rostex Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Witam Dla wszystkich którzy szukali bezskutecznie zamienników dla dwumasowych kół zamachowych mam dobrą wiadomość. Pojawiły się jednomasowe zamienniki na angielskim portalu ebay. Obecnie dostępne są zamienniki dla silników: 1. 2.0 DTI (Y20DTH) montowanym w Astra G oraz Vectra C 2. 1.9 CDTI (Z19DTL/DT) montowanym w Astra H/Zafira B/Vectra C, skrzynie M32 oraz F40. 3. 1.9 CDTI (Z19DTH) j.w. 4. 1.7 CDTI (Z17DTH) montowanym w Corsa C/Astra H/Meriva A/Combo C/Tigra B 5. 1.3 CDTI (Z13DT/DTJ) montowanym w Corsa C/Meriva A/Combo C/Tigra B Koszty zakupu kompletu sprzęgło+koło+wysprzęglik w zależności od modelu silnika wahają się w granicach 1000-2000 zł z wysyłką do Polski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Obecnie dostępne są zamienniki dla silników: > 1. 2.0 DTI (Y20DTH) montowanym w Astra G oraz Vectra C To w 2.0DTH jest dwumasa? Wszystkie mają dwumase czy od jakiegoś rocznika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > To w 2.0DTH jest dwumasa? Wszystkie mają dwumase czy od jakiegoś rocznika? Bodajże od nr nadwozia 32000001 siedzi dwumas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Nr nadwozia to ostatnie 8 cyfr VINu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Nr nadwozia to ostatnie 8 cyfr VINu? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 To nie mam dwumasy w Astrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 W przypadku 1.3 CDTi to żadna okazja, bo za jakieś 1300zł kupiłem swego czasu nową dwumasę Luk'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > W przypadku 1.3 CDTi to żadna okazja, bo za jakieś 1300zł kupiłem swego czasu nową dwumasę Luk'a. Zakładasz jednomas i masz spokój do końca życia samochodu. A nowy dwumas można zajeździć po 30 tys km jak za kierownicę wsiądzie ktoś, kto nie ma pojęcia o jeździe dieslem z kołem dwumasowym. Czy za 1300 zł kupiłeś koło dwumasowe ze sprzęgłem i wysprzęglikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Czy za 1300 zł kupiłeś koło dwumasowe ze sprzęgłem i wysprzęglikiem? Nie przypominam sobie, żebym zdążył zajechać sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Nie przypominam sobie, żebym zdążył zajechać sprzęgło. Zwykle wymienia się komplet czyli koło dwumasowe+sprzęgło+wysprzęglik, gdyż standardowe zużycie tych elementów następuje w podobnym okresie i nie ma sensu dwukrotnie robić tą samą czynność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Pytam z czystej ciekawości technicznej bo i tak nie mam diesla. Jak to potem odbija się na kulturze pracy napędu. Bo celem dwumasy jest głównie tłumienie drgań skrętnych i impulsowych dużych momentów obrotowych. Jak jest dwumasa to nie ma tłumika drgań na tarczy sprzęgła. Czyli po zmianie na zwykłe koło tarcza musi zostać założona z tłumikiem obowiązkowo? Dlatego pewnie trzeba wymienić obowiązkowo komplet. A nawet jak to się zrobi to jak to się potem sprawuje, czuć różnicę, telepie budą, trudno płynnie ruszyć etc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
str3ss Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Do silnika 2.0 DTI już dawno taki komplet wynalazła firma VALEO: Komplet sztywne koło VALEO 2.0 DTI Poza tym ja nie rozumiem. Najpierw ludzie kupują na gwałt Diesle, a później kombinują, jak uniknąć kosztów? To po co kupować Diesle? Nie lepiej zagazować bezproblemowego benzyniaka? Koło sztywne też nie jest w pełni zdrowe dla układu napędowego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > To po co kupować Diesle? Nie lepiej zagazować bezproblemowego benzyniaka? Nie zapomnij, że niektóre silniki benzynowe mają dwumasy. Równiez nie wszyskie diesle posiadają dwumasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > 2. 1.9 CDTI (Z19DTL/DT) montowanym w Astra H/Zafira B/Vectra C, skrzynie M32 oraz F40. A coś wiecej? Jakaś chińszczyzna czy markowy produkt? Valneło chyba nie robi 4P KIT do 1.9CDTI a na ebayu nie udało mi sie znaleźć żadnego takiego FLYWHEEL for opel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > A coś wiecej? Jakaś chińszczyzna czy markowy produkt? Valneło chyba nie robi 4P KIT do 1.9CDTI a > na ebayu nie udało mi sie znaleźć żadnego takiego FLYWHEEL for opel Tańsze i droższe. SMF dla skrzyni F40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > Tańsze i droższe. > SMF dla skrzyni F40. Wersja tańsza jest jakieś 350 zł tańsza od kompletu dwumasy i sprzęgła LUK. Jak dla mnie