Skocz do zawartości

Evanda-check silnika i objawy


AnuTod

Rekomendowane odpowiedzi

> Kolega ma rację, pewnie później razem z katalizatorem zmienisz...

Koledzy troszke mnie to przerazilo bo kat tani nie jest

sonde kupowac w akwimacie? i widze ze 1 jest drozsza od 2 a podobno sa takie same tylko przewody krotsze

Mozna brac 2 i wmontowac w miejsce 1 ?

I czy po wymianie trzeba robic jakies uzebienieu czy cos takiego.

Bo jezdze teraz na uniwersalnej sondzie i zadne uzebienie nie bylo robione po wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy troszke mnie to przerazilo bo kat tani nie jest

> sonde kupowac w akwimacie? i widze ze 1 jest drozsza od 2 a podobno sa takie same tylko przewody

> krotsze

> Mozna brac 2 i wmontowac w miejsce 1 ?

> I czy po wymianie trzeba robic jakies zazebienie walu czy cos takiego.

> Bo jezdze teraz na uniwersalnej sondzie i zadne zazebienie nie bylo robione po wymianie

Róznica to długość przewodów, drugą zamiast pierwszej zamontujesz odwrotnie nie bo przewodu zabraknie. Sondę kupowałem w Akwimacie ale zapytaj w ASO czasami można kupić i u nich w dobrej cenie. Przydało by się skasować autoadaptację ECU, po skasowaniu będzie potrzbne ustawienie korekcji uzebienia ale masz programik ChE więc nie ma z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Róznica to długość przewodów, drugą zamiast pierwszej zamontujesz odwrotnie nie bo przewodu

> zabraknie. Sondę kupowałem w Akwimacie ale zapytaj w ASO czasami można kupić i u nich w dobrej

> cenie. Przydało by się skasować autoadaptację ECU, po skasowaniu będzie potrzbne ustawienie

> korekcji uzebienia ale masz programik ChE więc nie ma z tym problemu.

To rozumiem ze spokojnie skoro druga dziala i nie wywala bledu to moge ja zamienic a te uniwersalna wrzucic na tyl.Wtedy kat nie ucierpi.Dobrze kombinuje?

Mam ChE tylko ta cyrylica mnie niszczy bo nawet jak zamienie sondy to za diabla nie dojde jak zrobic te auto.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To rozumiem ze spokojnie skoro druga dziala i nie wywala bledu to moge ja zamienic a te uniwersalna

> wrzucic na tyl.Wtedy kat nie ucierpi.Dobrze kombinuje?

> Mam ChE tylko ta cyrylica mnie niszczy bo nawet jak zamienie sondy to za diabla nie dojde jak

> zrobic te auto.....

Nie, uniwersalną wkładamy do śmietnika, druga sonda jest też ważna nie zależy od niej bezpośrednio skład mieszanki ale na jej podstawie ECU ocenia porawnośc katalizacji...

Co do skasowania i nauki są 2 przyciski - zaznaczone masz na zdjęciu - pierwszym od góry kasujesz 2 uczysz i tyle...

286946638-1.jpg

post-28825-14352520538846_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, uniwersalną wkładamy do śmietnika, druga sonda jest też ważna nie zależy od niej bezpośrednio

> skład mieszanki ale na jej podstawie ECU ocenia porawnośc katalizacji...

> Co do skasowania i nauki są 2 przyciski - zaznaczone masz na zdjęciu - pierwszym od góry kasujesz 2

> uczysz i tyle...

Ok rozumiem

Wiec kupuje tansza oryginalna montuje klikam pierwszy od gory potem drugi i powinien byc luzi :-)

Twoja wiedza jest nieoceniona.Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok rozumiem

> Wiec kupuje tansza oryginalna montuje klikam pierwszy od gory potem drugi i powinien byc luzi :-)

> Twoja wiedza jest nieoceniona.Dzieki

Ja bym jednak kupił przeznaczoną do przodu - poproś o rabat i już, zawsze to odpowiednia długość przewodu i odpowiednia jego rezystancja, choć teoretycznie nie powinno mieć to znaczenia.

