Skocz do zawartości

problem ze wspomaganiem kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

witam,podczas jazdy usłyszałem specyficzne syczenie ,okazało się ,że w zbiorniczku nie ma płynu do wspomagania kierownicy ,uszkodzony przewód metalowy mocowany wzdłuż grodzi silnika,ma dwa niewielkie wycieki ,ale po odpaleniu to już kapie dość intensywnie,nie wiem co mu się stało bo z zewnątrz nie jest uszkodzony ,zakładam że skorodował od środka,pytanie mam czy ciężko to się wymienia bo przewód ten dalej biegnie wzdłuż zderzaka tworząc chłodnicę dla płynu,i jaki płyn tam mogę chwilowo dolewać bo oryginalnie jest GI/A ,przy małych wyciekach będę dolewał i jeżdził puki nie naprawie ale liczę się że trzeba będzie zdjąć pasek i jeżdzić bez wspomagania,bo boję się o pompę ,że się zatrze,proszę o podpowiedzi ,może ktoś zna koszt takiego przewodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://allegro.pl/olej-orlen-hipol-atf-2d-1-litr-najtaniej-i3048791358.html

> znalazłem taki literka d ma znaczenie?

> na oryginalnej bańce GI/A jest zamiennik ATF DEXRON II DLEV to chyba ten hipol to jest to

nie ma znaczenia, lej śmiało tylko pamiętaj o tym że jeżeli masz czarny olej to po wlaniu świeżego masz 99% pewności że zaraz puści uszczelniasz na pompie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma znaczenia, lej śmiało tylko pamiętaj o tym że jeżeli masz czarny olej to po wlaniu świeżego

> masz 99% pewności że zaraz puści uszczelniasz na pompie

czarny jeszcze nie jest ,trche ciemniejszy (był bo wyleciał)co myślicie o jeżdżeniu bez wspomagania?da ktoś namiary na te przewody od wspomagania(te metalowo gumowe połączone z chłodnicą płynu)na allegro nic nie znalazłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czarny jeszcze nie jest ,trche ciemniejszy (był bo wyleciał)co myślicie o jeżdżeniu bez

> wspomagania?da ktoś namiary na te przewody od wspomagania(te metalowo gumowe połączone z

> chłodnicą płynu)na allegro nic nie znalazłem?

zostaje ASO albo szrot na którym nie tną przewodów przy rozbieraniu samochodów(ciężko taki znaleźć) frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zostaje ASO albo szrot na którym nie tną przewodów przy rozbieraniu samochodów(ciężko taki znaleźć)

znalazłem starszego faceta który zakuwa przewody ciśnieniowe do maszyn rolniczych i podpowiada mi żebym wymontował ten przewód i on mi wywali to co aluminiowe i zrobi w całości wężem,

może wie ktoś jak ten przewód wymontować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka nie do kupienia, prawdopodobnie ma mini dziurki (takie sitko) i tam cieknie - przeszukane całe allegro, giełda w Gliwicach - nigdzie nie było (taka długa rurka która idzie z chłodniczki do przekładni ; do JTD - do innych może da się kupić )

ZTCP jest to jakiś specjalny stop (nie aluminium).

Spawacze dospawali w miejsca dziurek takie kawałki blachy (albo jakiegoś stopu) i na razie nie leci.

Demontaż i montaż - Da się zrobić bez kanału i tylko jedną ręką (lewą) zlosnik.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zostaje ASO albo szrot na którym nie tną przewodów przy rozbieraniu samochodów(ciężko taki znaleźć)

byłem dzisiaj w ASO w Zielonej Górze i niestety przewód nie do kupienia ,nie jest już produkowany,nigdzie nie ma w żadnym ASO

pozostaje wymontowanie i przerobienie wszystkiego na przewody gumowe(z wyjątkiem chłodnicy w zderzaku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Rozkręć i załóż węża na dziury i skręć zaciskami. Mnie tak zrobił mechanik.

niestety tak się nie da,przewód metalowy jest prawie trzy razy cieńszy od gumowego i nie ma szans aby przeciągnąć coś w rozmiarze przewodu metalowego przez ten wąż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Weź ten przewód i idź do dobrego zakładu gdzie zakuwają , dorabiają, przewody hydrauliczne.

właśnie tak chcę zrobić(opisałem to wcześniej)człowiek zrobi mi cały nowy przewód na nowym gumowym wężu,wkurza mnie to że w serwisie części nie da się dokupić i to co podaje katalog a to co jest w aucie to często się nie zgadza (wg katalogu chłodnica płynu(pętla w zderzaku) jest odkręcana od przewodów,w rzeczywistości w aucie zakuta na stałe,fiat nie przestrzega standardów,w marei miałem tak z tłumikiem wg katalogów był inny rozmiar rury połączeniowej na katalizator,makarony montują tak jak im wygodnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.