Skocz do zawartości

LPG do Subaru/Legacy


Lipek

Rekomendowane odpowiedzi

> Znawcy, Specjaliści, Użyszkodnicy

> Mam pytanie o to jak sprawują sie silniki Subaru zasilane LPG.

> Interesują mnie silniki od 2007 roku.

> Gdzieś czytałem, ze nie wszystkie silniki znoszą to dobrze, na pewno było o Tribece.

wszyskie dobrze znosza, ale problemem jest w niektorych regulacja zaworow

o ile kontrole (zalecana co 50kkm) we wszystkich mozna zrobic nie duzym kosztem to jak juz beda wymagaly regulacji to...

silniki sohc - srubki jak w polonezie koszt max 200zł

silniki dohc - trzeba wyciagac motor - koszt od 1000zł do tego zakup plytek lub szklanek (od 120zł /szt)

dodatkowo na niektore rynki (glownie niemcy, holandia, wlochy) subaru mozna bylo zamowic z "fabrycznym" gazem z wolnossacymi silnikami 2.0sohc 125KM, 2.0dohc 156KM, 2.5sohc 165-173KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszyskie dobrze znosza, ale problemem jest w niektorych regulacja zaworow

> o ile kontrole (zalecana co 50kkm) we wszystkich mozna zrobic nie duzym kosztem to jak juz beda

> wymagaly regulacji to...

> silniki sohc - srubki jak w polonezie koszt max 200zł

> silniki dohc - trzeba wyciagac motor - koszt od 1000zł do tego zakup plytek lub szklanek (od 120zł

> /szt)

> dodatkowo na niektore rynki (glownie niemcy, holandia, wlochy) subaru mozna bylo zamowic z

> "fabrycznym" gazem z wolnossacymi silnikami 2.0sohc 125KM, 2.0dohc 156KM, 2.5sohc 165-173KM

Quote:

silniki dohc - trzeba wyciagac motor


Nie trzeba skromny.gif . Sporo subarek serwisujemy i da się to zrobić bez demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> silniki dohc - trzeba wyciagac motor

> Nie trzeba . Sporo subarek serwisujemy i da się to zrobić bez demontażu.

jesteś pierwsza osoba która tak twierdzi, a siedzę trochę w tym temacie.

jeśli na 100% w dohc nie trzeba wyciągać motoru to albo ją się nie znam albo Ty znasz jakieś magiczne sztuczki. przecież tam nawet świecy nie da się wymienić bez opuszczenia motoru na łapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesteś pierwsza osoba która tak twierdzi, a siedzę trochę w tym temacie.

> jeśli na 100% w dohc nie trzeba wyciągać motoru to albo ją się nie znam albo Ty znasz jakieś

> magiczne sztuczki. przecież tam nawet świecy nie da się wymienić bez opuszczenia motoru na

> łapach.

2 tygodnie temu legacy było na luzy zaworowe i motorek nie był demontowany. Może nie próbowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesteś pierwsza osoba która tak twierdzi, a siedzę trochę w tym temacie.

> jeśli na 100% w dohc nie trzeba wyciągać motoru to albo ją się nie znam albo Ty znasz jakieś

> magiczne sztuczki. przecież tam nawet świecy nie da się wymienić bez opuszczenia motoru na

> łapach.

to ja jestem drugi cool.gif nawet Tribeca B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystkie subarki jakie u nas były ,robiliśmy bez wyciągania motorka

to moze inaczej

jakie czynnosci nalezy wykonac przed przystapieniem do regulacji (tak naparwde wymiany szkalnek lub plytek) w subaru 2.0/2.5TURBO

w SOHC N/A zdejmujesz osłone silnika, wyciagasz fajki od swiec, sciagasz pokrywy zaworow, dwa klucze do reki - 1h i po robocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to moze inaczej

> jakie czynnosci nalezy wykonac przed przystapieniem do regulacji (tak naparwde wymiany szkalnek lub

