bandit_dg Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Witam wszystkich, mam nie lada problem.....(jak dla mnie - laika). Samochód stał 1,5 miesiąca nieużywany. Po czym 2,5 tygodnia temu odpaliłem go i wyruszyłem nie dalej jak do centrum DG (ok. 7km). Brava zaczęła wariować. Przy hamowaniu i redukcji z trójki na dwójkę gasł całkiem silnik, po czym nie mogłem go odpalić. Pierwsza myśl - akumulator rozładowany. Jakoś wróciłem do domu i podłączyłem akumulator pod prostownik. 3 dni później było jeszcze gorzej. Bez wciśniętego do podłogi sprzęgła i gazu nie odpalał:/ Na biegu jałowym momentalnie gasł (czasem nawet przy dodawaniu gazu). Odstawiłem bravolota do warsztatu. Po wymianie kompletu świec i okablowaniu oraz wyregulowaniu gaźnika, sprawdzeniu alternatora oraz pompy paliwowej wydawało się,że wszystko jest ok. Pojechałem w ubiegły poniedziałek na Słowację, na narty - wszystko było ok. Codziennie rano przepalałem go i przejeżdżałem kawałek. W drodze powrotnej zaczęło dziać się to samo.... Co tej cholerze może jeszcze dolegać? Jeżeli ktoś z Was napotkał w przeszłości podobne problemy, byłbym wdzięczny za każdą wskazówkę, tu też pomoc. Z góry wszystkim dziękuję ------------------------------------------ Jednak to "ch" w tytule było nieco drażniące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > wyregulowaniu > gaźnika a o jakim aucie jest mowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandit_dg Napisano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > a o jakim aucie jest mowa? Pierwsze co mechanik powiedział,że dostaje za dużą dawkę paliwa i regulował ..."gaźnik"...(chyba dobrze usłyszałem),a mowa o bravie, którą widać na fotce.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Pierwsze co mechanik powiedział,że dostaje za dużą dawkę paliwa i regulował ..."gaźnik"...(chyba > dobrze usłyszałem),a mowa o bravie, którą widać na fotce.... Po prostu nie wiedziałem, że Brava 1.4 była z gaźnikiem, sadziłem, że wszystkie BBM-y miały wtrysk Sorry za zaśmiecenie tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandit_dg Napisano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Po prostu nie wiedziałem, że Brava 1.4 była z gaźnikiem, sadziłem, że wszystkie BBM-y miały wtrysk > Sorry za zaśmiecenie tematu Wtrysk ma.....może mechanik tak to nazwał, bo wiem,że "marchewka" od wtrysku od 2 lat się zaświeca.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Nie pamiętam już jakie parametry można było odczytać z euroscana ale może od tego należałoby zacząć? Tym bardziej, że kontrolka wtrysku się zaświecała. Jak mechanik tego nie robił to... zmien mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Pierwsze co mechanik powiedział,że dostaje za dużą dawkę paliwa i regulował ..."gaźnik"...(chyba > dobrze usłyszałem) Gdyby mi mechanik zaproponował regulację gaźnika w aucie z wtryskiem , to zdecydowanie bym mu podziękował za pomoc Przede wszystkim żeby coś więcej powiedzieć w temacie , trzeba się podpiąć do ECU i dopiero wtedy można stwierdzić dlaczego załącza "marchewę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandit_dg Napisano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Nie chciałbym się skupiać na "marchewie", ponieważ ona zaświeca mi się od dwóch lat - sama i (gdy się jej znudzi) gaśnie. A problem, który poruszyłem (główny) z gaśnięciem samochodu przy redukcji oraz hamowaniu pojawił się 2,5 tygodnia temu....:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRUSH Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Sprawdzić silniczek krokowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Nie chciałbym się skupiać na "marchewie", ponieważ ona zaświeca mi się od dwóch lat - sama i (gdy > się jej znudzi) gaśnie. > A problem, który poruszyłem (główny) z gaśnięciem samochodu przy redukcji oraz hamowaniu pojawił > się 2,5 tygodnia temu....:/ Myślisz, że problemy z wtryskiem nie mogą spowodować gaśniecia silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Nie chciałbym się skupiać na "marchewie", ponieważ ona zaświeca mi się od dwóch lat - sama i (gdy > się jej znudzi) gaśnie. Z samej ciekawości bym to sprawdził , tym bardziej że teraz nie wiesz czy świeci się z powodu starego czy zupełnie nowego błędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janocha Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Moim zdaniem padnięta cewka. Dobrze by było mieć jakaś na podmianę by to wykluczyć. U mnie wypadał zapłon i działo się podobnie. Diagnoza dosyć ciężka - bo palił na wszystkie gary aż któregoś dnia odpalił tylko na 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.