TASIK Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 witam. mam w cc skrzynie 6 speed z punto 2 główne 14/57 = 4.07 . jest trochę za długie na moje potrzeby do kjs a 13x64 = 4.9 nie chce bo jest z krótkie . więc chce główne 4,5 tylko zrobienie takiego na zamówienie kosztuje 2600 zł , nie mam aż tyle kasy na samo przełożenie . więc do rzeczy , jak wsadzę wałek [14] z mojej skrzyni i duże koło [64] ze skrzyni 13x64 to wychodzi 14/64 = 4.571 czyli takie jakie chce tylko czy to będzie chodzić czy zęby są takie same .? czy to będzie pasować ? proszę rade . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paluchto Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > witam. mam w cc skrzynie 6 speed z punto 2 główne 14/57 = 4.07 . jest trochę za długie na moje > potrzeby do kjs a 13x64 = 4.9 nie chce bo jest z krótkie . więc chce główne 4,5 tylko > zrobienie takiego na zamówienie kosztuje 2600 zł , nie mam aż tyle kasy na samo przełożenie . > więc do rzeczy , jak wsadzę wałek [14] z mojej skrzyni i duże koło [64] ze skrzyni 13x64 to > wychodzi 14/64 = 4.571 czyli takie jakie chce tylko czy to będzie chodzić czy zęby są takie > same .? czy to będzie pasować ? proszę rade . Jeżeli jedno koło nie będzie z kompletu to może zadziałać ale tylko przez moment:) Ja nawet w przypadku tych samych parametrów nie polecam zmiany tylko jednego z elementów (jak coś pracowało ze sobą to ma swoje wytarcia i pasowania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > witam. mam w cc skrzynie 6 speed z punto 2 główne 14/57 = 4.07 . jest trochę za długie na moje > potrzeby do kjs a 13x64 = 4.9 nie chce bo jest z krótkie . więc chce główne 4,5 tylko > zrobienie takiego na zamówienie kosztuje 2600 zł , nie mam aż tyle kasy na samo przełożenie . > więc do rzeczy , jak wsadzę wałek [14] z mojej skrzyni i duże koło [64] ze skrzyni 13x64 to > wychodzi 14/64 = 4.571 czyli takie jakie chce tylko czy to będzie chodzić czy zęby są takie > same .? czy to będzie pasować ? proszę rade . zamień tą na taką z punto 1 i będzie git, i zero kasy utopionej Talerz i wałek atakujący to para!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 dlaczego 13/64 jest za krotkie ? przy ilu masz odcinke ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lata155 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > witam. mam w cc skrzynie 6 speed z punto 2 główne 14/57 = 4.07 . jest trochę za długie na moje > potrzeby do kjs a 13x64 = 4.9 nie chce bo jest z krótkie . więc chce główne 4,5 tylko > zrobienie takiego na zamówienie kosztuje 2600 zł , nie mam aż tyle kasy na samo przełożenie . > więc do rzeczy , jak wsadzę wałek [14] z mojej skrzyni i duże koło [64] ze skrzyni 13x64 to > wychodzi 14/64 = 4.571 czyli takie jakie chce tylko czy to będzie chodzić czy zęby są takie > same .? czy to będzie pasować ? proszę rade . w opisie masz, ze jezdzisz n-ka wiec tym bardziej przyda Ci sie krotka skrzynia takie moje skromne zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > dlaczego 13/64 jest za krotkie ? przy ilu masz odcinke ? osobiście nie latałem na takiej skrzyni ale ci co mają i mieli to mówią że nie jest taka dobra jak się wydaje i jak każdy wkłada , osobiście jeździłęm na max krótkiej kałuży gdzie v-max był na 5 bieg, był 140 km i fajnie się nie latało . odcinki nie mam motor mi się kręci do 8 tyś . ale ogólnie to by mi pasowała taka z głównym 4,5 albo 4,7 z tego co wiem to istnieje takie fiatowskie przełożenie[4,7] które pasuje do skrzyni 6 speed . tylko nie wiem z jakiej fiatowskiej . tak mam gr-n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lata155 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > osobiście nie latałem na takiej skrzyni ale ci co mają i mieli to mówią że nie jest taka dobra jak > się wydaje i jak każdy wkłada , osobiście jeździłęm na max krótkiej kałuży gdzie v-max był > na 5 bieg, był 140 km i fajnie się nie latało . odcinki nie mam motor mi się kręci do 8 tyś . > ale ogólnie to by mi pasowała taka z głównym 4,5 albo 4,7 z tego co wiem to istnieje takie > fiatowskie przełożenie[4,7] które pasuje do skrzyni 6 speed . tylko nie wiem z jakiej > fiatowskiej . > tak mam gr-n ja