Skocz do zawartości

MMC przyczepy


Igorek

Rekomendowane odpowiedzi

> czyli policjant na drodze w sumie nie ma za co zabrać DR ?

> za źle ustawione światła np ? bo przecież nie ma przyrządu ? czy za "zaciemnione" ?

> albo za "czarne" szyby ?

> może podaj przepis na podstawie którego twierdzisz, że policja oceni RMC przyczepy

> dodam że w DR jest rubryka MMC, przeważnie = DMC

No ile jeszcze bedziemy pisac, ze MMC to NIE JEST to samo co DMC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ile jeszcze bedziemy pisac, ze MMC to NIE JEST to samo co DMC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

a czytałeś co wkleiłem wyżej ?

"Należy jednak mieć świadomość, że w trakcie policyjnej kontroli funkcjonariusz sprawdzając zapisy w dowodzie rejestracyjnym "ciągnika"; znajdujące się w polach oznaczonych O.1 bądź O.2 będzie odnosił się do dmc przyczepy (pole F2) a nie do jej mmc (pole F1). Wynika to z faktu, iż mmc w żadnym razie nie może stanowić odniesienia do sprawdzenia czy dany pojazd może ciągnąć stosowną przyczepę czy też nie"

nie jest, ale w praktyce jest grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czytałeś co wkleiłem wyżej ?

> "Należy jednak mieć świadomość, że w trakcie policyjnej kontroli funkcjonariusz sprawdzając zapisy

> w dowodzie rejestracyjnym "ciągnika"; znajdujące się w polach oznaczonych O.1 bądź O.2 będzie

> odnosił się do dmc przyczepy (pole F2) a nie do jej mmc (pole F1). Wynika to z faktu, iż mmc w

> żadnym razie nie może stanowić odniesienia do sprawdzenia czy dany pojazd może ciągnąć

> stosowną przyczepę czy też nie"

> nie jest, ale w praktyce jest

Mialem juz taka kontrole, o ktorej pisalem, gdy Combo ciagnalem na lawecie nadwoie malucha. DMC przyczepy bylo wieksze niz MMC, ale wiedzialem ze masa nadwozia jest gruuuubo ponizej ladownosci przyczepy i RMC jest duuuuzo mniejsze od MMC. Oczywsicie musialem uswiadomosc policjantow o tym, ze w DR sa MMC a nie DMC i sa to pojecia rozne. Ale albo trafilem na jakichs kretynow, albo oni maja przykazane aby tak interpretowac przepisy, albo po prostu wiedzialem na czym stoje i nie dalem sie wydymac przyjmujac potulnie ich tlumaczenie i chec wlewpienia mandatu. A ciekaw jestem ile osob taki mandat przyjmuje. Jesli maja watpliwosci co do RMC przyczepy, niech wzywaja jednsotke z waga i niech waza ydowadniajac, ze zlamalem ktorysprzepis, ale nie ma mowy, abym przyjal mandat wiedzac, ze nie zlamalem PoRD oraz wymogow homologacyjnych pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem juz taka kontrole, o ktorej pisalem, gdy Combo ciagnalem na lawecie nadwoie malucha. DMC

> przyczepy bylo wieksze niz MMC, ale wiedzialem ze masa nadwozia jest gruuuubo ponizej

> ladownosci przyczepy i RMC jest duuuuzo mniejsze od MMC. Oczywsicie musialem uswiadomosc

> policjantow o tym, ze w DR sa MMC a nie DMC i sa to pojecia rozne. Ale albo trafilem na

> jakichs kretynow, albo oni maja przykazane aby tak interpretowac przepisy, albo po prostu

> wiedzialem na czym stoje i nie dalem sie wydymac przyjmujac potulnie ich tlumaczenie i chec

> wlewpienia mandatu. A ciekaw jestem ile osob taki mandat przyjmuje. Jesli maja watpliwosci co

> do RMC przyczepy, niech wzywaja jednsotke z waga i niech waza ydowadniajac, ze zlamalem

