Piotr_T Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Elo, W oko zonie (nie mnie, nie podzielam tego wyboru) wpadla Corolla E11 - rocznik 2001, 1.4 benzyna, liftback. Czy to auto jest warte uwagi ? Bedzie sluzylo jako toczydlo do miasta, ma jezdzic 2x dziennie praca-dom i to bedzie glownie zadanie tego samochodu. Jak wyglada kwestia awaryjnosci tego samochodziku ? Czy tam jest rozrzad na lancuchu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Elo, > W oko zonie (nie mnie, nie podzielam tego wyboru) wpadla Corolla E11 - rocznik 2001, 1.4 benzyna, > liftback. Czy to auto jest warte uwagi ? Bedzie sluzylo jako toczydlo do miasta, ma jezdzic 2x > dziennie praca-dom i to bedzie glownie zadanie tego samochodu. Jak wyglada kwestia awaryjnosci > tego samochodziku ? Czy tam jest rozrzad na lancuchu ? O awaryjności to Ci nic nie powiem. Ja to auto brałem pod uwagę dawno temu, jak kupowałem Lanosa Toyota odpadła, bo jest tam pioruńsko ciasno z przodu. Po odsunięciu fotela na maks do tyłu i tak miałem problem z zajęciem miejsca. Musiałem nogę zginać w trzech miejscach, żeby się zmieściła pod kierownicą Jakiś specjalnie niski nie jestem, ale do dryblasów też nie należę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Siedzialem w takiej E11 i nawet troche jezdzilem, moze najwygodniej nie bylo, ale dalo rade - to ma byc do miasta, 20km i nazad, z tylu dzieciaki w fotelikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Elo, > W oko zonie (nie mnie, nie podzielam tego wyboru) wpadla Corolla E11 - rocznik 2001, 1.4 benzyna, > liftback. Czy to auto jest warte uwagi ? Bedzie sluzylo jako toczydlo do miasta, ma jezdzic 2x > dziennie praca-dom i to bedzie glownie zadanie tego samochodu. Jak wyglada kwestia awaryjnosci > tego samochodziku ? Czy tam jest rozrzad na lancuchu ? Sprawdź, czy silnik ma wymieniony blok. Rozrząd na łańcuchu. Jak nie była walona, to nie powinna sama z siebie rdzewieć, ale jak masz czym to zajrzyj do progów. Łączniki i gumy stabilizatora stosunkowo szybko lecą, ale są tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Toyota odpadła, bo jest tam pioruńsko ciasno z przodu. Po odsunięciu fotela na maks do przodu i tak > miałem problem z zajęciem miejsca. Musiałem nogę zginać w trzech miejscach, żeby się zmieściła > pod kierownicą > Jakiś specjalnie niski nie jestem, ale do dryblasów też nie należę. Jak odsuwałeś fotel na maks do przodu to nie dziwne, że się nie mieściłeś - ja bym odsunął na maks do tyłu - jakoś ludzie o wzroście 195 cm nie mają z tym problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Jak odsuwałeś fotel na maks do przodu to nie dziwne, że się nie mieściłeś - ja bym odsunął na maks > do tyłu - jakoś ludzie o wzroście 195 cm nie mają z tym problemów. Rzeczywiście, pomyłka Już edytuję Ja jestem sporo niższy i wsiąść nie potrafiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Sprawdź, czy silnik ma wymieniony blok. Powinien miec jakis wpis/fakture ? Jak nie ma to da sie jakos poznac zewnetrznie ? > Rozrząd na łańcuchu. Jak z zywotnoscia tego lancucha ? > Jak nie była walona, to nie powinna > sama z siebie rdzewieć, ale jak masz czym to zajrzyj do progów. Łączniki i gumy stabilizatora > stosunkowo szybko lecą, ale są tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Rzeczywiście, pomyłka Już edytuję > Ja jestem sporo niższy i wsiąść nie potrafiłem Na serio widziałem sporo albo i więcej kierowców tych samochodów i nikt nie miał podobnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Powinien miec jakis wpis/fakture ? Jak nie ma to da sie jakos poznac zewnetrznie ? Powinien być wpis w książkę serwisową i na 100% jest info o tym w ASO. Dodatkowo ma albo nabity numer przez SKP - jak był wymieniany w czasach, gdy nr silnika był wymagany, albo nie ma numeru silnika (chyba 2005 rok) > Jak z zywotnoscia tego lancucha ? Jak nie dzwoni to się nie rusza - są auta z przebiegiem 350 tys gdzie nikt tego nie ruszał, a są z 200 tys gdzie trzeba było wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2012 Wielkie dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > Sprawdź, czy silnik ma wymieniony blok. a można wiedzieć ocb z tym blokiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Mam identyczną i nie narzekam, jeżdżę co prawda od 3 m-cy, ale przejechałem już prawie 15kkm i poza wymianą łączników stabilizatora oraz jednej cewki zapłonowej (jedno i drugie było do wymiany w dniu zakupu ) wymieniłęm tylko filtry i płyny. Auto ma przejechane 302 kkm z czego ok 200 kkm na LPG i daje radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki29m Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > a można wiedzieć ocb z tym blokiem ? Chodzi o to że od 99 roku kiedy do E11 zaczęto wsatwiać silniki VVTi (1.4 i 1.6 ) to okazało się że przez kilka pierwszysch lat produkowali te silniki z wadą fabryczną . Cała sprawa rozbijała się o to że silniki po niewielkim jak na auto przebiegu 60-80 kkm zaczynały łykać olej silnikowy w ilościach > 1L na 1000 km. Producent zabezpieczył się wpisem w książce serwisowej że zuzycie oleju jest sprawą noralną a jeśli przekroczy 1L na 1000 km to należy udać się do ASO. Generalnie ktoś kiedyś się postawił i zaczęto wymieniać bloki silnika wszystkim samochodom które były serwisowane w ASO . Ustarka została wyeleiminowana podobno dopiero w 2003 roku już w modelu E12. Interesowałem się tym wszystkim bo miałem 2 E11 ale jakoś mnie ten problem nie dotyczył ... (jedna przebieg 89 kkm i skasowana przy wypadku , druga 130kkm i branie oleju minimalne tzn bez dolewek miedzy wymianami.) Sama usterka tak naprawdę była cięzka do sprwcyzowania . Naprawdopodobniejszą przyczyną był brak jednego kanału olejowego tzw wrotnego którym olej z głowicy miał szybko wracać do miski ale nie wracał i powodował wypalanie uszczelaniczy zaworowych i spływanie po zaworach do silnika albo do wydechu. Drugą przyczyną o której słyszałem to zła jakość jakiegoś nowoczesnego materiału na pierścienie tłokowe , a jeszcze inna przyczyna to podobno wszystkie silniki które od fabryki były zalewane olejem Castrol SLX . Olej ten wtedy był podobno bardzo złej jakości a reklama robiła swoje. Tyle wiem na ten temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Rozrząd na łańcuchu. A ten wczesniejszy ('99) 1.3 czy 1.4 ma pasek, czy też łańcuch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > A ten wczesniejszy ('99) 1.3 czy 1.4 ma pasek, czy też łańcuch? Z tego co pamietam to pasek, wymiana co ok 100kkm, ale to trzeba by sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > A ten wczesniejszy ('99) 1.3 czy 1.4 ma pasek, czy też łańcuch? 1332 ccm - pasek, wymiana co 150 000 km / 10 lat - rozrząd bezkolizyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > 1332 ccm - pasek, wymiana co 150 000 km / 10 lat - rozrząd bezkolizyjny. Uffff, dzięki! Pytam, bo brat takim jeździ, a On wymienia olej, jak Mu przypomnę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Uffff, dzięki! > Pytam, bo brat takim jeździ, a On wymienia olej, jak Mu przypomnę... To niech jeszcze wymienia filtr powietrza, świece i olej w skrzyni biegów. Resztę można olać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.