mam i mowie ze jest zajeb....a mam kumpli co podzielaja to zdanie bo tez maja i chwala wiec jak masz polegac na zdaniu innych to wez pod uwage tez moje i moich znajomych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > osobiście nie latałem na takiej skrzyni ale ci co mają i mieli to mówią że nie jest taka dobra jak > się wydaje i jak każdy wkłada , skrzynia 13/64 jest idealna do kjs , jak masz za duzo momentu z dolu to ruszasz na 2 , nawroty wyjscie z 2 nic nie muli... > osobiście jeździłęm na max krótkiej kałuży gdzie v-max był > na 5 bieg, był 140 km i fajnie się nie latało . skrzynia kaluza ma przelozenie 10/59 a to jest 5.9 i to jest przepasc do skrzyni 13/64 > odcinki nie mam motor mi się kręci do 8 tyś . ja tez mam odcinke przy 7800 i jest idealna...zobacz sobie moj wykres , jest w galerii , moc max mam przy odcince , taki vtec fiatowski > ale ogólnie to by mi pasowała taka z głównym 4,5 albo 4,7 z tego co wiem to istnieje takie > fiatowskie przełożenie[4,7] które pasuje do skrzyni 6 speed . tylko nie wiem z jakiej > fiatowskiej . > tak mam gr-n na tej skrzyni 14/57 6b ze stilo silnik byl zamulony i wogole nie chcial jechac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > ja mam i mowie ze jest zajeb....a mam kumpli co podzielaja to zdanie bo tez maja i chwala wiec > jak masz polegac na zdaniu innych to wez pod uwage tez moje i moich znajomych no wiem właście że dużo osób to ma i dają rade . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > skrzynia 13/64 jest idealna do kjs , jak masz za duzo momentu z dolu to ruszasz na 2 , nawroty > wyjscie z 2 nic nie muli... > skrzynia kaluza ma przelozenie 10/59 a to jest 5.9 i to jest przepasc do skrzyni 13/64 > ja tez mam odcinke przy 7800 i jest idealna...zobacz sobie moj wykres , jest w galerii , moc max > mam przy odcince , taki vtec fiatowski > na tej skrzyni 14/57 6b ze stilo silnik byl zamulony i wogole nie chcial jechac a jak bym wsadził 13x64 do tej mojej skrzyni . ?? z punto 1 ma dłuszę tryby i wspułgrane do 13x64 a ja mam takie same jak w skrzyni ccs czyli krótsze tryby i jak bym wsadził gł 13x64 to bym jeszcze miał krótszą skrzynie . ? mam racje czy pisze bzdury ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 kombinuijesz z tą skrzynią i zrozum przy twoim silniku seria z punto 1 6ka i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > kombinuijesz z tą skrzynią i zrozum przy twoim silniku seria z punto 1 6ka i tyle. tak ale zamiast kupować skrzynie za 1000 zł to mogę wsadzić samo przełożenie do mojej , za tą co am dałem 700 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > tak ale zamiast kupować skrzynie za 1000 zł to mogę wsadzić samo przełożenie do mojej , za tą co > am dałem 700 zł poszukaj, tą sprzedasz i kup z punto 1 i nic nie kombinujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > tak ale zamiast kupować skrzynie za 1000 zł to mogę wsadzić samo przełożenie do mojej , za tą co > am dałem 700 zł no to kolego ci powiem że ot tak głónego nie zmienisz to nie renault. W clio np mogę sobie żonglować głównymi i choinkami z każdego renault praktycznie. Podpytaj paluchto bo on trochę lepiej się na tym zna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 takie OT: wiemy że skrzynia z punto I sportinga jest najkrótszą 6, ze stilo/punto II jest dłuższa, A jak się ma tu skrzynia z punto i 1.1 6speed?? bo jakos nie mogę znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > takie OT: wiemy że skrzynia z punto I sportinga jest najkrótszą 6, ze stilo/punto II jest dłuższa, > A jak się ma tu skrzynia z punto i 1.1 6speed?? bo jakos nie mogę znaleźć to ta sama co sporting....poprostu skrzynia z punto 1 - 13/64 , z punto 2 i stilo 14/57 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Jeżeli jedno koło nie będzie z kompletu to może zadziałać ale tylko przez moment:) > Ja nawet w przypadku tych samych parametrów nie polecam zmiany tylko jednego z elementów (jak coś > pracowało ze sobą to ma swoje wytarcia i pasowania) kolego widzę że siedzisz długo w temacie to na pewno wiesz że istnieje fiatowskie przełożenie 4,7 i jak skrzynia fiata posiada takie. ? wiesz co na ten temat .? