pachala Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 W moim poprzednim aucie (GP) miałem klimę ręczną , sprężarka w momencie włączenia pstrykała raz i działała nan-stop, Teraz w Bravo (klimatronic) pracuje inaczej... na postoju słyszę takie pstryknięcia co jakis czas w odstępach powiedzmy minutowych. Czy to normalny objaw, czy coś nie w porządku ? Dodam, że mam tak od pół roku, klima chłodzi bez problemu. Jak u was pracuje spężarka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > W moim poprzednim aucie (GP) miałem klimę ręczną , sprężarka w momencie włączenia pstrykała raz i > działała nan-stop, Teraz w Bravo (klimatronic) pracuje inaczej... na postoju słyszę takie > pstryknięcia co jakis czas w odstępach powiedzmy minutowych. Czy to normalny objaw, czy coś > nie w porządku ? > Dodam, że mam tak od pół roku, klima chłodzi bez problemu. > Jak u was pracuje spężarka ? Zaobserwuj czy przy "pstryknięciu" automat zamyka/otwiera obieg, zmniejsza/zwiększa prędkość wentylatora jeśli tak to imo wszystko ok, jeśli nie... to u mnie nic nie pstryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 a czy razem ze pstryknięciem sprężarka się wyłącza i załacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pachala Napisano 4 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > Zaobserwuj czy przy "pstryknięciu" automat zamyka/otwiera obieg, zmniejsza/zwiększa prędkość > wentylatora jeśli tak to imo wszystko ok, jeśli nie... to u mnie nic nie pstryka Tak, pstryknięcie i zaczyna chodzić wentylator. Chociaż czytałem dziś , że przy klimatronicu, sprężarka nie chodzi cały czas tylko słychać sprzęgiełko, które ją włącza i wyłącza, gdy jest to potrzebne. Klima chłodzi więc chyba wsio ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > Chociaż czytałem dziś , że przy klimatronicu, sprężarka nie chodzi cały czas tylko słychać > sprzęgiełko, które ją włącza i wyłącza, gdy jest to potrzebne. Klima chłodzi więc chyba wsio > ok... W przypadku klimatyzacji manualnej* jest tak samo. Sprężarka załącza się za pomocą sprzęgła tylko wtedy gdy jest potrzeba. *) - Wcześniej omyłkowo było "automatycznej". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 U mnie sprężarka przy max bucie do 4000obr się wyłącza (co potwierdza wykres z hamowni) pstryknięcia to pewnie jakiś przekaźnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > W przypadku klimatyzacji automatycznej jest tak samo. Sprężarka załącza się za pomocą sprzęgła > tylko wtedy gdy jest potrzeba. Jesteś tego pewień? kiedy jest potrzebna? mi wydaje się że jest załączona cały czas jeśli tylko świeci "śnieżynka" na wyświetlaczu... tzn powyżej 5st edit. racja i przy "max bucie" się wyłącza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > Jesteś tego pewień? kiedy jest potrzebna? > mi wydaje się że jest załączona cały czas jeśli tylko świeci "śnieżynka" na wyświetlaczu... tzn > powyżej 5st > edit. racja i przy "max bucie" się wyłącza Oczywiście chodziło mi o klimatyzację manualną. Zafiksowałem się na sformułowaniu klimatyzacja automatyczna" czytając jeden z moich ulubionych wyrazów, czyli "klimatronik". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 sprężarka wyłacza sie tylko wtedy gdy parownik osiągnął za niską temp lub cisnienie jest za duże (tu juz pewien nie jestem). Sprawdź czy chłodnica klimatyzacji jest ok. U mnie jest tak, że na postoju klima chodzi i nagle włacza sie wentylator i wyłacza sprężarka i tak w kółko cyklicznie ale mi sie lamelki z chłodnicy wysuwają i wiem że to jest przyczyna. Mimo to klima chłodzi w miarę ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > Teraz w Bravo (klimatronic) pracuje inaczej... na postoju słyszę takie > pstryknięcia co jakis czas w odstępach powiedzmy minutowych. Czy to normalny objaw, czy coś > nie w porządku ? taka praca sprezarki wskazywala by na brak 1 biegu wentylatora chlodnicy, sprawdz czy 1 bieg wentylatora odpala sie zaraz po wlaczeniu klimy, wentylator ma dzialac z automatu przy wlaczonej klimatyzacji, jesli nie dziala to winowajca bedzie rezystor/opornica na obudowie wentylatora generalnie powinno to wygladac tak, odpalasz klime na postoju, slyszysz cykniecie, wentylator pracuje, klima chlodzi, po jakims czasie gdy wzrosnie cisnienie w ukladzie ma zalaczyc sie 2 bieg wentylatora ktory zbija cisnienie i tak ciagle, jesli jest ekstremalna temp na zew. czytaj z 35 stopni to przy dluzszym postoju moze sie zdarzyc ze mimo ciaglej pracy wentylatora na 2gim biegu cisnienie w ukladzie nie bedzie wystarczajaco zbijane i sprezarka sie wylaczy - cykniecie generalnie do sprawdzenia 1 bieg