OlekBartek Napisano 10 Października 2012 Udostępnij Napisano 10 Października 2012 Koledzy mam male zmartwienie.Mianowicie podczas PIERWSZEGO odpalenia zaczela mi sie swiecic kontrolka od cisnienia oleju.Wczesniej nigdy to nie mialo miejsca,teraz zdarzylo sie juz po raz 3.Kontrolka swieci sie ja wiem z jakies 10-15sek. i gasnie (gdy gasnie popychacze cichna i wszystko jest w porzadku). Ostatnio zmienialem olej,wiec poczatkowo myslalem,ze to wina filtra (na tym oleju zrobilem z jakies 2-3tys km).Wiec zmienilem knechta na filtrona (na filtronie zawsze poprzednio smigalem i bylo ok). Ale to nie pomoglo. I teraz co radzicie? Wymienic olej (wlany elf 1040-moze jakas podroba sie trafila,ale kupiony w hurtowni nie na gieldzie,bazarze itp.)Dodadkowo przed wymiana zalac plukanke? Bo jakby pompa oleju padala,to nie dzialo by sie to tylko jednokrotnie podczas pierwszego odpalenia. Moze ten olej to faktycznie podrobka i jest ,,zbyt gesty" i zanim pompa uzupelni cisnienie to tyle mija. Kurde no nie wiem co o tym sadzic,bo jesli wymienie olej i nadal bedzie to samo to co pompe wymieniac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 10 Października 2012 Udostępnij Napisano 10 Października 2012 może być coś nie tak z czujnikiem oleju, pompą, odma, zawór zwrotny, przytkany smok, panewki. Najlepiej byłoby zmierzyć ciśnienie oleju. Wątpię żebyś kupił jakąś podróbkę, wtedy prędzej by zaczął ten olej znikać niż nie dawać ciśnienia na zimnym. Sprawdź czy specyfikacja oleju spełnia normy producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 10 Października 2012 Udostępnij Napisano 10 Października 2012 jaki to silnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 10 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2012 > jaki to silnik ? Daewoo lanos 1.6 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 10 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2012 > może być coś nie tak z czujnikiem oleju, pompą, odma, zawór zwrotny, przytkany smok, panewki. > Najlepiej byłoby zmierzyć ciśnienie oleju. Wątpię żebyś kupił jakąś podróbkę, wtedy prędzej by > zaczął ten olej znikać niż nie dawać ciśnienia na zimnym. Sprawdź czy specyfikacja oleju > spełnia normy producenta. Kurde panewki itp. to masakra ( raczej samochod wtedy poleci na allegro). Spr dokladnie i od wymiany oleju minelo 1,2tys km. Najbardziej mnie zastanawia,czemu tylko na zimnym sie to dzieje.Bo panewki to chyba na wolnych obrotach by kontrolka tez sie palila.A silnik generalnie nie ma innego dzwieku niz kiedys.Zarowno pod obciazem jak i na wolnych. Ehhh. chyba zaryzykuje wymiane oleju z wczesniejszym plukaniem.Bo 100zl w plecy to jeszcze przezyje.Ale remonty liczone w setkach czy tysiacach to niestety nie kalkuluja sie-bo beda bez sensu ekonomicznego w 12letnim lanosie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 10 Października 2012 Udostępnij Napisano 10 Października 2012 Sprawdzić ciśnienie oleju manometrem. Na zimno i na gorąco. Ja bym stawiał na jakiś badziewiasty olej. Tym bardziej jesli stało się to po wymianie oleju. Filtra Knechta raczej bym nie podejrzewał o wadliwe działanie. Ale nie mówię też nie. Ale skoro wymiana filtra nie pomogła to widocznie filtr był ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 10 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2012 > Sprawdzić ciśnienie oleju manometrem. Na zimno i na gorąco. Ja bym stawiał na jakiś badziewiasty > olej. Tym bardziej jesli stało się to po wymianie oleju. Filtra Knechta raczej bym nie > podejrzewał o wadliwe działanie. Ale nie mówię też nie. Ale skoro wymiana filtra nie pomogła > to widocznie filtr był ok. A czy w tej pompie http://allegro.pl/pompa-oleju-daewoo-lanos-oryginal-i2641490642.html te gorne wyjscie,gdzie widac nakretke to jest ten zawor zwrotny?Moze to jego wina,znaczy zawor sie przycina (moze go wystarczy przeczyscic) i olej splywa do miski i dlatego,az nie podciagnie oleju to kontrolka sie pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 ja bym zaczął od wymiany czujnika oleju, ew. sprawdzenia ciśnienia. Takie objawy daje przede wszystkim czujnik i jest