> ktorysprzepis, ale nie ma mowy, abym przyjal mandat wiedzac, ze nie zlamalem PoRD oraz wymogow

> homologacyjnych pojazdu.

widzisz to że Ci odpuścili ... hmm nie wiem czy może byc dowodem na to że tak można

może nie chciało im się po prostu łazić po sądach, a może nie byli pewni ?

to co wstawiłem jest oficjalną odpowiedzią, podpisaną przez konkretną osobę hmm.gif

myślisz że podinspektor nie wiedział co pisze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzisz to że Ci odpuścili ... hmm nie wiem czy może byc dowodem na to że tak można

> może nie chciało im się po prostu łazić po sądach, a może nie byli pewni ?

> to co wstawiłem jest oficjalną odpowiedzią, podpisaną przez konkretną osobę

> myślisz że podinspektor nie wiedział co pisze ?

Odpuscili bo chyba sie zorientowali, ze nie maja szans na wcisniecie mi kitu i mandatu. Po prostu sprawdzilem wszystko czy z masami jest w porzadku i jak sie maja do tego przepisy. A jakby skierowali sprawe do sadu to by po prostu przegrali, bo przepisy sa jednoznaczne w tym zakresie - MMC to nie DMC. Koniec. Kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakładam że folia jest na przednich bocznych, folia czarna bez papieru

Oklejanie przedniej szyby oraz szyb bocznych przednich w Niemczech jest niezgodne z przepisami

Oklejac mozesz tylko i wylacznei szybe tylna i tylne boczne, a na folie musisz miec ABE

> ale jaki dowód im potrzebny ?

ie Tobie a policji, bo o ona musi Ci udowodnic, ze przeladowales przyczepe lekka ( do 750 kg ). O najazdowych wogole nie dyskutujemy, bo unna bajka.

> mają zapis że auto może holować powiedzmy 1000kg MMC, a przyczepa za tyłu ma 1200DMC=1200MMC i

> powiedzmy 500kg MW

Te skroty nic mi nie mowia, co najwyzej DMC

> więc masa przyczepy przekracza masę z DR i nikt nie wnika jaka jest RMCdo 7, nie wolno Co przekroczyc masy rzeczywistej z DR

> tak to wygląda w praktyce, a nasze przepisy raczej nie są tu klarowne

polskie przepisy sa z 4 liter, gdyby byla tak jasne jak niemieckie nie bylo by problemu. Choc tak szczerze mowiac malo kto w Niemczech po reformie sie w tym rozeznaja, a kumaja co najwyzej najinteligentniejsi kursanci.

> niestety zdarza sie że zważą, nawet kempingówki

I dobrze, slepi w karty nie graja.

> hmm, tzn jak jest budowana ?

> jakie warunki musi spełnić pojazd ?

Aby przyczepa otrzymala dopuszczenie do predkosci 100 km/h musi spelniac;

1. resorowana os

2. opony indeksu predkosci rowne lub wieksze L = 120 km/h

3. opony nie starsze niz 6 lat

4. pojazd ciagnacy musi byc wyposazony w ABS

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. resorowana os

a nie amortyzatory ?

> 2. opony indeksu predkosci rowne lub wieksze L = 120 km/h

to chyba oczywiste

> 3. opony nie starsze niz 6 lat

ok.gif

> 4. pojazd ciagnacy musi byc wyposazony w ABS

czyli autem bez abs nie można jechać 100km/h ?

a stabilizator zaczepu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie nie chodzi o przeładowanie przyczepy czy auta tylko o zapięcie za ciężkiej przyczepy do danego

> pojazdu.

> Skoro DMC danej przyczepy jest większe niż przewiduje to producent pojazdu ciągnącego to sprawa

> jest jasna.

Dla kogo ? I jakiej przyczepy ? Jezeli producent dopuszcza do ruchu pojazd ktory moze ciagnac przyczepe bez hamulcow do 600 kg to masz prawo ciagnac przyczepe bez hamulcow ( lekka do 750 kg ) ale nie wolno przekroczyc Ci tych 600 kg.

