surym Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Cześć, Koledzy, mam taki problem z seikiem 900. Auto po uruchomieniu na zimno przyspiesza nie najgorzej, ale słychać że coś jest nie tak w pracy silnika. Kiedy silnik się rozgrzeje i odetnie ssanie, auto przyspiesza tylko lekko na minimalnie wciśniętym gazie; głębsze wdepnięcie powoduje nawet zwolnienie - zmulenie silnika a jeśli przyspiesza to z dużym trudem. Tak samo jest jeśli gazuje się na postoju. Świece i przewody zmieniane parę miesięcy temu, auto zrobiło na nich ze dwa tys. km (całkowity przebieg 85 tys.) Myślę że to może być zapchane coś w gaźniku bo często tankuję na kiepskiej stacji. Kupiłem też filtr paliwa. Jak się do tego zabrać? Czy po rozebraniu gaźnika potrzebna jest jakaś regulacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAJMON_SBL Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 > Cześć, > Koledzy, mam taki problem z seikiem 900. Auto po uruchomieniu na zimno przyspiesza nie najgorzej, > ale słychać że coś jest nie tak w pracy silnika. Kiedy silnik się rozgrzeje i odetnie ssanie, > auto przyspiesza tylko lekko na minimalnie wciśniętym gazie; głębsze wdepnięcie powoduje nawet > zwolnienie - zmulenie silnika a jeśli przyspiesza to z dużym trudem. Tak samo jest jeśli > gazuje się na postoju. > Świece i przewody zmieniane parę miesięcy temu, auto zrobiło na nich ze dwa tys. km (całkowity > przebieg 85 tys.) > Myślę że to może być zapchane coś w gaźniku bo często tankuję na kiepskiej stacji. Kupiłem też > filtr paliwa. Jak się do tego zabrać? Czy po rozebraniu gaźnika potrzebna jest jakaś > regulacja? Filtr paliwa wymień. Nic nie musisz regulować. Adaptacja się sama zrobi. W tym przypadku mowa o przepustnicy, nie gaźniku. Gaźniki były montowane w CC 900. Kup w motoryzacyjnym środek do czyszczenia gaźników, przepustnic.. Zdemontuj przepustnice, wyczyść i załóż spowrotem;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ghost991 Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 A mi to wygląda na uszkodzony wężyk od mapsensora Też tak miałem. Sprawdź czy nie jest gdzieś pęknięty załmany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keengoo Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 > A mi to wygląda na uszkodzony wężyk od mapsensora > Też tak miałem. Sprawdź czy nie jest gdzieś pęknięty załmany podepnę się - a czy map sensor jest częścią, która często się psuje ? a i ten zaworek po drodze na rurce ? bo u mnie podobnie zamula przy ruszaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surym Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 > A mi to wygląda na uszkodzony wężyk od mapsensora > Też tak miałem. Sprawdź czy nie jest gdzieś pęknięty załmany Wczoraj obejrzałem dokładnie całość i właśnie to zauważyłem - dziura w wężyku przy samym króćcu. Poprawiłem (odciąłem końcówkę) i auto przyspiesza dobrze ale zaczęło falować na wolnych obrotach oraz szarpać przy bardzo wolnej jeździe (mało gazu). W każdym razie rozebrałem i wymyłem przepustnicę, zaraz będę składał i zobaczymy co będzie. EDYTA: Po wyczyszczeniu i złożeniu przepustnicy jest, niestety, różnie. Wolne obroty falują, jazda na wolnych obrotach szarpiąca. Auto czasem przyspiesza OK, a czasem nie. Jadę długą prostą, trzymam gaz w tej samej pozycji i po kilometrze czuję że zaczynam zwalniać. Jeśli się zatrzymam do 0 i pogazuję trochę, znowu jest OK. Nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dezet Napisano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 Obstawiam filtr paliwa , też tak miałem w swojej 9 secie i cuda się robiło a okazało się że filtr zapchany, po wymianie jeździ jak rakieta :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionas Napisano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 > A mi to wygląda na uszkodzony wężyk od mapsensora Również podłączam się do pytania. Może to głupio zabrzmi, ale gdzie znajduje się mapsensor? Chodzi o komputer? Bo zauważyłem że auto mi zaczyna mulić przy mega wciśniętym gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surym Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 > Również podłączam się do pytania. > Może to głupio zabrzmi, ale gdzie znajduje się mapsensor? Chodzi o komputer? > Bo zauważyłem że auto mi zaczyna mulić przy mega wciśniętym gazie. Jeśli się dobrze zrozumieliśmy z kolegą RazeRX7, to dolny wężyk od przodu przepustnicy idzie do prawego narożnika pod maską w glębi, nad kielichem kolumny. Wchodzi od spodu do takiego płaskiego cosia więc to pewnie to. Strony podaję stojąc przodem do komory silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 > Jeśli się dobrze zrozumieliśmy z kolegą RazeRX7, to dolny wężyk od przodu przepustnicy idzie do > prawego narożnika pod maską w glębi, nad kielichem kolumny. Wchodzi od spodu do takiego > płaskiego cosia więc to pewnie to. Strony podaję stojąc przodem do komory silnika. Spalanie ci nie wzrosło? Może coś z sondą Lambda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surym Napisano 12 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Cześć, Koledzy, odkopuję wątek bo sytuacja powtarza się ale z pewnymi zmianami. Znowu miałem problem jak poprzednio czyli auto muliło przy mocnym wciśnięciu gazu, za to jechało w miarę normalnie jak się z wyczuciem odpuściło. Działo się tak w dolnym zakresie obrotów, wyżej już było OK. Wtedy @ miał dobre wyczucie bo faktycznie był to złamany wężyk. Znalazłem ten wątek i znowu obejrzałem wężyk biegnący od przodu przepustnicy do spodu jak rozumiem mapsensora - takiego płaskiego ustrojstwa za komputerem. Wężyk faktycznie był złamany przy przepustnicy. Zreperowałem ale teraz auto chodzi bardzo kiepsko na wolnych obrotach, gaśnie, falują obroty, szarpie przy ruszaniu. Jak zostawię odpalony to podbija przez chwilę obroty ale zaraz gaśnie. Na rozgrzanym jest trochę lepiej. Auto jedzie normalnie jak się już rozpędzę i pocisnę trochę obroty, ale na wolnych znowu to samo. Jak zdejmę wężyk przy przepustnicy, silnik zaraz zaczyna pracować równo, tak samo jeśli zatkam palcem króciec przy przepustnicy (czuć ssanie). Myślałem że po reperacji wężyka auto się rozjeździ ale mija trzeci dzień i nic się nie poprawia. Coś nie tak z tym mapsensorem? Dodam że mam nowe świece i kable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 13 Września 2015 Udostępnij Napisano 13 Września 2015 Cześć, Koledzy, odkopuję wątek bo sytuacja powtarza się ale z pewnymi zmianami. Znowu miałem problem jak poprzednio czyli auto muliło przy mocnym wciśnięciu gazu, za to jechało w miarę normalnie jak się z wyczuciem odpuściło. Działo się tak w dolnym zakresie obrotów, wyżej już było OK. Wtedy @ miał dobre wyczucie bo faktycznie był to złamany wężyk. Znalazłem ten wątek i znowu obejrzałem wężyk biegnący od przodu przepustnicy do spodu jak rozumiem mapsensora - takiego płaskiego ustrojstwa za komputerem. Wężyk faktycznie był złamany przy przepustnicy. Zreperowałem ale teraz auto chodzi bardzo kiepsko na wolnych obrotach, gaśnie, falują obroty, szarpie przy ruszaniu. Jak zostawię odpalony to podbija przez chwilę obroty ale zaraz gaśnie. Na rozgrzanym jest trochę lepiej. Auto jedzie normalnie jak się już rozpędzę i pocisnę trochę obroty, ale na wolnych znowu to samo. Jak zdejmę wężyk przy przepustnicy, silnik zaraz zaczyna pracować równo, tak samo jeśli zatkam palcem króciec przy przepustnicy (czuć ssanie). Myślałem że po reperacji wężyka auto się rozjeździ ale mija trzeci dzień i nic się nie poprawia. Coś nie tak z tym mapsensorem? Dodam że mam nowe świece i kable. Siemka. Jeśli masz możliwość podpięcia się pod kompa, to to zrób i sprawdź czy masz włączoną autoadaptacje. Sprawdź też silnik krokowy i jego gniazdo. Poprostu odkręć i przeczyść. Odłacz aku na dłuższą chwilkę ( 0,5h). Odpal auto i zostaw do rozgrzania.Ja miałem po zakupie auta wyłączoną autoadaptację i też miałem cyrki. Co ważne może jeszcze być rozregulowany zawór regulacji ciśnienia paliwa ( takie małe cuś ze śrubką na górze przepustnicy). Ale najważniejsze to podpiąć pod kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.