aras Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Witam, w 1,2 napięcie ładowania na aku to 13,7V, co może być przyczyną ? ktoś może przerabiał temat ? przebieg to 87 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Witam, w 1,2 napięcie ładowania na aku to 13,7V, co może być przyczyną ? ktoś może przerabiał temat > ? przebieg to 87 tyś. przy obciążeniu? ale to jest w miare ok ladowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > przy obciążeniu? ale to jest w miare ok ladowanie sprawdź napięcie na alternatorze, możliwe że styki zaśniedziały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > przy obciążeniu? ale to jest w miare ok ladowanie Po włączeniu świateł, spada do 13,5 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > sprawdź napięcie na alternatorze, możliwe że styki zaśniedziały Dojście pewnie od spodu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Witam, w 1,2 napięcie ładowania na aku to 13,7V, co może być przyczyną ? A sprawdzałeś to na dość mocno rozładowanym akumulatorze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > A sprawdzałeś to na dość mocno rozładowanym akumulatorze ? Na full naładowanym. Ale i tak w Piątek będą problemy z uruchomieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Na full naładowanym. Ale i tak w Piątek będą problemy z uruchomieniem. A przy podładowaniu aku z prostownika też słabo kręci ? , bo 13,7V powinno zupełnie wystarczyć . Może sam aku jest już lichy albo coś wysysa ci z niego prąd jak nie jeździsz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > A przy podładowaniu aku z prostownika też słabo kręci ? , bo 13,7V powinno zupełnie wystarczyć . > Może sam aku jest już lichy albo coś wysysa ci z niego prąd jak nie jeździsz Po podładowaniu z prostownika dobrze kręci, po tygodniu już licho, wina ładowania bo zamieniłem miejscami aku z innego auta i to samo, w CC ładowanie 14,4V i mój aku bez problemu działa. Teraz byłem w górach i po tygodniu ledwo odpaliłem , a jeździłem parę km tam codziennie. Przed wyjazdem też ładowałem. Jak nic słabe U ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > coś wysysa ci z niego prąd jak nie jeździsz 0,02 A to raczej ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Witam, w 1,2 napięcie ładowania na aku to 13,7V, co może być przyczyną ? ktoś może przerabiał temat > ? przebieg to 87 tyś. Przerobic polaczenie alternatora z akumulatorem,w mojej Bravie zrobilem dodatkowy przewod z alternatora prosto do akumulatora. Fabryka robi przewod z alternatora do rozrusznika i dopiero do akumulatora,po kilku latach jest spadek napiecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Po podładowaniu z prostownika dobrze kręci, po tygodniu już licho, wina ładowania bo zamieniłem > miejscami aku z innego auta i to samo, Jeśli sam aku nie stracił już pojemności , to może być faktycznie problem z dobrym stykiem po drodze alternator - aku . A sprawdzałeś jakie jest na nim napięcie po podładowaniu prostownikiem i np. 2 dniach postoju ? Warto w tej sytuacji jeszcze zmierzyć prąd ładowania miernikiem cęgowym na odpalonym silniku - zwłaszcza pod obciążeniem , czyli z włączonymi odbiornikami typu światła , dmuchawa , itp. > w CC ładowanie 14,4V i mój aku bez problemu działa. W CC jest rozrusznik mniejszej mocy to i łatwiej miał nim kręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Witam, w 1,2 napięcie ładowania na aku to 13,7V, co może być przyczyną ? ktoś może przerabiał temat > ? przebieg to 87 tyś. witam u mnie jest tak samo,zmieniłem rozrusznik na regenerowany z allegro i dalej tak samo,ładowanie podobna wartość,po naładowaniu prostownikiem jest dobrze parę dni potem to samo,podejrzewałem że coś pobiera prąd jak auto stoi ale przy odłączonej klemie jest tak samo,przy wymianie rozrusznika wyczyściłem styki i posmarowałem wazeliną techniczną,dalej tak samo,ja obstawiam że prawdopodobnie przy niskich temperaturach silnik stawia duży opór(nie wiem co ,olej ,kompresja czy coś innego)i stąd te problemy,jeszcze jedno biorę pod uwagę -dziadowski akumulator PERION ma rok czasu ale wydaje mi się że elektrolit oryginalnie nie ma gęstości tej co powinien i sam z siebie nie trzyma(w marei miałem futurę i dwa miesiące stała na dworze na alarmie i odpaliła za 2 razem w zimie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 No , widzę że faktycznie mamy tak samo. Również podejrzewałem rozrusznik, ale widzę że przerobiłeś temat, więc odpuszczę. Aktualnie rozebrałem klemy, każdy element dokładnie wyczyściłem papierem ściernym, mocno skręciłem, aku naładowałem i pali super już 3 dni , zobaczymy co będzie dalej. W okolicy Piątku powinien już padać i słabo kręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > akumulator PERION Miałem takie coś w poprzednim aucie-Tempra 1.6 i.e i też kupiłem nowy akumulator Perion.Ale ja byłem głupi że dałem się namówić na ten szajs.Poszedł na gwarę ale stwierdzili że jest lepszy niż nowy Po około roku męczarni dostałem od sąsiada stary akumulator z garażu,cały w kurzu firmy Kager,czyli też jakoś bez rewelacji.Szybka podmiana i nie to autko Skończyły się problemy na starym Kagerze Periona pchnąłem dość łatwo bo był jeszcze na rocznej gwarancji,ale dowiedziałem się że po trzech miesiącach wybuchł pod czas jazdy Po zakupie maryśki też