Igorek Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Citroen C8 2.2 HDI, dwumasowe koło zamachowe, sprzęgło sterowane hydraulicznie, "ciągnione". Objaw jest taki, że ciężko na odpalonym silniku wrzucić jakikolwiek bieg, na wyłączonym biegi wchodzą bez zastrzeżeń. W czasie jazdy też nie ma lekko, biegi wchodzą wyraźnie trudniej. Kolejna ciekawostka- samochód na parkingu, bez hamulca postojowego stoi ale w trakcie odpalania wyraźnie rusza zgodnie z wrzuconym biegiem- oczywiście pedał sprzęgła wciśnięty Pierwsza myśl to zapowietrzone sterowanie, po odpowietrzeniu nie ma jednak żadnej poprawy. Pedał "bierze" tak jak brał czyli gdzieś w połowie. Praktycznie wygląda to tak, że wciskam pedał, z trudem wbijam bieg, samochód już ma tendencje do ruszania, puszczam pedał i mniej więcej w połowie skoku sprzęgło normalnie "bierze", czyli można chyba odrzucić problemy ze sterowaniem. Zauważyłem, że widełki sprzęgła mają spory luz na wałku, więc pójdą do wymiany ale obawiam się, że na tym nie koniec. Wiem, że może być też problem ze złym prowadzeniem łożyska wyciskowego, uszkodzonym podparciem końca wałka sprzęgłowego czy skrzywioną tarczą sprzęgła. Uszkodzenia "docisku" raczej nie podejrzewam. Mam jeszcze DKZ ale to mój pierwszy samochód z takim wynalazkiem i nie wiem czy może się ono zepsuć powodując takie objawy. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Jak tak miałem w Lancii, zaraz po zakupie. Okazało się, że jakiś baran (we Włoszech) założył tarczę sprzęgła odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Jak tak miałem w Lancii, zaraz po zakupie. > Okazało się, że jakiś baran (we Włoszech) założył tarczę sprzęgła odwrotnie Nie napisałem- zrobiłem tym samochodem jakieś 25 tys.km i wcześniej nie było takich problemów. Jeszcze przychodzi mi do głowy utrudnione przesuwanie się tarczy sprzęgłowej po wieloklinie wałka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Nie napisałem- zrobiłem tym samochodem jakieś 25 tys.km i wcześniej nie było takich problemów. > Jeszcze przychodzi mi do głowy utrudnione przesuwanie się tarczy sprzęgłowej po wieloklinie wałka Ile km przebiegu od nowości/ostatniej-wymiany-sprzęgła ??? wygląda jakby koszyczek się odnitował od tarczy ... Jeszcze nie całkiem ale już nie wysprzęgla do końca ... AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Jeśli jest tam "słoneczko", to może być jego sprawka - sprężyny już się poddają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Ile km przebiegu od nowości/ostatniej-wymiany-sprzęgła ??? > wygląda jakby koszyczek się odnitował od tarczy ... Jeszcze nie całkiem ale już nie wysprzęgla do > końca ... > AL Przebieg 155 z czego ja naklepałem ponad 25. Ja nic ze sprzęgłem nie robiłem i nie wiem kiedy i czy w ogóle coś było robione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Przebieg 155 z czego ja naklepałem ponad 25. Ja nic ze sprzęgłem nie robiłem i nie wiem kiedy i czy > w ogóle coś było robione. No to czas na wymianę Średnio sprzęgła wytrzymują 150-200kkm (co nie znaczy że nie padnie poniżej 100kkm czy nie da się pojeździć na fabrycznym nawet do 300kkm). Jednym słowem zgarniaj $$$$$$$$$$ AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 krzywa tarcza lub rozwarstwiona,krzywy docisk, pekniete sprezyny w docisku wymienic sprzeglo i problem zniknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pajda Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Nie rozbierzesz to się nie dowiesz w sumie jest to jedyny sposób, ale z opisu wnioskuję na bank wysprzęglik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Nie rozbierzesz to się nie dowiesz w sumie jest to jedyny sposób, ale z opisu wnioskuję na bank > wysprzęglik. Wysprzęglik wykluczam, napisałem dlaczego. Nikt jeszcze nie zaproponował dwumasy, ciekawe w jakim jest stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Wysprzęglik wykluczam, napisałem dlaczego. > Nikt jeszcze nie zaproponował dwumasy, ciekawe w jakim jest stanie Dwumasa objawia się chyba inaczej - jakieś szarpanie cy cuś ... AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