Przyklad przyczepa wazy 200 kg to mozesz zaladowac 400 kg,

200 + 400 = 600 kg

> Wyobraź sobie, że może to zrobić - jeśli ma uzasadnione przypuszczenie. Tak stanowi KD (art 132 )

> A to czy pojazd jest za głośny czy nie to weryfikuje diagnosta na SKP.

Co znaczy ma uzasadnione podejrzenie ? Bo mu sie nie podoba czy wydaje mu sie ? Jezeli nie masz nabitej homologacji to jest uzasadnione. Jezeli mu sie wydaje to masz prawo zadac zwrotu kosztow

> Polecam lekturę przepisów - bo zarzucasz mi bzdury a samegu głupoty piszesz.

He, he,

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla kogo ? I jakiej przyczepy ? Jezeli producent dopuszcza do ruchu pojazd ktory moze ciagnac

> przyczepe bez hamulcow do 600 kg to masz prawo ciagnac przyczepe bez hamulcow ( lekka do 750

> kg ) ale nie wolno przekroczyc Ci tych 600 kg.

> Przyklad przyczepa wazy 200 kg to mozesz zaladowac 400 kg,

> 200 + 400 = 600 kg

§ 3. ustęp 4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym:

1) w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną, wyższą wartość maksymalnego nacisku osi tylnej stosowaną

wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy;

2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego pobliżu maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia;

3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu, a nacisk osi przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną

oraz maksymalnej masie całkowitej pojazdu nie może być mniejszy niŜ 30% maksymalnej masy całkowitej;

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3500 kg,

z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30

grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz.U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150%

wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.

5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować

mniejszą wartość,

b) 750 kg.

6. Minimalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego nie może być mniejsze niż 25 kg, przy czym producent pojazdu podaje w instrukcji obsługi

następujące dane:

1) maksymalne obciążenie urządzenia sprzęgającego;

2) miejsce mocowania tego urządzenia do konstrukcji pojazdu;

3) maksymalną odległość punktu sprzęgnięcia od osi tylnej pojazdu.

7. Zespół pojazdów składający się z samochodu osobowego i przyczepy, obciążonych do wartości maksymalnych mas, powinien ruszyć z miejsca co najmniej 5 razy w

czasie 5 minut pod wzniesienie o nachyleniu 12%.

> Co znaczy ma uzasadnione podejrzenie ? Bo mu sie nie podoba czy wydaje mu sie ? Jezeli nie masz

> nabitej homologacji to jest uzasadnione. Jezeli mu sie wydaje to masz prawo zadac zwrotu

> kosztow

Już to widzę - jak rozumiem miałeś kiedyś taki przypadek i udało Ci się uzyskać zwrot?

Polecam uwadze punkt 4 i 5 w/w rozporządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecam uwadze punkt 4 i 5 w/w rozporządzenia.

z czego to jest ? rozporządzenie o warunkach technicznych pojazdów ?

bo to chyba ucina wszelkie wątpliwości

Quote:

4) dopuszczalna masa całkowita
ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej
określonej dla tego pojazdu przez producenta,


co na to Kolega Żuraw ? cfaniaczek.gif

jak widać nie ma tu ani słowa o RMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z czego to jest ? rozporządzenie o warunkach technicznych pojazdów ?

Dz. u. z 2003r. Nr 32, poz 262 z późn. zm.

Czyli:

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dznia 31,12,2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego ich wyposażenia

> bo to chyba ucina wszelkie wątpliwości

> co na to Kolega Żuraw ?

> jak widać nie ma tu ani słowa o RMC

Teraz to schowają głowy w piasek bo przyznawanie siędo błędów na AK jest u niektórych userów "niemodne".

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z czego to jest ? rozporządzenie o warunkach technicznych pojazdów ?

