ochkarol Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 Zauważyłem, że wskazania temperatury zewnętrznej są do kitu. Są za wysokie Czasem o ok 4 st za dużo a czasem o ok. 9. I zauważyłem, że po włączeniu zapłonu wskazania spadają bardzo powoli ale nigdy nie osiągają wartości prawidłowych. Macie jakieś porady co by przywrócić stan pożądany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Zauważyłem, że wskazania temperatury zewnętrznej są do kitu. > Są za wysokie > Czasem o ok 4 st za dużo a czasem o ok. 9. > I zauważyłem, że po włączeniu zapłonu wskazania spadają bardzo powoli ale nigdy nie osiągają > wartości prawidłowych. Po włączeniu zapłonu czy silnika(alternatora)? > Macie jakieś porady co by przywrócić stan pożądany? Zacząć od sprawdzenia stanu akumulatora, jeśli to nie da rozwiązania to wymiana czujnika. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Po włączeniu zapłonu czy silnika(alternatora)? Spadają powolutku (bardzo powolutku) w czasie jazdy. > Zacząć od sprawdzenia stanu akumulatora, Aku raczej ok. Rok temu kupiony a 6h jazdy powinno sprawić, że wskazania będą ok. Ale niestety... Miałem odpinany aku na pół godziny ostatnio. Ma to znaczenie? > jeśli to nie da rozwiązania to wymiana czujnika. Dużo z tym roboty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Aku raczej ok. Jakiej marki? > Rok temu kupiony a 6h jazdy powinno sprawić, że wskazania będą ok. Miałem takie objawy w BBM'ie, gdzie kończył mi się alternator. Jechałem z Łodzi do Pragi(w Czechach) i gdzieś za Wrocławiem termometr zaczął mi pokazywać temperaturę z czapy, całą drogę był włączony i podłączony do zapalniczki laptop, ostatecznie alternator padł po kilku tygodniach/miesiącach. Przy okazji okazało się, że nie działają mi wycieraczki(niskie napięcie - skleił się przekaźnik), zaczęły działać dopiero na autostradzie w Czechach jak mocno pogoniłem. > Ale niestety... > Dużo z tym roboty? Podobno nie(trzeba ściągnąć boczek), ale u mnie czujnik czeka na wymianę już ponad 2lata i chyba już go zgubiłem. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Jakiej marki? Wasza ulubiona Centra Futura > Miałem takie objawy w BBM'ie, Ja też Ale padaka postała w ciepłym i suchym magazynie kilka godzin i jej przeszło. A tutaj stał samochód 5 dni w cieplutkim, hotelowym parkingu i nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Wasza ulubiona Centra Futura Aha Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 Każdej zimy zdarza się u mnie podobnie, odpukać tej na razie nie. Do tej pory jak mi świrował czujnik to polewałem lusterko obficie gorącą wodą i czekałem na wyschnięcie - można sobie pomóc suszarką. Jak na razie wracało do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olgierd Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Podobno nie(trzeba ściągnąć boczek), ale u mnie czujnik czeka na wymianę już ponad 2lata i chyba > już go zgubiłem. Jak sie chce 'po bożemu' to trza boczek ściągać bo tam jest kostka. Czujnik - podrabiany - termistor zalany w żywicy mozna kupić na alle... za 30 zł, rozebrać samo lusterko (wkład +obudowę należy zdjąć/wyjąć), uciąć, przylutować i zaizolować i po temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Każdej zimy zdarza się u mnie podobnie, odpukać tej na razie nie. Do tej pory jak mi świrował > czujnik to polewałem lusterko obficie gorącą wodą i czekałem na wyschnięcie - można sobie > pomóc suszarką. Jak na razie wracało do normy. Jak już pisałem - stał kilka dni w ciepłym, ogrzewanym garażu (kilkanaście stopni na plusie). Dodam, że nie przy wjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Jak już pisałem - stał kilka dni w ciepłym, ogrzewanym garażu (kilkanaście stopni na plusie). > Dodam, że nie przy wjeździe. ale tu