Skocz do zawartości

Evanda-check silnika i objawy


AnuTod

Rekomendowane odpowiedzi

> Oczywiscie i to i to

No to masz dwie opcje:

ELM 327 na bluetooth. Do tego Torque Pro na Androida. Wartości rzeczywiste pokazuje OK, więc i błędy pewnie też, ale że nie miałem żadnych, to nic nie pokazał. Taki sam fejs działa też z programami na Laptopa. W obu powyższych przypadkach czytasz wtedy info ze sterownika po uniwersalnym protokole EOBD. Ma to swoje zalety, ale i wady, bo już wszystkich informacji wystawianych przez sterownik nie zobaczysz.

Opcja dwa to rosyjski program Chevrolet Explorer na PC w połączeniu z prostym fejsem do starszych VW - VAG KKL na USB. Czyta informację, jak skaner fabryczny. Jedyny problem, to cyrylica i podstawowa znajomość rosyjskiego. Jeden z Kolegów dawał też tu link do starszej wersji programu przerobionej przez jakiegoś Czecha, wtedy odpada problem z cyrylicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli użyjesz programu Chevrolet Explorer do skasowania autoadaptacji to ECU wczyta błąd korekty uzębienia wału P1336 (Położenie wału korbowego 58X, brak zaprogramowania błędu uzębienia)

Na szczęście ruski program ma opcje programowania uzębienia więc musisz ją wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli użyjesz programu Chevrolet Explorer do skasowania autoadaptacji to ECU wczyta błąd korekty

> uzębienia wału P1336 (Położenie wału korbowego 58X, brak zaprogramowania błędu uzębienia)

> Na szczęście ruski program ma opcje programowania uzębienia więc musisz ją wykonać.

Dzieki to zaraz sciagam ruski programik.

Tylko w cyrylicy nie jestem orłem.

Kabelek juz zamówiony i dzis wysylaja do mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy cos mozecie powiedziec o programie:Program VCDS (dawniej VAG-COM) Dostalem linka do downloadu

> po zakupie interfejsu

Ten program jest wyłącznie do pojazdów z grupy VAG (VW, Audi, Seat, Skoda). Tak się składa, że interfejs do tych samochodów działa też np. z Chevroletami, Fiatami, niektórymi instalacjami gazowymi, ale sam program VCDS do niczego się nie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten program jest wyłącznie do pojazdów z grupy VAG (VW, Audi, Seat, Skoda). Tak się składa, że

> interfejs do tych samochodów działa też np. z Chevroletami, Fiatami, niektórymi instalacjami

> gazowymi, ale sam program VCDS do niczego się nie przyda.

Dzieki za info.Na Twoja wiedze zawsze mozna liczyc cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec kabelek do mnie dotarl i sprawdzilem ponownie co za błędy wywala komputer

A wiec jedynym błędem jaki sie teraz pojawia to

P0131 niskie napiecie w sondzie no.1

Jako ze to uniwersalna sonda a jeszcze kasy nie uzbieralem na oryginał to pozostaje mi tak jeżdzic-błąd skasowałem cool.gif

Natomiast za diabła nie wiem jak tym programem "chevrolet Explorer" połączyc sie aby skasowac błąd poduchy.

Ktoś ma pomysł?

Pozdrawiam i wszystkim dziekuje za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz linię K w kablu (obecnie pin 7) przenieść na pin 13. Doraźnie możesz ją przelutować, ale

> najlepiej jest zrobić sobie w obudowie wtyku mały przelącznik "przenoszący" linię K pomiędzy

> tymi nóżkami.

To wystarczy tak na szybko połączyć pin 7 i 13 kabelkiem i zlutowac czy cos innego zrobic?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam ponownie

> I niestety jako ze elektronik ze mnie kiepski po rozebraniu gniazda zgłupłem.

> Moze ma ktos z Was zdjecie jak to zrobic bo nie chce czegos zniszczyc.

> Byłbym wdzieczny za kolejna Pomoc.

Przewód, który jest przylutowany do nóżki nr 7 odlutowywujesz od niej i przylutowujesz do nóżki nr 13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez tak myslalem tylko ze zamiast przewodów na nóżkach jest plytka a z niej wychodza nózki.

> Wiec tutaj pojawił sie problem

To zostaje Ci dorobić sobie trzy kawałki przewodów zakończone z jednej strony konektorem żeńskim (aby nałożyć na piny wystające z interfejsu) a z drugiej strony zakończone sztywnym drucikiem o srednicy ok. 1.5 mm, męskim konektorem właściwego rozmiaru (jakkolwiek to brzmi smile.gif ) lub po prostu odpowiednio zalutowane. Żeńskie końcówki izolujesz np. koszulką termokurczliwą i zakładasz je na nózki 4 (masa), 16 (+12V) i 7 (linia komunikacyjna K). Natomiast męskimi końcami tych kabelków celujesz w gniazdo diagnostyczne w aucie: kabelek z 4 w 4, 16 w 16, natomiast ten z 7 w 13. Ot i wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zostaje Ci dorobić sobie trzy kawałki przewodów zakończone z jednej strony konektorem żeńskim