Co do kasowania zrób to na włączonym silniku - po naciśnieciu silnik powienien zgasnąć, wyłączasz zapłon włączasz ponownie, odpalasz świedzi się check (bład korekty uzebienia), naciskasz programowanie korekty uzębienia na wolnych u mnie raz nie załapało więc ponowiłem, kasujesz checka jeśli sam nie zgaśnie.

W niektórych przypadkach po naciśnieciu programowania korekty, program może poprosić o zwiększenie obrotów do 3000 wiec to zrób...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym jednak kupił przeznaczoną do przodu - poproś o rabat i już, zawsze to odpowiednia długość

> przewodu i odpowiednia jego rezystancja, choć teoretycznie nie powinno mieć to znaczenia.

> Co do kasowania zrób to na włączonym silniku - po naciśnieciu silnik powienien zgasnąć, wyłączasz

> zapłon włączasz ponownie, odpalasz świedzi się check (bład korekty uzebienia), naciskasz

> programowanie korekty uzębienia na wolnych u mnie raz nie załapało więc ponowiłem, kasujesz

> checka jeśli sam nie zgaśnie.

> W niektórych przypadkach po naciśnieciu programowania korekty, program może poprosić o zwiększenie

> obrotów do 3000 wiec to zrób...

Pogielo ASO we Wrocku za sonde1 chcieli 520 zł a za sonde2 510zł.

Nawet o ewentualne rabaty nie pytalem bo ceny u nich masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaka moze byc najczestsza przyczyna takiego migania?Dwa razy juz tak mi migal podczas smigania po

> autostradzie

To wróżenie z fusów, laptop program ChE podczas jazdy i można wszystko zobaczyć / ocenić, ale najpierw musisz mieć pewność, że sonda jest ok. Naprawdę dopuki nie mamy pewności co do sondy - jej prawidłowosci wskazań - wszystkie spekulacje nie mają sęnsu...

Masz błedy dotyczące sondy, trzeba ją wymienić i wtedy jeśli coś będzie dalej nie tak można szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wróżenie z fusów, laptop program ChE podczas jazdy i można wszystko zobaczyć / ocenić, ale

> najpierw musisz mieć pewność, że sonda jest ok. Naprawdę dopuki nie mamy pewności co do sondy

> - jej prawidłowosci wskazań - wszystkie spekulacje nie mają sęnsu...

> Masz błedy dotyczące sondy, trzeba ją wymienić i wtedy jeśli coś będzie dalej nie tak można szukać

> dalej.

Tak przypuszczalem.Czekam na wiadomosc z akwimatu odnosnie tuleji plywajacych i razem z nimi zamowie sonde.wymienie i zobaczymy czy wszystko bedzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przypuszczalem.Czekam na wiadomosc z akwimatu odnosnie tuleji plywajacych i razem z nimi

> zamowie sonde.wymienie i zobaczymy czy wszystko bedzie ok

I jak zwykle pod gorke w akwimacie tulei brak,w potaku moze beda za tydzien.

Szukam dalej sonda w potaku niewiele tansza od tej w ASO 420 zl

Do tego jak dzis jechalem to przy 90 km\h zaczelo szarpac kierownica i tak sie wku.....

Lecz jak tylko zapalil sie check przestalo.

Kurcze czy wszystko jest powiazane z tym checkiem?

Poprostu załamuje mnie to.

Na szczescie kasa na sonde i tuleje juz jest.

oby nie padło nic wiecej

Co sadzicie o tej sondzie? To uniwersalna czy do zastosowania u nas w Evandach?

http://allegro.pl/sonda-lambda-chevrolet-evanda-2-0-kalos-itp-i3275542113.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje kupisz tutaj:

http://www.jmlparts.pl/96440014-evanda-tulejka-wahacza-tylna-p-409.html

Sondę też:

http://www.jmlparts.pl/96394004-evanda-sonda-lambda-p-848.html

Z uniwersalna to zawsze jest w przypadku hybrydowych ECU loteria - jedną już masz...

