koNik Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 ... obydwa dotyczą starego BMW E12: 1) hamulce - po zakupie zostały wymienione tarcze, klocki, przewody i przeczyszczone zaciski. Układ jest typu tarcze z przodu + tarczo-bębny z tyłu. Auto posiada dość dziwne zaciski z przodu - są dwa osobne cylinderki ale uwaga - do każdego zacisku idą po dwa przewody i są dwa odpowietrzniki problem - odpalamy zimne auto i jedziemy - wszystko jest ok, auto hamuje bardzo dobrze. Po ok 5km klocki zaczynają leciutko popiskiwać na zakrętach, na dziurach(!). Po 15km samochód zachowuje się jak wagon kolejowy - taki mniej więcej jest odgłos przy hamowaniu, potrafi też piszczeć w czasie jazdy. Auto cały czas hamuje dość dobrze. Przednie koła są zimne, tylne - minimalnie cieplejsze. Rozbierałem koła i wszystko wygląda normalnie. Magia Ktoś się spotkał z takim czymś kiedyś? 2) Gdy poziom paliwa spada do poziomu rezerwy jak chcemy ruszyć bardzo ostro (powiedzmy do odcinki na Ib) auto po zmianie na IIb nagle przez ok 1-2s nie ma mocy. Przyczyną jest to że przez przyspieszenie paliwo odpływa na tył zbiornika i przez chwilę smok który jest z przodu - nie ma paliwa.... rozumiem że zostaje mi tylko swirl pot? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 ad1 czyszczenie prowadnic i pasta ceramiczna rozwiazala problem w moim saabie 900ng bo bylo podobnie ale tylko z tylnymi hamulcami ad2 tankuj do pelna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > ad1 czyszczenie prowadnic i pasta ceramiczna rozwiazala problem w moim saabie 900ng bo bylo > podobnie ale tylko z tylnymi hamulcami czyli spróbowac pasta ceramiczna miedzy tłoczek a klocek + smar miedziowy na prowadnice? > ad2 tankuj do pelna tankuję zawsze za 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > czyli spróbowac pasta ceramiczna miedzy tłoczek a klocek + smar miedziowy na prowadnice? > tankuję zawsze za 100 ja nie żałuję tej pasty, daję na prowadnice, po uprzednim wyczyszczeniu ich, kapkę między tłoczek a klocek i oczywiście dokładne czyszczenie i smarowanko jarzma zacisku -w tym miejscu, gdzie klocki opierają się o jarzmo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwkw Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > tankuję zawsze za 100 to dalej tankuj za stówe ale przy połowie zbiornika a nie na rezerwie problem solved Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > to dalej tankuj za stówe ale przy połowie zbiornika a nie na rezerwie > problem solved ale ja nie lubię jak auto waży wiecej niż musi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > ale ja nie lubię jak auto waży wiecej niż musi To próbuj tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > czyli spróbowac pasta ceramiczna miedzy tłoczek a klocek + smar miedziowy na prowadnice? tylko pasta ceramiczna miedzy klocek i na prowadnice, smaru lepiej nie stosowac bo pod dluzszym czasie jednak sie zapieka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > 2) Gdy poziom paliwa spada do poziomu rezerwy jak chcemy ruszyć bardzo ostro (powiedzmy do odcinki > na Ib) auto po zmianie na IIb nagle przez ok 1-2s nie ma mocy. Przyczyną jest to że przez > przyspieszenie paliwo odpływa na tył zbiornika i przez chwilę smok który jest z przodu - nie > ma paliwa.... rozumiem że zostaje mi tylko swirl pot? Ale co tu jest nietypowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > Ale co tu jest nietypowego? no jest to dość nietypowe jednak, nie zdarzyło mi się wcześniej coś takiego w żadnym aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > no jest to dość nietypowe jednak, nie zdarzyło mi się wcześniej coś takiego w żadnym aucie Zdarza się często, że po pewnym czasie tandetne klocki wywołują dziwne odgłosy. Rada: wymienić na porządne, polecane do danego