> (aby nałożyć na piny wystające z interfejsu) a z drugiej strony zakończone sztywnym drucikiem

> o srednicy ok. 1.5 mm, męskim konektorem właściwego rozmiaru (jakkolwiek to brzmi ) lub po

> prostu odpowiednio zalutowane. Żeńskie końcówki izolujesz np. koszulką termokurczliwą i

> zakładasz je na nózki 4 (masa), 16 (+12V) i 7 (linia komunikacyjna K). Natomiast męskimi

> końcami tych kabelków celujesz w gniazdo diagnostyczne w aucie: kabelek z 4 w 4, 16 w 16,

> natomiast ten z 7 w 13. Ot i wszystko.

Dzieki za łopatologiczne wytłumaczenie tematu.Jutro zabieram sie za to.

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zrobione ale znow problem

Program cos pisze o pinie 7

Pytanie-czy kable musza byc jakies szczegolne?Bo znalazłem u siebie takie zwykłe do montażu min.domofonu ale niestety program nie chcial połączyc sie z autem.

Nie wiem juz co jest grane

Wszystko popodłączałem jak pisałes i kiszka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może podpiąłeś odwrotnie, tzn. pin 13 w interfejsie a 7 w aucie?

> Interfejs miał zasialnie, tzn. świeciła się dioda, bo pewnie jest?

> Byłoby łatwiej, gdybyś wstawił zrzut ekranowy pojawiającego się komunikatu.

W piatek to zrobie bo teraz nie mam jak.

Na bank podpinalem pin7 w interfejsie do pinu 13 w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja miałem podobny problem. niestety skończyło się na wymianie instalacji gazowej z Vialle na niższą. 5 generacja jakoś się nie sprawdza w Wandzie.

Jeżeli chodzi o pompę gazu, to jest to mit, że polski gaz jest brudny. Ktoś kiedyś coś przekręcił albo nie zrozumiał i tak się potoczyło. Gaz w polsce jest "bródny" ale w znaczeniu mieszanki propanu i butanu (butanu jest więcej i dlatego jest słabszy jakościowo). Potwierdzałem to jak regenerowałem właśnie pompę, filtr wcale nie był brudny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

>Potwierdzałem to jak

> regenerowałem właśnie pompę, filtr wcale nie był brudny.

Teraz jest na pewno inaczej, niż było kilka lat temu, gdy po naszych drogach jeździły głównie auta z instalacjami mieszalnikowymi, dla których czystość gazu miała znaczenie drugo- jeśli nie trzeciorzędne. Natomiast pojawiały się już wtedy auta z np. V gen., gdzie "śmieci" zawarte w LPG zabijały pompy po przebiegach ok. 20 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Witam

> Ostatnio mialem sporo problemow osobistych wiec czasu nie mialem aby probowac.Moze na weekend

> zobacze czy uda mi sie dojsc do tej diabelskiej poduchy

Witam

Wreszcie znalazlem czas i podpialem sie do poduchy

I niestety pomimo wykasowania bledu wciaz powraca

W TIS znalazlem nr bledu 56 i nie wiem co teraz robic

Ktos moze podpowiedziec jak zlikwidowac raz na zawsze ten blad? Blad tyczy bocznej poduchy

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Wreszcie znalazlem czas i podpialem sie do poduchy

> I niestety pomimo wykasowania bledu wciaz powraca

> W TIS znalazlem nr bledu 56 i nie wiem co teraz robic

> Ktos moze podpowiedziec jak zlikwidowac raz na zawsze ten blad? Blad tyczy bocznej poduchy

> Pozdrawiam

Potwierdzić, czy wyłącznik zapłonu jest w położeniu "OFF".

Odłączyć złącze zespołu bocznej poduszki powietrznej pasażera.

Zdemontować złącze SDM.

Sprawdzić wartość rezystancji pomiędzy końcówką 1,2 zespołu bocznej poduszki powietrznej pasażera a końcówką 16,17 SDM. Czy wartość rezystancji wynosi 10KΩ?

jeśli tak padł SDM (modół poduszek), jeśli nie popraw złącza - spryskać kontaktem do czyszczenia styków, odczekać 15 minut przedmuchać do sucha, spryskać kontaktem do konserwacji styków. W/w 2 środki nabyć w sklepie z elektronką.

Jeśli miernik jest dla Ciebie magią odrazu czyść styki tylko koniecznie pod fotelem jak i przy SDM-e

Przed rozłączaniem styków przy poduszce jak i przy SDM-e:

Obrócić kierownicę w pozycję do jazdy na wprost.

Przekręcić wyłącznik zapłonu w położenie blokady LOCK i wyjąć kluczyk.

Zdemontować bezpiecznik F8 poduszki powietrznej w bloku bezpiecznikowym I/P i odczekać ponad jedną minutę, aby kondensator SIR zdążył się rozładować !!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wczesniej pisalem kiepski ze mnie mechanik niestety

jak znam zycie to cos spiernicze a tutaj widze sporo moge namieszac.

