lysyrally Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Witam, mam problem ze swoim układem chłodzenia (CC 1.2 8v - ukł chłodzenia seryjny - chłodnica SPI), a mianowicie chyba mam strzelony czujnik włączający wentylator na chłodnicy i ostatnio stojąc na pracującym silniku nie zwróciłem uwagi na temperaturę i wywaliło mi płyn przez korek od zbiorniczka wyrównawczego (było około 110 *C). Uzupełniłem płyn (tzn na szybko narazie zalałem wodą) i jeżdżąc zauważyłem że w trakcie jazdy wszystko jest ok (jak dochodzi do 90 *C) to włączam wentylator ręcznie (mam zrobiony włącznik) i ładnie go schładza, wszystko jest OK, ale jak wyłączę silnik przy temp np 70*C to po kilku sekundach wywala mi płyn spod korka. Teoretycznie zaworek bezpieczeństwa w korku nie jest jednorazowy i powinien dalej trzymać jak ciśnienie opadnie. Próbowałem też z zaślepionym korkiem (w miejsce zaworka bezpieczeństwa jest wkręcona śrubka żeby nie puszczał i wtedy jak jest dużo płynu to też wywala po zgaszeniu silnika, a jak jest mało to nie, ale nie chce jeździć na zblokowanym korku bo nie jest to zabezpieczne. Pytanie skąd się bierze takie ciśnienie w układzie chłodzenia po zgaszeniu silnika? Wydaje mi się że gdyby UPG była strzelona to wywalało by nie tylko po wyłączeniu a zwłaszcza w trakcie pracy silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stawik9 Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 > Witam, mam problem ze swoim układem chłodzenia (CC 1.2 8v - ukł chłodzenia seryjny - chłodnica > SPI), a mianowicie chyba mam strzelony czujnik włączający wentylator na chłodnicy i ostatnio > stojąc na pracującym silniku nie zwróciłem uwagi na temperaturę i wywaliło mi płyn przez korek > od zbiorniczka wyrównawczego (było około 110 *C). Uzupełniłem płyn (tzn na szybko narazie > zalałem wodą) i jeżdżąc zauważyłem że w trakcie jazdy wszystko jest ok (jak dochodzi do 90 *C) > to włączam wentylator ręcznie (mam zrobiony włącznik) i ładnie go schładza, wszystko jest OK, > ale jak wyłączę silnik przy temp np 70*C to po kilku sekundach wywala mi płyn spod korka. > Teoretycznie zaworek bezpieczeństwa w korku nie jest jednorazowy i powinien dalej trzymać jak > ciśnienie opadnie. Próbowałem też z zaślepionym korkiem (w miejsce zaworka bezpieczeństwa jest > wkręcona śrubka żeby nie puszczał i wtedy jak jest dużo płynu to też wywala po zgaszeniu > silnika, a jak jest mało to nie, ale nie chce jeździć na zblokowanym korku bo nie jest to > zabezpieczne. Pytanie skąd się bierze takie ciśnienie w układzie chłodzenia po zgaszeniu > silnika? Wydaje mi się że gdyby UPG była strzelona to wywalało by nie tylko po wyłączeniu a > zwłaszcza w trakcie pracy silnika Ojciec miał takie objawy tylko że w fordzie. W trakcie jeżdżenia wszystko fajnie chodziło nic się nie działo, a po zgaszeniu wywalało cały płyn. Było UPG walnięte na jednej głowicy, miał V6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 A odpowietrzałeś układ po dolaniu wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intermis Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Sprawdź czy nie śmierdzi spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinonyx1984 Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 > Witam, mam problem ze swoim układem chłodzenia (CC 1.2 8v - ukł chłodzenia seryjny - chłodnica > SPI), a mianowicie chyba mam strzelony czujnik włączający wentylator na chłodnicy i ostatnio > stojąc na pracującym silniku nie zwróciłem uwagi na temperaturę i wywaliło mi płyn przez korek > od zbiorniczka wyrównawczego (było około 110 *C). Uzupełniłem płyn (tzn na szybko narazie > zalałem wodą) i jeżdżąc zauważyłem że w trakcie jazdy wszystko jest ok (jak dochodzi do 90 *C) > to włączam wentylator ręcznie (mam zrobiony włącznik) i ładnie go schładza, wszystko jest OK, > ale jak wyłączę silnik przy temp np 70*C to po kilku sekundach wywala mi płyn spod korka. > Teoretycznie zaworek bezpieczeństwa w korku nie jest jednorazowy i powinien dalej trzymać jak > ciśnienie opadnie. Próbowałem też z zaślepionym korkiem (w miejsce zaworka bezpieczeństwa jest > wkręcona śrubka żeby nie puszczał i wtedy jak jest dużo płynu to też wywala po zgaszeniu > silnika, a jak jest mało to nie, ale nie chce jeździć na zblokowanym korku bo nie jest to > zabezpieczne. Pytanie skąd się bierze takie ciśnienie w układzie chłodzenia po zgaszeniu > silnika? Wydaje mi się że gdyby UPG była strzelona to wywalało by nie tylko po wyłączeniu a > zwłaszcza w trakcie pracy silnika Na miejscu kolegi zaczął bym od termostatu, ja na lato mam tzw. pusty czyli bez flaków , a na zimę wkładam ori nowy i nie maskuje chłodnicy kartonem. A objawy opisane z wywalaniem płynu przy 70 *C wskazują na termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemo564 Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Też bym stawiał na termostat nie puszcza na duży obieg stąd takie ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek93 Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 Myślę , że problemem może być uszczelka pod głowicą. Sam miałem ostatnio podobny problem. Robiło sie zbyt duże ciśnienie bo ciśnienie z cylindra wpadało w obieg płynu. Za każdym razem gdy odkręcałem korek bylo duże ciśnienie. A nie dymi Ci czasem na biało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysyrally Napisano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 UPG wymieniona i po problemie - fura bangla normalnie, już nawet rajd w niedzielę zaliczyła i nic się nie dzieje, także temat zamknięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.