Skocz do zawartości

cruze lt+ combi 1.4 T


vqsoft

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jest ktoś kto ma taki silnik w tej budzie ?

jak to sie spisuje ?

jakie spalanie ?

jakie obroty są przy prędkosci:

5tka - 100 - 120 - 140

6tka 100 - 120 - 140 ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja się przyłączam, ale interesuje mnie ta sama informacja w przypadku 1.8

5 bieg

70 km/h - 1800 obr.

100 km/h - 2600 obr.

120 km/h - 3150 obr.

140 km/h - 3700 obr.

160 km/h - 4300 obr.

Przez pierwsze 2000 km śr spalanie wyszło 8,4 l/100km.

Na początku jeździłem delikatnie, a obecnie raczej dynamicznie. Tak zalecają.

Spalanie wychodzi niewiele większe od lżejszego Lacetti z 1,6 109KM - więc jestem zadowolony smile.gif

Przez chwilę zastanawiałem się nad 1,4T - tej samej mocy, ale po pierwsze jest droższy, po drugie chyba wolę wolnossącą jednostkę. Szkoda, że 1,8 nie ma 6 biegu.

Z turbo pewnie byłoby trochę więcej momentu obr. na niskich obrotach, ale i bez T fajnie się jeździ - tyle, że nie trzeba się bać redukować biegu i wciskać mocniej pedału gazu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Szkoda, że 1,8 nie ma 6 biegu.

Fakt.

> ... tyle, że nie trzeba się bać redukować biegu i wciskać mocniej pedału gazu

Zaskoczył mnie jak wyrywa do przodu na piątce. W focusie piątka, to nadbieg do równej jazdy - brak chęci do przyspieszania. Tutaj, gdy system mnie poganiał do zmiany biegu na wyższy, stwierdziłem, że przyspieszenie na piątce wgniata w fotel. Ciekawe, że nie udało mi się tak przyspieszać "z pedała". Tempomat załatwiał sprawę bardzo sprawnie. Może się jeszcze nauczę palacz.gif

Ewidentnie brak nadbiegu.

Mam na razie nalot 1300 km, więc się uczę. Focus 1,6 przy 140 km/h pił ok. 12 litrów. Cruze 1,8 mnie zaskoczył przy tej prędkości apetytem na ok. 10 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt.

> Zaskoczył mnie jak wyrywa do przodu na piątce. W focusie piątka, to nadbieg do równej jazdy - brak

> chęci do przyspieszania. Tutaj, gdy system mnie poganiał do zmiany biegu na wyższy,

> stwierdziłem, że przyspieszenie na piątce wgniata w fotel. Ciekawe, że nie udało mi się tak

> przyspieszać "z pedała". Tempomat załatwiał sprawę bardzo sprawnie. Może się jeszcze nauczę

> Ewidentnie brak nadbiegu.

> Mam na razie nalot 1300 km, więc się uczę. Focus 1,6 przy 140 km/h pił ok. 12 litrów. Cruze 1,8

> mnie zaskoczył przy tej prędkości apetytem na ok. 10 l.

Sporo.

Mój ma już ponad 2000 km, trzeci bak i spalanie śr. poniżej 8,5 - a nie jeżdżę jak emeryt zlosnik.gif

Silnik bardzo dynamiczny, to fakt - na trasie na 5 biegu ładnie przyspiesza zostawiając innych z tyłu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sporo.

> Mój ma już ponad 2000 km, trzeci bak i spalanie śr. poniżej 8,5 - a nie jeżdżę jak emeryt

> Silnik bardzo dynamiczny, to fakt - na trasie na 5 biegu ładnie przyspiesza zostawiając innych z

> tyłu

jaki silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5 bieg

> 70 km/h - 1800 obr.

> 100 km/h - 2600 obr.

> 120 km/h - 3150 obr.

> 140 km/h - 3700 obr.

> 160 km/h - 4300 obr.

Dzięki.

Rzeczywiście przydałaby się 6.

Z drugiej strony przy prędkości przelotowej ~130km/h nie powinno być jakoś strasznie głośno w środku (trochę powyżej 3.5k RPM pewnie).

Lacetti przy tej prędkości ma 4k RPM i jazda jest już średnio komfortowa.

Jeździłem trochę nową corollą z wypożyczalni - 1.6 benz. ze skrzynią 6b. Szóstka nie spełnia wg. mnie tam swojego zadania jako 'nadbiegu' autostradowego. Jest bardzo mała różnica w obrotach między 5 i 6. w Efekcie nawet na 6b przy 130km/h silnik się kręci powyżej 3.5k RPM no.gif Tylko, że auto jest lepiej wyciszone od Lacka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z drugiej strony przy prędkości przelotowej ~130km/h nie powinno być jakoś strasznie głośno w

> środku (trochę powyżej 3.5k RPM pewnie).

Do 130km/h jest cicho.

Do 160km/h jest znośnie - hałas nie jest dokuczliwy ok.gif

Cruze jest o niebo lepiej wyciszony od Lacetti.

Prowadzi się dużo lepiej, pewniej, choć jest mniej komfortowy - szczególnie czuć, że z tyłu jest belka zamiast niezależnego zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rwIcIk jeździłeś już trochę swoim na tempomacie z MY2013?

Czy jak wciśniesz przycisk jego aktywacji to on sam się pionuje czyli wraca z powrotem, czy pozostaje wciśnięty? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rwIcIk jeździłeś już trochę swoim na tempomacie z MY2013?

fajny bajer

daje odpocząć prawej nodze, niewielkie zmiany prędkości załatwiam z kierownicy

umożliwia bardziej spokojną jazdę, bez niepotrzebnego przekraczania dozwolonej prędkości ok.gif

> Czy jak wciśniesz przycisk jego aktywacji to on sam się pionuje czyli wraca z powrotem, czy

> pozostaje wciśnięty?

pozostaje wciśnięty - to taki klawisz, który trzeba z powrotem kliknąć, by wyłączyć tempomat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... niewielkie zmiany prędkości załatwiam z kierownicy ...

Co masz na myśli pisząc "niewielkie"?

Na "autostradzie" do Łodzi poganiałem tak samochód ze 100 do 140. Na piątce. Dlatego wcześniej pisałem, że sprawniej przyspiesza niż "z buta".

Co prawda zapis GPS wykazał, że to nie 140 lecz 132, ale i tak zbierał się raźnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozostaje wciśnięty - to taki klawisz, który trzeba z powrotem kliknąć, by wyłączyć tempomat

A to spoko waytogo.gif

Czyli konstrukcja ta sama tylko sam kolor się zmienił,

no i zaczęli te przyciski montować w plastikowe kierownice, czego wcześniej nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co masz na myśli pisząc "niewielkie"?

> Na "autostradzie" do Łodzi poganiałem tak samochód ze 100 do 140. Na piątce. Dlatego wcześniej

> pisałem, że sprawniej przyspiesza niż "z buta".

Aż tak go nie poganiałem pokrętłem na kierownicy - ale oczywiście da się ok.gif

> Co prawda zapis GPS wykazał, że to nie 140 lecz 132, ale i tak zbierał się raźnie.

Też zauważyłem że mniej więcej tyle jest różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty masz skórzany ster, nowy LS i stary base ma plastikowy i bez tego ozdobnika srebrnego,

> czyli tak jak kiedyś, ale teraz już z przyciskami.

Teraz już zwykła wersja LT ma tempomat w standardzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.