nie chodzi o ocieplenie czujnika. Chodzi o podanie maks. dużej temp na niego. Dziwnie to zabrzmi, ale robi sie z tego taka jakby kalibracja. Sposób opisany powyżej juz kilku osobom pomógl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > ale tu nie chodzi o ocieplenie czujnika. Chodzi o podanie maks. dużej temp na niego. Dziwnie to > zabrzmi, ale robi sie z tego taka jakby kalibracja. > Sposób opisany powyżej juz kilku osobom pomógl No dobra - polecę w Sheratonie z czajnikiem, pełnym wrzątku na parking. Zobaczymy czy pomoże. A może zapalniczką podgrzać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Jak już pisałem - stał kilka dni w ciepłym, ogrzewanym garażu (kilkanaście stopni na plusie). > Dodam, że nie przy wjeździe. Może rzeczywiście brzmi to śmiesznie, ale tak jak napisał Wojtas_BB to jakby kalibracja, ja to nazywam pobudzeniem. Trzy cztery razy u mnie pomogło. Leje i na obudowę lusterka i staram się do wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Może rzeczywiście brzmi to śmiesznie, ale tak jak napisał Wojtas_BB to jakby kalibracja, ja to > nazywam pobudzeniem. Trzy cztery razy u mnie pomogło. Leje i na obudowę lusterka i staram się > do wewnątrz. Śmieszne to będzie jak będę po Sheratonie biegał z czajnikiem z wrzątkiem Ale co tam... A wracając do akumulatora. Sprawdziłem Waszego ulubieńca (Centra Futura - przypomnę ): 1. Na sucho (t.j. przed uruchomieniem silnika), w temperaturze otoczenia +1 st C (wg. mojego samochodowego termometru +10 ) - 12,4 V 2. Po włączeniu silnika 13,8 V (włączone radio, CB i zewnętrzny odbiornik GPS) Więc chyba aku i alternator ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > 1. Na sucho (t.j. przed uruchomieniem silnika), w temperaturze otoczenia +1 st C (wg. mojego > samochodowego termometru +10 ) - 12,4 V Trochę mało, porządnie naładować prostownikiem. > 2. Po włączeniu silnika 13,8 V (włączone radio, CB i zewnętrzny odbiornik GPS) Norma mówi 13,8-14,4V, więc jesteś na skraju normy, ponów pomiary po porządnym naładowaniu akumulatora. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Nie napisałeś, jakie napięcie w TRAKCIE uruchamiania. Wydaje mi się, że poniżej 9 V nie powinno zejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 > Nie napisałeś, jakie napięcie w TRAKCIE uruchamiania. Wydaje mi się, że poniżej 9 V nie powinno > zejść. Poniżej 10 V nie powinno zejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrE_WILL Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Dla mnie to początek końca czujnika w lusterku. Zakup termistora za 1zł załatwi sprawę. Stosowałem już zarówno w Stilo jak i obecnie w Palio - ten sam typ rezystora . TomTom zaraz napisze, że tylko przeszczep z Alfy - u mnie działa termistor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytek70 Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > Zauważyłem, że wskazania temperatury zewnętrznej są do kitu. > Są za wysokie A ja zauważyłem u siebie podobne objawy. Dzieje się tak tylko zimą i to zawsze, gdy przejadę się po porządnie posolonej przez naszych drogowców nawierzchni. Po umyciu auta (jedno zwykle nie wystarcza) objawy ustępują i wszystko wraca do normy. Zauważcie, że większość z nas żali się na termometry zimą. Latem jest gut. Założę się, że tak samo będzie u Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 21 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 > Każdej zimy zdarza się u mnie podobnie, odpukać tej na razie nie. Do tej pory jak mi świrował > czujnik to polewałem lusterko obficie gorącą wodą i czekałem na wyschnięcie Dzięki - pomogło. Trochę się ludzie na mnie dziwnie patrzyli, jak stałem z parującym czajnikiem w windzie hotelowej ale pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.