Snowflake_ Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Pany jakie macie sposoby na sprawdzenie czy sprzegieloo slizga ? dzisiaj mialem sytuacje ze jechalem na 5 biegu okolo 3000 obr/min zredukowalem na 4 i dalem gaz do dechy i obrotomierz skoczyl na wysokie obroty a predkosc nie rosla, odpusicilem gaz a potem jeszcze raz do dechy i juz bylo ok. teraz nie wiem czy mozliwe ze kola wpadly w poslizg... no ale na 5 biegu raczej watpliwe chociaz mam jeszcze letnie ale u nas 11 stopni dzisiaj bylo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Pany jakie macie sposoby na sprawdzenie czy sprzegieloo slizga ? dzisiaj mialem sytuacje ze > jechalem na 5 biegu okolo 3000 obr/min zredukowalem na 4 i dalem gaz do dechy i obrotomierz > skoczyl na wysokie obroty a predkosc nie rosla, odpusicilem gaz a potem jeszcze raz do dechy i > juz bylo ok. teraz nie wiem czy mozliwe ze kola wpadly w poslizg... no ale na 5 biegu raczej > watpliwe chociaz mam jeszcze letnie ale u nas 11 stopni dzisiaj bylo... na postoju zaciągnać ręczny, wrzucić trójke, depnac na 3000rpm i puscic sprzegla - jak zgasnie ok, jak sie wrkeci na obroty i przez chwile nie zgadnie sprzeglo out Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 slyszalem ze to niby zly sposob bo niby mozna zajechac sprzeglo a nic to w zasadzie nie udowadnia aczkolwiek juz sprawdze jakby co to powiem tylko tyle u mnie jest dwumasa jakby gdyby to szarpnie po kasiorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 a irytuje cię to tak bardzo, że od razu musisz wymieniać? JA bym jeszcze poczekał jakis czas, aż sprzęgło zacznie się na tyle wyczuwalnie ślizgać, ze już żadnych dodatkowych testów nie będzie potrzeba. Wszak i tak wymieniasz cały komplet a nie tylko tarcze, więc co CI szkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 irytowac irytuje ale nie naleze do ludzi ze jak cos stukie to pol auta wymieniam oczywiscie poczekam ile tylko bedzie sie dalo ale juz psychicznie sie zaczynam nastawiac co mnie czeka :D auto ma 180 km i chcialbym z nich korzystac w calosci :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > auto ma 180 km i chcialbym z nich korzystac w calosci :D Jejku, to jakiś hamerykański pociąg drogowy? Chociaż nie - nawet oni nie robią składów długich na 180 kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Kiedyś słyszałem o patencie że z jedynki lub dwójki na piątkę i w pedał. Ale jak się autem jeździ to od razu czujesz że ślizga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Pany jakie macie sposoby na sprawdzenie czy sprzegieloo slizga ? dzisiaj mialem sytuacje ze > jechalem na 5 biegu okolo 3000 obr/min zredukowalem na 4 i dalem gaz do dechy i obrotomierz > skoczyl na wysokie obroty a predkosc nie rosla, odpusicilem gaz a potem jeszcze raz do dechy i > juz bylo ok. teraz nie wiem czy mozliwe ze kola wpadly w poslizg... no ale na 5 biegu raczej > watpliwe chociaz mam jeszcze letnie ale u nas 11 stopni dzisiaj bylo... Najczesciej zaczyna sie slizgac np gdy jedziesz na wysokim biegu pod lekkie wzniesienie. Dodajesz troszke wiecej gazu i wtedy poczujesz. Wrzucanie trojki i ruszanie na zaciagnietym recznym jak dla mnie sredni pomysl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > auto ma 180 km przy 180 kilometrach juz problemy ze sprzeglem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > przy 180 kilometrach juz problemy ze sprzeglem?? Niestety niektorzy zpominaja, ze km=kilometry