Skocz do zawartości

Wywala płyn chłodniczy


lysyrally

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze swoim układem chłodzenia (CC 1.2 8v - ukł chłodzenia seryjny - chłodnica SPI), a mianowicie chyba mam strzelony czujnik włączający wentylator na chłodnicy i ostatnio stojąc na pracującym silniku nie zwróciłem uwagi na temperaturę i wywaliło mi płyn przez korek od zbiorniczka wyrównawczego (było około 110 *C). Uzupełniłem płyn (tzn na szybko narazie zalałem wodą) i jeżdżąc zauważyłem że w trakcie jazdy wszystko jest ok (jak dochodzi do 90 *C) to włączam wentylator ręcznie (mam zrobiony włącznik) i ładnie go schładza, wszystko jest OK, ale jak wyłączę silnik przy temp np 70*C to po kilku sekundach wywala mi płyn spod korka. Teoretycznie zaworek bezpieczeństwa w korku nie jest jednorazowy i powinien dalej trzymać jak ciśnienie opadnie. Próbowałem też z zaślepionym korkiem (w miejsce zaworka bezpieczeństwa jest wkręcona śrubka żeby nie puszczał i wtedy jak jest dużo płynu to też wywala po zgaszeniu silnika, a jak jest mało to nie, ale nie chce jeździć na zblokowanym korku bo nie jest to zabezpieczne. Pytanie skąd się bierze takie ciśnienie w układzie chłodzenia po zgaszeniu silnika? Wydaje mi się że gdyby UPG była strzelona to wywalało by nie tylko po wyłączeniu a zwłaszcza w trakcie pracy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, mam problem ze swoim układem chłodzenia (CC 1.2 8v - ukł chłodzenia seryjny - chłodnica

> SPI), a mianowicie chyba mam strzelony czujnik włączający wentylator na chłodnicy i ostatnio

> stojąc na pracującym silniku nie zwróciłem uwagi na temperaturę i wywaliło mi płyn przez korek

> od zbiorniczka wyrównawczego (było około 110 *C). Uzupełniłem płyn (tzn na szybko narazie

> zalałem wodą) i jeżdżąc zauważyłem że w trakcie jazdy wszystko jest ok (jak dochodzi do 90 *C)

> to włączam wentylator ręcznie (mam zrobiony włącznik) i ładnie go schładza, wszystko jest OK,

> ale jak wyłączę silnik przy temp np 70*C to po kilku sekundach wywala mi płyn spod korka.

> Teoretycznie zaworek bezpieczeństwa w korku nie jest jednorazowy i powinien dalej trzymać jak

> ciśnienie opadnie. Próbowałem też z zaślepionym korkiem (w miejsce zaworka bezpieczeństwa jest

> wkręcona śrubka żeby nie puszczał i wtedy jak jest dużo płynu to też wywala po zgaszeniu

> silnika, a jak jest mało to nie, ale nie chce jeździć na zblokowanym korku bo nie jest to

> zabezpieczne. Pytanie skąd się bierze takie ciśnienie w układzie chłodzenia po zgaszeniu

> silnika? Wydaje mi się że gdyby UPG była strzelona to wywalało by nie tylko po wyłączeniu a

> zwłaszcza w trakcie pracy silnika

Ojciec miał takie objawy tylko że w fordzie. W trakcie jeżdżenia wszystko fajnie chodziło nic się nie działo, a po zgaszeniu wywalało cały płyn. Było UPG walnięte na jednej głowicy, miał V6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, mam problem ze swoim układem chłodzenia (CC 1.2 8v - ukł chłodzenia seryjny - chłodnica

> SPI), a mianowicie chyba mam strzelony czujnik włączający wentylator na chłodnicy i ostatnio

> stojąc na pracującym silniku nie zwróciłem uwagi na temperaturę i wywaliło mi płyn przez korek

> od zbiorniczka wyrównawczego (było około 110 *C). Uzupełniłem płyn (tzn na szybko narazie

> zalałem wodą) i jeżdżąc zauważyłem że w trakcie jazdy wszystko jest ok (jak dochodzi do 90 *C)

> to włączam wentylator ręcznie (mam zrobiony włącznik) i ładnie go schładza, wszystko jest OK,

> ale jak wyłączę silnik przy temp np 70*C to po kilku sekundach wywala mi płyn spod korka.

> Teoretycznie zaworek bezpieczeństwa w korku nie jest jednorazowy i powinien dalej trzymać jak

> ciśnienie opadnie. Próbowałem też z zaślepionym korkiem (w miejsce zaworka bezpieczeństwa jest

> wkręcona śrubka żeby nie puszczał i wtedy jak jest dużo płynu to też wywala po zgaszeniu

> silnika, a jak jest mało to nie, ale nie chce jeździć na zblokowanym korku bo nie jest to

> zabezpieczne. Pytanie skąd się bierze takie ciśnienie w układzie chłodzenia po zgaszeniu

> silnika? Wydaje mi się że gdyby UPG była strzelona to wywalało by nie tylko po wyłączeniu a

> zwłaszcza w trakcie pracy silnika

Na miejscu kolegi zaczął bym od termostatu, ja na lato mam tzw. pusty czyli bez flaków , a na zimę wkładam ori nowy i nie maskuje chłodnicy kartonem. A objawy opisane z wywalaniem płynu przy 70 *C wskazują na termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę , że problemem może być uszczelka pod głowicą. Sam miałem ostatnio podobny problem. Robiło sie zbyt duże ciśnienie bo ciśnienie z cylindra wpadało w obieg płynu. Za każdym razem gdy odkręcałem korek bylo duże ciśnienie. A nie dymi Ci czasem na biało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.