Astroman Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Ma ktoś info co za instalacja siedzi w Astrach IV i Insigniach serii LPG TEC? Opel montuje te instalacje na taśmie w fabryce czy zleca montaż w gotowym aucie z silnikiem 1.4T gdy sie trafi klient? Obecność tej wersji auta w oficjalnym cenniku sugeruje pierwsze rozwiązanie ale kto wie jak jest to w realu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 moze lpg tech? raczej jest to kit przgotowany do tego silnika i montowany w aso jak ktos jest chetny na zakup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > moze lpg tech? > raczej jest to kit przgotowany do tego silnika i montowany w aso jak ktos jest chetny na zakup Chyba nie bardzo bo ma jakieś fabryczne przyciski LPG pasujące do deski rozdzielczej. Tak jakby fabryka to projektowała. Linia LPGTec jest też w cenniku u Niemców. Może to holenderski Koltec tak jak kiedyś było w Oplu To muisi być chyba coś wiecej niż zwykły kit do silnika robiony przez dealera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Chyba nie bardzo bo ma jakieś fabryczne przyciski LPG pasujące do deski rozdzielczej. Tak jakby > fabryka to projektowała. Linia LPGTec jest też w cenniku u Niemców. Może to holenderski > Koltec tak jak kiedyś było w Oplu To muisi być chyba coś wiecej niż zwykły kit do silnika > robiony przez dealera Wygląda to na fabrykę, a wtryski na fotkach w sieci wyglądają na landirenzo. Mało info... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Z info znalezionych w sieci wynika, że instalacje montowane są w zakładzie OSV w Rüsselsheim, należącym do Opla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Wygląda to na fabrykę, a wtryski na fotkach w sieci wyglądają na landirenzo. Mało info... Tak, na zdjęciu jest widoczna listwa MED stosowana w instalacji Landirenzo Omegas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Z info znalezionych w sieci wynika, że instalacje montowane są w zakładzie OSV w Rüsselsheim, > należącym do Opla. No to jest to jakiś argument za, bo z "dokładaniem" instalacji w ASO, to różnie bywa. Na kąciku Chevroleta spotkałem się z kilkoma druciarskimi montażami w Cruze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > No to jest to jakiś argument za, bo z "dokładaniem" instalacji w ASO, to różnie bywa. Na kąciku > Chevroleta spotkałem się z kilkoma druciarskimi montażami w Cruze. ciekawe czy poza instalacją są jakieś zmiany w silniku - zmiana głowicy, oprogramowania ECU znalazłem na stronach opla taki wykres nie przesadzili z tym CNG ? do tej pory wychodziło że jest porównywalne z LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 spalanie CNG podane masz w kg czyli wychodzi podobnie co w litrach LPG, CNG jest tansze i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > spalanie CNG podane masz w kg czyli wychodzi podobnie co w litrach LPG, CNG jest tansze i tyle ale na wykresie masz dystans w km za 100zł wychodzi że jazda na CNG jest jakieś 35% tańsza - 700km na CNG w/s 450km na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > ciekawe czy poza instalacją są jakieś zmiany w silniku - zmiana głowicy, oprogramowania ECU Są wzmianki o modyfikacji głowicy i ECU też. > znalazłem na stronach opla taki wykres > nie przesadzili z tym CNG ? do tej pory wychodziło że jest porównywalne z LPG No raczej tak, bo CNG jest u nas po jakieś 2,90 za normalny m^3, a takich kubików silnik bierze mniej więcej tyle, co benzyny. Przyjęli cenę 1 kg (nie wiem, gdzie sprzedają na kg) po 3,04, czyli 1 m^3 musiałby kosztować 3,04x0,72 (gęstość)=2,19 zł za normalny m^3. Do 2,90 daleko. Licząc po obecnych cenach za kubik, 1 kg CNG powinien kosztować raczej w okolicach 4 zł. Jutro powinienem wiedzieć dokładną cenę, bo Kolega z pracy ma właśnie tankować to paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Są wzmianki o modyfikacji głowicy i ECU też. to std wzmianka w "materiałach reklamowych" ciekaw jestem jak jest naprawdę ford bifuel niby też coś takiego podawał w modelach "dostosowanych do LPG" pytanie o tyle zasadne, że co będzie w przypadku montażu do "zwykłego" silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Są wzmianki o modyfikacji głowicy i ECU też. W silniku 1.4 Turbo czyli takimm jaki sie stosuje w Insigni LPG Tec są różne numery katalogowe zespołu głowicy do "podwójnego układu paliwowego LPG " i do "z wyjątkiem podwójnego ukladu paliwowego LPG)" Podobnie jest z zaworami. Modyfikacja ECU to pewnie jakieś poprawki z zapłonem i wskazaniem paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > W silniku 1.4 Turbo czyli takimm jaki sie stosuje w Insigni LPG Tec są różne numery katalogowe > zespołu głowicy do "podwójnego układu paliwowego LPG " i do "z wyjątkiem podwójnego ukladu > paliwowego LPG)" > Podobnie jest z zaworami. Modyfikacja ECU to pewnie jakieś poprawki z zapłonem i wskazaniem paliwa czyli do std auta też będzie można taki kpl założyć jak się wypali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > czyli do std auta też będzie można taki kpl założyć jak się wypali Prościej i taniej będzie wymienić gniazda zaworowe na utwardzone. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > czyli do std auta też będzie można taki kpl założyć jak się wypali Przy odrobinie dobrych chęci użyszkodnika w serwisowaniu instalacji LPG to sie nie wypali bo ten silnik ma samoregulację luzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.