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 panowie . mam do kupię skrzynie z punto 1 sporting 6 biegów . tylko nie wiem czy ona jest ta właściwa 13x64 . ?? tylko na foto widziałem ja . czy punto 1 sporting miał tylko 6 speed 13x64 ? da ktoś rade rozpoznać . ? sporting miał skrzynie 13x64 tylko z 1.1 8v czy też 1.2 16v ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 odkrecic dyfer i policzyc zeby generalnie jezeli nie zmienial skrzyni to w orginale byla napewno 13/64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > odkrecic dyfer i policzyc zeby generalnie jezeli nie zmienial skrzyni to w orginale byla napewno > 13/64 odkręcić nie mogę bo skrzynia jest na drugim końcu polski i jeszcze nie moja . ale napisałem żeby zobaczyli czy jest numer na obudowie dyfra c514.610 . skrzynia pochodzi z punto 1 sporting 1.2 16v 1999 rok . - takie punto miało 6 biegów 13x64 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosia160 Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > odkręcić nie mogę bo skrzynia jest na drugim końcu polski i jeszcze nie moja . ale napisałem żeby > zobaczyli czy jest numer na obudowie dyfra c514.610 . > skrzynia pochodzi z punto 1 sporting 1.2 16v 1999 rok . - takie punto miało 6 biegów 13x64 ? Po obudowie i napędzie prędkościomierza wygląda na P1 czyli 13x64, ale dla pewności poproś o jakieś foto z góry, tak żeby było widać dokładnie wybierak i obudowę, wtedy będzie pewność. Co do pytania o przełożenie 4.7 to żadna fabryczna skrzynia nie miała takiego przełożenia. Po 4.07 następne fabryczne było 4.92. Z przełożeń "dorabianych" było kilka pośrednich i było też kilka jeszcze krótszych. I tak "ogólnie" to nie ma możliwości, żebyś zostawił dyfer z krótkiej skrzyni np. 13/64 i zgrał go z wałkiem ze skrzyni sportinga bo na pewno nie będzie to działało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysyrally Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Po numerze nabitym na obudowie nie będziesz miał pewności, jak jest z niej olej spuszczony to najlepiej jakbyś poprosił o odkręcenie obudowy dyfra i niech Ci zęby policzą albo zresztą jest nabite z boku na kole przełożenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lata155 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > panowie . mam do kupię skrzynie z punto 1 sporting 6 biegów . tylko nie wiem czy ona jest ta > właściwa 13x64 . ?? tylko na foto widziałem ja . czy punto 1 sporting miał tylko 6 speed 13x64 > ? > da ktoś rade rozpoznać . ? sporting miał skrzynie 13x64 tylko z 1.1 8v czy też 1.2 16v ? z mojego dosw. te skrzynie z punta 1.1 6speed maja inna ta czesc na ktorej jest kulka do mocowania linki (na tym zdjeciu ta od czoła), orryginal z punto 1,1 6 speed nie mial odwaznika z tego co kojarze ale moge sie mylic moze faktycznie w punto 1,2 16v byly te skrzynie i tak wygladaly dlatego pisze o skrzynie z 1,1 6speed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lata155 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Po numerze nabitym na obudowie nie będziesz miał pewności, jak jest z niej olej spuszczony to > najlepiej jakbyś poprosił o odkręcenie obudowy dyfra i niech Ci zęby policzą albo zresztą jest > nabite z boku na kole przełożenie dokladnie tak robilem we wloszech bo zdarzylo sie i tak ze kupilem skrzynie 6 biegowa, ktora wygladala jak ta z 6speed, numery swiadczyly o tym ze jest to skrzynia 5 biegowa a przelozenie bylo 14/57 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lata155 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 o takim wybieraku mowie http://allegro.pl/skrzynia-fiat-punto-i-i3001369208.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitrekp1 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > o takim wybieraku mowie > http://allegro.pl/skrzynia-fiat-punto-i-i3001369208.html ta to jest chyba w ogole 5 biegowa bo ma krótszy dekiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 ma takie jeszcze foto . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lata155 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > ma takie jeszcze foto . identyczna kupilem i okazalo sie ze to jest 14/57 ale byc moze to nie byl oryginal tylko cos bylo grzebane, tak czy siak sugerowalbym tak jak inni powyzej zeby zdjac obudowe mech rozn i policzyc zeby badz sprawdzic co jest nabite na kolach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosia160 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > ma takie jeszcze foto . Obudowa jest na bank z 6speed P1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 ja mam 6 speed w cc z punto 2 . a to co na foto to jest orginał z punto 1 sporting 99 rok . a punto 1 było robione właśnie do 99 roku więć to raczej jest 13x64 ale zobaczę co pisze na obudowie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > ja mam 6 speed w cc z punto 2 . a to co na foto to jest orginał z punto 1 sporting 99 rok . a punto > 1 było robione właśnie do 99 roku więć to raczej jest 13x64 ale zobaczę co pisze na obudowie . skoncentruj sie uwaznie....w punto MK I orginalnie byly tylko skrzynie 13/64 no chyba ze ktos sobie wymienil...i nie wazne czy z silnikiem 1.1 czy z 1.2 16V .... w punto MK II 14/57 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosia160 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > ja mam 6 speed w cc z punto 2 . a to co na foto to jest orginał z punto 1 sporting 99 rok . a punto > 1 było robione właśnie do 99 roku więć to raczej jest 13x64 ale zobaczę co pisze na obudowie . 6speed to nazwa wzięta właśnie z Fiata Punto I i to tylko tam były skrzynie z przełożeniem 13x64 (takie samo przełożenie montowane było później jedynie w Pandzie II 4x4). Punto II nie miały już w nazwie 6speed a 6-biegowe skrzynie z tych aut miały przełożenie 14x57 (podobnie jak stilo itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > 6speed to nazwa wzięta właśnie z Fiata Punto I i to tylko tam były skrzynie z przełożeniem 13x64 > (takie samo przełożenie montowane było później jedynie w Pandzie II 4x4). Punto II nie miały > już w nazwie 6speed a 6-biegowe skrzynie z tych aut miały przełożenie 14x57 (podobnie jak > stilo itp.). no jest tak jak piszecie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Po obudowie i napędzie prędkościomierza wygląda na P1 czyli 13x64, ale dla pewności poproś o jakieś > foto z góry, tak żeby było widać dokładnie wybierak i obudowę, wtedy będzie pewność. > Co do pytania o przełożenie 4.7 to żadna fabryczna skrzynia nie miała takiego przełożenia. Po 4.07 > następne fabryczne było 4.92. Z przełożeń "dorabianych" było kilka pośrednich i było też kilka > jeszcze krótszych. I tak "ogólnie" to nie ma możliwości, żebyś zostawił dyfer z krótkiej > skrzyni np. 13/64 i zgrał go z wałkiem ze skrzyni sportinga bo na pewno nie będzie to > działało. a propo przełożenia 4,7 to istnieje napisał mi tak tomasz strazik stratom sport z warszawy ten co buduje W szczególności fiaty cc/sc do sportu i chciał mi te 4,7 fiatowskie sprzedać więc raczej wie co ma i widocznie istnieje . ale ja nie wiem bo nie widziałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosia160 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > a propo przełożenia 4,7 to istnieje napisał mi tak tomasz strazik stratom sport z warszawy ten co > buduje W szczególności fiaty cc/sc do sportu i chciał mi te 4,7 fiatowskie sprzedać więc > raczej wie co ma i widocznie istnieje . ale ja nie wiem bo nie widziałem . Bardzo możliwe, że istnieje, ale nie jest to fabryczne przełożenie Fiata tylko dorabiane. Ja miałem kiedyś w 5-biegowej skrzyni 4.5. Kałuża sprzedawał kiedyś bardzo krótkie 5.45 i 5.9. A w katalogu Bacci Romano jest 4.58/ 5/ 5.3/ 5.5 i 5.9. Trzeba zerknąć do homologacji CC/SC, tam wypisane są wszystkie przełożenia jakie można stosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 W homologacji najbardziej zbliżonym przełożeniem do 4.7 jest 4.692 (61/13) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 21 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 panowie ile oleju wchodzi albo lać do skrzyni 6speed 13x64 . ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Wlewasz przez otwór do wlewania aż się zacznie przelewać - wtedy przestajesz i masz tyle ile powinno być A tak na poważnie to mi około dwóch litrów wchodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.