> plytek) w subaru 2.0/2.5TURBO

> w SOHC N/A zdejmujesz osłone silnika, wyciagasz fajki od swiec, sciagasz pokrywy zaworow, dwa

> klucze do reki - 1h i po robocie

Pomyśl co trzeba zrobić, aby wyciągnąć szklankę? Co blokuje szklankę? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozpiac rozrzad i zdjac walek

witam ! własnie dokładnie to trzeba zrobić, ale to nie jest problemem , bez wyciągania silnika p.s . właśnie na warsztat podjechała Tribeca na kontrole luzów , być moze i regulację , w poniedziałek będzie zabawa cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam ! własnie dokładnie to trzeba zrobić, ale to nie jest problemem , bez wyciągania silnika

> p.s . właśnie na warsztat podjechała Tribeca na kontrole luzów , być moze i regulację , w

> poniedziałek będzie zabawa

nie problem. przecież tam między głowami a podluznicami ręki nie jak włożyć. silnik musowo trzeba opuszczać a i tak jest mega ciasno. ją tylko raz świece wymieniłem w dohc i powiedziałem nigdy więcej. przy tym sohc robi się "z piwem w ręku"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znawcy, Specjaliści, Użyszkodnicy

> Mam pytanie o to jak sprawują sie silniki Subaru zasilane LPG.

> Interesują mnie silniki od 2007 roku.

> Gdzieś czytałem, ze nie wszystkie silniki znoszą to dobrze, na pewno było o Tribece.

Wszytskie n/a znosza dobrze ok.gif. Odradzana jedynie do H6, z racji braku uzasadnienie ekonomicznego (czestsza, droga regulacja zaworow).

Moga byc jedynie drobne problemny z wysterowaniem instalacji, tzn trzeba ja dobrze dostroic, bo Subaru maja czula elektonike EOBD i bedzie wywalal checka. No i oczywiscie gazownik musi byc ok i miec doswiadczenie w gazowniu Subaru. W wawie jest tjeden super specjalista polecany na forum Subaru co nawet STI gazuje wink.gif

Ja generalnie z perspektywy 100kkm na lpg polecam duet tego auta i lpg wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> silniki dohc - trzeba wyciagac motor

> Nie trzeba . Sporo subarek serwisujemy i da się to zrobić bez demontażu.

rozcinacie nadwozie zlosnik.gifhmm.gif

Niestety jezeli mowimy o 2.5T i 3.0 w LGC/OBD MY>03 to trzeba wyciagac motor. W poprzedmim modelu podobno niektorym sie udawalo bez wyciagania H6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Wg wszytskich serwisow Subaru ktore znam (aso i nieaso) oraz gazownikow w przypadku h6 i 2.5t jest

> to niemozliwe.

.... a, tak z ciekawości rozebrałem dzisiaj Outbacka H6 do regulacji zaworów , bez wyciągania silnika .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .... a, tak z ciekawości rozebrałem dzisiaj Outbacka H6 do regulacji zaworów , bez wyciągania

> silnika .....

Sprawdzilem w serwisowce i fakt jest to mozliwe, jednak strasznie upierdliwe, dlatego wiekszosc woli wyciagnac. Nie znam serwisu (subaru) co by to robil bez wyciagania.

Z ciekawosci jaki motor i jaki przebieg ?

Ja wlasnie kupilem drugie Subaru, tym razem z H6 food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzilem w serwisowce i fakt jest to mozliwe, jednak strasznie upierdliwe, dlatego wiekszosc

> woli wyciagnac. Nie znam serwisu (subaru) co by to robil bez wyciagania.

> Z ciekawosci jaki motor i jaki przebieg ?