Nic ludziska się nie uczą na swoich będach nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z uniwersalna to zawsze jest w przypadku hybrydowych ECU loteria - jedną już masz...

> Nic ludziska się nie uczą na swoich będach

Bez przesady. Uczciwa sonda to sonda. Co innego badziew za parę złotych. Wtedy faktycznie można się spodziwać wszystkiego.

Ja mam w aucie sondę uniwersalną (po poprzednim właścicielu). Prawdę powiedziawszy nawet nie wiem, jakiej firmy i wszystko jest w najlepszym porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tuleje kupisz tutaj:

> http://www.jmlparts.pl/96440014-evanda-tulejka-wahacza-tylna-p-409.html

> Sondę też:

> http://www.jmlparts.pl/96394004-evanda-sonda-lambda-p-848.html

> Z uniwersalna to zawsze jest w przypadku hybrydowych ECU loteria - jedną już masz...

> Nic ludziska się nie uczą na swoich będach

Niestety w jml jak narazie sond nie maja a cena w porownaniu z innymi naprawde niezla

Cholera kasa jest a czesci kupic nie moge po normalnej cenie:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady. Uczciwa sonda to sonda. Co innego badziew za parę złotych. Wtedy faktycznie można się

> spodziwać wszystkiego.

> Ja mam w aucie sondę uniwersalną (po poprzednim właścicielu). Prawdę powiedziawszy nawet nie wiem,

> jakiej firmy i wszystko jest w najlepszym porządku.

No przecież napisałem, że to loteria. Kupiłem 3 lata tamu chińską kosiarkę bo już kasy nie miałem, myślałem - "podziała rok kupie dobra", a on aod 3 lat działa super pali od pierwszego, nawet napęd działa... yikes.gif

Jednak ja miałe 2 razy w życiu sonde uniwersalną BOSH w Nubirze - gówno straszne, a ile nerwów gazownik stracił zanim doszedł co wstawił zlosnik.gif później miałem jakąś inną chyba NGK z Allegro i też niedomagała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No przecież napisałem, że to loteria. Kupiłem 3 lata tamu chińską kosiarkę bo już kasy nie miałem,

> myślałem - "podziała rok kupie dobra", a on aod 3 lat działa super pali od pierwszego, nawet

> napęd działa...

> Jednak ja miałe 2 razy w życiu sonde uniwersalną BOSH w Nubirze - gówno straszne, a ile nerwów

> gazownik stracił zanim doszedł co wstawił później miałem jakąś inną chyba NGK z Allegro i

> też niedomagała...

Nie chce miec wiecej problemow z sonda wiec chyna nie mam innego wyjscia jak poczekac az bedzie dostepna w jml bo cene jak za oryginal maja niezla.330 zl do tego wezme tuleje plywajace.Mam nadzieje ze szybko sie pojawi sonda u nich w sprzedazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak ja miałe 2 razy w życiu sonde uniwersalną BOSH w Nubirze - gówno straszne, a ile nerwów

> gazownik stracił zanim doszedł co wstawił później miałem jakąś inną chyba NGK z Allegro i

> też niedomagała...

A te Bosche też nie były czasami "za tanie"?

Kilka razy zakładałem sondy Bosch z normalnej dystrybucji (Intercars, Fota) i problemów nie było i nie ma żadnych do tej pory w tych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A te Bosche też nie były czasami "za tanie"?

To jest możliwe nigdy nie ma pewności kupowałem ja w serwisie BOSCH ale jaką mam pewnośc, że nie była z Allegro

> Kilka razy zakładałem sondy Bosch z normalnej dystrybucji (Intercars, Fota) i problemów nie było i

> nie ma żadnych do tej pory w tych samochodach.

