co do samochodu, też się zastanawiałem nad tymi dwoma modelami, ostatecznie skończyło się na 147 JTD 8v . Diesla chciałem a do tego twin sparki mnie nie przekonują.... co do budy to zwyciężyła po prostu mniejsza, nie muszę nic wielkiego wozić, na tę chwilę dwie osoby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buli22 Napisano 22 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 > Mi po głowie chodzi 156 po lifcie 2.4JTD 20V, ale ja robię jakieś 40kkm rocznie i 90% tego > przebiegu to trasa. Jedynie obawiam się zawieszenia, żeby co 3 miesiące nie wymieniać > kolejnych elementów. > A co do Twojego pytania to 12km dziennie to strasznie mało. I to pewnie rozbite na co najmniej 2 > razy, więc jednorazowo 6km. W tym czasie silnik się nawet nie rozgrzeje, już nie mówiąc o > oleju. A co to za jazda jak nie można wkręcić na wyższe obroty np przy włączaniu się do ruchu? > Chyba że będziesz miał Webasto, wtedy wsiadasz, masz ciepły silnik i można normalnie jeździć dokładnie masz racje z tymi przebiegami,czasami auto codziennie jezdzi a czasami stoi dwa dni w garażu.Ja po małym mieście jeżdze-Milanówek więc bez spinania włączam się do ruchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buli22 Napisano 22 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 > oferta do odsprzedaży ?? > co do samochodu, też się zastanawiałem nad tymi dwoma modelami, ostatecznie skończyło się na 147 > JTD 8v . Diesla chciałem a do tego twin sparki mnie nie przekonują.... > co do budy to zwyciężyła po prostu mniejsza, nie muszę nic wielkiego wozić, na tę chwilę dwie osoby Oferta wyłącznie dla mnie!!!!he he Wszedłby tam do tej 147 fotelik do tyłu tak żebym nie musiał fotela swojego przesuwać do przodu?Jak to sie ogólnie sprawuje??Ile Ci to pali??Słyszałem że 156 z motorem 2.4 JTD potrafi spalić w mieście na krótkich dystansach ok 7,5ltr..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 > .Zastanawiam się bo przebiegi dzienne to ok 12km!!!! chory pomysł pchać się w klekota w takich warunkach. Najlepszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buli22 Napisano 22 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 > chory pomysł pchać się w klekota w takich warunkach. > Najlepszego a dziekuje dziękuje!!! podobno benzynowe w alfach to takie średnio udane!!słyszałem że jedyny słuszny to 2.5 V6 ale sporo pewnie pali.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 >słyszałem że jedyny słuszny to 2.5 V6 ale sporo > pewnie pali.... od 7,5 do 25. Przynajmniej mój tyle palił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 > Oferta wyłącznie dla mnie!!!!he he to co ludzi wkurzasz > Wszedłby tam do tej 147 fotelik do tyłu tak żebym nie musiał fotela swojego przesuwać do przodu? a to musiałbyś przymierzyć , jak coś mogę służyć egzemplarzem auta nie fotelika > Jak to sie ogólnie sprawuje??Ile Ci to pali??Słyszałem że 156 z motorem 2.4 JTD potrafi spalić w > mieście na krótkich dystansach ok 7,5ltr..... krótko ją mam więc za dużo jeszcze nie mogę powiedzieć, ale na razie jestem pozytywnie do niej nastawiony w 7.5 na krótkich dystansach to raczej bym nie wierzył, chyba że mówimy o jeździe jak cierp na razie mam w mieście coś koło 8, ale to początki więc zobaczymy co będzie dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 Już kiedyś pisałem na temat 147 brata, którą udało mi się dla niego znaleźć dwa lata temu- jtdm 16v 140km, 06-2003 Samochód bardzo wdzięczny, kupiony z przebiegiem 164tys km - koszt eksploatacji normalny, w międzyczasie wymienił - klocki, tarcze, amortyzatory przód, świece żarowe, rozrząd i jeden nieszczęsny przekaźnik, przy którym upaliła się ścieżka i powodowała zamieszanie w elektryce. Jest bardzo zadowolony - 140km, 6 biegów, klimatyzacja i komfort podróży przy małym spalaniu. Przebieg na dziś już ponad 200tys km. Spalanie średnie to 5,1-5,6l/100. Sukces, jak zawsze, w dużej mierze zależy od zakupu egzemplarza w dobrym stanie i poprawnego serwisu oraz eksploatacji Teraz nadchodzi plan na wydech i duży intercooler Sens zakupu 147 z silnikiem diesela do miasta (w Twoim przypadku) na tak krótkie trasy pozostawiam do Twojej oceny. Jakbyś chciał obadać namacalnie 156 to na Ursynowie możesz spotkać ładne 156 V6 kolegi Tschooba, napisz do niego to Ci powie jak ze spalaniem Moje obcowanie z 2.5 V6 powodowało zużycie na poziomie 12l, ale ja nie jeździłem spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 > Zapatruje się bardzo poważnie na AR model 147 ew 156.Dwie dorosłe osoby plus dziecko(2letnie) w > foteliku. Miałem 147jtd 140KM i jako auto rodzinne toto się nie nadaje. Udało mi się nią pojechać nad morze z rodziną (2+2 z fotelikami) ale to nie była udana wyprawa. Moja 147 bardziej się sprawiała jako zabaweczka na co dzień. Szczęśliwie równolegle miałem passata b5fl i dało się jakoś podróżować z rodziną. > Ja bym się skłaniał ku 156 w kombi, I to dobra myśl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Witam serdecznie, ja z kącika obok. Mam pytanie dotyczące bardziej Alfy 156 z silnikami diesla, zastanawiam się kupić, Jak to jest z tymi jednostkami, oraz co dokładniej boli te auta? Wyczytałem, że zawieszenie...ale mam nadzieję, że to zależy od egzemplarza... szacowane przebiegi to około 60km dziennie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buli22 Napisano 16 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 > Witam serdecznie, ja z kącika obok. > Mam pytanie dotyczące bardziej Alfy 156 z silnikami diesla, zastanawiam się kupić, Jak to jest z > tymi jednostkami, oraz co dokładniej boli te auta? Wyczytałem, że zawieszenie...ale mam > nadzieję, że to zależy od egzemplarza... szacowane przebiegi to około 60km dziennie zawieszenie jest wielowahaczowe,roche kosztuje noi często pada że tak powiem....ale za to z kim nie rozmawiam to poleca mi silnik 1.9 jtd 140ps ew 2.4 jtd 175ps.Podobno bardzo małe zużycie paliwa,silniki trwałe.Rozmawiałem ostatnio z kilkoma włascicielami w/w silników i mówili że jedyne co robili przy samochodzie to wymiana olejów i filtrów.Dwóch z nich robiło już zawieszenie.Poza tym ZERO problemów.W największe mrozy odpalają bezproblemowo.Pocztyaj forum alfaholicy.pl-kopalnia wiedzy o alfie... Ja wciąż się zastanawiam bo szukam 156 w kombi po pełnym lifcie i naprawde ciężko o ładną sztuke... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 16 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 > zawieszenie jest wielowahaczowe,roche kosztuje noi często pada że tak powiem....ale za to z kim nie > rozmawiam to poleca mi silnik 1.9 jtd 140ps ew 2.4 jtd 175ps.Podobno bardzo małe zużycie > paliwa,silniki trwałe.Rozmawiałem ostatnio z kilkoma włascicielami w/w silników i mówili że > jedyne co robili przy samochodzie to wymiana olejów i filtrów.Dwóch z nich robiło już > zawieszenie.Poza tym ZERO problemów.W największe mrozy odpalają bezproblemowo.Pocztyaj forum > alfaholicy.pl-kopalnia wiedzy o alfie... > Ja wciąż się zastanawiam bo szukam 156 w kombi po pełnym lifcie i naprawde ciężko o ładną sztuke... Nie przesadzaj z tym padaniem zawieszenia. W zeszłym tygodniu robiłem w swojej własnej 2.4 wahacze dolne i stabilizator, które poprzednio były robione około 80 kkm temu. Wiem, ponieważ kupiłem auto od swojego klienta niecałe 2 lata temu. Wystarczy kupić dobre jakościowo graty, a nie szukać okazji cenowych. Silniki JTD jak najbardziej polecam. Do większych przebiegów dziennych raczej 1.9 mjet, mniej upierdliwy w serwisowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buli22 Napisano 16 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 > Nie przesadzaj z tym padaniem zawieszenia. > W zeszłym tygodniu robiłem w swojej własnej 2.4 wahacze dolne i stabilizator, które poprzednio były > robione około 80 kkm temu. Wiem, ponieważ kupiłem auto od swojego klienta niecałe 2 lata temu. > Wystarczy kupić dobre jakościowo graty, a nie szukać okazji cenowych. > Silniki JTD jak najbardziej polecam. Do większych przebiegów dziennych raczej 1.9 mjet, mniej > upierdliwy w serwisowaniu. dużo ludzi mnie ostrzega przed alfą-że będe miał same problemy itp ale ja chyba się jednak skuszę i poszukam ładnego egzemplarza!!! U mnie tygodniowe przebiegi są naprawde znikome bo ok 80km.Teraz będą większe bo zaczynam wykańczać segment i sporo jazdy będzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 16 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 > dużo ludzi mnie ostrzega przed alfą-że będe miał same problemy itp Ilu z tych ludzi miało, a ilu tylko słyszało ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buli22 Napisano 16 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 > Ilu z tych ludzi miało, a ilu tylko słyszało ??? he no właśnie!!ile ludzi tyle szkół....