MADAR Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Jak w temacie - moze dacie rade mi cos podpowiedziec. Kolezanka ma problem - jest posiadaczka 147 z silniczkiem 1.6 i od paru dni ma problem. Mianowicie - auto normalnie odpala , jedzie i wszystko jest OK. dopoki nie osiagnie temp. ok. 80 stopni. Potem samochod gasnie i poki jest cieply nie chce juz odpalic. Przy probie odpalenia , objawy sa podobne do slabego akumulatora. Natomiast jak Alfica ostygnie , wszystko wraca do normy i silniczek zaskakuje. Ma szanowne Grono jakies pomysly ? Prosze mnie tylko nie pytac czy przepustnice byla czyszczona , jak krokowiec itp , bo zwyczajnie tego nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Jak w temacie - moze dacie rade mi cos podpowiedziec. > Kolezanka ma problem - jest posiadaczka 147 z silniczkiem 1.6 i od paru dni ma problem. > Mianowicie - auto normalnie odpala , jedzie i wszystko jest OK. dopoki nie osiagnie temp. ok. 80 > stopni. > Potem samochod gasnie i poki jest cieply nie chce juz odpalic. > Przy probie odpalenia , objawy sa podobne do slabego akumulatora. Natomiast jak Alfica ostygnie , > wszystko wraca do normy i silniczek zaskakuje. > Ma szanowne Grono jakies pomysly ? > Prosze mnie tylko nie pytac czy przepustnice byla czyszczona , jak krokowiec itp , bo zwyczajnie > tego nie wiem. stawiałbym na czujnik położenia wału, w Felicji się to tak zachowywało jak zdechł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Jak w temacie - moze dacie rade mi cos podpowiedziec. > Kolezanka ma problem - jest posiadaczka 147 z silniczkiem 1.6 i od paru dni ma problem. > Mianowicie - auto normalnie odpala , jedzie i wszystko jest OK. dopoki nie osiagnie temp. ok. 80 > stopni. > Potem samochod gasnie i poki jest cieply nie chce juz odpalic. > Przy probie odpalenia , objawy sa podobne do slabego akumulatora. Natomiast jak Alfica ostygnie , > wszystko wraca do normy i silniczek zaskakuje. > Ma szanowne Grono jakies pomysly ? > Prosze mnie tylko nie pytac czy przepustnice byla czyszczona , jak krokowiec itp , bo zwyczajnie > tego nie wiem. Jedną z przyczyn mogą być zbyt małe luzy zaworowe. Elementy się rozszerzają, zawór przestaje się do końca domykać i silnik traci kompresję. Silnik stygnie - zawór się znów domyka i można zapalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Czujnik położenia wałka rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grybski Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Znajomy w swoim twin sparku właśnie ma taki sam problem, po podłączeniu pod kompa pokazuje zawsze błąd czujnika położenia wału. Na chwilę obecną jeszcze go nie wymienił więc nie daje 100% gwarancji, że to to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 > Czujnik położenia wałka rozrządu Absolutnie nie - jest tylko potrzebny jako drugi trigger dla uzyskania pełnej sekwencji wtrysku i zapłonu (jeżeli w zapłonie mamy indywidualne cewki na cylinder). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 > Czujnik położenia wałka rozrządu ten czujnik można wyjąć i silnik nadal będzie chodził. Jest tak jak kolega wyżej napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 > Jedną z przyczyn mogą być zbyt małe luzy zaworowe. Elementy się rozszerzają, zawór przestaje się do > końca domykać i silnik traci kompresję. > Silnik stygnie - zawór się znów domyka i można zapalić. Bzdura. Tam jest hydraulika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Dzieki Wszystkim za dobre checi i podpowiedzi. A co myslicie o cewce , czy ona moze byc ewentualnym winowajcą ? Bo i takie opinie poczytalem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Równie dobrze może to być coś z elektroniki. Nagrzewa się i przestaje działać. Iskra była sprawdzana na rozgrzanym? Jest tam jakiś sterownik zapłonu na silniku? Może być nawet jakiś banał typu styk masy itp. który po rozgrzaniu przestaje kontaktować. Miałem akurat odwrotnie w innym aucie. Niedokręcona nakrętka kabla od masy. Kiedy było zimno, metal się kurczył i styk się pogarszał. Auto nie odpalało. Kiedy było ciepło - OK. Musisz zacząć diagnozować. Sprawdzisz iskrę będziesz wiedział czy iść w stronę elektryki czy zasilania? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Musisz zacząć diagnozować. Sprawdzisz iskrę będziesz wiedział czy iść w stronę elektryki czy > zasilania? Nie moje auto , ale wlasnie niedawno rozmawialem o sprawdzeniu iskry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 > ten czujnik można wyjąć i silnik nadal będzie chodził. > Jest tak jak kolega wyżej napisał. W moim wcześniejszym aucie miałem identyczny problem i powodem był właśnie czujnik wałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 > W moim wcześniejszym aucie miałem identyczny problem i powodem był właśnie czujnik wałka. Jeżeli ten czujnik to był primary trigger (jak np. w starszych vw, niektórych japońcach itd) to oczywiście silnika nie uruchomisz. Natomiast w tym przypadku położenie wałka to secondary trigger. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamien Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 > Jak w temacie - moze dacie rade mi cos podpowiedziec. > Kolezanka ma problem - jest posiadaczka 147 z silniczkiem 1.6 i od paru dni ma problem. > Mianowicie - auto normalnie odpala , jedzie i wszystko jest OK. dopoki nie osiagnie temp. ok. 80 > stopni. > Potem samochod gasnie i poki jest cieply nie chce juz odpalic. > Przy probie odpalenia , objawy sa podobne do slabego akumulatora. Natomiast jak Alfica ostygnie , > wszystko wraca do normy i silniczek zaskakuje. > Ma szanowne Grono jakies pomysly ? > Prosze mnie tylko nie pytac czy przepustnice byla czyszczona , jak krokowiec itp , bo zwyczajnie > tego nie wiem. na 100% czujnik polozenia walu - przerabialem jakies 3miesiace temu to samo czujnik polozenia walka rozrzadu jest mniej wrazliwy na temp. ogolnie to podepnij sie gdzies i sprawdz jaki blad wywalilo zeby sie upewnic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 > na 100% czujnik polozenia walu - przerabialem jakies 3miesiace temu to samo > czujnik polozenia walka rozrzadu jest mniej wrazliwy na temp. > ogolnie to podepnij sie gdzies i sprawdz jaki blad wywalilo zeby sie upewnic Dzieki Wszystkim za podpowiedzi. Jak kolezanka ogarnie temat i dowiem sie co padlo , to napisze jako ciekawostke i moze przyszla pomoc dla innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 16 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 > Jeżeli ten czujnik to był primary trigger (jak np. w starszych vw, niektórych japońcach itd) to > oczywiście silnika nie uruchomisz. Natomiast w tym przypadku położenie wałka to secondary > trigger. Silnik Suzuki G13BB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Jak w temacie - moze dacie rade mi cos podpowiedziec. > Kolezanka ma problem - jest posiadaczka 147 z silniczkiem 1.6 i od paru dni ma problem. > Mianowicie - auto normalnie odpala , jedzie i wszystko jest OK. dopoki nie osiagnie temp. ok. 80 > stopni. > Potem samochod gasnie i poki jest cieply nie chce juz odpalic. > Przy probie odpalenia , objawy sa podobne do slabego akumulatora. Natomiast jak Alfica ostygnie , > wszystko wraca do normy i silniczek zaskakuje. > Ma szanowne Grono jakies pomysly ? > Prosze mnie tylko nie pytac czy przepustnice byla czyszczona , jak krokowiec itp , bo zwyczajnie > tego nie wiem. Czujnik położenia wału korbowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Autko było podłączone pod kompa. Winien całego zamieszania okazał sie (jak część z Was mówiła) czujnik położenia wału korbowego. Dzieki za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamien Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Autko było podłączone pod kompa. > Winien całego zamieszania okazał sie (jak część z Was mówiła) czujnik położenia wału korbowego. > Dzieki za porady i tak to po raz kolejny niemiecka czesc (bosch) skutecznie unieruchomila wloski samochod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > i tak to po raz kolejny niemiecka czesc (bosch) skutecznie unieruchomila wloski samochod I właśnie dlatego w niemieckich autach, osprzęt jest bardzo często japoński. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.