Skocz do zawartości

Epica 2.0 R6 -przyspieszanie


raffaell2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam epicę od niedawna i ciągle nie mogę się przyzwyczaić do pedału przyspieszania.

Mam pytanie do właścicieli Epici 20 24v. Jak wygląda u was sprawa wciskania pedału gazu i przyspieszania?

U mnie jest tak - jak jadę na jakimś biegu - powiedzmy 3 z niskimi obrotami ~ 2 tys. i tylko dotykam gaz to auto sobie jedzie te 50 km/h. Jak lekko zaczynam dodawać gazu - dosłownie 2-3 cm wciśnięcia gazu - to auto przyspiesza już bardzo mocno i mam problem z delikatnym przyspieszaniem. Jak wcisnę gaz do połowy, a mam niskie obroty to auto przyspiesza dużo słabiej niż przy tym lekkim wciśnięciu gazu. Jak ujmę gazu, to znów dostaje kopa. Wszystko jakby potencjometr gazu działał odwrotnie. Ale jak mam już 3-4 tys obr to przyspieszanie wygląda tak jak w innych autach - im więcej wcisnę - tym mocniej przyspiesza.

Czy to normalne?

Jak jest u was ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tylko moja teoria - ale ... Epica ma zmienna geometrie kolektora dolotowego. Nazwijmy to "duży obieg" otwiera się ~3,5 tys. RPM - wtedy masz normalną reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia.

Jeżeli jedziesz w niskim przedziale obrotów, i nagle jak wciśniesz "gaz" w podłogę, to prawdopodobnie mieszanka jest zbyt bogata. Dopiero po przekroczeniu tych 3,5 tys. RPM przestawia się kolektor na inną długość, wtedy mamy lepszy stosunek powietrza do paliwa - nie "zalewa go".

Tak mi się wydaje, że w taki sposób można rozumować reakcję samochodu na przyspieszanie z niskich partii obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest tylko moja teoria - ale ... Epica ma zmienna geometrie kolektora dolotowego.

A może trzeba oczyścić przepustnicę i EGR.

Tam jest przepustnica elektrycznie sterowana, czy klasycznie na linkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie przepustnicy na pewno nie zaszkodzi.

Tutaj widać troche dokładniej kolektor dolotowy w EPice

ENGINE INTAKE & EXHAUST - EXHAUST MANIFOLD (194) przed ostatnia grafika na stornie.

A tutaj jest działający TIS 2012

Ale fakt - faktem, jest odczuwalny przyrost mocy po przekroczeniu ~3,5 tys. RPM, kiedy przestawi się długość kolektora dolotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale fakt - faktem, jest odczuwalny przyrost mocy po przekroczeniu ~3,5 tys. RPM, kiedy przestawi

> się długość kolektora dolotowego.

Potwierdzam, auto powyżej tych obrotów dostaje wyraźnego "kopa". Zmienia się też dźwięk silnika z "cichego pomruku" na "gardłowy warkot" alien.gif

Co do czułego pedału gazu to mnie jakoś nie przeszkadza (chyba się przyzwyczaiłem). Ale moja żona jak wsiada to też mówi, że auto za bardzo "rwie do przodu" hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wcisnę gaz do połowy, a mam niskie obroty to auto przyspiesza dużo

> słabiej niż przy tym lekkim wciśnięciu gazu. Jak ujmę gazu, to znów dostaje kopa. Wszystko

> jakby potencjometr gazu działał odwrotnie. Ale jak mam już 3-4 tys obr to przyspieszanie

> wygląda tak jak w innych autach - im więcej wcisnę - tym mocniej przyspiesza.

> Czy to normalne?

> Jak jest u was ?

U mnie nic takiego nie było. Owszem gaz był bardzo czuły ale jego wciskanie przekładało się proporcjonalnie na obroty. Tu nie ma mowy o zalewaniu bo przepustnica jest sterowana elektronicznie i otworzy się tyle ile potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest tylko moja teoria - ale ... Epica ma zmienna geometrie kolektora dolotowego. Nazwijmy to

> "duży obieg" otwiera się ~3,5 tys. RPM

IMHO wlasnie przy niskich obrotach długość kanałów dolotowych jest większa. i zmniejsza się wraz z wzrostem obrotów.

Działanie siłownika długości kanałów dobrze widać jak się otworzy maskę, i stojąc (lekka ekwilibrystyka) wciska się gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tak działa zmienna długość kanałów w Epice. wciśnięcie gazu do oporu przy zbyt niskich obrotach wymusza skrócenie kanału przez siłownik, co powoduje "wygrzebywanie" się z obrotów. A jak wciskasz go sukcesywnie, to długość kanałów przełącza się dopiero ok 3,5-4 tys obr, i przyspieszenie jest efektywniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam, auto powyżej tych obrotów dostaje wyraźnego "kopa". Zmienia się też dźwięk silnika z

> "cichego pomruku" na "gardłowy warkot"

> Co do czułego pedału gazu to mnie jakoś nie przeszkadza (chyba się przyzwyczaiłem). Ale moja żona

> jak wsiada to też mówi, że auto za bardzo "rwie do przodu"

Czyli trzeba się przyzwyczaić, skoro ten typ tak ma ... cool.gif

A czy jest możliwość regulacji pedału sprzęgła? Tzn. żeby całkowite wysprzęglenie było trochę wyżej, a nie 5 cm nad podłogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli trzeba się przyzwyczaić, skoro ten typ tak ma ...

> A czy jest możliwość regulacji pedału sprzęgła? Tzn. żeby całkowite wysprzęglenie było trochę

> wyżej, a nie 5 cm nad podłogą.

Się sprzęgło zużyje, to będzie wyżej, coraz wyżej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Się sprzęgło zużyje, to będzie wyżej, coraz wyżej

Hehehe smile.gif ale tak bez czekania, to można coś przy pedale sprzęgła podregulować ? Czytam o takich sprawach na forach innych aut i pytanie, czy epica też ma taką możliwość?

Jak tu np. http://c1aygo107.net/index.php?topic=9107.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inne wrazenie. Mi wydaje sie że pedał gazu łapie z dużym opożnieniem. Widze to na obrotach jałowych i nawet jak wyjezdzam z garazu pod gorke czy na prsotej. Mam porownanie z Lacetti 1.8 czy nawet kilkoma innymi samochodami jakie mam na podworku i kazdy łapie szybciej, ale pewnie ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.