To fakt jednak jak tak obserwuje to dochodzę do wniosku, że akurat Chevrolety są bardzo wrażliwe na jakość sondy - jej parametry i to nie tylko moja opinia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest nigdy nie ma pewności kupowałem ja w serwisie BOSH ale jaką mam pewnośc, że nie była z

> Allego

> To fakt jednak jak tak obserwuje to dochodzę do wniosku, że akurat Chevrolety są bardzo wrażliwe na

> jakość sondy - jej parametry i to nie tylko moja opinia...

Ja chyba nie bede ryzykowal i poczekam az beda dostepne w jml jeszcze 330 zl za oryg moge dac a i pewny jej bede

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiec dzis zamowilem i zaplacilem za sonde i 2 teje.

> W Potaku lzejszy o 636 zl

> Teraz czekam az dotra do mnie zamontuje i mam nadzieje problemy znikna:-)

No to teraz dobre rady:

1. Nie wolno sworznia wahacza dokręcać kluczem dynamicznym bo zniszczą gwint i cały wahacz do wymiany - gwint jest miękki.

2. Dokonaj Adamo Słodowej przeróbki tuleji to będą długo. Tuleje ulegają zniszcenu "dzięki" dostającej sie do niej wodzie co powoduje korozje i zatarcie - zbyt słabe uszczelnienie. na oryginalną gume zakładasz dodatkowe oringi, które docisną gumę do metalu czyli ruchomej tulejki, uszczelnienie będzie lepsze. zamiast 2 lat wytrzyma 4.

3. Sprawdz czy sonda (jej gwint) jest posmarowany spcjalną pastą grafitową jeśli nie to trzeba ja posmarować jeśli w przyszłości chce się ją odkręcić

Miłej zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Dokonaj Adamo Słodowej przeróbki tuleji to będą długo. Tuleje ulegają zniszcenu "dzięki"

> dostającej sie do niej wodzie co powoduje korozje i zatarcie - zbyt słabe uszczelnienie. na

> oryginalną gume zakładasz dodatkowe oringi, które docisną gumę do metalu czyli ruchomej

> tulejki, uszczelnienie będzie lepsze. zamiast 2 lat wytrzyma 4.

Ponieważ mnie też czeka wymiana tulei wahacza górnego, więc mam pytania...

1. cze te 2 tuleje są identyczne w jednym wahaczu (przednia nie różni się od tylnej) ?

2. O co biega dokładnie z tymi dodatkowymi oringami, gdzie je zdobyć, pasują jakieś konkretne, czy mam dobierać np uszczelki od prysznica z castoramy grinser006.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ mnie też czeka wymiana tulei wahacza górnego, więc mam pytania...

> 1. cze te 2 tuleje są identyczne w jednym wahaczu (przednia nie różni się od tylnej) ?

Tak sa identyczne

> 2. O co biega dokładnie z tymi dodatkowymi oringami, gdzie je zdobyć, pasują jakieś konkretne, czy

> mam dobierać np uszczelki od prysznica z castoramy ?

No może z Castodramy to przesada - pęknął po tygodniu i zapłacisz jak za opony - bo prztecież nikt nie pobije ich cen np. kilogram wkrętów w specjalistycznym sklepiku osiedlowym 18 zł, a u nich tanio bo na wagę te same i tej samej firmy po 49zł, płyn hamulcowy K2 w sklepiku i Pana Rysia 10,50, a w Castoramie 16,50 hehe.gif.

