Mantom Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Moja Kia Rio 1,5 CRDI niedawno przekroczyła 100 tys km. Zastanawiam się, czy nie wymienić profilaktycznie paska klinowego napędu alternatora, klimy i pompy wody - z rysunku widac że jest to tylko jeden pasek. Także i w sklepie są oddzielne pozycje dla pojazdów z klima i bez. Ale pasek może byc oryginalny lub zamiennik. Który brać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 a co na ten temat mowi producent? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > a co na ten temat mowi producent? jakis tekst co 36000 km lub 18 miesiecy sprawdzić wygląd i naprężenie paska napędowego Ale o wymianie nic. A nie chciałbym aby mi strzelił znienacka gdzieś w trasie podczas mroźnej nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > jakis tekst > co 36000 km lub 18 miesiecy sprawdzić wygląd i naprężenie paska napędowego > Ale o wymianie nic. A nie chciałbym aby mi strzelił znienacka gdzieś w trasie podczas mroźnej nocy a jak wyglada pasek i jego naprezenie? BTW u mnie wymiana paska akcesoriow z napinaczem jest po 160 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > a jak wyglada pasek i jego naprezenie? Wygląda dobrze. Naprężenia nie sprawdzałem, ale napięcie w instalacji podczas jazdy zawiera się w granicach 13,9 - 14,2V (mam cyfrowy termometr z funkcja woltomierza) i nic nie piszczy. > BTW > u mnie wymiana paska akcesoriow z napinaczem jest po 160 tys. Miło słyszeć Kia akurat produkuje porządne samochody (zarabia na "7-letniej gwarancji" ), więc moze u mnie tez tak jest? A jaki masz ten "bardzo brzydki" samochód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Wygląda dobrze. Naprężenia nie sprawdzałem, ale napięcie w instalacji podczas jazdy zawiera się w > granicach 13,9 - 14,2V (mam cyfrowy termometr z funkcja woltomierza) i nic nie piszczy. > Miło słyszeć Kia akurat produkuje porządne samochody (zarabia na "7-letniej gwarancji" ), więc > moze u mnie tez tak jest? > A jaki masz ten "bardzo brzydki" samochód? Laguna 3 wez pod uwage, ze wymieniajac pasek nalezaloby wymienic napinacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Laguna 3 > wez pod uwage, ze wymieniajac pasek nalezaloby wymienic napinacz za skromne 419 PLN? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > za skromne 419 PLN? nie wiem za ile. We wszystkich autach jakimi jezdzilem pasek byl dosc odporny i wymiania nie nastepowala wczesniej niz grubo powyzej 100 tys. Nie wydaje mi sie zeby taki wydatek raz na pare lat byl duzy. Mogles kupic tansze auto to i eksploatacja bylaby tansza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > nie wiem za ile. We wszystkich autach jakimi jezdzilem pasek byl dosc odporny i wymiania nie > nastepowala wczesniej niz grubo powyzej 100 tys. Nie wydaje mi sie zeby taki wydatek raz na > pare lat byl duzy. No niby tak > Mogles kupic tansze auto to i eksploatacja bylaby tansza. Kupiłem 2,5 roku temu bo była okazja. Poza zapchaniem sie filtra paliwa parafiną 2 lata temu nic sie jeszcze nie zepsuło, zaś autko pali 5l w trasie i ma 110 KM/240 NM. Jak czytam o problemach ludzi z nowymi samochodami to jestem bardzo zadowolony z zakupu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Jeśli napinacz trzyma i pasek się nie ślizga, to nie ma powodu aby go wymieniać, kiedy wygląda dobrze. Miałem kiedyś przypadek, że ASO źle złożyło napinacz po przeglądzie. W wyniku tego pasek się ślizgał. Oni co prawda mnie nie słuchali i uparcie twierdzili, że to woda itp. jednak po jakimś czasie zniknęło wspomaganie. Okazało się, że strzęp paska latający wokół toru paska, przeciął wąż od pompy wspomagania ;-) Dopiero wtedy uwierzyli mi, że napinacz trzeba poprawić. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Taki pasek to koszt 20zł z Boscha bez klimy i 45 z klimą, więc można jako profilaktykę zrobić, napinacz jak go nie słychać to nie tykać by nie pchać się w koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Laguna 3 > wez pod uwage, ze wymieniajac pasek nalezaloby wymienic napinacz Ale jak jest sprawny to po co go wymieniać ?? Wymienia się samą rolkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Ale jak jest sprawny to po co go wymieniać ?? > Wymienia się samą rolkę u mnie sie wymienia 1) Rolka prowadząca 8200357341 2) Napinacz 8200941079 3) Pasek wielorowkowy 7PK1795, 8200356446 4) Koło pasowe wału 8200767762 jak nie wymienisz calosci to padnie w dosc krotkim czasie Jak jest u autora ciezko powiedziec. Wymienic po zalecanym przebiegu i to co jest do wymiany. Skoro w sklepach jest to laczone razem z paskiem to jest duze prawdopodobienstwo ze producent zaleca wymiane obu elementow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Wiesz co.... pada jak się psuje a napinacze psują się rzadko, rolki owszem. Po za tym te wymiany "po zalecanym przebiegu" to są grubo naciągane i np. w życiu bym nie wymieniał oleju według dzisiejszych zaleceń producentów, chyba domyślasz się dlaczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > u mnie sie wymienia Nawet w Wigilię naciągasz klientów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Wiesz co.... pada jak się psuje a napinacze psują się rzadko, rolki owszem. > Po za tym te wymiany "po zalecanym przebiegu" to są grubo naciągane i np. w życiu bym nie > wymieniał oleju według dzisiejszych zaleceń producentów, chyba domyślasz się dlaczego. Akurat ja mam silnik CRDI i na oleju nie oszczedzam bo wiem jakie sa koszty wymiany lub regeneracji turbosprężarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Wiesz co.... pada jak się psuje a napinacze psują się rzadko, rolki owszem. > Po za tym te wymiany "po zalecanym przebiegu" to są grubo naciągane i np. w życiu bym nie > wymieniał oleju według dzisiejszych zaleceń producentów, chyba domyślasz się dlaczego. ja wymieniam wg zalecen zarowno w poprzednim aucie jak i obecnymi i jest/bylo bezproblemowo. Nie widze sensu zeby robic to inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Nawet w Wigilię naciągasz klientów ? Nie prowadze dzialalnosci gospodarczej to raz. A dwa o co Ci chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Moja Kia Rio 1,5 CRDI niedawno przekroczyła 100 tys km. Zastanawiam się, czy nie wymienić > profilaktycznie paska klinowego napędu alternatora, klimy i pompy wody - z rysunku widac że > jest to tylko jeden pasek. Także i w sklepie są oddzielne pozycje dla pojazdów z klima i bez. > Ale pasek może byc oryginalny lub zamiennik. Który brać? Paski wielorowkowe chodzą latami i nie ma sensu ich wymieniać tak często. