Skocz do zawartości

Nie wysprzęgla do końca


Igorek

Rekomendowane odpowiedzi

Citroen C8 2.2 HDI, dwumasowe koło zamachowe, sprzęgło sterowane hydraulicznie, "ciągnione". Objaw jest taki, że ciężko na odpalonym silniku wrzucić jakikolwiek bieg, na wyłączonym biegi wchodzą bez zastrzeżeń. W czasie jazdy też nie ma lekko, biegi wchodzą wyraźnie trudniej. Kolejna ciekawostka- samochód na parkingu, bez hamulca postojowego stoi ale w trakcie odpalania wyraźnie rusza zgodnie z wrzuconym biegiem- oczywiście pedał sprzęgła wciśnięty

Pierwsza myśl to zapowietrzone sterowanie, po odpowietrzeniu nie ma jednak żadnej poprawy. Pedał "bierze" tak jak brał czyli gdzieś w połowie. Praktycznie wygląda to tak, że wciskam pedał, z trudem wbijam bieg, samochód już ma tendencje do ruszania, puszczam pedał i mniej więcej w połowie skoku sprzęgło normalnie "bierze", czyli można chyba odrzucić problemy ze sterowaniem.

Zauważyłem, że widełki sprzęgła mają spory luz na wałku, więc pójdą do wymiany ale obawiam się, że na tym nie koniec. Wiem, że może być też problem ze złym prowadzeniem łożyska wyciskowego, uszkodzonym podparciem końca wałka sprzęgłowego czy skrzywioną tarczą sprzęgła. Uszkodzenia "docisku" raczej nie podejrzewam. Mam jeszcze DKZ ale to mój pierwszy samochód z takim wynalazkiem i nie wiem czy może się ono zepsuć powodując takie objawy.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak tak miałem w Lancii, zaraz po zakupie.

> Okazało się, że jakiś baran (we Włoszech) założył tarczę sprzęgła odwrotnie

Nie napisałem- zrobiłem tym samochodem jakieś 25 tys.km i wcześniej nie było takich problemów.

Jeszcze przychodzi mi do głowy utrudnione przesuwanie się tarczy sprzęgłowej po wieloklinie wałka icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie napisałem- zrobiłem tym samochodem jakieś 25 tys.km i wcześniej nie było takich problemów.

> Jeszcze przychodzi mi do głowy utrudnione przesuwanie się tarczy sprzęgłowej po wieloklinie wałka

Ile km przebiegu od nowości/ostatniej-wymiany-sprzęgła ???

wygląda jakby koszyczek się odnitował od tarczy ... Jeszcze nie całkiem ale już nie wysprzęgla do końca ...

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile km przebiegu od nowości/ostatniej-wymiany-sprzęgła ???

> wygląda jakby koszyczek się odnitował od tarczy ... Jeszcze nie całkiem ale już nie wysprzęgla do

> końca ...

> AL

Przebieg 155 z czego ja naklepałem ponad 25. Ja nic ze sprzęgłem nie robiłem i nie wiem kiedy i czy w ogóle coś było robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebieg 155 z czego ja naklepałem ponad 25. Ja nic ze sprzęgłem nie robiłem i nie wiem kiedy i czy

> w ogóle coś było robione.

No to czas na wymianę icon_rolleyes.gif

Średnio sprzęgła wytrzymują 150-200kkm (co nie znaczy

że nie padnie poniżej 100kkm czy nie da się pojeździć na fabrycznym

nawet do 300kkm).

Jednym słowem zgarniaj $$$$$$$$$$ palacz.gif

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozbierzesz to się nie dowiesz w sumie jest to jedyny sposób, ale z opisu wnioskuję na bank

> wysprzęglik.

Wysprzęglik wykluczam, napisałem dlaczego.

Nikt jeszcze nie zaproponował dwumasy, ciekawe w jakim jest stanie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wysprzęglik wykluczam, napisałem dlaczego.

> Nikt jeszcze nie zaproponował dwumasy, ciekawe w jakim jest stanie

Dwumasa objawia się chyba inaczej - jakieś szarpanie cy cuś ... hmm.gif

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wysprzęglik wykluczam, napisałem dlaczego.

