raffaell2 Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Witam Mam epicę od niedawna i ciągle nie mogę się przyzwyczaić do pedału przyspieszania. Mam pytanie do właścicieli Epici 20 24v. Jak wygląda u was sprawa wciskania pedału gazu i przyspieszania? U mnie jest tak - jak jadę na jakimś biegu - powiedzmy 3 z niskimi obrotami ~ 2 tys. i tylko dotykam gaz to auto sobie jedzie te 50 km/h. Jak lekko zaczynam dodawać gazu - dosłownie 2-3 cm wciśnięcia gazu - to auto przyspiesza już bardzo mocno i mam problem z delikatnym przyspieszaniem. Jak wcisnę gaz do połowy, a mam niskie obroty to auto przyspiesza dużo słabiej niż przy tym lekkim wciśnięciu gazu. Jak ujmę gazu, to znów dostaje kopa. Wszystko jakby potencjometr gazu działał odwrotnie. Ale jak mam już 3-4 tys obr to przyspieszanie wygląda tak jak w innych autach - im więcej wcisnę - tym mocniej przyspiesza. Czy to normalne? Jak jest u was ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 To jest tylko moja teoria - ale ... Epica ma zmienna geometrie kolektora dolotowego. Nazwijmy to "duży obieg" otwiera się ~3,5 tys. RPM - wtedy masz normalną reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Jeżeli jedziesz w niskim przedziale obrotów, i nagle jak wciśniesz "gaz" w podłogę, to prawdopodobnie mieszanka jest zbyt bogata. Dopiero po przekroczeniu tych 3,5 tys. RPM przestawia się kolektor na inną długość, wtedy mamy lepszy stosunek powietrza do paliwa - nie "zalewa go". Tak mi się wydaje, że w taki sposób można rozumować reakcję samochodu na przyspieszanie z niskich partii obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > To jest tylko moja teoria - ale ... Epica ma zmienna geometrie kolektora dolotowego. A może trzeba oczyścić przepustnicę i EGR. Tam jest przepustnica elektrycznie sterowana, czy klasycznie na linkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Wszystko elektronicznie - "by wire" Zmienna geometria ma swoją "gruchę" podciśnieniową i zbiornik rezerwy podciśnienia zamontowany w przedniej części kolektora - koło chłodnicy. tutaj troche widać na czym sprawa polega ( mizerne małe zdjęcie ) TOSCA XK ENGINE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Wszystko elektronicznie - "by wire" Jeśli ma już sporo nakulane, to bym oczyścił przepustnicę i EGR. Wlał do baku jakiś preparat do czyszczenia układu paliwowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Czyszczenie przepustnicy na pewno nie zaszkodzi. Tutaj widać troche dokładniej kolektor dolotowy w EPice ENGINE INTAKE & EXHAUST - EXHAUST MANIFOLD (194) przed ostatnia grafika na stornie. A tutaj jest działający TIS 2012 Ale fakt - faktem, jest odczuwalny przyrost mocy po przekroczeniu ~3,5 tys. RPM, kiedy przestawi się długość kolektora dolotowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raffaell2 Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 A dobrać się do przepustnicy łatwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > A dobrać się do przepustnicy łatwo? Z tego co widziałem w swoim samochodzie i zaprzyjaźnionym forum - nie ma jakies masakry. Z tego co pamiętam, trzeba zrobić adaptację przepustnicy, po takiej operacji czyszczenia. Jest opisana w TIS. Forum Epica RU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Ale fakt - faktem, jest odczuwalny przyrost mocy po przekroczeniu ~3,5 tys. RPM, kiedy przestawi > się długość kolektora dolotowego. Potwierdzam, auto powyżej tych obrotów dostaje wyraźnego "kopa". Zmienia się też dźwięk silnika z "cichego pomruku" na "gardłowy warkot" Co do czułego pedału gazu to mnie jakoś nie przeszkadza (chyba się przyzwyczaiłem). Ale moja żona jak wsiada to też mówi, że auto za bardzo "rwie do przodu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Standardowa reakcja silnika R6 w Epice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Jak wcisnę gaz do połowy, a