Skocz do zawartości

Ma ktoś wykresy z hamowni na benzynie i LPG ???


Astroman

Rekomendowane odpowiedzi

> Zastanawia mnie jak wygląda sprawa mocy i momentu po zagazowaniu

mój wykres, z tym że tu auto nie było sprawne w 100%, a co za tym idzie instalka nie wyregulowana jak należy

ford_c-max.jpg

widać że powyżej 4krpm dostawał zadyszko na LPG (uszkodzone było sterowanie klapkami w dolocie - zmienna geometria dolotu)

na stronie http://www.autotestserwis.pl/hamownia.html też jest jakiś wykres

poszukaj w necie to też znajdziesz trochę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawia mnie jak wygląda sprawa mocy i momentu po zagazowaniu

Fiat Marea 1.6 (seria 103KM), instalacja Stag 300, moc na benzynie 107 KM, moc na lpg 104 KM, w całym zakresie idzie równo. Momentu nie pamiętam dokładnie, bo wykres mam gdzieś na innym kompie, ale różnica była w okolicach 4 Nm. Moc potwierdzona też wielokrotnym przekroczeniem Vmax na lpg (mierzone gps).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mój wykres,

Super IThankYou.gif

> na stronie http://www.autotestserwis.pl/hamownia.html też jest jakiś wykres

Właśnie tym wykresem si ę sugerowałem zadając pytanie. Wynika z niego że dobre zestrojenie instalki może dać moc i moment na podobnym poziomie na obu paliwach.

Przymierzam sie do kupna Opla z 1.4T 140KM i dołożenia LPG. Jeśli dynamika po dobrym zestrojeniu by nie uległa zmianie to odpuściłbym temat ewentualnego tuningu. Myślałem wcześniej że utratę mocy na LPG dało by sie zniwelować chipem ale moze nie będzie to konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uno 1.4, instalacja II gen.

Jak na II generacj ę to wydaje sie że jest naprawde dobrze.

Mam II generację w Astrze i ze 100KM to ze 20 uciekło. biglaugh.gifNa hamowni nie mierzyłem ale różnica na minus dla LPG mimo prawidłowego zestrojenia jest zauważalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Super

> Właśnie tym wykresem si ę sugerowałem zadając pytanie. Wynika z niego że dobre zestrojenie instalki

> może dać moc i moment na podobnym poziomie na obu paliwach.

> Przymierzam sie do kupna Opla z 1.4T 140KM i dołożenia LPG. Jeśli dynamika po dobrym zestrojeniu

> by nie uległa zmianie to odpuściłbym temat ewentualnego tuningu. Myślałem wcześniej że utratę

> mocy na LPG dało by sie zniwelować chipem ale moze nie będzie to konieczne.

hehe.gif mój wygląda jak po czipie grinser006.gif

widać przyrost mocy w zakresie użytecznych obrotów

teraz jest lepiej i chyba wykres byłby bardziej wyrównany hmm.gif

niemniej jak dobrze zestroją to masz do 5% mniej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawia mnie jak wygląda sprawa mocy i momentu po zagazowaniu

Jeśli zależy Ci na tym, aby auto po zagazowaniu miało co najmniej moc i moment taki jak na benzynie, to załóż sobie wariator wyprzedzenia zapłonu (np. STAG TAP-1 lub TAP-2). Jazda z wariatorem jest dużo przyjemniejsza. Problemem jest tylko znalezienie warsztatu, który potrafi ustawić odpowiednio kąty wyprzedzenia dla naszego auta. U mnie skończyło się to wizytą w hamowni, ale było warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.