> Nikt jeszcze nie zaproponował dwumasy, ciekawe w jakim jest stanie

Czemu wykluczasz wysprzęglik ?? ... to nie tylko kwestia odpowietrzenia .... Ja bym zaczął od pompki i wysprzęglika .... a potem sprzęgło .

Więc tak czy tak skrzynia w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czemu wykluczasz wysprzęglik ?? ... to nie tylko kwestia odpowietrzenia .... Ja bym zaczął od

> pompki i wysprzęglika .... a potem sprzęgło .

> Więc tak czy tak skrzynia w dół.

Nie zmienił się skok pedału, samochód wciąż rusza, gdy pedał jest w połowie. Porównywałem ruch pedału z ruchem widełek sprzęgła i wciskanie pedału w całym zakresie przekłada się na przesuw widełek. Dałem nawet podkładkę między trzpień wysprzęglika a widełki i pedał podniósł się ale dalej wciskanie go do podłogi nie rozłącza skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wysprzęglik wykluczam, napisałem dlaczego.

> Nikt jeszcze nie zaproponował dwumasy, ciekawe w jakim jest stanie

Miałem tak w Omedze - nietypowo winny był przewód hydrauliczny. skromny.gif Pękł oplot i wąż puchł zamiast przepychać ciśnienie. skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem tak w Omedze - nietypowo winny był przewód hydrauliczny. Pękł oplot i wąż puchł zamiast

> przepychać ciśnienie.

Sprawdzę jeszcze pod tym względem. Może tak być, że część ciśnienia idzie na pracę sprzęgła a część rozpycha przewód ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem tak w Omedze - nietypowo winny był przewód hydrauliczny. Pękł oplot i wąż puchł zamiast

> przepychać ciśnienie.

niby tak ale przy hydraulice sprzęgła ciśnienie jest znacznie mniejsze niz przy hamulcach. W Megance przewody hamulcowe takie jak maja być + metalowe a rurka do wystrzęglika jest z jakiegoś tworzywa, wygląda jak zwykły plastik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Jeszcze przychodzi mi do głowy utrudnione przesuwanie się tarczy sprzęgłowej po wieloklinie wałka

Sprawa się wyjaśniła z dniem dzisiejszym. Zniszczeniu uległ wieloklin w tarczy sprzęgła. Tarcza prawie się obróciła na wałku sprzęgłowym. Prawie, bo jednak się zablokowała pozwalając na dalszą jazdę ale zacierając się na wałku odczułem ciągnięcie sprzęgła, które wynikło z braku przesuwania się tarczy spineyes.gif

286831600-07042013%28001%29a.JPG

Nie miałem pod ręką lepszego aparatu, więc zdjęcie lipne ale widać, że pusto w miejscu wieloklina tarczy.

post-20888-14352519939999_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli próbuje ruszyć przy rozruchu (z biegiem "na luzie" bez wciśniętego sprzęgła), to stawiam na łożysko łączące wałek sprzęgłowy i wałek główny skrzyni biegów lub przycieranie któregoś z kół zębatych wałka głównego. Wymieniłbym szybko olej w skrzyni na rzadki i obserwował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem Ci, że jak na przebieg 150 kkm taka awaria wydaje się co najmniej dziwna

> Wałek sprzęgłowy też kwalifikuje się do wymiany?

Są 3 rzeczy, które mogły się przyczynić:

- koło dwumasowe z luzem raczej powyżej dopuszczalnego

- moc podniesiona o jakieś 30%

- sprzęgło LUK

Wałek obejrzę dokładnie dopiero jak dorwę kątówkę i rozetnę piastę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli próbuje ruszyć przy rozruchu (z biegiem "na luzie" bez wciśniętego sprzęgła), to stawiam na

> łożysko łączące wałek sprzęgłowy i wałek główny skrzyni biegów lub przycieranie któregoś z kół

> zębatych wałka głównego. Wymieniłbym szybko olej w skrzyni na rzadki i obserwował.

heloooł 30.GIF O przyczynę ciągnięcia sprzęgła podczas rozruchu z wciśniętym sprzęgłem i wbitym biegiem pytałem jeszcze w lutym. Teraz właśnie oddzieliłem skrzynię od silnika i widzę co jest grane. To raz. A dwa, jeśli nawet zaspawać wałek sprzęgłowy z wałem to samochód i tak nie będzie ruszał. Utrudni to włączenie biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.