Ale do rzeczy, ja pojecałem do sklepu z częściami do maszyn rolniczych i dobrałem małe oringi naciągnołem je na końcówki tuż przy brzegu tuleji i po sprawie, a oto profesjonalny szkic sytuacyjny zlosnik.gif:

Nakładamy ostrożnie na samą końcówkę tam gdzie jest mały rant hahaha.gif

286963619-tuleja.jpg

post-28825-14352520611606_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sa identyczne

> No może z Castodramy to przesada - pęknął po tygodniu i zapłacisz jak za opony - bo prztecież nikt

> nie pobije ich cen np. kilogram wkrętów w specjalistycznym sklepiku osiedlowym 18 zł, a u nich

> tanio bo na wagę te same i tej samej firmy po 49zł, płyn hamulcowy K2 w sklepiku i Pana Rysia

> 10,50, a w Castoramie 16,50 .

> Ale do rzeczy, ja pojecałem do sklepu z częściami do maszyn rolniczych i dobrałem małe oringi

> naciągnołem je na końcówki tuż przy brzegu tuleji i po sprawie, a oto profesjonalny szkic

> sytuacyjny :

> Nakładamy ostrożnie na samą końcówkę tam gdzie jest mały rant

Jesli chodzi o tuleje to dowiadywalem sie w potaku i jml

sa rozne a podobno rozni je kat pod jakim sa zrobione czy cos takiego.

Nawet nr katalogowe maja rozne

Jak tylko dotrze przesylka to zabieram auto do zaprzyjaznionego warsztatu,podziele sie z nimi wiedza zdobyta od Was i mam nadzieje ze bedzie po problemie.

Acha odnosnie programu Explchev to jak zaznaczyles ta opcje autoadaptacji to jak pqmietam u mnie jej nie bylo(nawet nieaktywnych przyciskow a mam te sama wersje 1.5

Nie kimam o co kaman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli chodzi o tuleje to dowiadywalem sie w potaku i jml

> sa rozne a podobno rozni je kat pod jakim sa zrobione czy cos takiego.

> Nawet nr katalogowe maja rozne

> Jak tylko dotrze przesylka to zabieram auto do zaprzyjaznionego warsztatu,podziele sie z nimi

> wiedza zdobyta od Was i mam nadzieje ze bedzie po problemie.

> Acha odnosnie programu Explchev to jak zaznaczyles ta opcje autoadaptacji to jak pqmietam u mnie

> jej nie bylo(nawet nieaktywnych przyciskow a mam te sama wersje 1.5

> Nie kimam o co kaman

Bedzie będzie tylko połącz się ze sterownikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ok, tylko dlazcego GM ma inne numery - tylko dlatego, że inne auto? - może i tak

Parę lat temu jak akurat byłem u mechanika pokazywał mi jakiś czujnik ( nie pamiętam już dokładnie o co chodziło ) ale, jedyne co je różniło to była różnica około 3 cm przewodu.

Różniły się numerem i ceną. Pamiętam że ten z krótszym przewodem był prawie 50% droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Parę lat temu jak akurat byłem u mechanika pokazywał mi jakiś czujnik ( nie pamiętam już dokładnie

> o co chodziło ) ale, jedyne co je różniło to była różnica około 3 cm przewodu.

> Różniły się numerem i ceną. Pamiętam że ten z krótszym przewodem był prawie 50% droższy.

Ten co mi przyslali jest oryginal made in korea wiec mozliwe ze dlatego inny nr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec dzis wszystko zamontowane.

Tuleje ktore wywalalem totalna masakra

Az dziwne ze jeszcze pracowaly.

Co do sondy to wszystko poszlo sprawnie i szybko,lacznie z dolutowywaniem kabelkow od gazu

Zrobilem autoadaptacje.Jak narazie troszke pocisnalem autem i jakby nie to auto.Idzie lepiej,przy ok 90 juz nie szarpie.Jest Rewelacyjnie i cichutko

Niestety okazalo sie ze zatarl mi sie tloczek w przednim kole i starl klocki prawie do zera.Jako ze w mojej okolicy nikt nie mial to zamawiam dzis na allegro i jezdze spokojnie.

Dzieki Wszystkim za rady

Byly bardzo pomocne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Jako ze

> w mojej okolicy nikt nie mial to zamawiam dzis na allegro i jezdze spokojnie.

