Rtruth Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z uniakiem po jeździe szczególnie w takim upale mocno grzeją mi sie przednie felgi i opony i czuć taki zapach spalonej gumy. Byłem niedawno u mechanika mówił że z hamulcami jest wszystko ok. Co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 > Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z uniakiem po jeździe szczególnie w takim upale mocno grzeją > mi sie przednie felgi i opony i czuć taki zapach spalonej gumy. Byłem niedawno u mechanika > mówił że z hamulcami jest wszystko ok. Co to może być? przód, tył? auto lekko toczy się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 > Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z uniakiem po jeździe szczególnie w takim upale mocno grzeją > mi sie przednie felgi i opony i czuć taki zapach spalonej gumy. Byłem niedawno u mechanika > mówił że z hamulcami jest wszystko ok. Co to może być? A może przypalanych okładzin klocków hamulcowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rtruth Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 Z przodu.Lekko toczy sie tzn? Normalnie jeździ nawet jak dam na luz i tak jade przez chwile nie czuje żeby coś hamowało. Ale jak jade szybciej to słysze taki lekki szum. Jak powącham opony to czuć od nich taki właśnie zapach. A tych okładzin nie zauważył by mechanik że coś jest nie tak byłem u niego dwa dni temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 > Z przodu.Lekko toczy sie tzn? Normalnie jeździ nawet jak dam na luz i tak jade przez chwile nie > czuje żeby coś hamowało. Ale jak jade szybciej to słysze taki lekki szum. Jak powącham opony > to czuć od nich taki właśnie zapach. A tych okładzin nie zauważył by mechanik że coś jest nie > tak byłem u niego dwa dni temu Zależy na jakiego mechanika trafiłeś... Hamulce w Uno potrafią nie wykazywać żadnych objawów na zimno... a po lekkim zagrzaniu mogą zaczynać się szopki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 podnieś przód samochodu żeby koła się luźno kręciły, ponaciskaj parę razy hamulec i zobacz czy dalej się lekko kręcą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 > Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z uniakiem po jeździe szczególnie w takim upale mocno grzeją > mi sie przednie felgi i opony i czuć taki zapach spalonej gumy. Byłem niedawno u mechanika > mówił że z hamulcami jest wszystko ok. Co to może być? Jak słychać szum to może łożyska... ale na 99% w uno trzymają hamulce. Wężyki gumowe przy kołach a jak to nie pomaga to regeneracja zacisków (wymiana gumek, czyszczenie). Jeśli Ci się grzeją opony przy spokojnej jeździe to lepiej to sprawdź bo spalisz auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rtruth Napisano 25 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 A w którym miejscu są łożyska? A co mam z tymi wężykami zrobić wymienić? Jeden wymieniałem nie tak dawno bo pękł a drugi jeszcze jest stary. Bardziej grzeją mi sie felgi niż opony chociaż dziś pare razy hamowałem tak gwałtownie i po tym jakby mniej sie grzały. I podobno mam już do wymiany tarcze hamulcowe tylko narazie kasy brak. To może mieć coś wspólnego z tym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > A w którym miejscu są łożyska? A co mam z tymi wężykami zrobić wymienić? Jeden wymieniałem nie tak > dawno bo pękł a drugi jeszcze jest stary. Bardziej grzeją mi sie felgi niż opony chociaż dziś > pare razy hamowałem tak gwałtownie i po tym jakby mniej sie grzały. I podobno mam już do > wymiany tarcze hamulcowe tylko narazie kasy brak. To może mieć coś wspólnego z tym? Wymien ten drugi wezyk oraz zrob regeneracje zaciskow. To jest tanie. Jesli zaś zainwestujesz pare zl w hamulce z palio (240mm wentylowane) to problemy sie skoncza a hamowanie stanie sie skuteczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rtruth Napisano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 Dobra to wymienie ten wężyk i zrobie regeneracje. A te tarcze z palio to są te http://moto.allegro.pl/tarcza-tarcze-hamulcowe-fiat-siena-palio-weekend-i2532449744.html ? Bedzie pasować do una z 92 roku silnik 1.0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > Dobra to wymienie ten wężyk i zrobie regeneracje. A te tarcze z palio to są te > http://moto.allegro.pl/tarcza-tarcze-hamulcowe-fiat-siena-palio-weekend-i2532449744.html ? > Bedzie pasować do una z 92 roku silnik 1.0? Glacy chodzi o taki zabieg na hamulcach z przodu: http://fiatuno.pl/index.php?idg=714 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > Dobra to wymienie ten wężyk i zrobie regeneracje. A te tarcze z palio to są te > http://moto.allegro.pl/tarcza-tarcze-hamulcowe-fiat-siena-palio-weekend-i2532449744.html ? > Bedzie