> Ja wlasnie kupilem drugie Subaru, tym razem z H6

3.0 H6 przebieg 160 tyś , pewny , krajowy ,salonowy jeden właściciel wymagana korekta luzów na jednym zaworze confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3.0 H6 przebieg 160 tyś , pewny , krajowy ,salonowy jeden właściciel wymagana korekta luzów na

> jednym zaworze

Ile kkm na lpg?, trzeba silnik opuszczać, chłodnice wyciągać? Ile rbh to zajmuje?

Jeśli jest tak jak mówisz i cena regulacji zaworów nie zabija opłacalności lpg to chyba przestane myśleć o następcy mojego outbacka w postaci nowego modelu z 2.5 sohc i cvt a zaczne o myslec o starej budzie ale z h6 pod maską i 5biegowym automacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile kkm na lpg?, trzeba silnik opuszczać, chłodnice wyciągać? Ile rbh to zajmuje?

> Jeśli jest tak jak mówisz i cena regulacji zaworów nie zabija opłacalności lpg to chyba przestane

> myśleć o następcy mojego outbacka w postaci nowego modelu z 2.5 sohc i cvt a zaczne o myslec o

> starej budzie ale z h6 pod maską i 5biegowym automacie...

silnik bez LPG , wyjazd całego przodu czas ok.25 -30 rbh silnik na łapach nie ruszany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik bez LPG , wyjazd całego przodu czas ok.25 -30 rbh silnik na łapach nie ruszany

no i wszytsko teraz jasne ok.gif

ASO za wyjecie/wlozenie silnika liczy nie wiecej niz 1000 zł czyli to bedzie ~6-8rbh wiec juz wiadomo dlaczego opłaca sie wyciagac motor....

dla porownania przy sohc cala regulacja zaworow nie zajmuje wiecej niz 2-3rbh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co z pierwszym, idzie do ludzi?

Tak, jak tylko swojego "nowego" odbiore. W sumie zakupu nie planowalem, od tak wyszlo z dnia na dzien grinser006.gif

> idzie do gazu, jaki zestaw mu szykujesz

Tak, idzie. Podobno zawory normlanie reguluje sie co ok 200kkm, na gazie co ok 100kkm, wiec nie tak zle. Najwyzej raz na te kilka lat wyjmie sie silnik. Za to odpada problem paska rozrzadu.

Chcialbym STAGa lub TECHa + Hane ale nie wiem czy moi gazownicy takowe instaluja. Nie wiem tez czy gazowali juz H6. Na forum Subaru jest jedna osoba co juz kilka H6 zagazowala na DTgazie + wtryski dti. Podobno H6 ma jakies porobane mapy i dobor mieszanki przy niskich i srednich obciazeniach - trzeba raz ze dobra instalke, dwa ze sie troche pobawic, a moj ma jeszcze SI-drive.

Ja jakos nie jestem do tej instalki przekonany icon_rolleyes.gif. Na razei wiec decyzji nie podjelem gdzie i czym bede gazowal.

> i najwazniejsze ile musze przygotowac $$$ na sensowne h6

Zalezy co chcesz, ja kupilem z 2008, ale modelowy wg VIN to juz My09 - czyli ostatni rocznik ladnych OBK wink.gif. Wg Eurotaxu wartosc to ok 72kzl, z tym ze ja kupilem uszkodzony - lewy slupek, drzwi, blotniki, itd. Co ciekawe moj serwisant znal dobrze ten samochod, bo byl u niego serwisowany po gwarancji, kupiony w pl. H6 dobra trudno upolowac, bo jest ich malo. Na pewno tansze beda tez z US.

> caly cas sie wacham czy isc w nowa bude 2.5 cvt z US czy stara buda h6

Dla mnie samochod musi wygladac, a niestety tak jak wiekszosci ten nowy nie podchodzi, dlatego wolalem starszy - mimo, ze moglby byc deko wiekszy. W nowym za to jest fajny silniczek 3,6 H6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i wszytsko teraz jasne

> ASO za wyjecie/wlozenie silnika liczy nie wiecej niz 1000 zł czyli to bedzie ~6-8rbh wiec juz

> wiadomo dlaczego opłaca sie wyciagac motor....

