Skocz do zawartości

1,2 - ładowanie 13,7 V


Rekomendowane odpowiedzi

> Witam, w 1,2 napięcie ładowania na aku to 13,7V, co może być przyczyną ? ktoś może przerabiał temat

> ? przebieg to 87 tyś.

przy obciążeniu? ale to jest w miare ok ladowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na full naładowanym. Ale i tak w Piątek będą problemy z uruchomieniem.

A przy podładowaniu aku z prostownika też słabo kręci ? , bo 13,7V powinno zupełnie wystarczyć .

Może sam aku jest już lichy albo coś wysysa ci z niego prąd jak nie jeździsz hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przy podładowaniu aku z prostownika też słabo kręci ? , bo 13,7V powinno zupełnie wystarczyć .

> Może sam aku jest już lichy albo coś wysysa ci z niego prąd jak nie jeździsz

Po podładowaniu z prostownika dobrze kręci, po tygodniu już licho, wina ładowania bo zamieniłem miejscami aku z innego auta i to samo, w CC ładowanie 14,4V i mój aku bez problemu działa. Teraz byłem w górach i po tygodniu ledwo odpaliłem , a jeździłem parę km tam codziennie. Przed wyjazdem też ładowałem. Jak nic słabe U ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, w 1,2 napięcie ładowania na aku to 13,7V, co może być przyczyną ? ktoś może przerabiał temat

> ? przebieg to 87 tyś.

Przerobic polaczenie alternatora z akumulatorem,w mojej Bravie zrobilem dodatkowy przewod z alternatora prosto do akumulatora.

Fabryka robi przewod z alternatora do rozrusznika i dopiero do akumulatora,po kilku latach jest spadek napiecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po podładowaniu z prostownika dobrze kręci, po tygodniu już licho, wina ładowania bo zamieniłem

> miejscami aku z innego auta i to samo,

Jeśli sam aku nie stracił już pojemności , to może być faktycznie problem z dobrym stykiem po drodze alternator - aku .

A sprawdzałeś jakie jest na nim napięcie po podładowaniu prostownikiem i np. 2 dniach postoju ?

Warto w tej sytuacji jeszcze zmierzyć prąd ładowania miernikiem cęgowym na odpalonym silniku - zwłaszcza pod obciążeniem , czyli z włączonymi odbiornikami typu światła , dmuchawa , itp.

> w CC ładowanie 14,4V i mój aku bez problemu działa.

W CC jest rozrusznik mniejszej mocy to i łatwiej miał nim kręcić wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, w 1,2 napięcie ładowania na aku to 13,7V, co może być przyczyną ? ktoś może przerabiał temat

> ? przebieg to 87 tyś.

witam

u mnie jest tak samo,zmieniłem rozrusznik na regenerowany z allegro i dalej tak samo,ładowanie podobna wartość,po naładowaniu prostownikiem jest dobrze parę dni potem to samo,podejrzewałem że coś pobiera prąd jak auto stoi ale przy odłączonej klemie jest tak samo,przy wymianie rozrusznika wyczyściłem styki i posmarowałem wazeliną techniczną,dalej tak samo,ja obstawiam że prawdopodobnie przy niskich temperaturach silnik stawia duży opór(nie wiem co ,olej ,kompresja czy coś innego)i stąd te problemy,jeszcze jedno biorę pod uwagę -dziadowski akumulator PERION ma rok czasu ale wydaje mi się że elektrolit oryginalnie nie ma gęstości tej co powinien i sam z siebie nie trzyma(w marei miałem futurę i dwa miesiące stała na dworze na alarmie i odpaliła za 2 razem w zimie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No , widzę że faktycznie mamy tak samo. Również podejrzewałem rozrusznik, ale widzę że przerobiłeś temat, więc odpuszczę. Aktualnie rozebrałem klemy, każdy element dokładnie wyczyściłem papierem ściernym, mocno skręciłem, aku naładowałem i pali super już 3 dni grinser006.gif, zobaczymy co będzie dalej. W okolicy Piątku powinien już padać i słabo kręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> akumulator PERION

Miałem takie coś w poprzednim aucie-Tempra 1.6 i.e i też kupiłem nowy akumulator Perion.Ale ja byłem głupi że dałem się namówić na ten szajs.Poszedł na gwarę ale stwierdzili że jest lepszy niż nowy niewiem.gifPo około roku męczarni dostałem od sąsiada stary akumulator z garażu,cały w kurzu yikes.gif firmy Kager,czyli też jakoś bez rewelacji.Szybka podmiana i nie to autko tongue.gif Skończyły się problemy na starym Kagerze palacz.gif

Periona pchnąłem dość łatwo bo był jeszcze na rocznej gwarancji,ale dowiedziałem się że po trzech miesiącach wybuchł pod czas jazdy boje_sie.gif

Po zakupie maryśki też musiałem kupić aku i kupiłem Futurę i jak na razie mam spokój choć następnym razem wziął bym Plus żeby sprawdzić stan elektrolitu i ewentualnie go dolać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przerobic polaczenie alternatora z akumulatorem,w mojej Bravie zrobilem dodatkowy przewod z

> alternatora prosto do akumulatora.