pasować do una z 92 roku silnik 1.0? Tarcze będą OK, ale wtedy potrzebujesz do kompletu odpowiednie zaciski oraz klocki. Jeśli będziesz bawił się w regenerację dotychczasowych, to kup wtedy zwykłe standardowe tarcze lite 227 do uno (jeśli te obecne są rzeczywiście zużyte). Nawiasem mówiąc etap regeneracji zacisków też przeszedłem... i finalnie (w sumie w krótkim czasie po tej operacji - nie do końca spełniającej pokładane w niej nadzieje ) "przeszczepiłem" komplet ze sieny, do tego pompa z UT, serwo z punto I, korektor "lekko" skorygowany i jest OK. Standardowe zaciski z uno są dość uciążliwe, jeśli chodzi o ich utrzymanie, wymagają troski i opieki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > Tarcze będą OK, ale wtedy potrzebujesz do kompletu odpowiednie zaciski oraz klocki. Jeśli będziesz > bawił się w regenerację dotychczasowych, to kup wtedy zwykłe standardowe tarcze lite 227 do > uno (jeśli te obecne są rzeczywiście zużyte). Nawiasem mówiąc etap regeneracji zacisków też > przeszedłem... i finalnie (w sumie w krótkim czasie po tej operacji - nie do końca > spełniającej pokładane w niej nadzieje ) "przeszczepiłem" komplet ze sieny, do tego pompa z > UT, serwo z punto I, korektor "lekko" skorygowany i jest OK. > Standardowe zaciski z uno są dość uciążliwe, jeśli chodzi o ich utrzymanie, wymagają troski i > opieki... Właśnie. Też kiedyś stałem przed wyborem - odnawiać oryginalne czy za podobne pieniądze kupić 240tki? Wybrałem to drugie i to był dobry wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rtruth Napisano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 A to raczej zajme sie regeneracją bo klocki niedawno wymieniałem a też jakoś nie zamierzam nim długo jeździć zresztą ja sam tego nie będe robił bo nie znam sie na tym więc do mechanika dam. Dobra to podsumowując wymienić wężyk zrobić regeneracje zacisków i wymienić tarcze i to powinno pomóc tak? A nie lepiej kupić nowe zaciski niż robić z nimi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > A to raczej zajme sie regeneracją W/w nie pasuje do n/w: > do mechanika dam. > Dobra to podsumowując wymienić wężyk zrobić regeneracje zacisków i wymienić tarcze i to > powinno pomóc tak? Zasadniczo tak. Do pełni szczęścia dołóż nowe klocki (chyba że dasz te, co są, ale do nowych tarcz... ) i wymianę płynu. I jeśli reszta układu jest OK, to powinno być lepiej (celowo nie piszę: dobrze). > A nie lepiej kupić nowe zaciski niż robić z nimi? Z punktu widzenia mechanika - ofkors, tylko nowe, bo ma mniej roboty, a z regeneracją to masz różnie: może wystarczy wymiana uszczelnień, a może trzeba będzie nowe tłoczki, ukręci się odpowietrznik... a w warsztacie liczy się przerób, a nie majsterkowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > Dobra to wymienie ten wężyk i zrobie regeneracje. A te tarcze z palio to są te > http://moto.allegro.pl/tarcza-tarcze-hamulcowe-fiat-siena-palio-weekend-i2532449744.html ? > Bedzie pasować do una z 92 roku silnik 1.0? będą jak zmienisz zaciski i jarzma... Tu masz jak zmienić takie hamulce, ale na 257mm... Wymiana na 240mm jest analogiczna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rtruth Napisano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 Klocki zmieniałem niecałe 2 miesiące temu więc je zostawie. A jeszcze mam pytanko na korku od wlewu płynu hamulcowego mam napisane żeby lać płyn dot3 a ja wlałem płyn dot4 to też może mieć jakiś związek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > Klocki zmieniałem niecałe 2 miesiące temu więc je zostawie. A jeszcze mam pytanko na korku od wlewu > płynu hamulcowego mam napisane żeby lać płyn dot3 a ja wlałem płyn dot4 to też może mieć jakiś > związek? Może ale nie musi. W co którymś uniaku z powodu dot4 rozpuszczają się uszczelnienia w pompie hamulcowej a to już może powodować różne problemy. Jednak w większości przypadków nic złego się z tego powodu nie dzieje. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > Może ale nie musi. > W co którymś uniaku z powodu dot4 rozpuszczają się uszczelnienia w pompie hamulcowej a to już może > powodować różne problemy. > Jednak w większości przypadków nic złego się z tego powodu nie dzieje. > pozdr Sam widziałem 2 przypadki takie jak piszesz... np. kiedyś Sopel "stanął" dosłownie i w przenośni na spocie pod Bełchatowem bo dzień wcześniej robił całe hamulce i właśnie była wymiana płynu... poszła pompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > A to raczej zajme sie regeneracją bo klocki niedawno wymieniałem a też jakoś nie zamierzam nim > długo jeździć zresztą ja sam tego nie będe robił bo nie znam sie na tym więc do mechanika dam. > Dobra to podsumowując wymienić wężyk zrobić regeneracje zacisków