musiałem kupić aku i kupiłem Futurę i jak na razie mam spokój choć następnym razem wziął bym Plus żeby sprawdzić stan elektrolitu i ewentualnie go dolać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boa Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Przerobic polaczenie alternatora z akumulatorem,w mojej Bravie zrobilem dodatkowy przewod z > alternatora prosto do akumulatora. Bingo. Mój elektryk zrobił to samo. W końcu to pomogło i altek zaczął dawać prawidłowy prąd ładowania. Pozdrawiam Boa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 dzisiaj auto ledwo zapaliło ale jakoś się udało,sprawdziłem ładowanie 14,2 V ,mimo to dziadowski perion i tak nie trzyma ,sprawdzałem też bezpośrednio na alternatortze i ładowanie takie samo 14,2 V ,może jak będę miał czas to zobaczę z tym dodatkowym kabelkiem z alternatora na aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > dzisiaj auto ledwo zapaliło ale jakoś się udało,sprawdziłem ładowanie 14,2 V ,mimo to dziadowski > perion i tak nie trzyma ,sprawdzałem też bezpośrednio na alternatortze i ładowanie takie samo > 14,2 V ,może jak będę miał czas to zobaczę z tym dodatkowym kabelkiem z alternatora na aku Ale Ty masz 14,2 V a ja 13,6 V, wydaje mi się że u ciebie to problem stanowi dziadowskie aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Bingo. Mój elektryk zrobił to samo. W końcu to pomogło i altek zaczął dawać prawidłowy prąd > ładowania. Jaki miałeś silnik i rocznik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Ale Ty masz 14,2 V a ja 13,6 V, wydaje mi się że u ciebie to problem stanowi dziadowskie aku sprawdzałeś jednym miernikiem? bo ja kiedyś sprawdzałem swoim starym miernikiem i miałem 13,7V a na mierniku ojca i swoim nowym mierniku mam 14,2V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boa Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Jaki miałeś silnik i rocznik ? To był komarek - 1,2 a rocznik 1999 Boa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > dzisiaj auto ledwo zapaliło ale jakoś się udało,sprawdziłem ładowanie 14,2 V ,mimo to dziadowski > perion i tak nie trzyma Przy 14.2V - zakładając że faktycznie miernik prawidłowo pokazuje - nie ma co szukać problemu po stronie ładowania tylko źródła prądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Przerobic polaczenie alternatora z akumulatorem,w mojej Bravie zrobilem dodatkowy przewod z > alternatora prosto do akumulatora. > Fabryka robi przewod z alternatora do rozrusznika i dopiero do akumulatora,po kilku latach jest > spadek napiecia. rozumiem że najlepiej będzie jak zrobie z akumulatora osobny kabel do rozrusznika i osobny kabel z akumulatora do alternatora?połączenie dwóch kabli w rozruszniku należy rozpiąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > rozumiem że najlepiej będzie jak zrobie z akumulatora osobny kabel do rozrusznika i osobny kabel z > akumulatora do alternatora?połączenie dwóch kabli w rozruszniku należy rozpiąć? Nie mozna zostawic,zrob osobny przewod od alternatora do akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Problem rozwiązany, po psiknięciu elektrosolem na połączenie przewodu masowego z masą, załączył się CZ Napięcie ładowania 14 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Co znaczy :załączył się CZ dzisiaj podładowałem akumulatoro podobnego (perion) i zastanawiam się jakie powinno być max. napięcie przy ładowaniu prostownikiem bo mój daje 16,7 V jak akumulator już jest trochę podładowany nie jest to za dużo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Co znaczy :załączył się CZ > dzisiaj podładowałem akumulatoro podobnego (perion) i zastanawiam się jakie powinno być max. > napięcie przy ładowaniu prostownikiem bo mój daje 16,7 V jak akumulator już jest trochę > podładowany nie jest to za dużo ? Nie. Spadnie napięcie podczas ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Co znaczy :załączył się CZ Centralny Zamek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Nie. Spadnie napięcie podczas ładowania. u mnie podczas ładowania rośnie napięcie ,zaczynam ładować jest 14,2V i im dłużej ładuje tym bardziej rośnie np dochodzi do 16,7 V po kilku godzinach ładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > u mnie podczas ładowania rośnie napięcie ,zaczynam ładować jest 14,2V i im dłużej ładuje tym > bardziej rośnie np dochodzi do 16,7 V po kilku godzinach ładowania Prawidłowo że rośnie Ci napięcie ładowania, wzrasta oporność ®aku i maleje prąd(I). U=IxR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Prawidłowo że rośnie Ci napięcie ładowania, wzrasta oporność ®aku i maleje prąd(I). U=IxR jakim napięciem maksymalnym można ładować akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Prawidłowo że rośnie Ci napięcie ładowania, wzrasta oporność ®aku i maleje prąd(I). U=IxR jakim napięciem maksymalnym można ładować akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panterka Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > jakim napięciem maksymalnym można ładować akumulator? Koniec cyklu ładowania to napięcie na nim około 14,5-15 V. Tanie prostowniki nie mają automatycznego wyłączenia po naładowaniu i napięcie osiąga wartości 16-17V, co jest dla akumulatora niebezpieczne i szkodliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.