nelson Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Witam Mam mały problem z moim stilakiem 1.6 tj. w trakcie jazdy zgasł mi silnik, po przekręceniu zapłonu wyskoczył mi błąd CAR SECURITY i klucz na pulpicie z błędem oraz falur LOSE CONNECT. Silnik spadł z obrotów i ledwo dotoczyłem się ASO. Po podłączeniu do egzaminera wyskoczyły błędy z przekaźnikiem pompy paliwa i brak komunikacji na System Code. Ale przy tym wszystkim silnik palił i dało si jechać. Po powrocie do domu zauważyłem że nie słychać (przy przekręceniu kluczyka) pracy pompki paliwa i już nie da się uruchomić silnika. Sprawdziłem bezpieczniki w skrzynce i są OKI. Sprawdziłem (na oko) przewody pod skrzynką bezpieczników i wydaję się że nie ma przerwanych kabelków. Proszę pomóżcie mi co mogło się stać, kiedyś miałem problemy z masą (przerwana) ale wówczas to nawet nie kręcił silnik. Pozdr. stilak 1.6 16V LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Osłona akumulatora jest? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Osłona akumulatora jest? > Pozdrawiam BAS Jest nawet powiem przy pierwszym zdemontowaniu osłony akumulatora i poruszaniu przewodów z bezpiecznikami łącznie było oki ale późnię znowu błąd się pojawił. Teraz nic nie pomaga silnik nie odpala. Jeśl było słychać ten bzyk pompki to nie ma problemu i silnik odpalił. Coś nie ma kontaktu albo mogła mi paść pompa cy jakiś przekaźnik.............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Obstawiam słynną skrzynkę przekaźników przy akumulatorze. Wymontować, do domu, wysuszyć, przeczyścić... Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Obstawiam słynną skrzynkę przekaźników przy akumulatorze. > Wymontować, do domu, wysuszyć, przeczyścić... > Pozdrawiam BAS Ale to by coś tam w środku skrzynki padło czy na podłączeniu z wiązkami. A powiedz mi czy ja dobrze sprawdzałem bo wg instrukcji to nie ma wskazanego bezpiecznika ani przekaźnika odpowiadającego za pracę pompy. Ja sprawdzałem bezpiecznik F22 (znalazłem w necie) i był OKI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Ale to by coś tam w środku skrzynki padło czy na podłączeniu z wiązkami.... < Witam, Z góry Cię przepraszam ale powiem, że jesteś bardzo leniwy. Wystarczy w naszym kąciku wpisać w wyszukiwarkę słowo "pompa" i po kilkunastu sekundach masz cały schemat zasilania pompy paliwa w 1.6. Tego typu uszkodzenia (jeżeli bezpieczniki są OK) naprawia się od "tyłu" to znaczy od samej pompy. Weź do ręki miernik oraz odpowiedni próbnik napięcia i sprawdzaj po kolei wszystkie punkty: - najpierw od pompy w stronę masy; - następnie od pompy w stronę akumulatora; Bez problemu trafisz na usterkę. Jeżeli nie czujesz się na siłach to lepiej oddaj auto do elektryka. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Witam I nastała jasność tj. wszystkiemu winny był uszkodzony sterownik czyli centralka silnika. Po regeneracji sterownika silniczek pracuje jak nowy. Powiem więcej silniczek pracuje lepiej bardziej równo. Niestety ale troszkę po kieszeni poleleciało ale cóż należ podziękować konstruktorom fiata za zajefajny pomysł na usytuowanie całej centralki na bloku (pokrywie silnika) Pozdrawiam stilak 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Po kieszeni to daje kupno nowej centralki. Ile dałeś za regenerację i na czym polegała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Witam > I nastała jasność tj. wszystkiemu winny był uszkodzony sterownik czyli centralka silnika.... < Mój Stilon też miał wymieniony sterownik, na szczęście wymieniał poprzedni właściciel ( tuż przed sprzedażą). Faktura z ASO za wymianę opiewa na kwotę ponad 2000 PLN brutto. Czyli 1/5 wartości auta w chwili zakupu Edit: Skłamałem , faktura to zakup samej centralki w ASO, wymiana nastąpiła w warsztacie nie powiązanym z ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > należ podziękować > konstruktorom fiata za zajefajny pomysł na usytuowanie całej centralki na bloku (pokrywie > silnika) > Pozdrawiam Ciesz się że nie masz Cromy... tu centralka jest w zderzaku po prawej stronie na dole... idealnie dostaje błotem i woda z prawego koła a i przy małym BUM pierwsza do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > Ciesz się że nie masz Cromy... tu centralka jest w zderzaku po prawej stronie na dole... idealnie > dostaje błotem i woda z prawego koła a i przy małym BUM pierwsza do wymiany niektóre ople i saaby maja tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > niektóre ople i saaby maja tak samo Strzelam, że mówisz o Vectra C oraz Saab 9-3, które różnią się od Krowy wyglądem a mechanicznie są takie same. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > Strzelam, że mówisz o Vectra C oraz Saab 9-3, które różnią się od Krowy wyglądem a mechanicznie są > takie same. > Pozdrawiam BAS tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > Po kieszeni to daje kupno nowej centralki. Ile dałeś za regenerację i na czym polegała? Witam Zgadza się że wymiana na nową ASO by była niezłym wyzwaniem dla mojego konta ale powiem że te 1200 (za regenerację 950 + 250 praca mechanika) to powie ktoś że po kosztach. Z tego co mi powiedział elektronik to się tam coś nieźle popaliło aż trzeba było wymieniać jąkąś płytkę z innej centralki (nie czaję zbyt o co kaman). Tak więc teraz silniczek stilaka - moje odczucie lepiej pracuje zarówno na benzynce i gazie. Pozdrawiam stilak 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Podłączę się pod temat. Silnik nie daje się uruchomić/jak w temacie 1,6/. Przy włączonym zapłonie słychać pracę silniczka przepustnicy.Podłączony do kompa pokazuje błąd przepustnicy P1687./zablokowana/Przepustnica wyczyszczona.Przy próbie uruchomienia wywala ponownie ten sam błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.