i wymienić tarcze i to > powinno pomóc tak? > A nie lepiej kupić nowe zaciski niż robić z nimi? Słuchaj, to że się nie znasz to nie znaczy że od razu musisz postępować niemądrze... Jeśli chcesz wymieniać tarcze i zaciski to pliiiiizzzz - wywal to wszystko i daj hamulce 240mm wentylowane. To są zupełnie inne hamulce, bez durnych klinów, tam się nic nie zaciera, nie zapieka no i hamują 100x lepiej. Kup używki z palio/siena, daj na wszelki wypadek nowe gumki (zrobisz to sam bo to jest BANALNE!!! no i mamy po to manuale na stronie). Zaoszczędzisz kasę i będziesz miał super hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > Słuchaj, to że się nie znasz to nie znaczy że od razu musisz postępować niemądrze... > Jeśli chcesz wymieniać tarcze i zaciski to pliiiiizzzz - wywal to wszystko i daj hamulce 240mm > wentylowane. To są zupełnie inne hamulce, bez durnych klinów, tam się nic nie zaciera, nie > zapieka no i hamują 100x lepiej. Kup używki z palio/siena, daj na wszelki wypadek nowe gumki > (zrobisz to sam bo to jest BANALNE!!! no i mamy po to manuale na stronie). Zaoszczędzisz kasę > i będziesz miał super hamulce. ewentualnie zaciski z klockami z CQ ,SC lub punt z mniejszymi silnikami plus tarcze z uno diesla. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > ewentualnie zaciski z klockami z CQ ,SC lub punt z mniejszymi silnikami plus tarcze z uno diesla. > pozdr No tak tylko po co działać półśrodkami jak w podobnych pieniądzach i pracy można mieć wentylowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rtruth Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 Dziś zauważyłem ze czuć taki zapach też z tyłu felgi są zimnie opony letnie więc teraz już nie wiem co to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 > Dziś zauważyłem ze czuć taki zapach też z tyłu felgi są zimnie opony letnie więc teraz już nie wiem > co to Zapach hamulców jest charakterystyczny, rozróżniłbyś go od zapachu spalonego oleju? (np. kapiącego na wydech). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rtruth Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 Nie wiem ciężko powiedzieć ale kapie mi olej ze skrzyni biegów będe z tym robił jak będzie kasa to możliwe że kapie na wydechi to tak śmierdzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 > Nie wiem ciężko powiedzieć ale kapie mi olej ze skrzyni biegów będe z tym robił jak będzie kasa to > możliwe że kapie na wydechi to tak śmierdzi? Pewne. Szczególnie jeśli kapie z gumy na prawej półosi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rtruth Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 No z tego co wiem to chyba z gumy i z prawej strony ale przez to grzały by sie felgi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 > No z tego co wiem to chyba z gumy i z prawej strony ale przez to grzały by sie felgi? Chyba nie No to może się jarać na wydechu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rtruth Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 To może najpierw zrobie z tym olejem i zobaczy czy dalej będzie taki zapach. Kase będe miał a jakieś 2 tygodnie to można z tym tak jeździć czy coś może sie spalić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 > To może najpierw zrobie z tym olejem i zobaczy czy dalej będzie taki zapach. Kase będe miał a > jakieś 2 tygodnie to można z tym tak jeździć czy coś może sie spalić? Jak u mnie w turbo sie nie zapalilo to i u Ciebie nie ma prawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 a nie możesz po prostu pojechać do normalnego mechanika i niech Ci zweryfikuje co masz s,,one? sorry ale nikt tutaj nie ma daru przewidywania przez satelite albo przez modem i Ci nie powie co Ci śmierdzi. jak będziesz chciał puknąć pannę też będziesz pytał gdzie wsadzić? ok, rozumiem, jest problem, ale nie że leci 60 postów, nagle się okazuje że Twó samochód wali olejem z każdej możliwej dziury a Ty dalej drążysz temat co śmierdzi. no trochę powagi chłopaku. ok, czekasz na wypłatę ale podniesienie samochodu i zakręcenie kołem nic nie kosztuje z tego co wiem, zapuszczenie żurawia pod silnik i sprawdzenie czy się leje też nie, dobrze mówię? więc weź sprawy w swoje ręce bo mimo wszytsko poprzez forum nawet najlepszy magik Ci fury nie naprawi, co najwyżej da wskazówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rtruth Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 A czy po tym jak sie dowiedziałem że to może mieć jakiś związek widzisz żebym drążył temat? Zadałem tylko jedno pytanie sam widzisz jakie i tyle. Więc wyluzuj pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 Wpisz jakies dane w swoj profil to moze ktos na miejscu Ci pomoze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.