modelu auta. Ja miałem już tak dwa razy w różnych autach. Raz wymiana w Nissanie z Kashiyamy na Akebono i drugi raz w Punto z Fomara na TRW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > Zdarza się często, że po pewnym czasie tandetne klocki wywołują dziwne odgłosy. Rada: wymienić na > porządne, polecane do danego modelu auta. Ja miałem już tak dwa razy w różnych autach. Raz > wymiana w Nissanie z Kashiyamy na Akebono i drugi raz w Punto z Fomara na TRW. ale kolega pisał odnośnie problemu z paliwem. Co do klocków to są wsadzone ATE, tarcze Zimmermanny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwkw Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > ale ja nie lubię jak auto waży wiecej niż musi czyli po obiedzie nie jeździsz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > czyli spróbowac pasta ceramiczna miedzy tłoczek a klocek + smar miedziowy na prowadnice? > tankuję zawsze za 100 chyba odwrotnie smar miedziowy np Taki takie miedzy klocek a tłoczek (taka miedziana pasta) natomiast jakie tam są prowadnice jezeli takie jak w polonezach to tez mozna to potraktowac miedziowym , natomiast jak sa takie pływające prowadnice tj z gumkami jak w obecnych samochodach to broń Boże miedziowe, do tego jest taki przeźroczysty smar np. ATE . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > chyba odwrotnie smar miedziowy np Taki takie miedzy klocek a tłoczek (taka miedziana pasta) > natomiast jakie tam są prowadnice jezeli takie jak w polonezach to tez mozna to potraktowac > miedziowym , natomiast jak sa takie pływające prowadnice tj z gumkami jak w obecnych > samochodach to broń Boże miedziowe, do tego jest taki przeźroczysty smar np. ATE . układ wygląda tak: http://bmwfans.info/parts/catalog/E12/Se..._brake_caliper/ prowadnice wbija się na stałe w zacisk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > 2) Gdy poziom paliwa spada do poziomu rezerwy jak chcemy ruszyć bardzo ostro (powiedzmy do odcinki > na Ib) auto po zmianie na IIb nagle przez ok 1-2s nie ma mocy. Przyczyną jest to że przez > przyspieszenie paliwo odpływa na tył zbiornika i przez chwilę smok który jest z przodu - nie > ma paliwa.... To się konstruktorzy z Monachium nie popisali. W e30 jest już z tyłu zbiornika i o braku paliwa można się dowiedzieć przy jeździe z górki czego też raz doświadczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 Ad. 2 Swirl pot albo zbiornik o odpowiednim kształcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > no jest to dość nietypowe jednak, nie zdarzyło mi się wcześniej coś takiego w żadnym aucie Pewnie w nowszych samochodach pompa pobierająca paliwo jest w jakimś zagłębieniu, które zapewnia poziom paliwa nawet jak jest go odpowiedni mało w zbiorniku - to tak na chłopski rozum bo nie wiem jak jest w rzeczywistości . Może jeszcze w tamtych latach inżynierowie do tego nie doszli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > układ wygląda tak: > http://bmwfans.info/parts/catalog/E12/Se..._brake_caliper/ > prowadnice wbija się na stałe w zacisk w tym układzie spraj miedziowy ten rzadki na sworzeń nr 8 i kliny 11 , miejsce przylegana klocka z tłoczkiem i z drugiej strony z jarzmem lepiej tym gęstym bo tu mowina być taka grubsza warstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Ad. 2 Swirl pot albo zbiornik o odpowiednim kształcie. jakiej pojemnosci tego swirl pota? 1 litr styknie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > To się konstruktorzy z Monachium nie popisali. W e30 jest już z tyłu zbiornika i o braku paliwa > można się dowiedzieć przy jeździe z górki czego też raz doświadczyłem oryginalny silnik miał 2 gaźniki - gaźnik ma komorę pływakową na takie "momenty" a ja mam motronica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.