Skocz do zawartości

KWIECIEŃ - PLECIEŃ - czyli cd. spamu


Iron

Rekomendowane odpowiedzi

> fele jedne z ładniejszych do crówki, tylko cena opon

Nie przesadzaj. Poczytać trzeba, poszukać i się wtedy ma nowe, dobre opony po 370 pln. Jak kupowałem swoje 2 lata temu były jeszcze tańsze. Accelera PHI 225/45/18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> można i takie opony założyć, ja jednak od opony potrzebuję czegoś więcej niż bieżnika w większości

> autem porusza się z synem także stawiam na bezpieczeństwo

Powiem na swoim przykladzie.

Rok temu stalem przed dylematem NOWYCH opon.

Ogladalem i uzywki, gosciu chcial po 300 zl szt bo ...tlusty model:)

Nie chcialem za nowe pirelki czy conty wywalac po 500-600zl i szukalem chwile.

Sporo "chinoli" jest dostepnych i nie kazdy jest polecany.

Ostatecznie zaryzykowalem NANKANG NS 20 po 303 zł szt.

Nalecialem na nich ok 13 tys km i nie moge powiedzieć nic zlego.

Sa ciche, trzymaja na mokrych lukach.

z oponami a "chin" to jak z KIA czy HULTAJ 10 lat temu, szalency kupowali:) a dzis....wlasnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatecznie zaryzykowalem NANKANG NS 20 po 303 zł szt.

> Nalecialem na nich ok 13 tys km i nie moge powiedzieć nic zlego.

> Sa ciche, trzymaja na mokrych lukach.

też miałem te nankangi i wszystkie 4 zglosiłem na reklamację i dostalem zwrot 100% kasy bo opony byly wadliwe....może to kwestia konkretnej partii ale na tych moich nie dało się jezdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też stoję przed dylematem nówki/używane - używane zawsze ryzyko że coś nie tak, w szczególności gdy kupujesz na odległość, a z nowych narazie na 1 miesjcu są Sailun Atrezzo zs+... w Polsce nieznae ale na zagranicznych forach dużo pozytywnych opiniii... może miał ktoś do czynienia w praktyce z tymi oponkami???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też miałem te nankangi i wszystkie 4 zglosiłem na reklamację i dostalem zwrot 100% kasy bo opony

> byly wadliwe....może to kwestia konkretnej partii ale na tych moich nie dało się jezdzić

A jakie miales objawy zle na tych NANKANG NS 20?

Jaka partia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> można i takie opony założyć, ja jednak od opony potrzebuję czegoś więcej niż bieżnika w większości

> autem porusza się z synem także stawiam na bezpieczeństwo

Ja z kolei większość tras poruszam się żoną, której nie mogę nic zarzucić. No może to utyskiwanie, że wiecznie siedzę na jakimś forum wink.gif Kupowałem swoje auto na 18" kołach i byłem tego świadom. Nim kupiłem auto sprawdzałem koszty utrzymania, części, w tym opon. Oczywiście, można dać 2000-3000 zł za komplet opon. Proszę bardzo. Jednakże dziś rynek daje właściwie nieskończony wybór w towarze, który interesuje klienta. Jedno było dla mnie pewne od zawsze - nie kupię do auta używanych opon. Z prostego względu. Nowa opona, choćby i chińska, aby była dopuszczona do sprzedaży na rynku UE, musi spełniać minimum wymagań i posiadać homologację. Przyjmujemy zatem, że jest OK. Opona używana jest jedną niewiadomą. Nieznany przebieg, nieznane naprawy. Nieważne zatem z kim jeździmy, bo zawsze jedziemy co najmniej my sami. Życie i zdrowie jest nie do wyceny. Zatem czy kusić się na jakąś drobną różnice pomiędzy używanym niewiadomym a nowy towarem odpowiadającym obowiązującym wymogom? Niech każdy wybiera sam. Ja nie mam wątpliwości. Co się zaś tyczy podanym przeze mnie opon - wybór padł po zdobyciu maksymalnie dostępnej ilości danych. Od tych na stronie producenta, do ofert sprzedaży, opinii i forum samochodowych. Głównie brytyjskich i niemieckich. W UK na tych oponach sprzedawano w salonach Alfa Romeo Brera. Dla mnie to wystarczająca rekomendacja.A różnicę w cenie przeznaczyłem na paliwo i serwisowanie auta, bo 2.4 JTDm miewa swoje kaprysy. Jutro zakładam z powrotem te kapcie. Przez dwa sezony zrobiłem na nich blisko 30.000 km i jest dobrze. Widok zaś Cromy na 18" felgach - bezcenny. Tylko te drogi... Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie miales objawy zle na tych NANKANG NS 20?

> Jaka partia?

miałem duży problem z wyważeniem opon. Byłem na 3 wyważarkach i cały czas były odczuwalne drgania w czasie jazdy. Zgłosiłem reklamację i sprzedawca stanął na wysokości zadania i zwrócił kasę.

aha podałem zły model opon. Ja miałem nankang NS2 a to inny model o innym kształcie bieżnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widok zaś Cromy na

> 18" felgach - bezcenny. Tylko te drogi... Powodzenia.