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pilos Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Paski wielorowkowe chodzą latami i nie ma sensu ich wymieniać tak często. Ale znów nie są tak drogie w zakupie i wymianie żeby ich nie wymieniać jeśli mamy auto powiedzmy 10letnie i przebiegiem powyżej 100tys i brak wiedzy kiedy był wyieniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Akurat ja mam silnik CRDI i na oleju nie oszczedzam bo wiem jakie sa koszty wymiany lub regeneracji > turbosprężarki Ale ja nie mówię o oszczędzaniu tylko o "zaleceniach" producenta który to wydłuża przeglądy/serwisy olejowe żeby tylko klienta zwabić bo jego autem to 60kkm lub pińć lat bez wymiany jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > ja wymieniam wg zalecen zarowno w poprzednim aucie jak i obecnymi i jest/bylo bezproblemowo. Nie > widze sensu zeby robic to inaczej. Ja tam nie widzę problemu Twoje auto Twoja kasa, ja natomiast też nie oszczędzam na aucie i dlatego moje auta jeżdżą bezproblemowo ale nie wymieniam rzeczy których nie ma potrzeby wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Ja tam nie widzę problemu Twoje auto Twoja kasa, ja natomiast też nie oszczędzam na aucie i dlatego > moje auta jeżdżą bezproblemowo ale nie wymieniam rzeczy których nie ma potrzeby wymieniać. moje tez jezdza bezproblemowo Wiekszosc nowych aut ma wymiany oleju w zaleznosci od tego jak i gdzie jezdzisz. Pali sie lampka = jedziesz na przeglad. Dodatkowo standardem sa oleje LongLife i na prawde nie ma sensu wymieniac tego co 5 minut. Druga sprawa, ze inaczej wyglada okres miedzyprzegladowy w Lanosie gdzie oleju wchodzi tyle co kot naplakal a inaczej w klekocie gdzie tego oleju wchodzi 6 litrow (2 ostatnie auta) Co do obecnego auta to znam 2 sztuki, ktore dobily juz do 300 tys. Robione normalnie przeglady w ASO i zwykla eksploatacja (auta firmowe wiec nikt nie cuduje). W jednym tylko wymienione turbo przy 290 tys i jezdzi dalej. Olej wymieniany co rok lub 30 tys. (czyli co 30 tys). Auta sie nie rozpadly. W sumie to glownie z ich doswiadczen zdecydowalem sie na to auto. Zdecydowana wiekszosc aut sciaganych do PL to auta leasingowe/firmowe, nic z tym nie bylo pewnie cudowane i na pewno nie byl zmieniany olej czesciej niz chcial producent. Auto po 3 latach swojego zycia mija granice, przebieg maleje trzykrotnie a wlasciele jezdza dalej. Auta sie nie rozpadaja na czesci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Jak pasek nie jest sparciały i dobrze napięty, to jeszcze bym pojeździł, ale sprwadzał tak co 10 tysi. A brac oryginał lub dobre firmy - np. gates. Nie brać chińczyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 25 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 > Jak pasek nie jest sparciały i dobrze napięty, to jeszcze bym pojeździł, ale sprwadzał tak co 10 > tysi. OK > A brac oryginał lub dobre firmy - np. gates. Nie brać chińczyków. W necie (w innych sklepach niż wskazałem) są paski Bosch, Gates, Conti oraz Japanparts/Ashika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 Pasków boscha nie widziałem nigdy, Gates i Contitech jak najbardziej, używam Ostatniej marki w ogóle nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 > Moja Kia Rio 1,5 CRDI niedawno przekroczyła 100 tys km. Zastanawiam się, czy nie wymienić > profilaktycznie paska klinowego napędu alternatora, klimy i pompy wody - z rysunku widac że > jest to tylko jeden pasek. Bez altka jeszcze pojedziesz, ale bez napędu pompy wody... Masz ten sam układ, jak w moim bolidzie i u mnie pasek wielorowkowy był w dużo gorszym stanie, niż rozrządu. O pasek rozrządu drżałem, bo (oba zresztą) miał już 11 lat i 70parę kkm. Tym czasem rozrząd (na oko, z zewnątrz) OK, a wielorowkowy zmęczony życiem, mocno spękany, co było szczególnie dobrze widoczne na "zewnętrznych zakrętach", gdy pasek grzbietem jedzie po rolce, a rowki są widoczne. Jeszcze jednym wyznacznikiem tego, czy wymieniać, czy też czekać, może być łatwość ewentualnej wymiany paska. U mnie np. muszę zdjąć koło, nadkole, poluzować altka... na