> bo to chyba ucina wszelkie wątpliwości

> Quote:

> 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem

A jak sie ma to do przyczepy lekkiej o której jest w tym temacie mowa?

Chyba zbyt swobodnie zacytowałeś przepis

> jak widać nie ma tu ani słowa o RMC

Ja również sobie pozwolę na lekką swobodę interpretacji. 270635636-JUMP2.gif Tak dla podtrzymania tematu: biglaugh.gif

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas.

Przepis dotyczy ciężarówek biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamierzam kupić przyczepę

> o dopuszczalnej masie całkowitej 750kg i nigdy nie załadowywać jej do pełna, maksymalnie

> będzie załadowywana do osiągnięcia max 650kg masy rzeczywistej .

Autopsja:

Auto Nissana DMC przyczepy bez hamulca 510kg.

Pojechałem do OBI, kupiłem standardową przyczepę o DMC 750kg, zapłaciłem ale nie odebrałem. Dostałem komplet dokumentów do rejestracji w tym wyciąg ze świadectwa homologacji. Kserokopie dokumentów zakupu wysłałem do producenta z prośbą o zmianę DMC na 500 kg. Po kilku dniach dostałem nową homologację na 500kg i tabliczkę znamionową. Zarejestrowałem, ubezpieczyłem i odebrałem przyczepę z marketu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> § 3. ustęp 4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej

> masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym:

> 1) w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną, wyższą

> wartość maksymalnego nacisku osi tylnej stosowaną

> wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy;

> 2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego pobliżu

> maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia;

> 3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu, a

> nacisk osi przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną

> oraz maksymalnej masie całkowitej pojazdu nie może być mniejszy niŜ 30% maksymalnej masy

> całkowitej;

> 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może

> przekroczyć:

> a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

> b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

> c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

> 3500 kg, z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1

> do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30

> grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz.U. z 2004 r. Nr 5, poz.

> 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150%

Czyli 1 : 1,5 - dotyczy pojazdow kat powyzej 3,5 t !

W przypadku üpojazdow do 3,5 T te musza byc wyposazone w hamulce pneumatyczne tak jak w pojazdych powyzej 3,5 t

> 5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może

> przekroczyć:

> a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy

> dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować

> mniejszą wartość,

> b) 750 kg.

> 6. Minimalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego nie może być mniejsze niż 25 kg,

> przy czym producent pojazdu podaje w instrukcji obsługi

> następujące dane:

> 1) maksymalne obciążenie urządzenia sprzęgającego;

> 2) miejsce mocowania tego urządzenia do konstrukcji pojazdu;

> 3) maksymalną odległość punktu sprzęgnięcia od osi tylnej pojazdu.

> 7. Zespół pojazdów składający się z samochodu osobowego i przyczepy, obciążonych do wartości

> maksymalnych mas, powinien ruszyć z miejsca co najmniej 5 razy w

> czasie 5 minut pod wzniesienie o nachyleniu 12%.

Czyli zanim zaczniesz cytowac, nalezy dokladnie przeczytac i zastanowic sie nad tym czy to co sie cytuje ma zastosowanie do tematu o ktorego sie to dotyczy !

> Już to widzę - jak rozumiem miałeś kiedyś taki przypadek i udało Ci się uzyskać zwrot?

Nigdy nie musialem ubiegac sie o jakiekolwiek zwroty czy dyskutowac z jakims kraweznikiem ktoremu wydawalo sie jak Tobie, ze zna przepisy.

Moze na drugi raz zanim zaczniesz wyjezdzac na AK o bledach i przeprosinach, to nie zabieraj wogole dyskusji.

Pomijam juz ze to co podales nie uprawnie ie juz prawnie do prowadzenia / ciagniecia tych przyczep w ruchu publicznym, bo potrzebujesz kat BE a nie kat. B o ktorej tu rozmawiamy.

> Polecam uwadze punkt 4 i 5 w/w rozporządzenia.

Ktory tyczy sie ciezarowek a nie pojazdow do 3,5 t o ktorych rozmawiamy, czyli bezsens !