Fakt, 18" w cromie i przy 8" i ET np 35....pieknie wypelnia nadkole..

coz,mam 17" nowe letnie, nowe zimowe,zreszta mam 2 kpl aluwieckupno 18" to bylaby fanaberia:))

Ale za ladnym kolem zawsze sie obejrze jak za....Grycanka:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja z kolei większość tras poruszam się żoną, której nie mogę nic zarzucić. No może to utyskiwanie,

> że wiecznie siedzę na jakimś forum Kupowałem swoje auto na 18" kołach i byłem tego świadom.

> Nim kupiłem auto sprawdzałem koszty utrzymania, części, w tym opon. Oczywiście, można dać

> 2000-3000 zł za komplet opon. Proszę bardzo. Jednakże dziś rynek daje właściwie nieskończony

> wybór w towarze, który interesuje klienta. Jedno było dla mnie pewne od zawsze - nie kupię do

> auta używanych opon. Z prostego względu. Nowa opona, choćby i chińska, aby była dopuszczona do

> sprzedaży na rynku UE, musi spełniać minimum wymagań i posiadać homologację. Przyjmujemy

> zatem, że jest OK. Opona używana jest jedną niewiadomą. Nieznany przebieg, nieznane naprawy.

> Nieważne zatem z kim jeździmy, bo zawsze jedziemy co najmniej my sami. Życie i zdrowie jest

> nie do wyceny. Zatem czy kusić się na jakąś drobną różnice pomiędzy używanym niewiadomym a

> nowy towarem odpowiadającym obowiązującym wymogom? Niech każdy wybiera sam. Ja nie mam

> wątpliwości. Co się zaś tyczy podanym przeze mnie opon - wybór padł po zdobyciu maksymalnie

> dostępnej ilości danych. Od tych na stronie producenta, do ofert sprzedaży, opinii i forum

> samochodowych. Głównie brytyjskich i niemieckich. W UK na tych oponach sprzedawano w salonach

> Alfa Romeo Brera. Dla mnie to wystarczająca rekomendacja.A różnicę w cenie przeznaczyłem na

> paliwo i serwisowanie auta, bo 2.4 JTDm miewa swoje kaprysy. Jutro zakładam z powrotem te

> kapcie. Przez dwa sezony zrobiłem na nich blisko 30.000 km i jest dobrze. Widok zaś Cromy na

> 18" felgach - bezcenny. Tylko te drogi... Powodzenia.

oponami używanymi gardzę, ale używanym autem NIE

gratuluję samopoczucia i wielce zaawansowanego stopnia hipokryzji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem duży problem z wyważeniem opon. Byłem na 3 wyważarkach i cały czas były odczuwalne drgania w

> czasie jazdy. Zgłosiłem reklamację i sprzedawca stanął na wysokości zadania i zwrócił kasę.

> aha podałem zły model opon. Ja miałem nankang NS2 a to inny model o innym kształcie bieżnika

te NS 20 to nowszy model, teraz czekamnie przekladka na nowe alu wiec zwroce uwage na ew wibracje przy kazdej predkosci.

Z gwarancji trzeba korzystac.

A jakie kupiles gumy w zamian?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> można i takie opony założyć, ja jednak od opony potrzebuję czegoś więcej niż bieżnika w większości

> autem porusza się z synem także stawiam na bezpieczeństwo

ja mogę polecić KUMHO KU39 - rewelacyjne opony zarówno na suchym i na mokrym, nie ciągną w koleinach mimo rozmiaru 215/50/17. Są w bardzo dobrej cenie biorąc pod uwagę jakość.

Po przejechaniu 1 sezonu widać, że przednie są bardziej zużyte, ale Croma swoje waży, a i mocy też ma trochę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oponami używanymi gardzę, ale używanym autem NIE

