Skocz do zawartości

Paliwo cofa sie z pompy do baku / SC


Astyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Już kiedyś pisałem że mam problem z pompa paliwa.

Gdy w aucie zaświeci rezerwa - zgaszę go i zostawię na parę godzin to nie odpalę. Musze kilka krotnie a czasem i więcej razy pokręcić kluczykiem na zapłon i za X razem słychać że pompa zabrała paliwo i auto odpala.

Z tego wnioskuje że paliwo cofa sie z pompy do baku...

Skoro gdy go zgaszę i zaraz odpalę to nie ma problemu, a gdy postoi pare godzin w pompie jest 0 i trzeba ja nabic na nowo.

Jak temu zaradzić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Już kiedyś pisałem że mam problem z pompa paliwa.

> Gdy w aucie zaświeci rezerwa - zgaszę go i zostawię na parę godzin to nie odpalę. Musze kilka

> krotnie a czasem i więcej razy pokręcić kluczykiem na zapłon i za X razem słychać że pompa

> zabrała paliwo i auto odpala.

> Z tego wnioskuje że paliwo cofa sie z pompy do baku...

> Skoro gdy go zgaszę i zaraz odpalę to nie ma problemu, a gdy postoi pare godzin w pompie jest 0 i

> trzeba ja nabic na nowo.

> Jak temu zaradzić?

> Pozdrawiam

zawór jednokierunkowy sprawdzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej bym powiedział ze pompa sie kończy, ona w sobie ma już zaworek

to taki mały diwajs gdzies w okolicach filtra paliwa na przewodzie (chuba powrocie) - oczywiście mówie o ccs bo w innych to nie wiem.

Jutro wżuce jakies foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może po prostu wytwarza Ci się podciśnienie? Odkręć korek i po dłuższym postoju spróbuj odpalić

> normalnie.

Nie wytwarza się bo gdybym otwierał korek baku to było by słychać "psssyt" a nic nie ma ok.gif

Problem pojawia sie tylko gdy dochodzi do rezerwy....

I gdy auto jest przechylone na prawą strone to nawet gdy jest pół baku nie zassa paliwa.... passed_out.gif nienormalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to taki mały diwajs gdzies w okolicach filtra paliwa na przewodzie (chuba powrocie) - oczywiście

> mówie o ccs bo w innych to nie wiem.

> Jutro wżuce jakies foto

Nie wydaje mi się żeby był na powrocie bo jaki by to miało tam sens? Prędzej na przewodzie od pompy... puszcza paliwo w strone silnika a nie przepuszcza spowrotem do pompy i to by miało sens. W przewodach paliwo i auto odpala pozniej pompa sobie dobija i jest ok... hmy tylko że nigdzie nie ma takiego czegos ori do fiata wogole było to w ogóle ori montowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radze zajrzeć do zbiornika gdy objaw się powtórzy. Jeśli masz 1.2 to wypadało by mieć pompę 3 barową. więc ktoś tam był, jeśli sam swapowałeś to wiesz najlepiej co tam zastaniesz, mam na myśli nie właściwie zamontowaną pompę. A wskaźnik poziomu paliwa ściemnia gdy odłączony filtr z weglowy i zbiornik sie nie odpowietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Radze zajrzeć do zbiornika gdy objaw się powtórzy. Jeśli masz 1.2 to wypadało by mieć pompę 3

> barową. więc ktoś tam był, jeśli sam swapowałeś to wiesz najlepiej co tam zastaniesz, mam na

> myśli nie właściwie zamontowaną pompę. A wskaźnik poziomu paliwa ściemnia gdy odłączony filtr

> z weglowy i zbiornik sie nie odpowietrza.

Pompa jest tam 5 bar ( sam nie wiem czemu nie dali 3 bar ta jest za duża ) w jakim sesie niewłaściwie zamontowana pompa? Można ją jakos niewłaściwie zamontować? :D

A co do filtra węglowego to tak jest odłączony....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wydaje mi się żeby był na powrocie bo jaki by to miało tam sens? Prędzej na przewodzie od

> pompy... puszcza paliwo w strone silnika a nie przepuszcza spowrotem do pompy i to by miało

> sens. W przewodach paliwo i auto odpala pozniej pompa sobie dobija i jest ok... hmy tylko że

> nigdzie nie ma takiego czegos ori do fiata wogole było to w ogóle ori montowane?