mam niskie obroty to auto przyspiesza dużo > słabiej niż przy tym lekkim wciśnięciu gazu. Jak ujmę gazu, to znów dostaje kopa. Wszystko > jakby potencjometr gazu działał odwrotnie. Ale jak mam już 3-4 tys obr to przyspieszanie > wygląda tak jak w innych autach - im więcej wcisnę - tym mocniej przyspiesza. > Czy to normalne? > Jak jest u was ? U mnie nic takiego nie było. Owszem gaz był bardzo czuły ale jego wciskanie przekładało się proporcjonalnie na obroty. Tu nie ma mowy o zalewaniu bo przepustnica jest sterowana elektronicznie i otworzy się tyle ile potrzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > To jest tylko moja teoria - ale ... Epica ma zmienna geometrie kolektora dolotowego. Nazwijmy to > "duży obieg" otwiera się ~3,5 tys. RPM IMHO wlasnie przy niskich obrotach długość kanałów dolotowych jest większa. i zmniejsza się wraz z wzrostem obrotów. Działanie siłownika długości kanałów dobrze widać jak się otworzy maskę, i stojąc (lekka ekwilibrystyka) wciska się gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 bo tak działa zmienna długość kanałów w Epice. wciśnięcie gazu do oporu przy zbyt niskich obrotach wymusza skrócenie kanału przez siłownik, co powoduje "wygrzebywanie" się z obrotów. A jak wciskasz go sukcesywnie, to długość kanałów przełącza się dopiero ok 3,5-4 tys obr, i przyspieszenie jest efektywniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raffaell2 Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > Potwierdzam, auto powyżej tych obrotów dostaje wyraźnego "kopa". Zmienia się też dźwięk silnika z > "cichego pomruku" na "gardłowy warkot" > Co do czułego pedału gazu to mnie jakoś nie przeszkadza (chyba się przyzwyczaiłem). Ale moja żona > jak wsiada to też mówi, że auto za bardzo "rwie do przodu" Czyli trzeba się przyzwyczaić, skoro ten typ tak ma ... A czy jest możliwość regulacji pedału sprzęgła? Tzn. żeby całkowite wysprzęglenie było trochę wyżej, a nie 5 cm nad podłogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > Czyli trzeba się przyzwyczaić, skoro ten typ tak ma ... > A czy jest możliwość regulacji pedału sprzęgła? Tzn. żeby całkowite wysprzęglenie było trochę > wyżej, a nie 5 cm nad podłogą. Się sprzęgło zużyje, to będzie wyżej, coraz wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raffaell2 Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > Się sprzęgło zużyje, to będzie wyżej, coraz wyżej Hehehe ale tak bez czekania, to można coś przy pedale sprzęgła podregulować ? Czytam o takich sprawach na forach innych aut i pytanie, czy epica też ma taką możliwość? Jak tu np. http://c1aygo107.net/index.php?topic=9107.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > Jak tu np. http://c1aygo107.net/index.php?topic=9107.0 Ale w aygo jest chyba linka a nie wysprzęgnik hydrauliczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konraddd Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 Ja mam inne wrazenie. Mi wydaje sie że pedał gazu łapie z dużym opożnieniem. Widze to na obrotach jałowych i nawet jak wyjezdzam z garazu pod gorke czy na prsotej. Mam porownanie z Lacetti 1.8 czy nawet kilkoma innymi samochodami jakie mam na podworku i kazdy łapie szybciej, ale pewnie ten typ tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > Ja mam inne wrazenie. Mi wydaje sie że pedał gazu łapie z dużym opożnieniem. To masz coś popsute. BTW Też mam porównanie i to z dosyć zrywnymi furami: VC 2.8T, AR 156 1.8 i MB A190 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raffaell2 Napisano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Czyli wszystkie mocne fury mają lekkie opóźnienie, żeby gum nie stopić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Czyli wszystkie mocne fury mają lekkie opóźnienie, żeby gum nie stopić Powtarzam - nic mi nie opóźniało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.