Skocz do zawartości

Seicento 1,1 SPI - przydymione świece


Esiovsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

szukam już od 2 miesięcy przyczyny, dlaczego auto nie chodzi na wszystkie gary przy zimnym silniku. Benzyniak, świece nowe, kable nowe, cewki podmieniane, map sensor wymieniony...Po 5-10 min. jak silnik się rozgrzeje, jest już OK. A zanim się rozgrzeje chodzi jak traktor, trzęsie silnikiem, spaliny z rury wychodzą nierównomiernie, jakby dymki z papierosa puszczał, tyle że trochę szybciej wink.gif Jak odkręcam świece, to są zadymione, nie są zalane, bo pierścienie, uszczelki i co tam w silniku zostało wymienione. Pomysły mi się kończą, nie wiem, czy to wina kabli, czy może jeszcze sonda Lambda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sonda lambda nie pracuje przy zimnym silniku. to że świece są okopcone na zimnym silniku to

> normalne. Wężyk od mapsensora masz szczelny? sprawdz czujnik temperatury. Najlepiej podpiąć

> pod komputer i sprawdzić parametry

Był podpięty pod kompa, nic nie pokazał...wężyk od mapsensora bym musiał sprawdzić...czujnik temperatury, czego cieczy ? co to ma wspólnego z mocą silnika ?...ale można sprawdzić, tyle, że gdzie on się znajduje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spr czujnik temp, ciśnienie paliwa, oraz czy nie ubywa plynu chlodniczego. Najbardziej pasuje mnie

> tu UPG.

co to UPG ? płynu chłodniczego, możliwe że ubywa, tak właśnie ostatnio zauważyłem...jak sprawdzić ciśnienie paliwa domowym sposobem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Był podpięty pod kompa, nic nie pokazał...wężyk od mapsensora bym musiał sprawdzić...czujnik

> temperatury, czego cieczy ? co to ma wspólnego z mocą silnika ?...ale można sprawdzić, tyle,

> że gdzie on się znajduje ?

jest on w kolektorze ssącym po prawej stronie niebieska wtyczka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest on w kolektorze ssącym po prawej stronie niebieska wtyczka

to chyba wiem...a jest jakiś sposób sprawdzenia czy ten czujnik jest sprawny, czy trzeba nowy kupić ? A nie ma jakiego bezpiecznika odpowiedzialnego za ten czujnik ?...zapewne jest ale te główne, wymienne w ASO FIAT wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że jest opcja spr oporność, danych poszukaj w necie. A co do uszczelki to UPG wymieniałeś? tego sie nie robi co jakiś czas i tak sobie, jak np pod pokrywą zaworow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie że jest opcja spr oporność, danych poszukaj w necie. A co do uszczelki to UPG wymieniałeś?

> tego sie nie robi co jakiś czas i tak sobie, jak np pod pokrywą zaworow.

cały silnik był wyjmowany i ta uszczelka była też wymieniana...coraz bardziej jestem przekonany, że to czujnik temperatury. Silnikiem trzęsie po odpaleniu (zimny silnik) może dlatego, że nie ma odpowiedniej temperatury cieczy, która to w jakiś dziwny sposób ubywa, a wszystkie uszczelki zostały wymienione. Auto, a przy tym temperatura cieczy się nagrzewa i po 5-10 min. wszystko już chodzi cacy...logiczne rozumowanie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to chyba wiem...a jest jakiś sposób sprawdzenia czy ten czujnik jest sprawny, czy trzeba nowy kupić

> ? A nie ma jakiego bezpiecznika odpowiedzialnego za ten czujnik ?...zapewne jest ale te

> główne, wymienne w ASO FIAT

jak znajdziesz te dane tego czujnika podziel się na forum bo tez na nie poluje. z tego co pamiętam to były chyba w ksiązkach z serji sam naprawiam ale teraz jakoś ich znaleść nie moge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak znajdziesz te dane tego czujnika podziel się na forum bo tez na nie poluje. z tego co pamiętam

> to były chyba w ksiązkach z serji sam naprawiam ale teraz jakoś ich znaleść nie moge

Może to pomoże:

Czujnik wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej

Termistor wkręcony w głowice nad alternatorem

Marka: Mafer

Rezystancja przy 25 St C 1,8 do 2,2 KOhm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak znajdziesz te dane tego czujnika podziel się na forum bo tez na nie poluje. z tego co pamiętam

> to były chyba w ksiązkach z serji sam naprawiam ale teraz jakoś ich znaleść nie moge

o to chodziło smile.gif

" W celu sprawdzenia czujnika należy zmierzyć

jego rezystancję wewnętrzną, która mierzona

w temperaturze +20°C powinna wynosić 2400

do 2600 Q. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.