JustRalf Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Co może być przyczyną uciekającego płynu chłodniczego? I gdzie on może uciekać? --> P307. W weekend całkiem przypadkiem zorientowałem się, że w zbiorniczku wyrównawczym panuje susza Taki widok po swoich przebojach z nagrzewnicą wywołał niemalże palpitacje serca... Temperatura silnika była w normie, nie paliły się żadne kontrolki. Brak płynu zauważyłem przypadkiem przy okazji sprawdzania oleju. Pierwsze miejsce, gdzie zajrzałem, to pod dywan po stronie kierowcy, gdzie tak namiętnie wylewała mi nagrzewnica. Ale tam (kamień z serca) sucho Pod autem też plamy brak To co się z tym płynem stało? Tego samego dnia Pug został zdrowo (bardzo zdrowo) pogoniony na autostradzie, ale to chyba nie powinno mieć wpływu? Chwilowo nalałem wody, przejechałem ponad 500 km w trasie i na razie poziom wody się nie zmienił. Ki czort Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Trzeba dokladnie sprawdzic, czy gdzies nie leje sie po silniku. Szybko odparowuje, ale pozostaje nalot. Wody raczej bym unikal ze wzgledu na kamien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Na początek zostaje dolewka i częste sprawdzanie poziomu- czy i jak szybko ubywa. Być może to tylko jednostkowy przypadek, że płynu brakło. Jeżeli ubywa to jak koledzy piszą trzeba szukać. Nie zapomnij sprawdzić okolic pompy wodnej czy czasami ona nie przepuszcza. A może ten brak płynu powstał w związku z wymianą nagrzewnicy , której dokonałeś wcześniej? po prostu teraz odpowietrzyło się wszystko i akurat płynu brakło? Też brałbym to pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Początki UPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > Początki UPG? Ta zapewne. W 2 autach mialem do tej pory takie przypadki i zawsze znalazlem przyczyne. Raz byla to uszkodozna chlodnica. Drugim razem uszkodony przewod przy opasce. Za kazdym razem dlugo sie naszukalem zanim znalazlem przyczyne ubywania plynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > Początki UPG? Tzn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > Wody raczej bym unikal ze wzgledu na kamien. Wodę wlałem doraźnie, bo nie miałem innego wyjścia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > A może ten brak płynu powstał w związku z wymianą nagrzewnicy , której dokonałeś wcześniej? po > prostu teraz odpowietrzyło się wszystko i akurat płynu brakło? > Też brałbym to pod uwagę. Może i tak... > Na początek zostaje dolewka i częste sprawdzanie poziomu- czy i jak szybko ubywa. Tak zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > Tzn? Uszczelka pod głowicą.Może gdzieś jest wypalona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > Uszczelka pod głowicą.Może gdzieś jest wypalona? weź mnie nie strasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > weź mnie nie strasz Absolutnie nie miałem takiego zamiaru. Sam mam obawy, kiedy w swoim dolewam płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelli40 Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Zobacz korek od oleju - czy jest masełko Zwróć uwagę czy w zbiorniczku na gorącym silniku - sa "bulgoty" poglądaj termostat i wszystkie rurki, zaciski - rano na zimnym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > Zobacz korek od oleju - czy jest masełko > Zwróć uwagę czy w zbiorniczku na gorącym silniku - sa "bulgoty" > poglądaj termostat i wszystkie rurki, zaciski - rano na zimnym silniku Dzięki, sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > Dzięki, sprawdzę I dolej płynu i obserwuj. Może po ostatnich naprawach nie miałeś go odpowietrzonego właściwie? A teraz dostał w pi.dę na autobahnie, to się odpowietrzył. Nagrzewnica jest dość wysoko i zasadniczo, prawidłowe jej odpowietrzenie wymaga użycia odpowietrzników w komorze silnika. Jak była zapowietrzona, to mogła jakimś cudem zaciągnąć płyn z układu, wypychając pęcherz powietrzny do zbiorniczka. Stąd brak w nim płynu. Oczywiście to tylko teoria. Ale pomyśl, przypomnij sobie... czy od ostatniej naprawy nie narzekałeś na słabe grzanie wnętrza auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > A > teraz dostał w pi.dę na autobahnie, to się odpowietrzył. Zasadniczo jeśli teraz przestanie ubywać płynu, to będzie dobry znak > Ale pomyśl, przypomnij sobie... czy od ostatniej naprawy nie narzekałeś > na słabe grzanie wnętrza auta? Nie kojarzę Tzn raczej nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 HGF ?? a jak stan oleju silnikowego ? sprawdź dobrze chłodnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > HGF ?? CO? > a jak stan oleju silnikowego ? Jest ok. I na bagnecie i pod korkiem. > sprawdź dobrze chłodnicę tego jeszcze nie sprawdziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 > CO? HGF - Head Gasket Failure, czyli UPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 > HGF - Head Gasket Failure, czyli UPG dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Co prawda ze 4 miesiące temu Chłodnica puszczała, jest nowa i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.