4thelement Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Kurcze...zacząłem uważniej przyglądać się wielkości spalaniu mojego blue velvet 1.0....i wychodzi na to że pali mi to jeździdło całe 10L/100km LPG.....jazda głównie w trasie....ale lubię wysokie obrotki to normalne w tym wozidle żeby to to tyle paliło? jeśli tak to chyba chrzanię to całe LPG i przechodzę na PB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 W trasie na pełnym bucie to mi palił 7,5-8 LPG na setkę. W chwili obecnej to ma myśl przychodzi mi padnięty termostat, wówczas takie spalanie jaj najbardziej prawdziwe- wien to z autopsji. Wniosek sprawdż/wymień termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > W trasie na pełnym bucie to mi palił 7,5-8 LPG na setkę. > W chwili obecnej to ma myśl przychodzi mi padnięty termostat, wówczas takie spalanie jaj > najbardziej prawdziwe- wien to z autopsji. > Wniosek sprawdż/wymień termostat. a jeżeli termostat powiedzmy że jest cały czas otwarty a temperatura chłodziwa osiągnie swoje 85/90st to co to ma do spalania paliwa? niech jedzie do gazownika albo pokręci magiczną śrubką przy zaworze gazu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > W trasie na pełnym bucie to mi palił 7,5-8 LPG na setkę. > W chwili obecnej to ma myśl przychodzi mi padnięty termostat, wówczas takie spalanie jaj > najbardziej prawdziwe- wien to z autopsji. > Wniosek sprawdż/wymień termostat. no właśnie zauważyłem pewną rzecz, mianowicie wskazówka rzadko kiedy wskazuje 90', z reguły to 75'-80', z czego przy tej górnej granicy włącza się wentyl...więc mam podejrzenia że wskaźnik coś przekłamuje ale fakt...termostat jest do sprawdzenia i pewnie wymiana mu nie zaszkodzi, a i ogrzewanie wewnątrz się poprawi...choćby deczko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > a jeżeli termostat powiedzmy że jest cały czas otwarty a temperatura chłodziwa osiągnie swoje > 85/90st to co to ma do spalania paliwa? > niech jedzie do gazownika albo pokręci magiczną śrubką przy zaworze gazu.. powiedz mi gdzie tą magiczną śrubkę można znaleźć przy zaworze to sobie sam pokręcę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > powiedz mi gdzie tą magiczną śrubkę można znaleźć przy zaworze to sobie sam pokręcę na wężu króty idzie od parownika do gaźnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > Kurcze...zacząłem uważniej przyglądać się wielkości spalaniu mojego blue velvet 1.0....i wychodzi > na to że pali mi to jeździdło całe 10L/100km LPG.....jazda głównie w trasie....ale lubię > wysokie obrotki > to normalne w tym wozidle żeby to to tyle paliło? jeśli tak to chyba chrzanię to całe LPG i > przechodzę na PB Powiem tak. Dzisiaj w ciągu JEDNEJ MINUTY pracy silnika w garażu - znikło 1 litr benzyny Tak więc nie przejmuj się, są uniaki, które palą dużo więcej niż Twój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > Powiem tak. Dzisiaj w ciągu JEDNEJ MINUTY pracy silnika w garażu - znikło 1 litr benzyny > Tak więc nie przejmuj się, są uniaki, które palą dużo więcej niż Twój Glaca, jakbym miał takie coś pod maską jak ty masz też bym się liczył z takim spalaniem ale na Boga...nie 1.0.... i 10L LPG.....toć to jakaś chyba pomyłka..... wczoraj zarankowałem, i jeżdzę w miarę normalnie....tzn nie przekraczam sety.....i zobaczymy co pokaże dystrybutor... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > na wężu króty idzie od parownika do gaźnika nie mam gaźnika ale jakiś wąż do miksera tam idzie....poszukam po widoku jakiejś śruby.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > nie mam gaźnika oj przepraszam- "monowytrysk" zwał jak zwał.. pomijając temat że 5l/100 tez Ci palić nie będzie.. bardziej bym się zastanowił nad stylem jazdy niż nad instalacją gazową.