Chyba bede musial albo zostawic to jak jest albo zebrac kase i pojechac do kogos kto sie na tym lepiej zna niz ja:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wczesniej pisalem kiepski ze mnie mechanik niestety

> jak znam zycie to cos spiernicze a tutaj widze sporo moge namieszac.

> Chyba bede musial albo zostawic to jak jest albo zebrac kase i pojechac do kogos kto sie na tym

> lepiej zna niz ja:-(

Zwykłe czyszczenie styków nic nie namieszasz..

tylko pamietaj o bezpieczniku lub kemie i aby nie właczyć stacyjki przy odpiętych kostakach.

Generalnie w 99 przypadkach na 100 winne są luźne lub zaśniedziałe styki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwykłe czyszczenie styków nic nie namieszasz..

> tylko pamietaj o bezpieczniku lub kemie i aby nie właczyć stacyjki przy odpiętych kostakach.

> Generalnie w 99 przypadkach na 100 winne są luźne lub zaśniedziałe styki...

Rozumiem ze chodzi o czyszczenie styków w kostkach pod siedzeniem pasazera-tak??

czy gdzies jeszcze potrzeba i czy chodzi o tę łaczke koloru zółtego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak ale nie tylko pod fotelem ale równeiż styki pod konsolą środkowa przy SDM-e...

To bede musial tego sprobowac.

Choc przeraza mnie rozkrecanie panelu srodkowego bo gdy ostatnio chcialem sie pod niego dostac nie udalo mi sie.Nie moglem zlokalizowac wszystkich srobek i dalem spokoj:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To bede musial tego sprobowac.

> Choc przeraza mnie rozkrecanie panelu srodkowego bo gdy ostatnio chcialem sie pod niego dostac nie

> udalo mi sie.Nie moglem zlokalizowac wszystkich srobek i dalem spokoj:-(

E tam wyjmujesz rękami wkład głębokiego schowka - wychodzi łatwo pod nim są 2 srubki 3 w dołku na kubek, reszta jest na spinkach, czasami spinki lubią odpaść od drewnopodobnego panelu, trzeba je wtedy w kanale środkowym odszukać i założyć...

286940894-konsola.png

post-28825-14352520512667_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E tam wyjmujesz rękami wkład głębokiego schowka - wychodzi łatwo pod nim są 2 srubki, reszta jest

> na spinkach, czasami spinki lubią odpaść od drewnopodobnego panelu, trzeba je wtedy w kanale

> środkowym odszukać i założyć...

O kurcze nie wiedzialem ze wklad mozna tak wyciagnac.

Meczylem sie troche i dalem spokoj a tu taka proscizna:-)

czy demontujac panel srodkowy musze o czyms jeszcze wiedziec?/aby nic nie uwalic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O kurcze nie wiedzialem ze wklad mozna tak wyciagnac.

> Meczylem sie troche i dalem spokoj a tu taka proscizna:-)

> czy demontujac panel srodkowy musze o czyms jeszcze wiedziec?/aby nic nie uwalic?

tylko o o odpadających spinkach, ale to nie problem poza czasem na ich szukanie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ale jakos nie moglem tego znalezc.Wiesz pomrocznosc jasna:-)

> Podziekowal za pomoc:-)

> A i jeszcze jedno pytanko

> Czy po czyszczeniu trzeba ponownie kasowac blad czy sam powinien zniknac??

Wszystkie systemy bezpieczeństawa nie wyłaczają same kodów po ustaniu usterki - trzeba skasować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naj sam wpierw - jak mawiała moja nauczycielka z podstawówki możesz spróbowac samą wtyczkę pod

> fotelem może to ta jedna z dwóch...

dzis lub jutro zejde,odlacze kleme wyjme bezpiecznik poczekam kilka minut i zobacze ta wtyczke pod siedzeniem jak Piszesz:-)

jak to nic nie da zajze pod konsole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wracając do starego sondę wymienił kolega?

Niestety nadal jezdze na zamienniku z wlaczonym checkiem:-(

Kasy ciagle brakuje bo synek wszystko absorbuje:-(

Najdziwniejsze jest to ze co jakis czas check gasnie ale auto przy predkosci ok 80-100 km/h zaczyna szarpac

Jak sie ponownie zapali jedzie juz ok.Wiec az tak bardzo nie uprzykrza mi to zycia:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wrocilem :-)

Poodpinalem wszystko,wypiąłem wtyczke pod fotelem i zapiąlem ponownie

Zresetowalem blad i juz wiecej sie nie pojawil wiec zerowym nakladem pracy wreszcie kontrolka zgasla

Teraz chyba wszystko chula ok bo poi przekreceniu kluczyka miga z 5 razy i gasnie.

Wiec pelen sukces

I rzeczywiscie schowek pieknie wychodzi.

Jeszcze znalazlem pod nim karte parkingowa z 06/2005 hehehe oryginal :-)

Dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.