str3ss Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 Objawy zuzycia dwumasu są zupełnie inne, to fakt: Objawy zużycia dwumasy A co do sprzęgła, jego objawy są inne: Objawy zużycia sprzęgła Ja obstawiam kolego zużycie docisku, tak raz miałem, jak w Cordobie dziewczyny były m.in. podobne objawy...BYł zgięty w chińskie osiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Wysprzęglik wykluczam, napisałem dlaczego. > Nikt jeszcze nie zaproponował dwumasy, ciekawe w jakim jest stanie Czemu wykluczasz wysprzęglik ?? ... to nie tylko kwestia odpowietrzenia .... Ja bym zaczął od pompki i wysprzęglika .... a potem sprzęgło . Więc tak czy tak skrzynia w dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Czemu wykluczasz wysprzęglik ?? ... to nie tylko kwestia odpowietrzenia .... Ja bym zaczął od > pompki i wysprzęglika .... a potem sprzęgło . > Więc tak czy tak skrzynia w dół. Nie zmienił się skok pedału, samochód wciąż rusza, gdy pedał jest w połowie. Porównywałem ruch pedału z ruchem widełek sprzęgła i wciskanie pedału w całym zakresie przekłada się na przesuw widełek. Dałem nawet podkładkę między trzpień wysprzęglika a widełki i pedał podniósł się ale dalej wciskanie go do podłogi nie rozłącza skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Wysprzęglik wykluczam, napisałem dlaczego. > Nikt jeszcze nie zaproponował dwumasy, ciekawe w jakim jest stanie Miałem tak w Omedze - nietypowo winny był przewód hydrauliczny. Pękł oplot i wąż puchł zamiast przepychać ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Miałem tak w Omedze - nietypowo winny był przewód hydrauliczny. Pękł oplot i wąż puchł zamiast > przepychać ciśnienie. Sprawdzę jeszcze pod tym względem. Może tak być, że część ciśnienia idzie na pracę sprzęgła a część rozpycha przewód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Miałem tak w Omedze - nietypowo winny był przewód hydrauliczny. Pękł oplot i wąż puchł zamiast > przepychać ciśnienie. niby tak ale przy hydraulice sprzęgła ciśnienie jest znacznie mniejsze niz przy hamulcach. W Megance przewody hamulcowe takie jak maja być + metalowe a rurka do wystrzęglika jest z jakiegoś tworzywa, wygląda jak zwykły plastik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Jeszcze przychodzi mi do głowy utrudnione przesuwanie się tarczy sprzęgłowej po wieloklinie wałka Sprawa się wyjaśniła z dniem dzisiejszym. Zniszczeniu uległ wieloklin w tarczy sprzęgła. Tarcza prawie się obróciła na wałku sprzęgłowym. Prawie, bo jednak się zablokowała pozwalając na dalszą jazdę ale zacierając się na wałku odczułem ciągnięcie sprzęgła, które wynikło z braku przesuwania się tarczy Nie miałem pod ręką lepszego aparatu, więc zdjęcie lipne ale widać, że pusto w miejscu wieloklina tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Powiem Ci, że jak na przebieg 150 kkm taka awaria wydaje się co najmniej dziwna Wałek sprzęgłowy też kwalifikuje się do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 jeżeli próbuje ruszyć przy rozruchu (z biegiem "na luzie" bez wciśniętego sprzęgła), to stawiam na łożysko łączące wałek sprzęgłowy i wałek główny skrzyni biegów lub przycieranie któregoś z kół zębatych wałka głównego. Wymieniłbym szybko olej w skrzyni na rzadki i obserwował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Powiem Ci, że jak na przebieg 150 kkm taka awaria wydaje się co najmniej dziwna > Wałek sprzęgłowy też kwalifikuje się do wymiany? Są 3 rzeczy, które mogły się przyczynić: - koło dwumasowe z luzem raczej powyżej dopuszczalnego - moc podniesiona o jakieś 30% - sprzęgło LUK Wałek obejrzę dokładnie dopiero jak dorwę kątówkę i rozetnę piastę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > jeżeli próbuje ruszyć przy rozruchu (z biegiem "na luzie" bez wciśniętego sprzęgła), to stawiam na > łożysko łączące wałek sprzęgłowy i wałek główny skrzyni biegów lub przycieranie któregoś z kół > zębatych wałka głównego. Wymieniłbym szybko olej w skrzyni na rzadki i obserwował. heloooł O przyczynę ciągnięcia sprzęgła podczas rozruchu z wciśniętym sprzęgłem i wbitym biegiem pytałem jeszcze w lutym. Teraz właśnie oddzieliłem skrzynię od silnika i widzę co jest grane. To raz. A dwa, jeśli nawet zaspawać wałek sprzęgłowy z wałem to samochód i tak nie będzie ruszał. Utrudni to włączenie biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.