matisk Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Witam, Mam Astre F 1.4 z 1995r z instalacją gazową. Problem mam z odpaleniem po nocy , jeśli auto stoi na polu. Muszę strasznie długo kręcić żeby odpaliło, aż czasem aku zdechnie.. Co ciekawe jeśli auto jest w garażu nie ma problemu żeby odpaliło. Pali od kopa. Świece sprawdzone, kable też. Po podłączeniu komputerem pokazuje złą temperaturę silnika, 20 st. C na zimnym 25 st. po zagrzaniu. Wymieniłem więc czujnik temperatury ale nadal pokazuje tzłą temperaturę. Na zegarze prawidłowo (90-100 st. C) a na komputerze 20-25 st.C. Po odłączeniu czujnika -40. Podejrzenie padło teraz na sterownik. Może w związku z tym, że podaje złą temperaturę silnika robi zbyt ugogą mieszanke? Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Z taką różnicą raczej nie powinien odpalać aż tak ciężko. Do wtyczki czujnika dochodzą dwa kabelki. Wbij się od tyłu wtyczki, szpilką, w brązowy i zmierz na nim napięcie na włączonym zapłonie. Potem odłącz czujnik i zmierz napięcie na niebieskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmitradj Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > Witam, > Mam Astre F 1.4 z 1995r z instalacją gazową. > Problem mam z odpaleniem po nocy , jeśli auto stoi na polu. Muszę strasznie długo kręcić żeby > odpaliło, aż czasem aku zdechnie.. > Co ciekawe jeśli auto jest w garażu nie ma problemu żeby odpaliło. Pali od kopa. Świece sprawdzone, > kable też. > Po podłączeniu komputerem pokazuje złą temperaturę silnika, 20 st. C na zimnym 25 st. po zagrzaniu. > Wymieniłem więc czujnik temperatury ale nadal pokazuje tzłą temperaturę. Na zegarze prawidłowo > (90-100 st. C) a na komputerze 20-25 st.C. Po odłączeniu czujnika -40. Podejrzenie padło teraz > na sterownik. > Może w związku z tym, że podaje złą temperaturę silnika robi zbyt ugogą mieszanke? > Co o tym myślicie? czekaj czekaj ,a który Ty czujnik wymieniłeś ? ten 1 pinowy montowany i widoczny z góry (na wskazówkę) cy ten który jest z tyłu bloku silnika ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matisk Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > czekaj czekaj ,a który Ty czujnik wymieniłeś ? ten 1 pinowy montowany i widoczny z góry (na > wskazówkę) cy ten który jest z tyłu bloku silnika ?? ten co jest z tyłu bloku silnika. jest niebieski i jest 2 pinowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 proponuje miernik w garsć i pomierzyc przewody od czujnika do ECU uszkodzony przewod (zwiekszona rezystancja) moze byc przyczyna zlych pomiarow Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmitradj Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > proponuje miernik w garsć i pomierzyc przewody od czujnika do ECU uszkodzony przewod (zwiekszona > rezystancja) moze byc przyczyna zlych pomiarow > Pozdrawiam bardziej obnizona rezystancja poniewaz jest to zwykly czujnik oporowy PT100 jak by byla zwiekszona rezystancja to by temp. wychodzily poza zakres. BTW jak koledzy podpowiadaja sprawdz napiecie dochodzace do czujnika +stan przewodow przy wtyczce albo sama wtyczke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matisk Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > Z taką różnicą raczej nie powinien odpalać aż tak ciężko. > Do wtyczki czujnika dochodzą dwa kabelki. > Wbij się od tyłu wtyczki, szpilką, w brązowy i zmierz na nim napięcie na włączonym zapłonie. > Potem odłącz czujnik i zmierz napięcie na niebieskim. Rozumiem ze mam to sprawdzić na włączonym czujniku - na przewodzie brązowym względem masy z aku? jakie powinno być to napięcie na brązowym a jakie na niebieskim? Czujnik napewno jest dobry - wymieniłem na nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > Czujnik napewno jest dobry - wymieniłem na nowy nowy nigdy nie oznacza tech sprawny !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matisk Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > nowy nigdy nie oznacza tech sprawny !!!! wiem. ale w sumie sprawdzałem 3 czujniki i na każdym komputer pokazuje temp. w przedzialem 20-25 st. C... powiedzcie jakie to napięcie ma być na tych kabelkach dochodzących do czujnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > nowy nigdy nie oznacza tech sprawny !!!! Masz calkowicie racje Kupilem do swojego w Intercarsie z dwoch dostepnych ten drozszy i moj po oczyszczeniu z jakis kamieni i szlamu lepiej dzialal jak ta nowka - mierzona opornosc wzgledem temperatury a potem oba pod OpelScanerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Na brązowym maks. 100mV (czujnik podłączony), na niebieskim 5V (czujnik odłączony). U mnie jak czujnik padł i zdjąłem mu charakterystykę to tak wyszło (niebieska linia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matisk Napisano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 > Z taką różnicą raczej nie powinien odpalać aż tak ciężko. > Do wtyczki czujnika dochodzą dwa kabelki. > Wbij się od tyłu wtyczki, szpilką, w brązowy i zmierz na nim napięcie na włączonym zapłonie. > Potem odłącz czujnik i zmierz napięcie na niebieskim. Wyciagnąłem wtyczkę, Pomiędzy niebieskim i brązowym jest niecałe 5V jakieś 4,89V. Między brązowym a masą jest 0. Między niebieskim a masą jest 4,89V. Podmieniałem inny komputer, ale nie o takim samym numerze, niestety temperature pokazuje jescze gorzej. Dodaję gazu a temp. spada. Jak mogę sprawdzić czujnik żeby mieć pewność że jest dobry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 > Jak mogę sprawdzić czujnik żeby mieć pewność że jest dobry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.