Skocz do zawartości

Ad Blue bać się czy nie?


nunu7

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, kupuję co prawda nie ciężarówke, a traktor, ale po wizycie u kilku dealerów okazuje się, że wszystkie nówki sa już wyposażone w ten system i nie da rady praktycznie kupić bez niego.

Wszyscy oczywiście zachwalają, że poza czystszymi spalinami będzie oszczędnosć paliwa, silik będzie isę lepiej wkręcał na obroty i w ogóle cud, miód malina.

Mają rację?

Czy raczej jest to kłopotliwe ustrojstwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, kupuję co prawda nie ciężarówke, a traktor, ale po wizycie u kilku dealerów okazuje się,

> że wszystkie nówki sa już wyposażoe w ten system i nie da rady praktycznie kupić bez niego.

> Wszyscy oczywiście zachwalają, że poza czystszymi spalinami będzie oszczędnosć paliwa, silik będzie

> isę lepiej wkręcał a obroty i w ogóle cud, miód malina.

> Mają rację?

> Czy raczej jest to kłopotliwe ustrojstwo?

1. trzeba pilnować ilości w zbiorniku, jak jest mniej niż 1/4 to przechodzi w tryb awaryjny i zamula cholernie silnik

2. nie ma różnicy między zużyciem paliwa

3. nie ma różnicy we "wkręcaniu" się na obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lac i jezdzić. mocznik jest tani ( w granicach 2zł litr) a teraz chyba wszedzie juz w komputerze jest informacja o jego ilosci. problemem moze byc jedynie dostanie go na przecietnej nieuczęszcznej przez duze mobile stacje benzynowe wink.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, kupuję co prawda nie ciężarówke, a traktor, ale po wizycie u kilku dealerów okazuje się,

> że wszystkie nówki sa już wyposażone w ten system i nie da rady praktycznie kupić bez niego.

> Wszyscy oczywiście zachwalają, że poza czystszymi spalinami będzie oszczędnosć paliwa, silik będzie

> isę lepiej wkręcał na obroty i w ogóle cud, miód malina.

> Mają rację?

> Czy raczej jest to kłopotliwe ustrojstwo?

Generalnie rzadko ten system sprawia problemy-kolega który pracuje w serwisie aut ciężarowych niedawno mi mówił, że kłopoty były w autach z pierwszych lat stosowaniach systemu, a najwięcej awarii jest powodowane wlewaniem innych substancji lub zanieczyszczonego mocznika.

AdBlue nie ma możliwości podnieść mocy, czy też obniżyć spalania, bo nie trafia do komory spalania, a do wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, kupuję co prawda nie ciężarówke, a traktor, ale po wizycie u kilku dealerów okazuje się,

> że wszystkie nówki sa już wyposażone w ten system i nie da rady praktycznie kupić bez niego.

Bzdura. Kubota ma traktory bez Ad Blue.

> Wszyscy oczywiście zachwalają, że poza czystszymi spalinami będzie oszczędnosć paliwa, silik będzie

> isę lepiej wkręcał na obroty i w ogóle cud, miód malina.

> Mają rację?

A co ma powiedzieć sprzedawca? Ogólnie mają rację, bo prawidłowo użytkowany układ jest bezawaryjny. Układ Ad Blue jest bardzo bważliwy na substancje ropopochodne. Nie wolno tankować Ad blue do pojemników po olejach, paliwach itd. lepiej użyć do tego celu opakowania po wodzie, najlepiej kupić oryginalne opakowanie Ad blue ( np 20l) , potem do tego opakoawania dotankowywać Ad blue. Najtaniej kupisz na stacjach z dystybutora lub w jakimś serwisie ciężarówek.

> Czy raczej jest to kłopotliwe ustrojstwo?

Trochę tak, trzeba pilnować stanu , czystości. Problem pojawia się przy temper pon -11*C - Ad blue zamarza.

Podsumowując - nie taki diabeł straszny jak go malują , rozejrzyj się za marką Kubota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura. Kubota ma traktory bez Ad Blue.

> A co ma powiedzieć sprzedawca? Ogólnie mają rację, bo prawidłowo użytkowany układ jest

> bezawaryjny. Układ Ad Blue jest bardzo bważliwy na substancje ropopochodne. Nie wolno tankować

> Ad blue do pojemników po olejach, paliwach itd. lepiej użyć do tego celu opakowania po wodzie,

> najlepiej kupić oryginalne opakowanie Ad blue ( np 20l) , potem do tego opakoawania

> dotankowywać Ad blue.

Ale tankowanie do bańki będzie bardzo długo trwało bo pistolet odbija smile.gif

Najtaniej kupisz na stacjach z dystybutora lub w jakimś serwisie

> ciężarówek.

> Trochę tak, trzeba pilnować stanu , czystości. Problem pojawia się przy temper pon -11*C - Ad blue

> zamarza.

> Podsumowując - nie taki diabeł straszny jak go malują , rozejrzyj się za marką Kubota.

Co do mocy i spalania to chodzi o porównanie układu SCR (AdBlue) i EGR (recyrkulacja spalin). Scania ma w swojej ofercie i takie i takie silniki i w teście PT ten z SCR był mocniejszy i mniej palił (minimalnie oczywiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.