wentylatora, chlodnica klimy oraz ilosc czynnika w ukladzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > sprężarka wyłacza sie tylko wtedy gdy parownik osiągnął za niską temp lub cisnienie jest za duże > (tu juz pewien nie jestem). Sprawdź czy chłodnica klimatyzacji jest ok. U mnie jest tak, że > na postoju klima chodzi i nagle włacza sie wentylator i wyłacza sprężarka i tak w kółko > cyklicznie ale mi sie lamelki z chłodnicy wysuwają i wiem że to jest przyczyna. Mimo to klima > chłodzi w miarę ok. u mnie też jest tak, że się co chwilę włącza i wyłącza, tak samo wentylator. Chłodnicę i lamelki mam ok. U mnie jest inny problem: powoli ubywa czynnika i teraz czuję, że znowu jest mało. Nabijałem rok temu. Jest jakaś nieszczelność, ale na razie tak niewielka, że ani w ASO, ani w niezależnym warsztacie gdzie pytałem, nie za bardzo chcieli się podjąć diagnozy. Na razie chłodzi i mam nadzieję odsunąć temat do wiosny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pachala Napisano 4 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2012 No i się wyjaśniło Wróciłem z diagnozy klimy w specjalistycznym warsztacie. Komu nie pstryka niech się martwi - tak powiedział fachura a jego pierwszym pytaniem było czy mam klimatronic. Więc tak : lamele mam ok, szczelnośc całkowita, wentylator chodzi od startu klimy i tutaj są dwie opcje: na AUTO - sprężarka ma chodzić non-stop, nic nie pstryka co jakiś czas włącza się wentylator obniżając ciśnienie w układzie natomiast na FULL - AUTO - komputer steruje pracą spężarki i... włącza ją i wyłącza jeślijest taka potrzeba ! Więc wszystko jasne ! Na FULL - AUTO ma pstrykać sprzęgło na AUTO nie ma prawa. Tak jest we wszystkich autach. To moje pierwsze auto z klimatronikiem Temat zamknięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 ja klimę nabiłem i nic to nie zmieniło. Czynnika brakowało około 200g, ubywał przez uszczelkę pod presostatem.Cykliczną pracę sprężarki tłumacze sobie zepsutą chłodnicą. Zastanawia mnie tylko, że piszą że wentylator powinien się włączać jakby domyślnie po włączeniu klimy. U mnie tak nie jest. W stilo też tak nie było. Wentylator włącza sie po jakimś czasie. Wg FES oba biegi działają chociaż opornica wygląda kiepsko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > ja klimę nabiłem i nic to nie zmieniło. Czynnika brakowało około 200g, ubywał przez uszczelkę pod > presostatem. a co to takiego? I w jaki sposób zostało zdiagnozowane? Nabijali czynnika z barwnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 5 Września 2012 Udostępnij Napisano 5 Września 2012 > a co to takiego? I w jaki sposób zostało zdiagnozowane? Nabijali czynnika z barwnikiem? zdiagnozowałem sam przez przypadek , po prostu była zielona maź pod nim jak złapałem ręką. Jest to czujnik na rurce wychodzącej z chłodnicy, wystaje z niego kabelek. Widać go po lewej stronie pod maską, zaraz tam gdzie idą te aluminiowe rurki do chłodnicy, trzeba nisko ręką sięgnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 Sprężarka może pracować ciszej. A po osiągnięciu ciśnienia 16 Bar włącza się wentylator na 1 biegu. Potem ciśnienie spada do ok. 11 kiedy wentylator się wyłącza. I tak cały czas. W międzyczasie sprężarka może się wyłączyć, jeśli ciśnienie jest prawidłowe w układzie i sprężarka nie musi nic robić. Ciśnienia oczywiście z Bravo, bo w GP nie musi być identycznie, a w Punto FL górną granicą było 15 Bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 > na AUTO - sprężarka ma chodzić non-stop, nic nie pstryka co jakiś czas włącza się wentylator > obniżając ciśnienie w układzie > natomiast na FULL - AUTO - komputer steruje pracą spężarki i... włącza ją i wyłącza jeślijest taka > potrzeba ! > Więc wszystko jasne ! > Na FULL - AUTO ma pstrykać sprzęgło > na AUTO nie ma prawa. > Tak jest we wszystkich autach. To moje pierwsze auto z klimatronikiem Temat zamknięty Ale ktoś Ci głupot naopowiadał. Czy to klima ręczna czy automatyczna czy jeszcze full auto na wyświetlaczu, logika sterowania sprężarką jest JEDNA. Jeśli ciśnienie jest za duże, bo temperatura zewnętrzna jest wysoka, a wentylator nie schłodzi czynnika na tyle, że wystarczająco spadnie ciśnienie, to sprężarka musi się wyłączyć, bo rozsadzi układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 > ja klimę nabiłem i nic to nie zmieniło. Czynnika brakowało około 200g, ubywał przez uszczelkę pod > presostatem.Cykliczną pracę sprężarki tłumacze sobie zepsutą chłodnicą. Zastanawia mnie tylko, > że piszą że wentylator powinien się włączać jakby domyślnie po włączeniu klimy. U mnie tak nie > jest. W stilo też tak nie