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli 1 : 1,5 - dotyczy pojazdow kat powyzej 3,5 t !

Samochodu terenowego, który dalej może być samochodem osobowym.

> W przypadku üpojazdow do 3,5 T te musza byc wyposazone w hamulce pneumatyczne tak jak w pojazdych

> powyzej 3,5 t

> Czyli zanim zaczniesz cytowac, nalezy dokladnie przeczytac i zastanowic sie nad tym czy to co sie

> cytuje ma zastosowanie do tematu o ktorego sie to dotyczy !

No właśnie ma - ustęp 4 tyczy się pojazdów osobowych - a o takich tu jest mowa.

> Nigdy nie musialem ubiegac sie o jakiekolwiek zwroty czy dyskutowac z jakims kraweznikiem ktoremu

> wydawalo sie jak Tobie, ze zna przepisy.

Może masz farta na drodze

> Moze na drugi raz zanim zaczniesz wyjezdzac na AK o bledach i przeprosinach, to nie zabieraj wogole

> dyskusji.

Bardzo rzeczowy argument w tej dyskusji, poparty odpowiednimi przepisami podanymi przez Ciebie.

> Pomijam juz ze to co podales nie uprawnie ie juz prawnie do prowadzenia / ciagniecia tych przyczep

> w ruchu publicznym, bo potrzebujesz kat BE a nie kat. B o ktorej tu rozmawiamy.

Podałem warunki techniczne jakie muszą spełniać pojazdy. Uprawnienia kierowcy to druga strona medalu.

> Ktory tyczy sie ciezarowek a nie pojazdow do 3,5 t o ktorych rozmawiamy, czyli bezsens !

Pokaż mi miejsce gdzie jest mowa że dotyczy to tylko pojazdów o masie pow 3,5t?

Poproszę o konkretny artykuł/paragraf z odniesieniem do paragrafu zacytowanego przez ze mnie.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samochodu terenowego, który dalej może być samochodem osobowym.

Wiesz, troche juz zyje na tym swiecie, troche widzialem, ale jak do tej pory nie znam przypadku w ktorym ktokolwiek przebudowal sobie w aucie terenowym uklad hamulcowy. Co prawda slyszalem o takim przypadku ale osobiscie nie znam takowego ( co nieznaczy, ze niema ).

> No właśnie ma - ustęp 4 tyczy się pojazdów osobowych - a o takich tu jest mowa.

Popadasz w extrema a nie o tych tu mowa. Przecietny Kowalski nie przebudowywuje ukladu hamulcowego aby raz w zyciu pociagnac przyczepe.

> Może masz farta na drodze

Nie mam farta na drodze, tylko mam wiadomosci, a co wazniejsze nie dam sobie czegokolwiek na ten temat wmowic.

pozdrawiam..

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, troche juz zyje na tym swiecie, troche widzialem, ale jak do tej pory nie znam przypadku w

> ktorym ktokolwiek przebudowal sobie w aucie terenowym uklad hamulcowy. Co prawda slyszalem o

> takim przypadku ale osobiscie nie znam takowego ( co nieznaczy, ze niema ).

> Popadasz w extrema a nie o tych tu mowa. Przecietny Kowalski nie przebudowywuje ukladu hamulcowego

> aby raz w zyciu pociagnac przyczepe.

Ale gdy jest mowa o przyczepach z hamulcami to nie jest określone że mają być sterowane z miejsca kierowcy ( wręcz jest to zabronione)

Czyli de facto jak jest mowa o przyczepie z hamulcem to chodzi o hamulec najazdowy - do tego nic przerabiać nie trzeba grinser006.gif

> Nie mam farta na drodze, tylko mam wiadomosci, a co wazniejsze nie dam sobie czegokolwiek na ten

> temat wmowic.

> pozdrawiam..

poprawiłem jeden błąd który wdarł mi się przy wklejaniu cytatu (tam gdzie jest to 3500kg), a tuż przed mowie o samochodach terenowych.