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 1.0 powinien palić w granicach 7,5 l/100km. Gdy miałem za bogatą mieszankę ustawioną to brał 8l. Podane spalanie tyczy się jazdy z gazem w podłodze. Przy twoim spalaniu szukałbym awarii. I nie zaczynaj od regulacji na śrubce, a od innych rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > Glaca, jakbym miał takie coś pod maską jak ty masz też bym się liczył z takim spalaniem > ale na Boga...nie 1.0.... i 10L LPG.....toć to jakaś chyba pomyłka..... > wczoraj zarankowałem, i jeżdzę w miarę normalnie....tzn nie przekraczam sety.....i zobaczymy co > pokaże dystrybutor... Mój litr na minutę nie pali. To było 2.0 16v turbo z wtryskami 440cmm i seryjnym ecu Termostat, czujnik temperatury, ręczny może Ci przymarzł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > Powiem tak. Dzisiaj w ciągu JEDNEJ MINUTY pracy silnika w garażu - znikło 1 litr benzyny > Tak więc nie przejmuj się, są uniaki, które palą dużo więcej niż Twój Znam taki jeden pojazd co litr potrzebuje na odpalenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > Znam taki jeden pojazd co litr potrzebuje na odpalenie skromnie mówiąc też znam choćby obydwa auta Maćka Stańco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > Mój litr na minutę nie pali. To było 2.0 16v turbo z wtryskami 440cmm i seryjnym ecu > Termostat, czujnik temperatury, ręczny może Ci przymarzł? termostat wiem że do wymiany, ale mam zasłoniętą chłodnicę i szybko teraz się grzeje czujnik hmmmm to może być to, skoro pokazuje 80' i włącza wentyl... ręczny nie ma mi prawa przymarznąć.....jest popuszczony na maksa, tak ino ino załapuje co by był.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > 1.0 powinien palić w granicach 7,5 l/100km. Gdy miałem za bogatą mieszankę ustawioną to brał 8l. > Podane spalanie tyczy się jazdy z gazem w podłodze. Przy twoim spalaniu szukałbym awarii. I > nie zaczynaj od regulacji na śrubce, a od innych rzeczy. nie mam teraz warsztatu wolnego bo stoi w nim inny parch którego nie mogę z braku czasu skończyć....spróbuję wkręcić delikatnie śrubkę, i sprawdzę co i jak...ale to wtedy jak uda mi się ją zlokalizować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > termostat wiem że do wymiany, ale mam zasłoniętą chłodnicę i szybko teraz się grzeje > czujnik hmmmm to może być to, skoro pokazuje 80' i włącza wentyl... > ręczny nie ma mi prawa przymarznąć.....jest popuszczony na maksa, tak ino ino załapuje co by > był.... Zasłonięcie chłodnicy wcale nie eliminuje walniętego termostatu. Sporo ciepła ucieka z chłodnicy nawet zasłoniętej. Do spalania moze mieć to duże znaczenie jeśli nie jeździsz wielkich odległości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Pierwsze ci to wymień ten termostat, a propos śruby od gazu to jeśli ją masz to zakręć całkiem i odkręć tak na półtora obrotu, jeżeli jej nie masz to musisz mieć attuator- taki silniczek krokowy od gazu. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > Pierwsze ci to wymień ten termostat, a propos śruby od gazu to jeśli ją masz to zakręć całkiem i > odkręć tak na półtora obrotu, jeżeli jej nie masz to musisz mieć attuator- taki silniczek > krokowy od gazu. > Pozdro no i nie mam śruby tylko ten cały attuator...jakieś kable do niego wchodzą.... kurde z LPG jestem zielony i nie wiem czy w takim przypadku coś się da zrobić samemu czy raczej gazownik będzie konieczny.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skay Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Sprawdź termostat a potem do gazownika, bo samemu to raczej z gazem nic nie zrobisz. A no i standard czyli heble sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 A właśnie, zapomniałem- sprawdż w najlepiej profilaktycznie wymień przewody hamulcowe gumowe od przednich kół. A z gazem to musisz do fachmana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > A właśnie, zapomniałem- sprawdż w najlepiej profilaktycznie wymień przewody hamulcowe gumowe od > przednich kół. > A z gazem to musisz do fachmana. a co ma przewód hamulcowy do spalania gazu skoro nic mu się z hamulcami nie dzieje? może niech od razu cały samochód wymieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Kto wie czy może już trochę nie przyhamowują autko? (no chyba wiesz że KAŻDY uniak prędzej czy później sam się zatrzyma z powodu tych przewodów) A to chyba ma wpływ na spalanie? Może kiedyś palił mu mniej, teraz zaczał się tym interesować a w między czasie nie zauważył że autko się "może" słabiej już toczy? Tak jak mówiłem: 1. sparawdzić termostat - jak walnięty wymienić i testować 2. jak sprawny to do gaziarza - kolega ma II gen. - czy nie uważasz, że z biegiem lat pomimo kompów i innych szmelcy (attuator) instalka nie może się rozregulować - sztywność membran w parowniku/reduktorze? 