drodze raczej trudno wykonalne. Znajomy zaś pokazał mi w starszym modelu Omegi prosty zabieg: kluczem zluzował napinacz i wyciągnął pasek, który był podobnie pozaplatany na koła pasowe, jak Twój. Miałem taką minę Wybór jak zwykle należy do Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 25 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 > Bez altka jeszcze pojedziesz, ale bez napędu pompy wody... > Masz ten sam układ, jak w moim bolidzie i u mnie pasek wielorowkowy był w dużo gorszym stanie, niż > rozrządu. O pasek rozrządu drżałem, bo (oba zresztą) miał już 11 lat i 70parę kkm. Tym czasem > rozrząd (na oko, z zewnątrz) OK, a wielorowkowy zmęczony życiem, mocno spękany, co było > szczególnie dobrze widoczne na "zewnętrznych zakrętach", gdy pasek grzbietem jedzie po rolce, > a rowki są widoczne. AHa. Muszę dokłądnie obejrzeć swój. PS rozrząd mam na łańcuchu > Jeszcze jednym wyznacznikiem tego, czy wymieniać, czy też czekać, może być łatwość ewentualnej > wymiany paska. U mnie np. muszę zdjąć koło, nadkole, poluzować altka... na drodze raczej > trudno wykonalne. U mnie chyba też tak by trzeba zrobić. Od góry raczej się nie da, bo strasznie ciasno > Znajomy zaś pokazał mi w starszym modelu Omegi prosty zabieg: kluczem zluzował napinacz i wyciągnął > pasek, który był podobnie pozaplatany na koła pasowe, jak Twój. Miałem taką minę > Wybór jak zwykle należy do Ciebie. Widocznie tam było luźniej pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > za skromne 419 PLN? I tak za chwilę wymienisz - tyle, że zajeździsz dodatkowo nowy pasek. U mnie w 2.0CRDi mechanik chciał mi zaoszczędzić kosztów i powiedział, że wystarczyło sam pasem (a wymieniali rozrząd...) - po 2 tygodniach wróciłem z piszczącym paskiem i zatartym napinaczem. Robociznę i nowy pasek miałem już za darmo (więc mechanik w sumie spoko) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Ale znów nie są tak drogie w zakupie i wymianie żeby ich nie wymieniać jeśli mamy auto powiedzmy 10letnie i przebiegiem powyżej 100tys i brak wiedzy kiedy był wyieniany A najczęściej dodatkowo brak wiedzy ile dokładnie jest ponad 100 tysięcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Pasek sie wymienia co jaki czas? wymienialem z rozrządem w 2008r ,i jest z wierzchu nie popękany jak nowy.jedynie co to w wilgotne mokre dni popiskuje jakas rolka na luzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Pasek sie wymienia co jaki czas? wymienialem z rozrządem w 2008r ,i jest z wierzchu nie popękany jak nowy.jedynie co to w wilgotne mokre dni popiskuje jakas rolka na luzie. Jeżeli nie napędza niczego ważnego (typu pompa płynu chłodzącego) i jeździ się wokół trzepaka - można jeździć nawet aż się urwie (chociaż różnie bywa - teściowi zerwany pasek wkręcił się za koło pasowe i zatrzymał dół silnika - co się stało dalej nie trzeba chyba pisać). Niemniej jednak - jeżeli widać jakieś ślady tarcia na pasku (czyli któraś rolka / napinacz / odbiornik momentu nie kręci się prawidłowo) albo spękania - IMHO należy wymieniać od razu. Do tego radzę zawsze sprawdzić stan elementów współpracujących - bo szkoda 2 razy jedną robotę robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Zrobiłem zdjęcia paska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 i 2 zdjecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Zrobiłem zdjęcia paska ja bym wymieniał raczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > ja bym wymieniał raczej widac spękania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > widac