gra nie warta zachodu bo nie znam marki zamiennika , wyegzekwowanie ewentualnej gwarancji może być problematyczne, różnica w cenie jest niewielka. Dwumasa akurat mi sie kończy ale już przejechała 155 tyś. btw Korzystając z okazji, możesz powiedzieć czego sie można spodziewać po sprzęgle po 150 tyś przebiegu? Noszę sie z zamiarem wymiany tylko dwumasy. Będę to robił sam dlatego odpada mi ewentualny podwójny koszt robocizny gdyby trzeba bylo niedługo po dwumasie robić sprzegło. Co myślisz o nabijaniu okładzin na tarczę. kilkanaście lat temu robiłem coś takiego w Golfie i było OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Tańsze i droższe. > SMF dla skrzyni F40. W pierwszy linku ,nie ma producenta ,drugi marki National ,można trochę poczytać na temat jakości tych sprzęgieł na forum np roverki Moim skromnym zdaniem ,gra niewarta świeczki ,jako że większość dwumas tanieje ,a z tego co słyszałem kultura pracy silnika po zastosowaniu koła sztywnego pozostawia wiele do życzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > W pierwszy linku ,nie ma producenta ,drugi marki National ,można trochę poczytać na temat jakości > tych sprzęgieł na forum np roverki Czytałem i ludzie chwalą, więc o co chodzi? Opinie po założeniu zestawu Nationala do Cors CDTI 1.3 również pozytywne, więc o co kaman? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Czytałem i ludzie chwalą, więc o co chodzi? To może czytałeś opinie tych entuzjastów którzy założyli i ,chodzi ,pisząc o tym po wymianie a nie po przejechaniu iluś tam km > Opinie po założeniu zestawu Nationala do Cors CDTI 1.3 również pozytywne, więc o co kaman? jak wyżej ,ile zrobił gość na takim zestawie?Skoro dopiero pokazały się takie zestawy na rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > To może czytałeś opinie tych entuzjastów którzy założyli i ,chodzi ,pisząc o tym po wymianie a nie > po przejechaniu iluś tam km Znalazłem tylko wypowiedzi "entuzjastów", którzy są zadowoleni po zmianie na zestaw sprzęgła firmy National. Jeśli masz link do wypowiedzi osób zawiedzionych po "iluś tam" kilometrach to chętnie poczytam. > jak wyżej ,ile zrobił gość na takim zestawie?Skoro dopiero pokazały się takie zestawy na rynku Czas zweryfikuje. Na szczęście są osoby, którym zależało, aby na własnej skórze się przekonać o trwałości. Gdy pojawiły się pomysły, na zamontowanie jednomasowych kół do silników TDI, też roiło się od malkontentów. Czas pokazał, że nie jest aż tak źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Pytam z czystej ciekawości technicznej bo i tak nie mam diesla. Jak to potem odbija się na kulturze > pracy napędu. Bo celem dwumasy jest głównie tłumienie drgań skrętnych i impulsowych dużych > momentów obrotowych. Jak jeszcze miałem legendarnego i niezniszczalnego TDI z dwumasą , to dosyć regularnie oberwowałem różne fora drżąc z niepokojem kiedy i ja opiszę swój problem z tym "wynalazkiem". Pojawiały się wtedy "teorie", że zastąpienie dwumasy jednomasą powoduje przyśpieszone zużycie skrzyni biegów (drgania które mają być tłumione przez "dwumasę" przenoszą się na łożyska w skrzzyni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Znalazłem tylko wypowiedzi "entuzjastów", którzy są zadowoleni po zmianie na zestaw sprzęgła firmy > National. > Jeśli masz link do wypowiedzi osób zawiedzionych po "iluś tam" kilometrach to chętnie poczytam. Szukaj na roverki.pl jako że pozbyłem się swojego już tam nie zagladam ,ale pamiętam że jakość tej firmy raczej była problematyczna.Co do sprzęgła ,raczej poza Valeo,Sachs,czy Lukiem nic innego nie zakładał > Czas zweryfikuje. Na szczęście są osoby, którym zależało, aby na własnej skórze się przekonać o > trwałości. Gdy pojawiły się pomysły, na zamontowanie jednomasowych kół do silników TDI, też > roiło się od malkontentów. Czas pokazał, że nie jest aż tak źle. Właśnie o tym mówię czas zweryfikuje Jeśli miałbym zaoszczędzić 350zł przy kwotach rzędu 2-3 tys ,to wybacz ale dla mnie żadna oszczędność BTW Na szczęście w mojej 2,0 DTL nie ma dwumasy Sprawdziłem koszty sprzęgła do Vectry M32 ,podany przez ciebie zestaw z Nationala kosztuje (po dzisiejszym kursie 4,16euro) 2038zł.Odpowiednik zestaw Luka około 2238zł .Realnej ,,oszczędności '' niewiele 200zł....Teraz odpowiedz sobie na pytanie czy dla takich pieniążków warto ,,poprawiać '' fabrykę Bo o ewentualnej reklamacji i jej kosztach już nie wspomnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.