Skocz do zawartości

1,6 XEL Zbyt bogata mieszanka ?


chaos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z astra, wydaje mi sie ze ma zbyt bogata mieszanke, podczas porannego rozruchu wydaje sie jak by pracowala na 3 cylindrach (problem z wkrecaniem sie na obroty) , po rozgrzaniu i przyspieszaniu dlawi sie i poszarpuje, bardzo czuc niespalana benzyne. Jakie moga byc przyczyny ? uszkodzona sonda lambda? (1 przewodowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimny silnik po rozruchu zawsze pracuje na bogatej mieszance, więc te 3 gary to IMO nie wina sondy.

Najłatwiej sprawdzić świece, potem przewody WN -> one dają takie objawy.

Jesli na którymś z cylindrów nie ma iskry, to też będziesz czuł zapach benzyny...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zimny silnik po rozruchu zawsze pracuje na bogatej mieszance, więc te 3 gary to IMO nie wina sondy.

> Najłatwiej sprawdzić świece, potem przewody WN -Jesli na którymś z cylindrów nie ma iskry, to też

> będziesz czuł zapach benzyny...

> Pozdr.

Swiece wymienione okolo 2 tys km temu, kable raczej w dobrym stanie (15 tys) po spryskaniu woda przebic nie zauwazylem. Samochod nie wazne czy cieply czy zimny nie pracuje rowno, wlasnie jak by brakowalo zaplonu na ktoryms z cylindrow. Podczas przyspieszania dlawi sie jak by dostawal za duzo paliwa. Jest jakis domowy sposob na zdiagnozowanie modulu zaplonowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swiece wymienione okolo 2 tys km temu,

Zerknij na świece, jak koledzy mówią, a bedziesz pewny czy wszystkie ok. U mnie było podobnie, świece NGK niby "młode", a po odkreceniu jedna była zasyfiona... Wyszło na to, ze przejsciowo załozyłem stare z przed wymiany i autko dostało kopa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zerknij na świece, jak koledzy mówią, a bedziesz pewny czy wszystkie ok. U mnie było podobnie,

> świece NGK niby "młode", a po odkreceniu jedna była zasyfiona... Wyszło na to, ze przejsciowo

> załozyłem stare z przed wymiany i autko dostało kopa...

Moze jest cos na rzeczy bo tez swieczki NGK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam możesz - jak wspomnieli koledzy - obejrzeć świece. Jeśli któraś odbiega wyglądem od reszty, to jest już jakiś trop.

Podczas pracy silnika, zdejmij wężyk z regulatora ciśnienia paliwa na listwie i go zatkaj. Poczekaj kilka minut obserwując, czy z króćca regulatora nie wycieka paliwo.

Możesz podłączyć woltomierz pod sondę i sprawdzić co pokazuje.

Bez narzędzi ciężko sprawdzić resztę:

- wydatek wtryskiwaczy, czy któryś nie cieknie (potrzebny generator i manometr).

- DIS-a nie sprawdzisz bez oscyloskopu, ale jeśli nie ma problemu z uzyskaniem 1-2-centymetrowej iskry to cewki są ok.

- ciśnienie paliwa (potrzebny manometr).

- korekty paliwa można obserwować po podłączeniu diagnoskopu.

Możesz też poszukać lewego powietrza - czy nie pękł któryś z wężyków podciśnienia, może gdzieś uszkodzona jest uszczelka. Ogólnie wszystkie połączenia między przepustnicą i głowicą smarujesz pędzelkiem namoczonym w benzynie i słuchasz czy zmienia się odgłos pracy silnika. Możesz też popsikać wodą i nasłuchiwać odgłosu siorbania wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.