Sokol Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Witam wszystkich. Mam nowy akumulator Bosch S4 52Ah, 470A. Po naładowaniu go do napięcia 13,4V, po kilku dniach postoju samochodu w nieogrzewanym garażu zmierzyłem mu napięcie na klemach i było 12,6V. Aby sprawdzić co jest tego przyczyną zmierzyłem prąd, który płynie w obwodzie akumulatora, przy wyłączonych wszystkich odbiornikach (za wyjątkiem zegara radia). Okazało się, że w pierwszej minucie prąd ten wynosi o,3A a po 1 minucie zmniejsza się do 0,03A(30mA). Czy za ten prąd, poza zegarem radia, może odpowiadać alarm w którym syrena ma własne zasilanie ze swojego akumulatora, który pobiera prąd z akumulatora samochodu? Jaki normalnie powinien płynąć prąd w tych warunkach? Czy przy napięciu 12,6 V ładujecie już akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Witam wszystkich. Mam nowy akumulator Bosch S4 52Ah, 470A. Po naładowaniu go do napięcia 13,4V, po > kilku dniach postoju samochodu w nieogrzewanym garażu zmierzyłem mu napięcie na klemach i było > 12,6V. Aby sprawdzić co jest tego przyczyną zmierzyłem prąd, który płynie w obwodzie > akumulatora, przy wyłączonych wszystkich odbiornikach (za wyjątkiem zegara radia). Okazało > się, że w pierwszej minucie prąd ten wynosi o,3A a po 1 minucie zmniejsza się do 0,03A(30mA). > Czy za ten prąd, poza zegarem radia, może odpowiadać alarm w którym syrena ma własne zasilanie > ze swojego akumulatora, który pobiera prąd z akumulatora samochodu? Jaki normalnie powinien > płynąć prąd w tych warunkach? Czy przy napięciu 12,6 V ładujecie już akumulator? Bateria auto-alarmu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Mam dokładnie taki sam model jak Ty, poczytaj mój wątek o ładowaniu, zamieściłem tam lekarstwo na tę przypadłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sokol Napisano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Mam dokładnie taki sam model jak Ty, poczytaj mój wątek o ładowaniu, zamieściłem tam lekarstwo na > tę przypadłość Jakoś nie mogę skumać co do twojego lekarstwa po przeczytaniu tego wątku. U mnie nie ma chyba problemu ładowania przy pracy silnika, gdyż zmierzyłem napięcie na klemach akumulatora przy włączonych światłach, grzaniu szyby, dmuchawy i to napięcie wynosi 14-14,1V. Być może jest zbyt mały prąd ładowania. Ale to zmierzę w serwisie. Problemem jest to, że po naładowaniu akumulatora do 13,6V po dwóch dniach postoju samochodu napięcie akumulatora spada do 12,6V. Czyżby pobór prądu 0.03A przez 2 doby spowodował tak duży spadek napięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 O czym Ty piszesz? 12,6V to idealne napięcie akumulatora i wyższe nawet nie powinno być w stanie spoczynku. Jak ładujesz i mierzysz zaraz po odpięciu prostownika (lub zacisku klemy) to jeszcze przez jakiś czas będzie wyższe, ale po kilu minutach powinno wrócić właśnie do 12,6. Pobór prądu w autach powinien zawierać się między 0,03 i 0,07 A, masz w dolnej granicy, a więc idealnie. Początkowo pobór był większy, bo niektóre odbiorniki muszą zostać uśpione. Przykładowo w niektórych BMW trzeba czekać z miernikiem około godziny, aż wszystkie systemy przestaną czuwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Po naładowaniu go do napięcia 13,4V, po kilku dniach postoju samochodu > w nieogrzewanym garażu zmierzyłem mu napięcie na klemach i było 12,6V. > w pierwszej minucie prąd ten wynosi o,3A a po 1 minucie zmniejsza się do 0,03A(30mA). Zarówno napięcie aku jak i pobór prądu masz jak najbardziej prawidłowy - nie masz co szukać dziury w całym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sokol Napisano 23 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > O czym Ty piszesz? 12,6V to idealne napięcie akumulatora i wyższe nawet nie powinno być w stanie > spoczynku. Jak ładujesz i mierzysz zaraz po odpięciu prostownika (lub zacisku klemy) to Masz zapewne rację, że 12,6V na akumulatorze jest O.K.jako, że każda cela ma ponad 2,1V (przy nominalnym napięciu 2V).Pewne przy wyższym napięciu następuje samorozładowanie. Ale w poprzednim akumulatorze napięcie utrzymywało się na poziomie 12,8V przez długi czas po naładowaniu i uważałem to za norme. Dzięki za cenne uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sokol Napisano 23 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Zarówno napięcie aku jak i pobór prądu masz jak najbardziej prawidłowy - nie masz co szukać dziury > w całym Masz rację, przestaje szukać. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.