Skocz do zawartości

dwa nietypowe problemy...


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

... obydwa dotyczą starego BMW E12:

1) hamulce - po zakupie zostały wymienione tarcze, klocki, przewody i przeczyszczone zaciski. Układ jest typu tarcze z przodu + tarczo-bębny z tyłu. Auto posiada dość dziwne zaciski z przodu - są dwa osobne cylinderki ale uwaga - do każdego zacisku idą po dwa przewody i są dwa odpowietrzniki spineyes.gif

problem - odpalamy zimne auto i jedziemy - wszystko jest ok, auto hamuje bardzo dobrze. Po ok 5km klocki zaczynają leciutko popiskiwać na zakrętach, na dziurach(!). Po 15km samochód zachowuje się jak wagon kolejowy - taki mniej więcej jest odgłos przy hamowaniu, potrafi też piszczeć w czasie jazdy. Auto cały czas hamuje dość dobrze. Przednie koła są zimne, tylne - minimalnie cieplejsze. Rozbierałem koła i wszystko wygląda normalnie. Magia spineyes.gif Ktoś się spotkał z takim czymś kiedyś? zlosnik.gif

2) Gdy poziom paliwa spada do poziomu rezerwy jak chcemy ruszyć bardzo ostro (powiedzmy do odcinki na Ib) auto po zmianie na IIb nagle przez ok 1-2s nie ma mocy. Przyczyną jest to że przez przyspieszenie paliwo odpływa na tył zbiornika i przez chwilę smok który jest z przodu - nie ma paliwa.... rozumiem że zostaje mi tylko swirl pot? spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ad1 czyszczenie prowadnic i pasta ceramiczna rozwiazala problem w moim saabie 900ng bo bylo

> podobnie ale tylko z tylnymi hamulcami

czyli spróbowac pasta ceramiczna miedzy tłoczek a klocek + smar miedziowy na prowadnice?

> ad2 tankuj do pelna

tankuję zawsze za 100 hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli spróbowac pasta ceramiczna miedzy tłoczek a klocek + smar miedziowy na prowadnice?

> tankuję zawsze za 100

ja nie żałuję tej pasty, daję na prowadnice, po uprzednim wyczyszczeniu ich, kapkę między tłoczek a klocek i oczywiście dokładne czyszczenie i smarowanko jarzma zacisku -w tym miejscu, gdzie klocki opierają się o jarzmo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2) Gdy poziom paliwa spada do poziomu rezerwy jak chcemy ruszyć bardzo ostro (powiedzmy do odcinki

> na Ib) auto po zmianie na IIb nagle przez ok 1-2s nie ma mocy. Przyczyną jest to że przez

> przyspieszenie paliwo odpływa na tył zbiornika i przez chwilę smok który jest z przodu - nie

> ma paliwa.... rozumiem że zostaje mi tylko swirl pot?

Ale co tu jest nietypowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jest to dość nietypowe jednak, nie zdarzyło mi się wcześniej coś takiego w żadnym aucie

Zdarza się często, że po pewnym czasie tandetne klocki wywołują dziwne odgłosy. Rada: wymienić na porządne, polecane do danego modelu auta. Ja miałem już tak dwa razy w różnych autach. Raz wymiana w Nissanie z Kashiyamy na Akebono i drugi raz w Punto z Fomara na TRW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdarza się często, że po pewnym czasie tandetne klocki wywołują dziwne odgłosy. Rada: wymienić na

> porządne, polecane do danego modelu auta. Ja miałem już tak dwa razy w różnych autach. Raz

> wymiana w Nissanie z Kashiyamy na Akebono i drugi raz w Punto z Fomara na TRW.

ale kolega pisał odnośnie problemu z paliwem. Co do klocków to są wsadzone ATE, tarcze Zimmermanny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli spróbowac pasta ceramiczna miedzy tłoczek a klocek + smar miedziowy na prowadnice?

> tankuję zawsze za 100

chyba odwrotnie smar miedziowy np Taki takie miedzy klocek a tłoczek (taka miedziana pasta) natomiast jakie tam są prowadnice jezeli takie jak w polonezach to tez mozna to potraktowac miedziowym , natomiast jak sa takie pływające prowadnice tj z gumkami jak w obecnych samochodach to broń Boże miedziowe, do tego jest taki przeźroczysty smar np. ATE .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba odwrotnie smar miedziowy np Taki takie miedzy klocek a tłoczek (taka miedziana pasta)

> natomiast jakie tam są prowadnice jezeli takie jak w polonezach to tez mozna to potraktowac

> miedziowym , natomiast jak sa takie pływające prowadnice tj z gumkami jak w obecnych

> samochodach to broń Boże miedziowe, do tego jest taki przeźroczysty smar np. ATE .

układ wygląda tak:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E12/Se..._brake_caliper/

prowadnice wbija się na stałe w zacisk hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2) Gdy poziom paliwa spada do poziomu rezerwy jak chcemy ruszyć bardzo ostro (powiedzmy do odcinki

> na Ib) auto po zmianie na IIb nagle przez ok 1-2s nie ma mocy. Przyczyną jest to że przez

> przyspieszenie paliwo odpływa na tył zbiornika i przez chwilę smok który jest z przodu - nie

> ma paliwa....

To się konstruktorzy z Monachium nie popisali. W e30 jest już z tyłu zbiornika i o braku paliwa można się dowiedzieć przy jeździe z górki czego też raz doświadczyłem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jest to dość nietypowe jednak, nie zdarzyło mi się wcześniej coś takiego w żadnym aucie

Pewnie w nowszych samochodach pompa pobierająca paliwo jest w jakimś zagłębieniu, które zapewnia poziom paliwa nawet jak jest go odpowiedni mało w zbiorniku - to tak na chłopski rozum bo nie wiem jak jest w rzeczywistości grinser006.gif.

Może jeszcze w tamtych latach inżynierowie do tego nie doszli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> układ wygląda tak:

> http://bmwfans.info/parts/catalog/E12/Se..._brake_caliper/

> prowadnice wbija się na stałe w zacisk

w tym układzie spraj miedziowy ten rzadki na sworzeń nr 8 i kliny 11 , miejsce przylegana klocka z tłoczkiem i z drugiej strony z jarzmem lepiej tym gęstym bo tu mowina być taka grubsza warstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To się konstruktorzy z Monachium nie popisali. W e30 jest już z tyłu zbiornika i o braku paliwa

> można się dowiedzieć przy jeździe z górki czego też raz doświadczyłem

oryginalny silnik miał 2 gaźniki - gaźnik ma komorę pływakową na takie "momenty"

a ja mam motronica zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.