najprostszy do wyeliminowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > ja bym zaczął od wymiany czujnika oleju, ew. sprawdzenia ciśnienia. Takie objawy daje przede > wszystkim czujnik i jest najprostszy do wyeliminowania. najprawdopodobniej zawór zwrotny nie trzyma. przez noc olej spływa z całego układu do miski, kontrolka świeci dopóki nie ma ciśnienia, nie ma ciśnienia dzwonią popychacze. jest ciśnienie gaśnie kontrolka i cichnie praca elementów smarowanych olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > najprawdopodobniej zawór zwrotny nie trzyma. przez noc olej spływa z całego układu do miski, > kontrolka świeci dopóki nie ma ciśnienia, nie ma ciśnienia dzwonią popychacze. jest ciśnienie > gaśnie kontrolka i cichnie praca elementów smarowanych olejem w dwoch pod rzad filtrach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > w dwoch pod rzad filtrach? Mi sie wydaje,ze w pompie oleju.Aczkolwiek zaczekam jeszcze,az kolejny raz sie zaswieci( a noz moze samo sie naprawi).I wtedy rozkrece to.Z tego co patrzylem to u mnie jest chyba identyczny tloczek http://www.mickey-garage.pl/aktualnosci/41/nylonowy-tloczek-do-pomp-oleju-do-silnikow-c20xelet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > w dwoch pod rzad filtrach? a co mają do tego filtry? Zdarzają się z zaworkiem ale nie w tym przypadku. Zaworek reguluje też ciśnienie i czasami blokując się może wywalić np uszczelniacz od za dużego ciśnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Dzis nagralem odpalanie zimnego samochodu ( 2dni stal na dworzu) http://w802.wrzuta.pl/film/amnu20wCYfv/wideo0002 Mam chec jednak zmienic ten olej i filtr,poprzedzajac to plukanka xado. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 zobacz ten olej jak wyglada u mnie pali sie długo kontrolka oleju ale jak jest bardzo zimno (gęsty) i słychać ze głośno pracuje PS. Dalej jeździ, ma teraz 210kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > zobacz ten olej jak wyglada > u mnie pali sie długo kontrolka oleju ale jak jest bardzo zimno (gęsty) i słychać ze głośno pracuje > PS. Dalej jeździ, ma teraz 210kkm No wlasnie jak na ten przebieg i jazde na lpg,to wydaje mi sie (ale moge sie mylic),ze poprzedni olej byl czystszy. Kit tam strace te 100zl,ale wymienie znowu olej,na to co bylo poprzednie czyli mobil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 A wiec sprawa zostala rozwiazana. Doszlo do tego momentu,ze rano jak odpalilem samochod to slychac bylo ,,zasysanie" cos jakby przez slomke pic napokoj ze szklanki i wciagac juz powietrrze z napojem. To mnie tknelo,zeby odkrecic miske.Po jej odkreceniu ukazal mi sie kompletnie zapchany smok,najdziwniejsze bylo to co zapchalo ten smok.Byla to farba,ktora pomalowana jest miska od wewnatrz (mam metalowa miske od nowosci).I ta farba zaczela puchnac i sie luszczyc. Jednak pomimo kupienia zelu do usuwania farby i potraktowaniu plynem hamulcowym ta farba,ktora sie trzymala nie chciala wogole ruszyc. Generalnie mialem szlifowac ja od wewnatrz (po wczesniejszym wycieciu tego drugiego dna,bo w metalowej jest zgrzewane,a nie przykrecane tak jak w alu).Wlasnie wie tkos po co te drugie dno tam jest? Ostatecznie kupilem uzywana miske alu i zmienilem,dobrze,ze wzialem od typa tez sruby,bo do alu miski sa dluzsze niz do metalowej. Po calym tym zabiegu,wkoncu wrocila normalnosc. Wiec pozostaje tylko sie cieszyc I moge powiedziec,ze metalowe malowane miski od wewnatrz to ZLOOOO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Przegrody w misach sa po to by ograniczyć ruch oleju w misce. Np podczas częstej jazdy w zakrętach ze sporą prędkością. Olej mógłby odpłynąć spod smoka. Jeszcze jak oleju jest mało to nieszczęście gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 > zobacz ten olej jak wyglada > u mnie pali sie długo kontrolka oleju ale jak jest bardzo zimno (gęsty) i słychać ze głośno pracuje > PS. Dalej jeździ, ma teraz 210kkm Kolego, to nie jest normalne i może być zabójcze dla silnika. Proponuję zdjąć miskę i zobaczyć w jakim stanie jest smok i pompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.