jest na 100% i to na powrocie. Z tego co pamietam to on jest gdzies w okolicy tej czarnej dentki osłaniającej przewody koło zbiornika (nie wiem czy czasem nie troche pod nią - już nie pamiętam) Na zdjeciu to numer 14. A co do tej pompy to zobacz czy w koszu dobrze siedzi i czy może te blachy co trzymają kosz nie podgieły się - kosz ma być dociskany do dna przez te blaszki (chodzi o to zeby pompa zasysała paliwo z jak najniższego połozenia. no i na koniec - może te 5 bar robi za duży wir w baku i poprostu zasysa powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest na 100% i to na powrocie. Z tego co pamietam to on jest gdzies w okolicy tej czarnej dentki

> osłaniającej przewody koło zbiornika (nie wiem czy czasem nie troche pod nią - już nie

> pamiętam) Na zdjeciu to numer 14. A co do tej pompy to zobacz czy w koszu dobrze siedzi i czy

> może te blachy co trzymają kosz nie podgieły się - kosz ma być dociskany do dna przez te

> blaszki (chodzi o to zeby pompa zasysała paliwo z jak najniższego połozenia. no i na koniec -

> może te 5 bar robi za duży wir w baku i poprostu zasysa powietrze

W ccs tak są metalowe blaszki trzymające kosz ale w scs już jest inny kosz pompy. Tak czy siak miałem podobne objawy. Okazuje sie że po przejechaniu kilkudziesięciu km w zbiorniku robiło sie podciśnienie i paliwo było wsysane do zbiornika no i problem z uruchomieniem. Jako że tak jak każdy młody tuner odłączyłem filtr z węglem, zaczołem sie interesować co i jak, no i trafiłem z pracy na szkolenie z układów paliwowych. Po powrocie z poznania grzecznie wróciłem do fabrycznego stanu tej części układu paliwowego i problemów się pozbyłem. Zaraz pewnie odezwie sie rzesza ludzi którzy będą pisać, że " Ja tak jeżdzę od kilku lat i jest okej" to naprawde spoko, a ja wole coś co zostało sprawdzone i zaprojektowane przez inżynierów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ccs tak są metalowe blaszki trzymające kosz ale w scs już jest inny kosz pompy. Tak czy siak

> miałem podobne objawy. Okazuje sie że po przejechaniu kilkudziesięciu km w zbiorniku robiło

> sie podciśnienie i paliwo było wsysane do zbiornika no i problem z uruchomieniem. Jako że tak

> jak każdy młody tuner odłączyłem filtr z węglem, zaczołem sie interesować co i jak, no i

> trafiłem z pracy na szkolenie z układów paliwowych. Po powrocie z poznania grzecznie wróciłem

> do fabrycznego stanu tej części układu paliwowego i problemów się pozbyłem. Zaraz pewnie

> odezwie sie rzesza ludzi którzy będą pisać, że " Ja tak jeżdzę od kilku lat i jest okej" to

> naprawde spoko, a ja wole coś co zostało sprawdzone i zaprojektowane przez inżynierów.

> Pozdrawiam

Juz wcześniej Marcinonyx1984 napisał:

"A wskaźnik poziomu paliwa ściemnia gdy odłączony filtr z weglowy i zbiornik sie nie odpowietrza. "

Więc coś w tym jest...

Poruszyłem forum też stary temat AZI ST bo tam jest zdjęcie przepustnicy i pytałem gdzie idzie wąż filtra węglowego smile.gif

Więc jutro podłączam mała przejażdzka i test na odpalanie po kilku godzinach smile.gif

Póki co dzięki może trafilismy w sedno zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Juz wcześniej Marcinonyx1984 napisał:

> "A wskaźnik poziomu paliwa ściemnia gdy odłączony filtr z weglowy i zbiornik sie nie odpowietrza. "

> Więc coś w tym jest...

> Poruszyłem forum też stary temat AZI ST bo tam jest zdjęcie przepustnicy i pytałem gdzie idzie

> wąż filtra węglowego

> Więc jutro podłączam mała przejażdzka i test na odpalanie po kilku godzinach

> Póki co dzięki może trafilismy w sedno

Efekt? hmy.... wskaźnik paliwa nie oszukiwał ( aż tak bardzo ) ale paliwo i tak się cofa passed_out.gif wezmę się za to po świętach podobno odwilż ma być więc ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.