A rozbierałeś zacisk? Może wystarczy go porządnie wyczyścić i przy składaniu potraktować smarem silikonowym do hamulców? Przerabiałem to w Lanosie i w Laczku z tyłu (wszystko ten sam system hamulcowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A rozbierałeś zacisk? Może wystarczy go porządnie wyczyścić i przy składaniu potraktować smarem

> silikonowym do hamulców? Przerabiałem to w Lanosie i w Laczku z tyłu (wszystko ten sam system

> hamulcowy).

Tloczek w fatalnym stanie wzery dosc glebokie ale narazie nie cieknie i po czyszczeniu wrócil na kolo

Ja sie chyba zastrzele.

Wczoraj wracajac z pracy znow zapalil sie znienawidzony check.

Rano szybkie podpiecie kompa i co widze:

P0420 Sonda lambda katalizatora, mała skuteczność

Czyzby czekala mnie jeszcze wymiana drugiej sondy?

Pech straszny frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tloczek w fatalnym stanie wzery dosc glebokie ale narazie nie cieknie i po czyszczeniu wrócil na

> kolo

> Ja sie chyba zastrzele.

> Wczoraj wracajac z pracy znow zapalil sie znienawidzony check.

> Rano szybkie podpiecie kompa i co widze:

> P0420 Sonda lambda katalizatora, mała skuteczność

> Czyzby czekala mnie jeszcze wymiana drugiej sondy?

> Pech straszny

To nie sonda to katalizator załtwiony całkowiicie lub częściowo gównianą sondą - a ostrzegaliśmy żeby tak nie śmigać nono.gif

Spróbuj jeszcze przegonić do na wysokich obrotach ale to pewnie pomoze jak umarłemu kadzidło.

Masz 2 wyjścia

1. prawidłowe - wymiana katalizatora

2. druciarstwo ale skuteczne - dorobienie u ślusarza rurki długości 10 cm nagwintowanej z jednej strony zewnętrznie jak sonda z drugiej wewnętrznie aby wkręcić sondę. Rurkę wkręcasz zamiast 2 sondy, w rurkę wkręcasz sonde. Sonda jest oddalona od główego strumienia spalin ale dogrzana - ECU "myśli", że katalizacja jest skuteczna i check sie nie zapala.

Minusy - jesteś mniej ekologiczny, do końca nie wiadomo czy katalizator nie jest cześciowo zapchany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie sonda to katalizator załtwiony całkowiicie lub częściowo gównianą sondą - a ostrzegaliśmy

> żeby tak nie śmigać

> Spróbuj jeszcze przegonić do na wysokich obrotach ale to pewnie pomoze jak umarłemu kadzidło.

> Masz 2 wyjścia

> 1. prawidłowe - wymiana katalizatora

> 2. druciarstwo ale skuteczne - dorobienie u ślusarza rurki długości 10 cm nagwintowanej z jednej

> strony zewnętrznie jak sonda z drugiej wewnętrznie aby wkręcić sondę. Rurkę wkręcasz zamiast 2

> sondy, w rurkę wkręcasz sonde. Sonda jest oddalona od główego strumienia spalin ale dogrzana -

> ECU "myśli", że katalizacja jest skuteczna i check sie nie zapala.

> Minusy - jesteś mniej ekologiczny, do końca nie wiadomo czy katalizator nie jest cześciowo

> zapchany.

Wiesz tylko zdziwilo mnie ze po wymianie sondy objawow nie bylo zadnych.Smignalem 200 km i nagle wczoraj podczas powrotu z pracy check zapala sie.Widze ze auto pracuje ladnie,poprzednie niedomagania nie wystepuja.

Tak sobie mysle ze szybko by zalatwila ta sonda 1 kata bo z checkiem nie zrobilem znowu az tak duzo kilometrow.