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 16 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 > Ilu z tych ludzi miało, a ilu tylko słyszało ??? dokładnie , wszyscy pierdzielą jakie to awaryjne , a w życiu nawet tym nie jechali ( a co dopiero posiadali) , no ale brat szwagra od strony ciotki słyszał ... moją 156 jtd16v przejechałem 70tys , robiłem turbinę , całą zawiechę ( to jest ten słaby punkt ) , regulator napięcia w altku , i zaślepiłem cholerny egr ; tarcze \klocki \ oleje\ filtry\ opony liczę jako eksploatację , ale ja kupiłem auto z udokumentowanym przebiegiem , serwisowane regularnie jak producent nakazuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietia_CCS Napisano 16 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 > dokładnie , wszyscy pierdzielą jakie to awaryjne , a w życiu nawet tym nie jechali ( a co dopiero > posiadali) , no ale brat szwagra od strony ciotki słyszał ... I kto to mówi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 17 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 > I kto to mówi idź do okulisty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 17 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 > dokładnie , wszyscy pierdzielą jakie to awaryjne , a w życiu nawet tym nie jechali ( a co dopiero > posiadali) , no ale brat szwagra od strony ciotki słyszał ... > moją 156 jtd16v przejechałem 70tys , robiłem turbinę , całą zawiechę ( to jest ten słaby punkt ) > , regulator napięcia w altku , i zaślepiłem cholerny egr ; > tarcze \klocki \ oleje\ filtry\ opony liczę jako eksploatację , ale ja kupiłem auto z > udokumentowanym przebiegiem , serwisowane regularnie jak producent nakazuje To niby turbo, zawiecha i ta reszta gratów to oblicze bezawaryjności AR ? Jaki był ogólny przebieg tego samochodu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietia_CCS Napisano 17 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 > idź do okulisty Wyjaśniam: to nie było pytanie a stwierdzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 17 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 > To niby turbo, zawiecha i ta reszta gratów to oblicze bezawaryjności AR ? o turbinie wiedziałem przy kupnie (przeładowywała , zdupczona geometria ) , a zawiecha to wielowahacz , więc się nie dziw , to badziewie tak ma , popatrz na audi a4 , passat b5 - to samo gówno nietrwałe , regulator (100pln) no trudno - awaria , egr - tak samo nawali we fiacie jak w alfie ; BTW że niby we fiacie masz trwalsze zawieszenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 18 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 > o turbinie wiedziałem przy kupnie (przeładowywała , zdupczona geometria ) , a zawiecha to > wielowahacz , więc się nie dziw , to badziewie tak ma , popatrz na audi a4 , passat b5 - to > samo gówno nietrwałe , regulator (100pln) no trudno - awaria , egr - tak samo nawali we > fiacie jak w alfie ; > BTW że niby we fiacie masz trwalsze zawieszenie W Cromie akurat zawias bije na głowę 147- kę, ale to nie fiat tylko opel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek57 Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Witam jak wygląda sprawa z silnikiem 1900 (Moc 120 KM / 88 kW) w AR147 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Witam > jak wygląda sprawa z silnikiem 1900 (Moc 120 KM / 88 kW) w AR147 bardzo ładnie. sam silnik jest srebrny z ozdobną pokrywą z wysokiej jakości czarnego tworzywa. Ładnie się to komponuje. Dodatkowo na pokrywie jest srebrny pasek z napisem JTD. Więc sprawa wygląda bardzo obiecująco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > bardzo ładnie. sam silnik jest srebrny z ozdobną pokrywą z wysokiej jakości czarnego tworzywa. > Ładnie się to komponuje. Dodatkowo na pokrywie jest srebrny pasek z napisem JTD. Więc sprawa > wygląda bardzo obiecująco Nie da się już tego lepiej ująć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > Więc sprawa > wygląda bardzo obiecująco zapomniałeś napisać że po uruchomieniu robi kleklekle i drży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VIOLATOR74 Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 > zapomniałeś napisać że po uruchomieniu robi kleklekle i drży Zamiast pomoc koledze podpowiedziec sie nabijacie,nieladnie alfaholicy. A swoja droga czemu odradzacie przy jezdzie na malych odcinkach diesla,jezdzac np na wsi nie stojac w korku jazda 6km troche inaczej wyglada,tez podpytuje bo mysle nad zmiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.