spękania? Moim zdaniem na pierwszym zdjęciu widać aczkolwiek to może zależeć od zdjęcia. Mimo wszystko koszt chyba nie jest duży a będziesz mógł spać spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Moim zdaniem na pierwszym zdjęciu widać aczkolwiek to może zależeć od zdjęcia. Mimo wszystko > koszt chyba nie jest duży a będziesz mógł spać spokojnie no to zaczynam się rozglądać za paskiem Rozumiem, że te kółka też wymienic? I da się samemu po zdjęciu koła i nadkola czy jednak warsztat? Niestety w serwisówce nie piszą o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > no to zaczynam się rozglądać za paskiem > Rozumiem, że te kółka też wymienic? > I da się samemu po zdjęciu koła i nadkola czy jednak warsztat? > Niestety w serwisówce nie piszą o tym Jeżeli chodzi o wymianę to akurat nie mam pojęcia Jeżeli nie słyszysz żadnej rolki to wymieniłbym tylko pasek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Rozumiem, że te kółka też wymienic? Koła pasowe? Hmmm... ja wymieniłem tylko pasek, kołom altka i pompy wody niczego nie brakowało. > I da się samemu po zdjęciu koła i nadkola czy jednak warsztat? > Niestety w serwisówce nie piszą o tym Gdzieś musi być element do naprężenia paska: musisz rozeznać, jak masz to realizowane (naprężanie np. altkiem lub też napinacz sprężynowy) i jeśli masz chęć, miejsce, narzędzia, czas i czujesz się na siłach - rób sam. Jednak wszystko zależy od konkretnego przypadku i tak np w Corsie C 1.2 aby wymienić pasek altka, trzeba zdemontować jedną z łap silnika, dodatkowo jest tam ciasno i trzeba kluczy oczkowych TORX... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Koła pasowe? Hmmm... ja wymieniłem tylko pasek, kołom altka i pompy wody niczego nie brakowało. > Gdzieś musi być element do naprężenia paska: musisz rozeznać, jak masz to realizowane (naprężanie > np. altkiem lub też napinacz sprężynowy) i jeśli masz chęć, miejsce, narzędzia, czas i czujesz > się na siłach - rób sam. > Jednak wszystko zależy od konkretnego przypadku i tak np w Corsie C 1.2 aby wymienić pasek altka, > trzeba zdemontować jedną z łap silnika, dodatkowo jest tam ciasno i trzeba kluczy oczkowych > TORX... Wymieniłem pasek Stary jeszcze był w miarę, ale wolałem nie ryzykowac. Kupiłem Gatesa. Cięzki jest dobór do danego samochodu i silnika, bo w sklepach internetowych i katalogach producentów rózne dlugości podaja. Na szczęscie trafiłem własciwy. Wymiana jest upierdliwa, bo jest ciasno i mało miejsca (trzeba zdjąć prawe przednie koło, plastykowa osłone i częściowo odkręcić chlapacz), ale się da. Napinacz jest OK, bo przy odchylaniu kluczem musiałem uzyc sporej siły; nowy pasek jest napręzony porzadnie A stary do bagażnika - będzie w rezerwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > I tak za chwilę wymienisz - tyle, że zajeździsz dodatkowo nowy pasek. U mnie w 2.0CRDi mechanik > chciał mi zaoszczędzić kosztów i powiedział, że wystarczyło sam pasem (a wymieniali > rozrząd...) - po 2 tygodniach wróciłem z piszczącym paskiem i zatartym napinaczem. Robociznę i > nowy pasek miałem już za darmo (więc mechanik w sumie spoko) Trochę nie rozróżniasz - napinacz to sprężyna z jakimś tam odlewem/łapą, on mało kiedy się zużywa czy pęka. Rolka owszem - czasem się wytrze, czasem pójdzie łożysko. I to właśnie rolkę warto wymieniać. Nie widzę w ogóle sensu wymiany np. koła pasowego, jeśli poprzednio pasek był założony prawidłowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Zrobiłem jeszcze zdjęcia pasków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.