Bingo. Mój elektryk zrobił to samo. W końcu to pomogło i altek zaczął dawać prawidłowy prąd ładowania.

Pozdrawiam

Boa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj auto ledwo zapaliło ale jakoś się udało,sprawdziłem ładowanie 14,2 V ,mimo to dziadowski perion i tak nie trzyma ,sprawdzałem też bezpośrednio na alternatortze i ładowanie takie samo 14,2 V ,może jak będę miał czas to zobaczę z tym dodatkowym kabelkiem z alternatora na aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj auto ledwo zapaliło ale jakoś się udało,sprawdziłem ładowanie 14,2 V ,mimo to dziadowski

> perion i tak nie trzyma ,sprawdzałem też bezpośrednio na alternatortze i ładowanie takie samo

> 14,2 V ,może jak będę miał czas to zobaczę z tym dodatkowym kabelkiem z alternatora na aku

Ale Ty masz 14,2 V a ja 13,6 V, wydaje mi się że u ciebie to problem stanowi dziadowskie aku oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bingo. Mój elektryk zrobił to samo. W końcu to pomogło i altek zaczął dawać prawidłowy prąd

> ładowania.

Jaki miałeś silnik i rocznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Ty masz 14,2 V a ja 13,6 V, wydaje mi się że u ciebie to problem stanowi dziadowskie aku

sprawdzałeś jednym miernikiem?

bo ja kiedyś sprawdzałem swoim starym miernikiem i miałem 13,7V

a na mierniku ojca i swoim nowym mierniku mam 14,2V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj auto ledwo zapaliło ale jakoś się udało,sprawdziłem ładowanie 14,2 V ,mimo to dziadowski

> perion i tak nie trzyma

Przy 14.2V - zakładając że faktycznie miernik prawidłowo pokazuje - nie ma co szukać problemu po stronie ładowania tylko źródła prądu smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przerobic polaczenie alternatora z akumulatorem,w mojej Bravie zrobilem dodatkowy przewod z

> alternatora prosto do akumulatora.

> Fabryka robi przewod z alternatora do rozrusznika i dopiero do akumulatora,po kilku latach jest

> spadek napiecia.

rozumiem że najlepiej będzie jak zrobie z akumulatora osobny kabel do rozrusznika i osobny kabel z akumulatora do alternatora?połączenie dwóch kabli w rozruszniku należy rozpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem że najlepiej będzie jak zrobie z akumulatora osobny kabel do rozrusznika i osobny kabel z

> akumulatora do alternatora?połączenie dwóch kabli w rozruszniku należy rozpiąć?

Nie mozna zostawic,zrob osobny przewod od alternatora do akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy :załączył się CZ

dzisiaj podładowałem akumulatoro podobnego (perion) i zastanawiam się jakie powinno być max. napięcie przy ładowaniu prostownikiem bo mój daje 16,7 V jak akumulator już jest trochę podładowany nie jest to za dużo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co znaczy :załączył się CZ

> dzisiaj podładowałem akumulatoro podobnego (perion) i zastanawiam się jakie powinno być max.

> napięcie przy ładowaniu prostownikiem bo mój daje 16,7 V jak akumulator już jest trochę

> podładowany nie jest to za dużo ?

Nie. Spadnie napięcie podczas ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie podczas ładowania rośnie napięcie ,zaczynam ładować jest 14,2V i im dłużej ładuje tym

> bardziej rośnie np dochodzi do 16,7 V po kilku godzinach ładowania

Prawidłowo że rośnie Ci napięcie ładowania, wzrasta oporność ®aku i maleje prąd(I). U=IxR zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakim napięciem maksymalnym można ładować akumulator?

Koniec cyklu ładowania to napięcie na nim około 14,5-15 V. Tanie prostowniki nie mają automatycznego wyłączenia po naładowaniu i napięcie osiąga wartości 16-17V, co jest dla akumulatora niebezpieczne i szkodliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.