Skocz do zawartości

problem z silnikiem 1.6 - pomocy!!!!


nelson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem z moim stilakiem 1.6 tj. w trakcie jazdy zgasł mi silnik, po przekręceniu zapłonu wyskoczył mi błąd CAR SECURITY i klucz na pulpicie z błędem oraz falur LOSE CONNECT. Silnik spadł z obrotów i ledwo dotoczyłem się ASO. Po podłączeniu do egzaminera wyskoczyły błędy z przekaźnikiem pompy paliwa i brak komunikacji na System Code. Ale przy tym wszystkim silnik palił i dało si jechać. Po powrocie do domu zauważyłem że nie słychać (przy przekręceniu kluczyka) pracy pompki paliwa i już nie da się uruchomić silnika. Sprawdziłem bezpieczniki w skrzynce i są OKI. Sprawdziłem (na oko) przewody pod skrzynką bezpieczników i wydaję się że nie ma przerwanych kabelków.

Proszę pomóżcie mi co mogło się stać, kiedyś miałem problemy z masą (przerwana) ale wówczas to nawet nie kręcił silnik.

Pozdr.

stilak 1.6 16V LPG 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osłona akumulatora jest?

> Pozdrawiam BAS

Jest nawet powiem przy pierwszym zdemontowaniu osłony akumulatora i poruszaniu przewodów z bezpiecznikami łącznie było oki ale późnię znowu błąd się pojawił. Teraz nic nie pomaga silnik nie odpala.

Jeśl było słychać ten bzyk pompki to nie ma problemu i silnik odpalił. Coś nie ma kontaktu albo mogła mi paść pompa cy jakiś przekaźnik..............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obstawiam słynną skrzynkę przekaźników przy akumulatorze.

> Wymontować, do domu, wysuszyć, przeczyścić...

> Pozdrawiam BAS

Ale to by coś tam w środku skrzynki padło czy na podłączeniu z wiązkami. A powiedz mi czy ja dobrze sprawdzałem bo wg instrukcji to nie ma wskazanego bezpiecznika ani przekaźnika odpowiadającego za pracę pompy. Ja sprawdzałem bezpiecznik F22 (znalazłem w necie) i był OKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to by coś tam w środku skrzynki padło czy na podłączeniu z wiązkami.... <

Witam,

Z góry Cię przepraszam 20.GIF ale powiem, że jesteś bardzo leniwy. Wystarczy w naszym kąciku wpisać w wyszukiwarkę słowo "pompa" i po kilkunastu sekundach masz cały schemat zasilania pompy paliwa w 1.6.

Tego typu uszkodzenia (jeżeli bezpieczniki są OK) naprawia się od "tyłu" to znaczy od samej pompy. Weź do ręki miernik oraz odpowiedni próbnik napięcia i sprawdzaj po kolei wszystkie punkty:

- najpierw od pompy w stronę masy;

- następnie od pompy w stronę akumulatora;

Bez problemu trafisz na usterkę.

Jeżeli nie czujesz się na siłach to lepiej oddaj auto do elektryka.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

I nastała jasność tj. wszystkiemu winny był uszkodzony sterownik czyli centralka silnika. Po regeneracji sterownika silniczek pracuje jak nowy. Powiem więcej silniczek pracuje lepiej bardziej równo. Niestety ale troszkę po kieszeni poleleciało ale cóż należ podziękować claps.gif konstruktorom fiata za zajefajny pomysł na usytuowanie całej centralki na bloku (pokrywie silnika) screwy.gif

Pozdrawiam

stilak 1.6 16V LPG 5D 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> I nastała jasność tj. wszystkiemu winny był uszkodzony sterownik czyli centralka silnika.... <

Mój Stilon też miał wymieniony sterownik, na szczęście wymieniał poprzedni właściciel zlosnik.gif ( tuż przed sprzedażą). Faktura z ASO za wymianę opiewa na kwotę ponad 2000 PLN brutto. Czyli 1/5 wartości auta w chwili zakupu zlosnik.gif

Edit: Skłamałem blush.gif , faktura to zakup samej centralki w ASO, wymiana nastąpiła w warsztacie nie powiązanym z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> należ podziękować

> konstruktorom fiata za zajefajny pomysł na usytuowanie całej centralki na bloku (pokrywie

> silnika)

> Pozdrawiam

Ciesz się że nie masz Cromy... tu centralka jest w zderzaku po prawej stronie na dole... idealnie dostaje błotem i woda z prawego koła a i przy małym BUM pierwsza do wymiany sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciesz się że nie masz Cromy... tu centralka jest w zderzaku po prawej stronie na dole... idealnie

> dostaje błotem i woda z prawego koła a i przy małym BUM pierwsza do wymiany

niektóre ople i saaby maja tak samo no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po kieszeni to daje kupno nowej centralki. Ile dałeś za regenerację i na czym polegała?

Witam

Zgadza się że wymiana na nową ASO by była niezłym wyzwaniem dla mojego konta ale powiem że te 1200 (za regenerację 950 + 250 praca mechanika) to powie ktoś że po kosztach. Z tego co mi powiedział elektronik to się tam coś nieźle popaliło aż trzeba było wymieniać jąkąś płytkę z innej centralki (nie czaję zbyt o co kaman). Tak więc teraz silniczek stilaka - moje odczucie lepiej pracuje zarówno na benzynce i gazie.

Pozdrawiam

stilak 1.6 16V LPG 5D 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat.

Silnik nie daje się uruchomić/jak w temacie 1,6/. Przy włączonym zapłonie słychać pracę silniczka przepustnicy.Podłączony do kompa pokazuje błąd przepustnicy P1687./zablokowana/Przepustnica wyczyszczona.Przy próbie uruchomienia wywala ponownie ten sam błąd. yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.