chaos Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 Witam mam problem z astra, wydaje mi sie ze ma zbyt bogata mieszanke, podczas porannego rozruchu wydaje sie jak by pracowala na 3 cylindrach (problem z wkrecaniem sie na obroty) , po rozgrzaniu i przyspieszaniu dlawi sie i poszarpuje, bardzo czuc niespalana benzyne. Jakie moga byc przyczyny ? uszkodzona sonda lambda? (1 przewodowa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 Zimny silnik po rozruchu zawsze pracuje na bogatej mieszance, więc te 3 gary to IMO nie wina sondy. Najłatwiej sprawdzić świece, potem przewody WN -> one dają takie objawy. Jesli na którymś z cylindrów nie ma iskry, to też będziesz czuł zapach benzyny... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > Zimny silnik po rozruchu zawsze pracuje na bogatej mieszance, więc te 3 gary to IMO nie wina sondy. > Najłatwiej sprawdzić świece, potem przewody WN -Jesli na którymś z cylindrów nie ma iskry, to też > będziesz czuł zapach benzyny... > Pozdr. Swiece wymienione okolo 2 tys km temu, kable raczej w dobrym stanie (15 tys) po spryskaniu woda przebic nie zauwazylem. Samochod nie wazne czy cieply czy zimny nie pracuje rowno, wlasnie jak by brakowalo zaplonu na ktoryms z cylindrow. Podczas przyspieszania dlawi sie jak by dostawal za duzo paliwa. Jest jakis domowy sposob na zdiagnozowanie modulu zaplonowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piomat Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > Swiece wymienione okolo 2 tys km temu, Zerknij na świece, jak koledzy mówią, a bedziesz pewny czy wszystkie ok. U mnie było podobnie, świece NGK niby "młode", a po odkreceniu jedna była zasyfiona... Wyszło na to, ze przejsciowo załozyłem stare z przed wymiany i autko dostało kopa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > Zerknij na świece, jak koledzy mówią, a bedziesz pewny czy wszystkie ok. U mnie było podobnie, > świece NGK niby "młode", a po odkreceniu jedna była zasyfiona... Wyszło na to, ze przejsciowo > załozyłem stare z przed wymiany i autko dostało kopa... Moze jest cos na rzeczy bo tez swieczki NGK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 Sam możesz - jak wspomnieli koledzy - obejrzeć świece. Jeśli któraś odbiega wyglądem od reszty, to jest już jakiś trop. Podczas pracy silnika, zdejmij wężyk z regulatora ciśnienia paliwa na listwie i go zatkaj. Poczekaj kilka minut obserwując, czy z króćca regulatora nie wycieka paliwo. Możesz podłączyć woltomierz pod sondę i sprawdzić co pokazuje. Bez narzędzi ciężko sprawdzić resztę: - wydatek wtryskiwaczy, czy któryś nie cieknie (potrzebny generator i manometr). - DIS-a nie sprawdzisz bez oscyloskopu, ale jeśli nie ma problemu z uzyskaniem 1-2-centymetrowej iskry to cewki są ok. - ciśnienie paliwa (potrzebny manometr). - korekty paliwa można obserwować po podłączeniu diagnoskopu. Możesz też poszukać lewego powietrza - czy nie pękł któryś z wężyków podciśnienia, może gdzieś uszkodzona jest uszczelka. Ogólnie wszystkie połączenia między przepustnicą i głowicą smarujesz pędzelkiem namoczonym w benzynie i słuchasz czy zmienia się odgłos pracy silnika. Możesz też popsikać wodą i nasłuchiwać odgłosu siorbania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > Moze jest cos na rzeczy bo tez swieczki NGK. to że świeca zasyfiona to nie wina świecy a właśnie mieszanki. A może z cewka cos nie teges i nie daje odpowiedniego napięcia? albo wtrysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 A może coś ze sprężaniem w jednym z cylindrów? Np. podwieszony/wypalony zawór wydechowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.