Masakra jak przyjdzie mi jeszcze kata kupowac bo druciarstwa raczej nie bede chcial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak ma być. Wcześniej śmigałeś Ecu miał błedy związane z działaniem sondy więc "olewał" wskazania katalizacji. Przejechałeś 200 km w tym czasie ECU "widzi", że zdolności magazynowania tlenu jest poza zakresem i "stwierdza" nieprawidłową - niedostateczną katalizację. Generalnie katalizator jest dosyć trawłym ustrojstwem pod waruniem, że ma prawidłowy skład mieszanki.

Co można zrobić - sprawdzić szczelność wydechu - pewnie jest szczelny, skontrolować wtyczkę sondy nr 2. Jeśli obie rzeczy są ok, a na 99% są to katalizator jest do wymiany...

Poczytaj tutaj

Twoim błedęm była "oszczędność" i montaż sondy uniwersalnej, która załatwiła katalizator o nerwach nie wspomnę.

Niestety za błedy trzeba płacić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety tak ma być. Wcześniej śmigałeś Ecu miał błedy związane z działaniem sondy więc "olewał"

> wskazania katalizacji. Przejechałeś 200 km w tym czasie ECU "widzi", że zdolności

> magazynowania tlenu jest poza zakresem i "stwierdza" nieprawidłową - niedostateczną

> katalizację. Generalnie katalizator jest dosyć trawłym ustrojstwem pod waruniem, że ma

> prawidłowy skład mieszanki.

> Co można zrobić - sprawdzić szczelność wydechu - pewnie jest szczelny, skontrolować wtyczkę sondy

> nr 2. Jeśli obie rzeczy są ok, a na 99% są to katalizator jest do wymiany...

> Poczytaj tutaj

> Twoim błedęm była "oszczędność" i montaż sondy uniwersalnej, która załatwiła katalizator o nerwach

> nie wspomnę.

> Niestety za błedy trzeba płacić...

Niestety masz racje.Teraz place za niewiedze i brak kasy:-(

Poczylalem rzeczy na autokult i pytanie

Skoro kat dostal w tylek a z tego co widze nowe zaczynaja sie od 350 zeta to czy teraz jezdzac nie spowoduje jakis dodatkowych sobie problemow?

Wywalilem w tym miechu ponad 750 zeta i kasa nie smierdze

Zreszta bede musial niezle sie naglowic skad wziasc na kata teraz:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie smigaj nic nie powinno się stać, spróbuj przegnać go na wysokich obrotach tak aby go pożadnie zagrzać. ECU będzie informował o niedostatecznej katalzacji ale skład mieszanki będzie utrzymywał na prawidłowym poziomie. Check zgaśnie jeśli po 4 kolejnych uruchomieniach nie będzie problemu. Śmigaj narazie i już, nic nie zepsujesz tylko będziesz mniej ekologiczny.

Ja bym w miedzyczasie poszukał używanego kata z małym przebiegiem:

np:

http://allegro.pl/katalizator-z-sonda-2-0-16v-chevrolet-evanda-i3319356304.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Narazie smigaj nic nie powinno się stać, spróbuj przegnać go na wysokich obrotach tak aby go

> pożadnie zagrzać. ECU będzie informował o niedostatecznej katalzacji ale skład mieszanki

> będzie utrzymywał na prawidłowym poziomie. Check zgaśnie jeśli po 4 kolejnych uruchomieniach

> nie będzie problemu. Śmigaj narazie i już, nic nie zepsujesz tylko będziesz mniej ekologiczny.

> Ja bym w miedzyczasie poszukał używanego kata z małym przebiegiem:

> np:

> http://allegro.pl/katalizator-z-sonda-2-0-16v-chevrolet-evanda-i3319356304.html

Jak zawsze nieoceniona Twoja wiedza i pomoc.Dzieki dzis sprobuje pobujac go jak bede do pracy jechal i zobaczymy.W miedzyczasie zaczynam odkladac na kata jak to nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.