było. Wentylator włącza sie po jakimś czasie. Wg FES oba biegi > działają chociaż opornica wygląda kiepsko. Wentylator w kabinie, a ten z przodu auta to dwa różne wentylatory. W przypadku klimatyzacji i sprężarki mowa jest o tym na chłodnicy. Opornica może powodować brak pracy wentylatora w kabinie na poszczególnych biegach, na 4 będzie zawsze pracował, bo omija oporniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 > zdiagnozowałem sam przez przypadek , po prostu była zielona maź pod nim jak złapałem ręką. Jest to > czujnik na rurce wychodzącej z chłodnicy, wystaje z niego kabelek. Widać go po lewej stronie > pod maską, zaraz tam gdzie idą te aluminiowe rurki do chłodnicy, trzeba nisko ręką sięgnąć. W większości aut, w których działałem z chłodnicą klimatyzacji tam jest problem z wyciekiem. Przyczyny - jedna śrubka trzymająca cały czujnik i rurkę - duże różnice temperatur na tej akurat rurce w tym miejscu powodujące śniedzenie na łączeniu i powolne rozszczelnianie tego połączenia. W efekcie czynnik ucieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pachala Napisano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2012 > Ale ktoś Ci głupot naopowiadał. Czy to klima ręczna czy automatyczna czy jeszcze full auto na > wyświetlaczu, logika sterowania sprężarką jest JEDNA. Jeśli ciśnienie jest za duże, bo > temperatura zewnętrzna jest wysoka, a wentylator nie schłodzi czynnika na tyle, że > wystarczająco spadnie ciśnienie, to sprężarka musi się wyłączyć, bo rozsadzi układ. Tak to jest jak ktoś czegoś nie sprawdzi i pisze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 Czy to automat czy ręczna klimatyzacja, logika bezpieczeństwa sprężarki jest i będzie jedna. Kwestią pozostaje sterowanie, tzn. w ręcznej ustawiasz pokrętło i chłodnica w nagrzewnicy jest owiewana powietrzem w taki sam sposób przez cały czas pracy. W przypadku Auto siłowniki ustawiasz sobie sam i to jest taki pół automat pół ręczny. W przypadku Full Auto ustawiasz temperaturę, przesłony ustawiają się co chwila inaczej, zwiększa się i zmniejsza prędkość obrotowa wentylatora. Ciśnienie w każdym z tych układów jest kontrolowane przez centralkę silnika, która steruje sprężarką, tj. podaje prąd na cewkę przekaźnika sterującego sprężarką i wtedy to słychać to cyknięcie na sprzęgle sprężarki. Sam wyświetlacz klimatyzacji lub jego brak, to jest zupełnie inny, niezależny układ od samej sprężarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 chodziło mi o ten na chłodnicach. Niektórzy piszą że ma się on włączać automatycznie po odpaleniu klimy (co moim zdaniem nie do końca jest logiczne bo po co ma działać skora np chłodnica sama daje rade), u mnie tak nie ma na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 > chodziło mi o ten na chłodnicach. Niektórzy piszą że ma się on włączać automatycznie po odpaleniu > klimy (co moim zdaniem nie do końca jest logiczne bo po co ma działać skora np chłodnica sama > daje rade), u mnie tak nie ma na pewno. Wiedza o zasadzie działania + dane producenta = logika działania. Bez tego można sobie gdybać i przypuszczać i twierdzić, że coś jest nielogiczne. Gdyby sama chłodnica dawała radę, to wentylator nie włączałby się na postoju tak często. Włącz klimatyzację i dotknij chłodnicę klimatyzacji, a zrozumiesz czemu ten wentylator się włącza. Gdy zgłębi się dodatkowo wiedzę o zasadzie działania klimatyzacji, zaobserwuje co i jak dzieje się w komputerze, to nie damy sobie wcisnąć kitu za 1000 zł u gościa, który udaje że się zna na tym układzie. Sam układ jest prymitywny w budowie, a jego zasada działania nie różni się niczym od układu chłodzenia silnika. No może inną konsystencją czynnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halomistrz Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Wiem że temat stary i odgrzewam kotleta,ale nie bardzo rozumiem jak to jest z tym załączaniem sprężarki.Mam Punto Classic i mimo to że mamy listopad ,włączam czasem na chwilę klimę żeby układ sie przesmarował (manualna) na postoju jest taki objaw że sprężarka pracuje kilkanaście sekund i sprzęgło ją wyłącza i tak na przemian,czy to normalne biorąc pod uwagę porę roku i to że dzieje się to gdy auto pracuje na biegu jałowym? nie wiem jak to wygląda w czasie jazdy bo wtedy nie słychać zadziałania sprzęgła sprężarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Jak najbardziej normalne. Ciśnienie wzrasta do górnej granicy, sprężarka wyłącza się, ciśnienie spada do dolnej granicy i sprężarka załącza się. Gorzej, jakby w ogóle nie cykała. Wtedy możesz się martwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.