Skocz do zawartości

ELM327- FES,a Grande Punto


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

po krótce opiszę swoją walkę z kablem ELM do skanowania i kasowania błędów w Fiacie ponieważ przeczytałem chyba wszyskie informacje w necie odnośnie problemów z instalacją i uruchomieniem połączenia z komputerem samochodu.

Zakupiłem kabel ELM po podłączeniu do komputera i zainstalowaniu sterowników, ustawiłem numer portu zmieniając przy tym ustawienia z 16 na 1 oraz prędkość na 38400 zgodnie z poradnikami instalacji kabla. Po podłączeniu do samochodu i włączeniu zapłonu i uruchomieniu FES'a wyskakuje błąd (screen1). Wchodząc w ustawienia programu skanuję porty(screen2) w poszukiwaniu kabla i otrzymuję informację, że wszytko niby jest w porządku.Test komunikacji ilustruje (screen3 i 4). Sprawdziłem również sam kabel ELM podłączając styki 4(gnd) i 16(+12V) i mierząc napięcie na stykach 7 i 15 wynosiło 11.35V(według gościa z elektrody tak powinno być). Wszystko gra, a jednak ELM z body nie gada frown.gif. Zwróćcie uwagę na wersje jakie pokazuje FES. Przy skanowaniu wersja 1.5 później wykryto 1.4, a w polu wyboru wersja 1.3+.Spróbowałem uruchomić scantool.net, ale też nici(screen5) Co jeszcze mogę zrobić, aby uruchomić komunikację bo check się świeci i mnie wkurza. confused.gif Czekam na podpowiedzi i pozdrawiam Screen'y w załączniku.

286778961-FES.jpg

post-28044-143525196823_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jakbyś umówił sie z kimś kto ma ELM i mu działa choćby z innym modelem i sprawdził czy Twoj ELM będzie działał z tego kogoś autem a jego ELM z Twoim. Bedzie wtedy łatwiej namierzyć problem który sprowadza sie tak naprawde do 3 mozliwych przyczyn

- problem z kompem (zla konfiguracja, gryzace sie sterowniki itp, itp)

- walniety elm/kabel

- auto - moze Twoja wersja nie gada z twoim elm/fesem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby połączyć się z body,zrobić reset przeglądu itd potrzebujesz adaptera frown.gifW G punto tak jest niestety, sam ELM nie da rady bez tego frown.gifAle nie zmienia to faktu,że z silnikiem powinien się połączyć bez adaptera. Jeśli masz KKL to spróbuj najpierw nim się połączyć z silnikiem.Wykluczy to konflikt sterowników,ustawienia kompa itd, to co pisał kolega wyżej.

EDIT:

Widzę,ze jesteś z Mysłowic,jak byś nie ogarnął tematu,to możesz podjechać do mnie np w sobotę i sprawdzili byśmy co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby połączyć się z body,zrobić reset przeglądu itd potrzebujesz adaptera W G punto tak jest

> niestety, sam ELM nie da rady bez tego Ale nie zmienia to faktu,że z silnikiem powinien się

> połączyć bez adaptera. Jeśli masz KKL to spróbuj najpierw nim się połączyć z

> silnikiem.Wykluczy to konflikt sterowników,ustawienia kompa itd, to co pisał kolega wyżej.

> EDIT:

> Widzę,ze jesteś z Mysłowic,jak byś nie ogarnął tematu,to możesz podjechać do mnie np w sobotę i

> sprawdzili byśmy co jest nie tak.

Chętnie podjadę, aby sprawdzić na 100% czy to nie wina kabla.(na priva wyślę ci numer telefonu to dogadamy godzinę i miejsce)

Do tego samego portu podpięty był kabel ze starszą wersją firmware(1.3) i wszystko banglało bez problemu. Kupiłem kabel i jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastępuje przełącznik jaki występuje w interfejsach Vag-a .

czyli te przejścia tyczą się tylko ELM327? do tego Vagkkl nie muszę?

> Zmienia linię diagnostyczną .

> tu masz rozpiskę

Czyli posiadając tylko elm327 jestem nieco ograniczony w diagnostyce fiata i fiatopochodnych hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli te przejścia tyczą się tylko ELM327? do tego Vagkkl nie muszę?

> Czyli posiadając tylko elm327 jestem nieco ograniczony w diagnostyce fiata i fiatopochodnych

Jeżeli masz Vaga z przełącznikiem to nie potrzebujesz przejściówek .

ELM obsługuje większość w Fiatach i pochodnych ,ale aby robić pełną diagnostykę potrzeba i Vaga i elma i do tego przejściówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rezystor między CAN-L, a CAN-H usunięty?

> http:// forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493

Rezystora brak.Posiadam adapter i z nim również nie gada.Powinien się przynajmniej połączyć z silnikiem a tu nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mie ma problemu, polecam się na przyszłość i też dziękuję za niespodziankę. wink.gif

Zerknij tutaj.

Wynika z tego, że mapsensor ma wbudowany czujnik temp.

Zatem tu będzie rzeczywiście pewnie przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.