andy7 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > To nowość jakaś jest czy byłem zahibernowany? TAk, w 1975 w Gdansku tez juz ta nowosc funkcjonowala. A nazwa Zielona fala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PMR Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > * to, że nasze ustawodawstwo nie dopuszcza innej długości sygnału żółtego, to jest inny problem. A IMO powinno. 3s to niespecjalnie dużo. Po odliczeniu typowego czasu reakcji na fazę hamowania pozostaje raptem 2s. I właściwie dlaczego nie ma sygnału zapowiadającego koniec zielonego? Np. przerywanego zielonego przez 2-3 sekundy, podobnie jak w sygnalizatorach dla pieszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > W Międzylesiu jest taki wynalazek na ul. Lucerny. > Tylko kiedy kierowca przed Tobą poleci szybciej to on przejedzie a ty jadąc za nim staniesz na > czerwonym. Czyli chcieli dobrze a wyszlo jak zwykle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Widziałem też rozwiązania indukcyjne w których czujnik miał nie postać pętli zatopionej w asfalcie, > a był umieszczony w białoczerwonym słupku na poboczu. To akurat było w światłach > akomodacyjnych do "wypuszczania" pojazdów z drogi o małym natężeniu ruchu. To rozwiązanie jest bardzo rzadkie bo ma problem z wykrywaniem np motocykli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > A IMO powinno. 3s to niespecjalnie dużo. Po odliczeniu typowego czasu reakcji na fazę hamowania > pozostaje raptem 2s. Zauważ tylko, że po żółtym przez jakiś czas WSZYSTKIE światła zmieniają się na czerwone. O ile ktoś na siłę nie wepchnął się na skrzyżowanie to jest dość czasu aby je opuścić. problemem są jak zawsze Ci którzy ładuja się bez hamowania na "późne żółte" i Ci którzy postanawiają zaparkować na środku chociaż widzą, że później nie zjadą ze skrzyżowania. > I właściwie dlaczego nie ma sygnału zapowiadającego koniec zielonego? Np. przerywanego zielonego > przez 2-3 sekundy, podobnie jak w sygnalizatorach dla pieszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 [..] > które załączają zielone lub czerwone) do tego jeśli spali się CZERWONA żarówka system > automatycznie przechodzi w tryb awaryjny i wysyła info do centrali. Co zabawne jak spali się > zielona to nie działa już tak samo to ciekawe, że taki nowoczesny system, a światła na skrzyżowaniach to zwykłe żarówki. U nas już od spokojnie licząc 3 lat, są punktowe LEDy na całej powierzchni światła, widać w najniższym słońcu jakie światło się pali, co nie było takie oczywiste kiedyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > [..] > to ciekawe, że taki nowoczesny system, a światła na skrzyżowaniach to zwykłe żarówki. U nas już > od spokojnie licząc 3 lat, są punktowe LEDy na całej powierzchni światła, widać w najniższym > słońcu jakie światło się pali, co nie było takie oczywiste kiedyś. Rozwiązanie na słabo widoczne śwaitło to naklejka na szkle sygnalizatora. Problem ze słabą widocznością znika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yamed Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Takie cudo stało jakiś czas w Płocku na ul. Sierpeckiej w pobliżu szkoły. Ostatnio jak tam przejeżdżałem już tego nie było. Szkoda. Dobre urządzenie. Zapewniało bezpieczeństwo dzieciakom. Z tego po pamiętam to działało na zasadzie pomiaru prędkości radarem. Jak za szybko to cyk - czerwone i przymusowy postój ok. 30 sek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > A IMO powinno. 3s to niespecjalnie dużo. Po odliczeniu typowego czasu reakcji na fazę hamowania > pozostaje raptem 2s. 3s jest właściwym czasem dla prędkości 50km/h. Umożliwia, w zależności od położenia względem sygnalizatora w chwili zapalenia się sygnału żółtego, na bezpieczne wyhamowanie bądź przejechanie przez skrzyżowanie. Przy 60km/h czas ten zbliża się do 4s. Ale niektórzy nasi geniusze są w stanie postawić sygnalizację zgodną z formalnymi wymaganiami na drodze o dopuszczalnej prędkości 100km/h. > I właściwie dlaczego nie ma sygnału zapowiadającego koniec zielonego? Ponieważ sygnał żółty jest sygnałem zapowiadającym początek sygnału czerwonego Jedna iteracja w tym przypadku całkowicie wystarcza nie sankcjonując przy tym przekraczania prędkości. > Np. przerywanego zielonego > przez 2-3 sekundy, podobnie jak w sygnalizatorach dla pieszych. W sygnalizatorach dla pieszych sygnał zielony migający pełni podobna rolę, jak sygnał żółty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.