Skocz do zawartości

Śmierdzi gazem :(


Majkiel

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilkunastu dni obserwuję niepokojące zjawisko. Jakiś czas po ruszeniu, w samochodzie śmierdzi gazem. Moment wyczucia smrodu, zbliżony jest do momentu przełączenia się z zasilania z benzyny na LPG. Po chwili smród znika. Pacjent to Grande Punto 1.4 16V, instalacja BRC Sequent.

Co to może być, co sprawdzić?

Niedawno (miesiąc temu) byłem na przeglądzie instalacji - wymienili filtr i jakis wężyk, sprawdzili szczelność i ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od kilkunastu dni obserwuję niepokojące zjawisko. Jakiś czas po ruszeniu, w samochodzie śmierdzi

> gazem. Moment wyczucia smrodu, zbliżony jest do momentu przełączenia się z zasilania z benzyny

> na LPG. Po chwili smród znika. Pacjent to Grande Punto 1.4 16V, instalacja BRC Sequent.

> Co to może być, co sprawdzić?

> Niedawno (miesiąc temu) byłem na przeglądzie instalacji - wymienili filtr i jakis wężyk, sprawdzili

> szczelność i ustawienia.

woda z płynem do mycia naczyn i pedzelek - jedziesz po całej instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czy jeśli śmierdzi tylko chwilę, to winna może być nieszczelność?

Też tak mam - gdzieś jest delikatna nieszczelność - prawdopodobnie już za reduktorem.

Jest zimno - wszystko się kurczy - stąd taki efekt - trzeba znaleźć i usunąć.

Podpowiem jeszcze ze na ciepłym silniku to nie ma co szukać...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak mam - gdzieś jest delikatna nieszczelność - prawdopodobnie już za reduktorem.

> Jest zimno - wszystko się kurczy - stąd taki efekt - trzeba znaleźć i usunąć.

> Podpowiem jeszcze ze na ciepłym silniku to nie ma co szukać...

> pozdr

u mnie byla nieszczelnosc na elektrozaworze przed reduktotrem, po zgaszeniu silnika wyciekał gaz z miedzianej rurki od butli do silnika - ok 50 ml po kazdym wylaczeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak mam - gdzieś jest delikatna nieszczelność - prawdopodobnie już za reduktorem.

> Jest zimno - wszystko się kurczy - stąd taki efekt - trzeba znaleźć i usunąć.

Dokładnie tak miałem, jak cybant za filtrem fazy lotnej był niedokręcony. Po nagrzaniu nie było czuć, ale przy przełączeniu na pierwszych światłach czuć było lpg. Potem już nie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak miałem, jak cybant za filtrem fazy lotnej był niedokręcony. Po nagrzaniu nie było

> czuć, ale przy przełączeniu na pierwszych światłach czuć było lpg. Potem już nie ...

Hmm, w grudniu w serwisie wymieniali filtr i jeszcze jeden wężyk odczepiali - może rzeczywiście któryś cymbał zapomniał dokręcić cybant. Sprawdzałem tylko ręcznie że trzymają wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm, w grudniu w serwisie wymieniali filtr i jeszcze jeden wężyk odczepiali - może rzeczywiście

> któryś cymbał zapomniał dokręcić cybant. Sprawdzałem tylko ręcznie że trzymają

Ja z kolei czuję (instalacja II generacji) lekki smród gazu przy ruszaniu kiedy mocniej wcisnę pedał.

Sprawdzałem opaski, wszystkie dobrze dociśnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.