Skocz do zawartości

Jaki nieduży 6 osobowy bus..... ??


lumo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przygotowujemy się do zakupu niedużego samochodu powiedzmy wielozadaniowego...... Wybór padł na jakiegoś nieduzego busa ponieważ samochody dostawcze typu Kangoo Partnet czy Doblo sa jednak troche przymałe, natomiast busy typu sprintery ducato za duże bo przez większośc czasu woziły by tylko powietrze. Samochód tak jak pisałem ma być wielozadaniowy: przewóz maks 5-6 osób, do wożenia worków z cementem jakimis nawozami, maszynami np. zageszczarka gruntu, mebelki itp. Konieczny jest raczej wyjmowany w łatwy sposób 2 rząd siedzeń, najlepiej na jakiś prodtych zatrzaskach żeby nie sprawiało to zbytniego problemu.

Załozenie

-koniecznie diesel

-raczej minimum 100 Km nawet mile widziane 120 km poniewaz będzie ciągał okazjonalnie lawete

-fajnie jak by palił w granicach 8-9 l (wiem wszystkiego nie mozna mieć)

-cena na chwilę obecną do 20 tys. ale jak będa jakieś konkretne argumenty mozę wzrosnąć do 25 i więcej

-w prosty sposób wyjmowany 2 rząd siedzeń w celu powiekszenie przestrzeni ładunkowej

-mile widziane drzwi przesuwne po obu stronach

W oko wpadł Opel Vivaro czy tam Trafic (to to samo), powiedzmy że gabarytowo w wersji krótkiej byłby OK, tylko nie mam bladego pojęcia jak z awaryjnoscią tego sprzętu, w pierwszych modelach montowany jak sie nie mylę silnik Renault 1.9 dti czy coś w ten deseń i spotkałem się z oponia że do najlepszych to one nie należały (oczywiście to tylko zasłyszane info)

Powiedzmy że podpasował by jeszcze Vito ale ten drugiej generacji, choć w tym przyapdku to za ta cena reczaj bedzie z przebiegiem 500 kkm oraz wszechobecną pewnie rudą...

Czy macie jeszcze jakieś typy ?? Jesli tak to prosze o konkretne modele oraz polecane SILNIKI....

Z nowych ciekawie prezentuje się Citroen Jumpy oraz Fiat Scudo ale raczej aktualnie nie ten przedział cenowy......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ducato za duże ale Vivaro i Vito już OK? grinser006.gif ciekawa segregacja 270751858-jezyk.gif

Coś możesz z francuzczyzny poszukać z HDI na pokładzie, ducato z jtdekiem też złe nie będzie.

VW-trzyma cenę i troszkę przereklamowany, tzn jest to dobre auto, ale sztucznie trzyma cenę ze względu na znaczek wg mnie można w jego cenie znaleźć młodsze, z mniejszym nalotem spod skrzydeł fiata,puga czy opla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie trafic przypadl do gustu od pierwszej jazdy.

Ducato nie jest wiele wieksze ale jest o 20cm wyzsze i bywa problem z wjechaniem do niektorych garazy podziemnych...

Do ciagniecia przyczepy rzyczywiscie przydal by sie 2,5 dCi, ale i 2.0 115KM daje rade, choc czuc wyraznie ze te 2 tony wiecej jest.

Z wlasnego doswiadczenia polecam jednak szukac wersji dlugiej i z klima z tylu.

choc znalezienie takiej w dobrym stanie jest trudne, a z drzwiami z 2 stron to niemal igla w stogu siana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ducato za duże ale Vivaro i Vito już OK? ciekawa segregacja

Wiesz co, jak narazie wszystko jest oglądana na zdjeciach, według mojeje opinie Vivaro i Vito sa podobnych rozmiarów czyli mniejsze od Ducato, być mozę mam take złudzenie wink.gif

> Coś możesz z francuzczyzny poszukać z HDI na pokładzie, ducato z jtdekiem też złe nie będzie.