> gratuluję samopoczucia i wielce zaawansowanego stopnia hipokryzji

Ha ha, dobre! Nigdy nie twierdziłem, że jestem chodzącym ideałem. Czy może się znamy? Rozumiem, że kolega cypel uważa, że każdy kto kupuje używane auto, ale nie inne elementy składowe auta, jest hipokrytą? Błędne i nazbyt uproszczone założenie. Wynika z niego w takim razie, że kolega prawdopodobnie również jest hipokrytą, bo zakładam, że do auta używa części nowych, a nie wyłącznie używanych. Oczywiście, ktoś oburzony powie to nie tak, opona w przeciwieństwie do klamki czy kolektora to nie to samo! Zgadza się. Tak samo jak czym innym jest używane auto, a czym innym używana opona. Przyjmuję, że praktykowaną zasadą jest poruszanie się sprawnym technicznie pojazdem, dopuszczonym do użytkowania w warunkach ruchu drogowego. Domyślam się również, że kolega cypel zna choćby na miarę możliwości historię swojego pojazdu. W ostateczności, przy odpowiedniej dozie zainteresowania może ją wnikliwie zweryfikować. A co kolega cypel może dowiedzieć się o używanej oponie niewiadomego pochodzenia, poza tym że np. sprzedaje ją X z portalu Y? Nic w 100% pewnego. W przeciwieństwie do używanego auta, którego stan techniczny można zbadać i przewidzieć ewentualne usterki, używana opona takiej możliwości nie daje. A jest jednym z kluczowych elementów wpływających na bezpieczeństwo. Nie tylko kierującego, ale i innych użytkowników ruchu drogowego. Dlatego jakkolwiek cywilizowany świat zna pojęcie handlu używanymi autami i nie jest w tym nic dziwnego, to handel oponami używanymi jest domeną krajów ubogich i rozwijających się. Polska mentalność wynikająca z tkwiącego w niektórych osobnikach genu permanentnego niedoboru i oszczędności za wszelką cenę, nakazuje szukać paru złotych tam, gdzie absolutnie nie należy tego czynić. Będę miał super furę! Co prawda nie starczyło kasy na wymianę rozrządu, filtrów i oleju, ale co tam! Olej jest, w książce napisali że robi 150 000 km bez wymiany rozrządu, a opony przywiezie mi szwagier z Niemiec. Super, nówki sztuki. Ciekawe po co Niemiec takie dobry opony sprzedawał? Jak nowe. I to za taką śmieszną kasę... No musiał być głupi... Rozumiem, że można mieć jeden garnitur i używać go do wszelkich świąt, ale majtki to się chyba nosi czyste i wymienia je na bieżąco, prawda? Co się zaś tyczy mojego auto to kupiłem go w FAP jako auto demonstracyjne, z rękojmią, udokumentowaną historią, sprawdzonym stanem technicznym i przebiegiem. Ale to już zupełnie inna historia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widok zaś Cromy na

> Fakt, 18" w cromie i przy 8" i ET np 35....pieknie wypelnia nadkole..

A dla tych 18" to jaki jest rozmiar opony bo nie pamiętam mlot.gif

Co do używanych opon to mam dwie 16" Brigstonki bieżnik ponad 4,5 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiosnę uważam za rozpoczętą dziś zagrzmiało i pojawiła się piękna tęcza

U nas rano bylo slonecznie, ale teraz zachmurzone i mżawka leci, chcialem rano myc auto,ale dobrze ze nie mylem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystaw przed garaż to go deszcz umyje

Z blota nie da rady, fakt ze bylem wczoraj na bezdotykowej myjni, ale tu jest tak twarda woda, ze zostaja biale kropki po wyschniecu wody facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To niezłe tempo mają. Polacy to by ją spokojnie przed zimą położyli, a teraz to by remont jej

> kończyli

Ale auto czyste by bylo hehe.gifhehe.gif

A tutaj zamiast uzywac wywrotek, to uzywaja traktorow z przyczepami hehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 225/45/18

Hmmm...skoro na 17" idzie rozmiar 215/50/17 oraz 225/45/17 to na 18 rozmiar 225/45/18 bedziemial wiekszy obwod??

nie mowie,ze to zly rozmiar ale jak to wkoncu jest?

Licznik ma inne przelozenie??

Takie rozwazania jednynie.

Ahhh...ależ mnie kusi kółko 18":)

Kiedys na mobile widziłame crome na 19", bajka, ale niestety tarcze wygladaly zalosnie no i juz bez homo:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm...skoro na 17" idzie rozmiar 215/50/17 oraz 225/45/17

rozmiaru 225/45/17 nie masz w homologacji Cromy. Jest to znacznie popularniejszy rozmiar, a co za tym idzie tańszy, jednak nie do Cromy frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozmiaru 225/45/17 nie masz w homologacji Cromy. Jest to znacznie popularniejszy rozmiar, a co za

> tym idzie tańszy, jednak nie do Cromy

A co jest w homologacji ... chipsy.gif pytam bo mi sie nie chce szukać po książkach mlot.gif

Ja raz w życiu jechałem Cromą na 18" po kocich łbach... da się przeżyć tylko te krawężnika żadnego już bym nie pokonał beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co jest w homologacji ... pytam bo mi sie nie chce szukać po książkach

> Ja raz w życiu jechałem Cromą na 18" po kocich łbach... da się przeżyć tylko te krawężnika żadnego

> już bym nie pokonał

Ja czuje roznice miedzy 225/50/17 zimowka a 245/45/18 letnia jest duzo twardsza praca zawieszenia.W Cromie nie odczuwalem tego bo 17 na zime i na lato byla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w cieniu +20*C

u mnie tylko cień, a miało być słońce crazy.gif

No to podsumowanie: kółka przełożone w dwóch pojazdach, umyte i odkurzone 2 pojazdy,

dodatkowo w jednym oleje w silniku i w skrzyni wymienione wraz ze wszystkimi filtrami, czyli wiosna zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie tylko cień, a miało być słońce

> No to podsumowanie: kółka przełożone w dwóch pojazdach, umyte i odkurzone 2 pojazdy,

> dodatkowo w jednym oleje w silniku i w skrzyni wymienione wraz ze wszystkimi filtrami, czyli wiosna

Ja bym z checia poszedl umyc auto, ale nie ma sensu, bo jak juz wyzej pisalem, robia u nas kanalizacje pod robota i auta jezdza non stop i caly pyl z drogi zostaje na aucie sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.