Skocz do zawartości

Opel LPGTec - co za instalacja?


Astroman

Rekomendowane odpowiedzi

Ma ktoś info co za instalacja siedzi w Astrach IV i Insigniach serii LPG TEC?

Opel montuje te instalacje na taśmie w fabryce czy zleca montaż w gotowym aucie z silnikiem 1.4T gdy sie trafi klient? Obecność tej wersji auta w oficjalnym cenniku sugeruje pierwsze rozwiązanie ale kto wie jak jest to w realu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze lpg tech?

> raczej jest to kit przgotowany do tego silnika i montowany w aso jak ktos jest chetny na zakup

Chyba nie bardzo bo ma jakieś fabryczne przyciski LPG pasujące do deski rozdzielczej. Tak jakby fabryka to projektowała. Linia LPGTec jest też w cenniku u Niemców. Może to holenderski Koltec tak jak kiedyś było w Oplu niewiem.gif To muisi być chyba coś wiecej niż zwykły kit do silnika robiony przez dealera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nie bardzo bo ma jakieś fabryczne przyciski LPG pasujące do deski rozdzielczej. Tak jakby

> fabryka to projektowała. Linia LPGTec jest też w cenniku u Niemców. Może to holenderski

> Koltec tak jak kiedyś było w Oplu To muisi być chyba coś wiecej niż zwykły kit do silnika

> robiony przez dealera

Wygląda to na fabrykę, a wtryski na fotkach w sieci wyglądają na landirenzo. Mało info...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z info znalezionych w sieci wynika, że instalacje montowane są w zakładzie OSV w Rüsselsheim,

> należącym do Opla.

No to jest to jakiś argument za, bo z "dokładaniem" instalacji w ASO, to różnie bywa. Na kąciku Chevroleta spotkałem się z kilkoma druciarskimi montażami w Cruze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jest to jakiś argument za, bo z "dokładaniem" instalacji w ASO, to różnie bywa. Na kąciku

> Chevroleta spotkałem się z kilkoma druciarskimi montażami w Cruze.

ciekawe czy poza instalacją są jakieś zmiany w silniku - zmiana głowicy, oprogramowania ECU hmm.gif

hmm.gif znalazłem na stronach opla taki wykres

PL_Opel_LPG_CNG_Sustainability_Range_384x216.jpg

nie przesadzili z tym CNG ? do tej pory wychodziło że jest porównywalne z LPG hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spalanie CNG podane masz w kg czyli wychodzi podobnie co w litrach LPG, CNG jest tansze i tyle

ale na wykresie masz dystans w km za 100zł

wychodzi że jazda na CNG jest jakieś 35% tańsza - 700km na CNG w/s 450km na LPG niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe czy poza instalacją są jakieś zmiany w silniku - zmiana głowicy, oprogramowania ECU

Są wzmianki o modyfikacji głowicy i ECU też.

> znalazłem na stronach opla taki wykres

> nie przesadzili z tym CNG ? do tej pory wychodziło że jest porównywalne z LPG

No raczej tak, bo CNG jest u nas po jakieś 2,90 za normalny m^3, a takich kubików silnik bierze mniej więcej tyle, co benzyny.

Przyjęli cenę 1 kg (nie wiem, gdzie sprzedają na kg) po 3,04, czyli 1 m^3 musiałby kosztować 3,04x0,72 (gęstość)=2,19 zł za normalny m^3. Do 2,90 daleko. Licząc po obecnych cenach za kubik, 1 kg CNG powinien kosztować raczej w okolicach 4 zł. Jutro powinienem wiedzieć dokładną cenę, bo Kolega z pracy ma właśnie tankować to paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są wzmianki o modyfikacji głowicy i ECU też.

to std wzmianka w "materiałach reklamowych" ciekaw jestem jak jest naprawdę wink.gif

ford bifuel niby też coś takiego podawał w modelach "dostosowanych do LPG"

pytanie o tyle zasadne, że co będzie w przypadku montażu do "zwykłego" silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są wzmianki o modyfikacji głowicy i ECU też.

W silniku 1.4 Turbo czyli takimm jaki sie stosuje w Insigni LPG Tec są różne numery katalogowe zespołu głowicy do "podwójnego układu paliwowego LPG " i do "z wyjątkiem podwójnego ukladu paliwowego LPG)"

Podobnie jest z zaworami. Modyfikacja ECU to pewnie jakieś poprawki z zapłonem i wskazaniem paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W silniku 1.4 Turbo czyli takimm jaki sie stosuje w Insigni LPG Tec są różne numery katalogowe

> zespołu głowicy do "podwójnego układu paliwowego LPG " i do "z wyjątkiem podwójnego ukladu

> paliwowego LPG)"

> Podobnie jest z zaworami. Modyfikacja ECU to pewnie jakieś poprawki z zapłonem i wskazaniem paliwa

ok.gif

czyli do std auta też będzie można taki kpl założyć jak się wypali grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.