Słyszałem pozytywne opinie na temat silników HDI oraz fiatowskich JTD ale jaki model ?, na poczatku był rozważany Faiat Dublo z JTD ale zrezygnowalismy ze wzgledu na wielkość "paki"

> VW-trzyma cenę i troszkę przereklamowany, tzn jest to dobre auto, ale sztucznie trzyma cenę ze

> względu na znaczek wg mnie można w jego cenie znaleźć młodsze, z mniejszym nalotem spod

> skrzydeł fiata,puga czy opla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie trafic przypadl do gustu od pierwszej jazdy.

A mozesz coś napisac na temat silników w Taficu który najlepszy, jak z awaryjnoscią i ogólnym serwisem (koszty)

> Ducato nie jest wiele wieksze ale jest o 20cm wyzsze i bywa problem z wjechaniem do niektorych

> garazy podziemnych...

> Do ciagniecia przyczepy rzyczywiscie przydal by sie 2,5 dCi, ale i 2.0 115KM daje rade, choc czuc

> wyraznie ze te 2 tony wiecej jest.

Piszesz o 2.0 115 a czy tam nie wystepował powszechnie jakiś 1.9 100 km ?? Czy to bylo w starszych modelach ??

> Z wlasnego doswiadczenia polecam jednak szukac wersji dlugiej i z klima z tylu.

> choc znalezienie takiej w dobrym stanie jest trudne, a z drzwiami z 2 stron to niemal igla w stogu

> siana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I ten magiczny przebieg... taki...polski Poproś o oryginalne blachy z Nl to może uda się sprawdzić

> faktyczny przebieg a nie wskazanie licznika, bo to 2 różne sprawy u nas.

ale ja nie mówię o tym KONKRETNYM EGZEMPLARZU ale o tym modelu!

Zwróć uwagę że jest przedłużony. Pokazałem go dla przykładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ja nie mówię o tym KONKRETNYM EGZEMPLARZU ale o tym modelu!

> Zwróć uwagę że jest przedłużony. Pokazałem go dla przykładu.

Oki,oki-tak tylko zerknąłem że Nl i takie polskie wskazania drogomierza, często nie chodzi to razem w parze smile.gif

A patrząc na te auta to są fajne, tylko trzeba by optymalnie sobie silnik dobrać by nie narzekać na drogie utrzymanie i awaryjność, bo nie każdy jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli Ducato za duże a Doblo za małe, to może coś z trojaczków Expert/Scudo/Jumpy z silnikiem HDI.

Pasowały by jak najbardziej tylko..... nie ten przedział cenowy, chyba że brać pod uwage modele pierwszej generacji......

> Jest w rodzinie poprzedni model puga - Expert i mogę polecić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://allegro.pl/vw-transporter-t4-2-5-tdi-long-i2814209697.html

No właśnie, niech mi ktoś powie jak okresla się "zabudowę" tylnich siedzeń tego typu ?? Bo własnie takie modele np. vivaro/trafica odrzucałem ze wzgledu (według mnie) mozliwość szybkiego demontażu siedzeń ?? Czy jednak się myle i w dość prosty sposób się to demontuje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mozesz coś napisac na temat silników w Taficu który najlepszy, jak z awaryjnoscią i ogólnym

> serwisem (koszty)

naprawialem wiazke klimy i wymienilem kolcki jak narazie w sumie chyba z 300zl i wymiana oleju tez z 300...

ale nie mam go od nowosci.

> Piszesz o 2.0 115 a czy tam nie wystepował powszechnie jakiś 1.9 100 km ?? Czy to bylo w starszych

> modelach ??

> > siana...

2.0 w nowszych modelach, 1.9 byl w starszych przejechalem takim 1200km, jechal normalnie, choc gorki czyje, zreszta 2.0 tez czyje. 2.5 jest niestety na pasku... ale duzo lepiej znosi ciezki ogon.

spalanie z ogonem ok 12l w trasie, przy 100ce

spalanie przy ok 150km/h na autostradzie ok 13-14

ale przy jezdzie do 110 moze palic 7,5l

w miescie ok 8-9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.