poziomek Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Hybryda spalinowo-...powietrzna Quote: Koncern PSA, za którym stoją marki Citroen i Peugeot, we współpracy z Boschem pracuje nad nowym rodzajem napędu hybrydowego, wykorzystującym silnik spalinowy ze skrzynią automatyczną oraz pompę hydrauliczną i zbiornik sprężonego powietrza. Podczas jazdy z niewielkim obciążeniem - zwłaszcza po mieście - pompa hydrauliczna mogłaby częściowo lub samodzielnie odpowiadać za napęd samochodu. Do zasilania jej zbiornika służyłby silnik benzynowy oraz system odzyskiwania energii podczas hamowania. Projektanci szacują, że miejskie auto wielkości Citroena C3 z nowym rodzajem napędu zużywałoby w cyklu mieszanym niespełna 3 l/100 km. Pierwsze samochody PSA z napędem spalinowo-powietrznym mogą pojawić się w 2016 roku. Czy mi dobrze świt a w pamięci ,że automobile na sprężone powietrze to właśnie we Francji kiedyś były popularne? Czyżby sentyment narodowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 > Hybryda spalinowo-...powietrzna Klima gratis i mocy nie zabiera ;-) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Czy mi dobrze świt a w pamięci ,że automobile na sprężone powietrze to właśnie we Francji kiedyś > były popularne? Czyżby sentyment narodowy? http://www.aircarfactories.com/air-cars/compressed-air-history.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Klima gratis i mocy nie zabiera ;-) Dopóki się butla nie skończy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Dopóki się butla nie skończy Ale jak skończy - homologacja się skończy? Przecież to hybryda - dopompuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Ale jak skończy - homologacja się skończy? Powietrze się skończy > Przecież to hybryda - dopompuje. Ale wtedy zabierze moc i nie będzie darmowej klimy Poza tym jakoś nie wierzę w sprawność takiego rozwiązania w porównaniu z np elektryczną hybrydą. W tej chwili istnieje bardzo wiele pojazdów które mają instalację pneumatyczną (ciężarówki, autobusy) i nie słyszałem żeby gdzieś próbowano wspomagać tym napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Powietrze się skończy > Ale wtedy zabierze moc i nie będzie darmowej klimy > Poza tym jakoś nie wierzę w sprawność takiego rozwiązania w porównaniu z np elektryczną hybrydą. Pierwsza generacja będzie pewnie średnio udana, ale zastosowanie takiego modelu zamiast "ekologicznych" akumulatorów, jest zdecydowanie warte przyklaśnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Pierwsza generacja będzie pewnie średnio udana, ale zastosowanie takiego modelu zamiast > "ekologicznych" akumulatorów, jest zdecydowanie warte przyklaśnięcia. Ciekawi mnie jaka jest sprawność takiego układu jako całości. Czyli że mały silnik doładowuje butlę z powietrzem, a nie napędza kół jako takich. Co w przypadku gdy butla będzie pusta, a my będziemy chcieli jechać. Bilans będzie dodatni, czy ujemny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Ciekawi mnie jaka jest sprawność takiego układu jako całości. > Czyli że mały silnik doładowuje butlę z powietrzem, a nie napędza kół > jako takich. Co w przypadku gdy butla będzie pusta, a my będziemy > chcieli jechać. Bilans będzie dodatni, czy ujemny? Ujemny, bo to nie perpetuum mobile Pojechać pojedzie, ale wydaje mi się że sprężarka i silnik pneumatyczny mają mniejszą sprawność niż prądnica i silnik elektryczny. Rozwiązanie elektryczne jest stosowane od bardzo dawna np w lokomotywach spalinowych, a pneumatyczne wcale, chociaż pociąg i tak ma sprężarkę i zbiorniki. Myślę że muszą istnieć ku temu przesłanki techniczne. Oczywiście jeśli rozwiązanie okaże się tanie i w miarę funkcjonalne, to może znaleźć swoją lukę. Ale nie sądzę że to ma szanse stać się powszechne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 mają fantazję trzeba przyznać. Zastanawia mnie jaką to będzie miało sprawność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Zastanawia mnie jaką to będzie miało sprawność. Super małą. Przy sprężaniu wydziela się bardzo duża ilość ciepła - powietrze będzie magazynowane w zbiorniku, który pewnie będzie to ciepło szybko oddawał do otoczenia - oddanie ciepła do otoczenia spowoduje zmniejszenie ciśnienia wewnątrz zbiornika (cząsteczki będą się mniej dynamicznie poruszać) - no i tarcie jakiegoś tłoczka, w którym będzie rozprężenie. Mamy tutaj tylko do czynienia z ciśnieniem więc sprawność będzie ekstremalnie mała - jedyna zaleta, że do sprężania będzie można wykorzystać hamowanie - tylko po co jak dzisiejszy nowoczesny akumulator mniejszy i więcej energii może zmagazynować... Przerost formy nad treścią - ale innowacja jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 O...e jeszcze akcyze na powietrze zrobią.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.