Skocz do zawartości

Klimatyzacja-problem


Gripen

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie to jestem już umówiony na naprawę, ale z ciekawości zapytam. Miesiac temu napełniałem klimę, bo przestała działać. Zanim przestała to w okolicy schowka zaczeło coś syczeć. Teraz ponownie sie to dzieje, słabiej chłodzi, słychać syczenie. To syczenie to nie jest raczej ucieczka czynnika. Zatem czego się bać? Auto to Octavia, klima manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zanim przestała to w okolicy schowka zaczeło coś syczeć.

U mnie w Lanosie jak włączę klimę, to właśnie od nowości zaczyna syczeć w okolicy schowka i zwiastuje to rychłe pojawienie się chłodnego powietrza z kratek wentylacyjnych biglaugh.gif. VAG nie ma w tym zakresie więcej do gadania od GM grinser006.gif, dlatego wytęż uwagę i nie daj się robić w bambuko przez firmy serwisujące klimę old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w Lanosie jak włączę klimę, to właśnie od nowości zaczyna syczeć w okolicy schowka i

> zwiastuje to rychłe pojawienie się chłodnego powietrza z kratek wentylacyjnych . VAG nie ma w

> tym zakresie więcej do gadania od GM , dlatego wytęż uwagę i nie daj się robić w bambuko

> przez firmy serwisujące klimę

Dobra, ale jak klima przestaje dmuchać zimnym to kto mnie robi w bambuko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To syczenie to najpewniej ten zawór.

Gdy zaczyna brakować czynnika zawór rozprężny zamiast cieczą zaczyna być zasilany gazem i stąd może pojawiać się syczenie i spadek wydajności chłodzenia.

Czyli przed uzupełnieniem trzeba będzie zlokalizować nieszczelność w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdy zaczyna brakować czynnika zawór rozprężny zamiast cieczą zaczyna być zasilany gazem i stąd może

> pojawiać się syczenie i spadek wydajności chłodzenia.

> Czyli przed uzupełnieniem trzeba będzie zlokalizować nieszczelność w układzie.

Lampą UV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam taki diwajs elektroniczny do klimy w robocie, piszczało na wszystko.

Bo jak jest wyciek to piszczy szybciej waytogo.gif maszyna przy małym ubytku i tak wykona pozytywnie próznie waytogo.gif

Skoro jesteś juz umówiony a nie beda wiedzieli gdzie szukac to niech odkręca korek na osuszaczu przy skraplaczu ,pod nim jest zabezpieczenie i dekielek z oringiem waytogo.gif tam ci ucieka zlosnik.gif druga opcja to zdjąć koło na spręzarce i sprawdzić uszczelniacz waytogo.gif to dwa miejsca które występuja w 90% octawi zlosnik.gif

Zresztą dekielek sam se zdejmij i popsikaj wodą z mydłem waytogo.gif na odpalonej klimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo jak jest wyciek to piszczy szybciej maszyna przy małym ubytku i tak wykona pozytywnie próznie

> Skoro jesteś juz umówiony a nie beda wiedzieli gdzie szukac to niech odkręca korek na osuszaczu

> przy skraplaczu ,pod nim jest zabezpieczenie i dekielek z oringiem tam ci ucieka druga

> opcja to zdjąć koło na spręzarce i sprawdzić uszczelniacz to dwa miejsca które występuja w

> 90% octawi

> Zresztą dekielek sam se zdejmij i popsikaj wodą z mydłem na odpalonej klimie

To cenne wskazówki, dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zasadzie to jestem już umówiony na naprawę, ale z ciekawości zapytam. Miesiac temu napełniałem

> klimę, bo przestała działać. Zanim przestała to w okolicy schowka zaczeło coś syczeć. Teraz

> ponownie sie to dzieje, słabiej chłodzi, słychać syczenie. To syczenie to nie jest raczej

> ucieczka czynnika. Zatem czego się bać? Auto to Octavia, klima manual.

Syczenie występuje najczęsciej wtedy, gdy z układu uciekło trochę czynnika.

Nie chodzi tutaj bynajmniej o syczenie związane z ucieczką samego środka chłodniczego, raczej wynika ono z pracy zaworu rozprężnego.

Generalnie masz gdzieś wyciek i musisz to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w Lanosie jak włączę klimę, to właśnie od nowości zaczyna syczeć w okolicy schowka i

> zwiastuje to rychłe pojawienie się chłodnego powietrza z kratek wentylacyjnych . VAG nie ma w

> tym zakresie więcej do gadania od GM , dlatego wytęż uwagę i nie daj się robić w bambuko

> przez firmy serwisujące klimę

Syczenie też jest często objawem zbyt małej ilości czynnika chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.