> dla porownania przy sohc cala regulacja zaworow nie zajmuje wiecej niz 2-3rbh

Wlasnie podobnie mi jeden gazownik z forum subaru napisal, ze szybciej i mniej zabawy jest przy wyciagnieciu.

BTW. Ostanio widzialem Tribece na regulacji, pol przodu miala rozebrane i silnik wyjety tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, jak tylko swojego "nowego" odbiore. W sumie zakupu nie planowalem, od tak wyszlo z dnia na

> dzien

> Tak, idzie. Podobno zawory normlanie reguluje sie co ok 200kkm, na gazie co ok 100kkm, wiec nie tak

> zle. Najwyzej raz na te kilka lat wyjmie sie silnik. Za to odpada problem paska rozrzadu.

> Chcialbym STAGa lub TECHa + Hane ale nie wiem czy moi gazownicy takowe instaluja. Nie wiem tez czy

> gazowali juz H6. Na forum Subaru jest jedna osoba co juz kilka H6 zagazowala na DTgazie +

> wtryski dti. Podobno H6 ma jakies porobane mapy i dobor mieszanki przy niskich i srednich

> obciazeniach - trzeba raz ze dobra instalke, dwa ze sie troche pobawic, a moj ma jeszcze

> SI-drive.

> Ja jakos nie jestem do tej instalki przekonany . Na razei wiec decyzji nie podjelem gdzie i czym

> bede gazowal.

> Zalezy co chcesz, ja kupilem z 2008, ale modelowy wg VIN to juz My09 - czyli ostatni rocznik

> ladnych OBK . Wg Eurotaxu wartosc to ok 72kzl, z tym ze ja kupilem uszkodzony - lewy slupek,

> drzwi, blotniki, itd. Co ciekawe moj serwisant znal dobrze ten samochod, bo byl u niego

> serwisowany po gwarancji, kupiony w pl. H6 dobra trudno upolowac, bo jest ich malo. Na pewno

> tansze beda tez z US.

> Dla mnie samochod musi wygladac, a niestety tak jak wiekszosci ten nowy nie podchodzi, dlatego

> wolalem starszy - mimo, ze moglby byc deko wiekszy. W nowym za to jest fajny silniczek 3,6 H6

masz juz 3,6 yikes.gifclaps.gif super

z tym motorem i LPG chyba nie ma doswiadczenia w PL....

jedno co mnie otrzymu przed zakupem starej budy to to ze poprostu juz mam a chcialbym spobowac czegos nowego

poza tym kusi mne CVT bo nie ma co sie oszukiwac 5eat traci juz myszka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz juz 3,6 super

Nie, jak kupilem MY2009, wiec H6

> z tym motorem i LPG chyba nie ma doswiadczenia w PL....

> jedno co mnie otrzymu przed zakupem starej budy to to ze poprostu juz mam a chcialbym spobowac

> czegos nowego

Obk, na razie jest jedynym samochodem, ktorym mi sie nie znudzil, na dowod czegu kupilem sobie drugiego grinser006.gif

> poza tym kusi mne CVT bo nie ma co sie oszukiwac 5eat traci juz myszka

Traci, ale za to nie jezdzi jak tramwaj grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, jak kupilem MY2009, wiec H6

mnie korci 3,6 ale za cienki w uszach jestem

> Obk, na razie jest jedynym samochodem, ktorym mi sie nie znudzil, na dowod czegu kupilem sobie

> drugiego

to prawda, ale ja auto kupie na min 5 lat wiec troche dlugo jedzic jednym modelem

> Traci, ale za to nie jezdzi jak tramwaj

spoko spoko jezdzilem i na "emeryt mode" czyli 70% mojej jazdy jest super cicho i aksamitnie plynie (obr 1200-1500) a na pozostale 30% pozostanie wirtualnych 6 biegow z lopatkami przy kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.