3. zastosować zasady eko jazdy 4. ostatecznie - TAK wymienić autko - polecam gorąco Asterkę F - spalanie praktycznie to samo, a komfort jazdy i przestrzxeń autka większa, no i czo zabawne części tańsze i trwalsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > Kurcze...zacząłem uważniej przyglądać się wielkości spalaniu mojego blue velvet 1.0....i wychodzi > na to że pali mi to jeździdło całe 10L/100km LPG.....jazda głównie w trasie....ale lubię > wysokie obrotki > to normalne w tym wozidle żeby to to tyle paliło? jeśli tak to chyba chrzanię to całe LPG i > przechodzę na PB W trasie moje 1.0 najwięcej spaliło jak jechaliśmy na OZU w kotlinie kłodzkiej - chyba 6,3 wyszło, ale jazda była dość konkretna zarówno autostradą jak i później na drodze krajowej (jak nadałem tempo, to reszta kolumny musiała też trochę pogonić lepsze auta). Do tego koła 175 też dają więcej oporów niż "rowerówki". LPG może spalać więcej, ale też nie aż tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkain Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 To ja dorzucę swoje 3-grosiki O spalaniu pisałem w temacie Sonda Lambda do uno 0.9. Ale jakieś 2 miesiące temu też zostałem zmuszony wymienić termostat bo spalanie się zwiększyło i również się nie dogrzewał... (Oryginalny był Behr Italia A116 87*C - jeszcze z pierwszego montażu, doskonale wykonany (pasowanie metal na metal) a kanał odpowietrzający zrealizowany na zaworku kulowym) Wymieniony został na Wahler (kod na opakowaniu 3105.87D) bo niestety na oryginał musiałbym czekać a zestawu naprawczego już się do nich chyba nie uświadczy (do Behr - przyznam że nie szukałem) a był to najlepiej wykonany zamiennik jaki mieli (bo był jeszcze jeden odrobinę tańszy ale powierzchnia styku uszczelki i termostatu z silnikiem była tak mała koło śruby mocującej że z pewnością po krótkim czasie by ciekł). Ale wracając co do spalania to moje obecne spalanie na trasie 300 km (90% autostrada ale prędkość ekonomiczna 90-100 km/h (nieznaczny wpływ oporów powietrza)) to: PB: 5,60 L/100 km LPG: 7,20 L/100 km Ale zaznaczając że autko ma przebieg 55800 km. Nowe świece irydowe i przewody miedziane NGK w których wzmocniłem izolację (poprzednie przewody SENTECH nowe świeciły pod maska i powodowały detonacje w dolocie :/). Też miałem kiedyś instalację II generacji z actuator-em ale gdy zobaczyłem że po przejechaniu 50 km sterownik gubił się z pozycją tłoczka (co poważnie wpływało na spalanie - brak sygnału zwrotnego o położeniu tłoczka) postanowiłem zmienić na rozwiązanie mechaniczne (BLOS). Co mogę poradzić na zmniejszenie spalania?: 1. Wymiana termostatu - to podstawa 2. Sprawdzenie sondy lambda - bo jeżeli masz instalację z actuator-em to zapewne centralka ustawia go na podstawie sondy lambda (chociaż "magicy" gazownicy mogli wpisać położenia na stałe :/) 3. Sprawdzić czujnik temperatury ten koło bagnetu - ale raczej mało prawdopodobne bo on daje sygnał do ECU i na deskę i jak przekracza ci 70*C to ssanie się na pewno wyłącza (wydłużony czas wtrysku - zależnie również od temperatury zasysanego powietrza wyłącza się przy 50-70*C). 4. Sprawdzić czujnik temperatury zasysanego powietrza - jak zdemontujesz cały dolot plastikowy i zobaczysz wtrysk to obok niego będzie taki żółty/złoty mały czujnik temperatury w okrągłym otworze. 5. Termostat powietrza dolotowego - jak zdejmiesz fabryczny dolot to w tej części z rurką zimnego i rurką ciepłego powietrza (z kolektora wydechowego) jest taka klapak popychana tłoczkiem woskowym - ma to bardzo mały wypływ na spalanie ale jak jest sprawna to o wiele szybciej wyłącza ssanie 6. Jazda z ekonomiczną prędkością 70-90 km/h i lekka stopa ;P Pozdrawiam Arkain Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.