No i dalej czekam na podanie że ustęp 4 tyczy się samochodów powyżej 3,5 T jak to sugerowałeś wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale gdy jest mowa o przyczepach z hamulcami to nie jest określone że mają być sterowane z miejsca

> kierowcy ( wręcz jest to zabronione)

> Czyli de facto jak jest mowa o przyczepie z hamulcem to chodzi o hamulec najazdowy - do tego nic

> przerabiać nie trzeba

> poprawiłem jeden błąd który wdarł mi się przy wklejaniu cytatu (tam gdzie jest to 3500kg), a tuż

> przed mowie o samochodach terenowych.

> No i dalej czekam na podanie że ustęp 4 tyczy się samochodów powyżej 3,5 T jak to sugerowałeś

> wcześniej...

Nie dogadamy sie, bo dalej nie kumasz o co chodzi.

Wypowiadalem sie o przyczepach lekkich do 750 kg a Ty tu o najazdowkach.

dajmy spokuj, bo Ty o chlebie a ja o niebie.

W przypadku najazdowych inna bajka i inne regoly.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak sie ma to do przyczepy lekkiej o której jest w tym temacie mowa?

w Tym temacie mowa była o przyczepach, owszem zaczęło się o lekkiej, ale ja cały czas pisałem o przyczepie z hamulcem

może faktycznie trochę się zamotało icon_rolleyes.gif

Żuraw też wrzucał fotkę raczej nie lekkiej przyczepki 270751858-jezyk.gif

to by dopiero były jaja, gdyby lekkie mogły mieć RMC przyrównywaną od O2 w dowodzie, a te z hamulcem DMC zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie dogadamy sie, bo dalej nie kumasz o co chodzi.

Jak zaczniesz pisać bez literówek, błędów ortograficznych, poprzerywanych słów i nie będziesz zmieniał tematu rozmowy w czasie jej trwania to może się dogadamy

> Wypowiadalem sie o przyczepach lekkich do 750 kg a Ty tu o najazdowkach.

sam wyskoczyłeś z hamulcami przyczep w jednym z postów...

> dajmy spokuj, bo Ty o chlebie a ja o niebie.

> W przypadku najazdowych inna bajka i inne regoly.

Reguły dotyczące masy jaką może ciągnąć pojazd są takie same - bo to zanegowałeś - czyli DMC przyczepy ma być mniejsze lub równe od MMC podanych w pozycjach O1, O2 dowodu pojazdu ciągnącego.

Quote:

> Dla kogo ? I jakiej przyczepy ? Jezeli producent dopuszcza do ruchu pojazd ktory moze ciagnac

> przyczepe bez hamulcow do 600 kg to masz prawo ciagnac przyczepe bez hamulcow ( lekka do 750

> kg ) ale nie wolno przekroczyc Ci tych 600 kg.

> Przyklad przyczepa wazy 200 kg to mozesz zaladowac 400 kg,

> 200 + 400 = 600 kg


gdy tymczasem punkt 5 mówi:

Quote:

5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować

mniejszą wartość,

b) 750 kg.


tam jest mowa o DMC przyczepy a nie o RMC - także pozycja F2 z dowodu przyczepy nie może być większa niż pozycja O2 z dowodu pojazdu ciągnącego jeśli przyczepa nie ma hamulca.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Tym temacie mowa była o przyczepach, owszem zaczęło się o lekkiej, ale ja cały czas pisałem o

> przyczepie z hamulcem

Ależ przyczepa lekka może mieć hamulec - bo jest nią każda która waży mniej niż 750kg.

A same przyczepy lekkie obejmuje punkt 5 w/w fragmentu rozporządzenia.

> może faktycznie trochę się zamotało

> Żuraw też wrzucał fotkę raczej nie lekkiej przyczepki

> to by dopiero były jaja, gdyby lekkie mogły mieć RMC przyrównywaną od O2 w dowodzie, a te z

> hamulcem DMC

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.