KM=konie mechaniczne A kolega pisal raczej o tym drugim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 "Diagnostyka Vag'ów rocznik 96-03 Doradca Serwisowy ASO Peugeot" ... i nie wiesz czy Ci się sprzęgło ślizga?! Jako doradca jedź do innego doradcy to Ci powie czy tak, czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Niestety niektorzy zpominaja, ze > km=kilometry > KM=konie mechaniczne > A kolega pisal raczej o tym drugim. kolega... chyba nie do konca wogole jednostki obczaja co widac w podpisie bo sam stosuje dwojaki zapis - Km i km a o co chodzilo to sie domyslilem ale ... dla zasady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > "Diagnostyka Vag'ów rocznik 96-03 > Doradca Serwisowy ASO Peugeot" > ... i nie wiesz czy Ci się sprzęgło ślizga?! to juz wiadomo, czemu ASO Peugeota mają zwykle kiepską opinię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > to juz wiadomo, czemu ASO Peugeota mają zwykle kiepską opinię Doradca doradził doradcy, zapytać na AK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 jak mozesz to mi nie ublizaj bo ja ci nie ublizam drogi znaffco tematu wiem keidy sprzeglo slizga chcialem tylko poznac inne metody sprawdzania od tych ktore ja znam to raz.... druga rzecz sprzeglo na wznieseniach i przy sprawdzaniu typu wysoki bieg i but nie slizga slizga tylko w tych okolicznosciach co napisalem wiec nie bylem i nie jestem pewny do konca czy to uslizg sprzegla czy co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > jak mozesz to mi nie ublizaj bo ja ci nie ublizam drogi znaffco tematu wiem keidy sprzeglo slizga > chcialem tylko poznac inne metody sprawdzania od tych ktore ja znam to raz.... druga rzecz > sprzeglo na wznieseniach i przy sprawdzaniu typu wysoki bieg i but nie slizga slizga tylko w > tych okolicznosciach co napisalem wiec nie bylem i nie jestem pewny do konca czy to uslizg > sprzegla czy co Powaznie jako znawca tematu powinienes wiedziec, ze jak raz sie tak zrobilo to sprzeglo sie konczy. A efekt ciezko pomylic z czyms innym. A ze narazie na wysokim biegu nic sie nie dzieje, to znaczy, ze jak nie bedziesz meczyl auta to wytrzyma. Ale jak piszesz ze lubisz wykorzystywac moc auta to lepiej zmien bo dlugo rady nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > jak mozesz to mi nie ublizaj bo ja ci nie ublizam drogi znaffco tematu wiem keidy sprzeglo slizga > chcialem tylko poznac inne metody sprawdzania od tych ktore ja znam to raz.... druga rzecz > sprzeglo na wznieseniach i przy sprawdzaniu typu wysoki bieg i but nie slizga slizga tylko w > tych okolicznosciach co napisalem wiec nie bylem i nie jestem pewny do konca czy to uslizg > sprzegla czy co Po pierwsze pokaż palcem gdzie ci ubliżam. Bo wcale tego nie robię. Po drugie zadając tak banalne pytania na forum motoryzacyjnym, i mając w podpisie "doradca serwisowy marki XXX" wystawiasz się na śmieszność. Więc się potem nie dziw, że się z ciebie śmieją. A tak w ogóle - śmiech to zdrowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Dostałeś pierwsze ostrzeżenie od sprzęgła, że się kończy. Szykuj kasę, umawiaj się na wymianę. Lepiej, aby nie zaskoczyło Cię ono nieplanowanym uślizgiem, kiedy np. będziesz w trakcie wyprzedzania i coś pójdzie nie tak, jak planowałeś. jak dla mnie sprawne sprzęgło to podstawa bezpiecznej jazdy. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Pany jakie macie sposoby na sprawdzenie czy sprzegieloo slizga ? dzisiaj mialem sytuacje ze > jechalem na 5 biegu okolo 3000 obr/min zredukowalem na 4 i dalem gaz do dechy i obrotomierz > skoczyl na wysokie obroty a predkosc nie rosla, odpusicilem gaz a potem jeszcze raz do dechy i > juz bylo ok. teraz nie wiem czy mozliwe ze kola wpadly w poslizg... no ale na 5 biegu raczej > watpliwe chociaz mam jeszcze letnie ale u nas 11 stopni dzisiaj bylo... A może tylko przypaliłeś tarczę ,pojeździj trochę spokojnie i ponownie sprawdź , ja robię tak przy prędkości ok 40Km/h 5 bieg i pedał w podłogę jeśli obroty rosną a auto nie przyspiesza to powinieneś wiedzieć na co się szykować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > czy to uslizg > sprzegla czy co Zapnij załadowana przyczepę i rozwieją sie twoje wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > A może tylko przypaliłeś tarczę ,pojeździj trochę spokojnie i ponownie sprawdź , ja robię tak > przy prędkości ok 40Km/h 5 bieg i pedał w podłogę jeśli obroty rosną a auto nie przyspiesza to > powinieneś wiedzieć na co się szykować Chyba nie wierzysz w to co piszesz. Raz sie tak zrobilo i juz nic na to nie poradzi lepiej juz nie bedzie. A wrecz bedzie coraz gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Chyba nie wierzysz w to co piszesz. Ja się nie znam, ale IMHO w opisywanym przypadku jest coś nie halo. Zazwyczaj pierwsze objawy będą w przypadku próby przyspieszenia na najwyższym biegu czyli np jakby depnął na V biegu z tych 3000 obrotów to byłby uślizg. Takie samo depnięcie przy redukcji na IV z obrotów ok 3500 już nie powinno dać takiego objawu (piszę tu na przykładzie już dość mocno zajechanego sprzęgła w zestawieniu z silnikiem TD, ale też dość słabej benzyny). Pamiętajmy, że mowa o pierwszych objawach czyli ewentualnie, jeżeli to sprzęgło, tym bardziej powinno się to objawiać na V biegu przy depnięciu z poziomu obrotów np. <3000. Jak wspomniałem nie jestem specjalistą, piszę z własnych doświadczeń. IMHO na razie obserwowałbym. Oczywiście najprawdopodobniej będzie to sprzęgło, ale nie wykluczyłbym też np. wycieku oleju na tarczę lub np. poślizgu załóżmy, że na rozlanym oleju, którego kierowca nie zauważył. W każdym razie po jednym uślizgu nie wyrokowałbym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Ja się nie znam, ale IMHO w opisywanym przypadku jest coś nie halo. Zazwyczaj pierwsze objawy będą > w przypadku próby przyspieszenia na najwyższym biegu czyli np jakby depnął na V biegu z tych > 3000 obrotów to byłby uślizg. Takie samo depnięcie przy redukcji na IV z obrotów ok 3500 już > nie powinno dać takiego objawu (piszę tu na przykładzie już dość mocno zajechanego sprzęgła w > zestawieniu z silnikiem TD, ale też dość słabej benzyny). Pamiętajmy, że mowa o pierwszych > objawach czyli ewentualnie, jeżeli to sprzęgło, tym bardziej powinno się to objawiać na V > biegu przy depnięciu z poziomu obrotów np. Raz sie stalo i bedzie sie powtarzac najpierw sporadycznie pozniej czesto. Gdyby doszlo do wycieku oleju z uszczelniacza wału to i tak sprzeglo bedzie do wymiany. A do zabrudzenia sprzegla przez rozlany na drodze olej, jakos nie wyobrazam sobie. jasne, ze nie ma przymusu natychmiastowej wymiany , ale to blizej jak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > A do zabrudzenia sprzegla > przez rozlany na drodze olej, jakos nie wyobrazam sobie. Jasne, że nie chodzi o poślizg kół np. na rozlanym oleju, efekt będzie podobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.