Skocz do zawartości

Fiesta 2013 - problemy z czujnikami parkowania


MARS

Rekomendowane odpowiedzi

> Myślisz, że ja pamiętam co pisałeś tydzień temu?

Skoro udzielasz się w tym temacie, to wypada go znać. A tak strzelasz postami, jak kulami w płot no.gif. Jesteś "dzieckiem neostrady", czy poważną osobą?

> Przecież Ty więcej piszesz postów niż robisz kilometrów

To ma jakieś znaczenie w temacie problemów z fabrycznymi czujnikami w nowym aucie?

> Moja porada techniczna: Albo sprzedaj auto albo zacznij więcej jeździć i reklamuj albo wymontuj

> czujniki

Nie sprzedam 3 miesięcznego auta ani nie wymontuję czujników- szczerze, to bardzo durna porada no.gif. Co do reklamowania, to poczytaj wątek, albo proszę cię ignoruj go, bo ciężko u ciebie z czytaniem ze zrozumieniem ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Określasz auto za 67500zł jako tanie. Uważam, że biorąc pod uwagę polskie realia ( najniższa

> krajowa pensja netto wynosząca prawie 1200zł ) mylisz się i to bardzo.

To samo auto kosztuje 34k w podstawowej wersji i to nadal to samo auto. Nadal tak samo zrobione a rozszerzone o pare opcji i silnik i takie jest podejscie ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo auto kosztuje 34k w podstawowej wersji i to nadal to samo auto. Nadal tak samo zrobione a

> rozszerzone o pare opcji i silnik i takie jest podejscie ASO.

Gdzie znalazłeś taką cenę? Najniższa widziałem ok.38 tyś. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...> Na razie czujniki działają poprawnie.

Ale się nacieszyłem... Wczoraj po południu podczas cofania "na mieście" znów pojawił się ciągły sygnał frown.gif. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego włączeniu sygnału ciągłego już nie było i czujniki działały poprawnie. To masakra jakaś jest sciana.gif.

Od teraz każdorazowo będę nagrywał takie błędne działanie czujników parkowania łącznie z datą i przebiegiem auta. Jak uzbieram powiedzmy 10 nagrań, to znów jadę do ASO z prośbą o kontrolę układu i wpis do książki gwarancyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie znalazłeś taką cenę? Najniższa widziałem ok.38 tyś. zł.

Za 34 siostra moja kupiła takie cudo. Czerwony niemetalik, 5 furtek i... radio. zlosnik.gif

EDIT: Widzę, że kolega MARS przeniósł dyskusję na Motokącik zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poniżej link do kolejnego filmiku. Nagrałem już 4, więc dość szybko nazbieram 10 i zgłaszam się z kolejną reklamacją. Jeśli tym razem u nich będą działać poprawnie i znów mnie wyślą na drzewo, to zgłoszę się do Ford Polska a następnie do Rzecznika Konsumenta.

Błędne działanie czujników parkowania.

Prędzej myślałem, że wariuje czujnik drugi od lewej strony, ale na tym filmiku widać i słychać, że chyba całość ześwirowała sciana.gif.

Przebieg 985 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spuszczanie klientów na drzewo to specjalność serwisów forda. Auta ford robi dobre, ale serwis to

> dno i metr mułu.

Niby dobre, ale dodatkowe wyposażenie w moim przypadku im nie wyszło. Co powiesz o działaniu moich czujników na tym filmie? Mam urojenia, czy jednak nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujniki tak już mają że jak są zabrudzone, albo mokre, albo jak jest mróz to lubią czasami zaświrować. W każdej marce i każdym aucie.

Fabryczne rzadziej, ale też się zdarza. Szczególnie zimą to odczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujniki tak już mają że jak są zabrudzone, albo mokre, albo jak jest mróz to lubią czasami

> zaświrować. W każdej marce i każdym aucie.

> Fabryczne rzadziej, ale też się zdarza. Szczególnie zimą to odczujesz.

Te są nowe, czyste i w suchym. Według mnie coś jest skopane i wymaga wymiany.

Przed chwilą dzwoniłem do serwisu. W systemie jest adnotacja o mojej wizycie 27.05.'13. Ogólnie stanęło na tym, że zaraz prześlę im nagrane przeze mnie filmy i skontaktować się ma ze mną osoba, która wtedy zajęła się autem z informacją, co robimy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te są nowe, czyste i w suchym. Według mnie coś jest skopane i wymaga wymiany.

> Przed chwilą dzwoniłem do serwisu. W systemie jest adnotacja o mojej wizycie 27.05.'13. Ogólnie

> stanęło na tym, że zaraz prześlę im nagrane przeze mnie filmy i skontaktować się ma ze mną

> osoba, która wtedy zajęła się autem z informacją, co robimy dalej.

A może karnij się do Torunia, daleko nie ma a może tam problem rozwiążą od ręki....

Chyba że już tam byłeś a ja znowu nie jestem w temacie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te są nowe, czyste i w suchym. Według mnie coś jest skopane i wymaga wymiany.

> Przed chwilą dzwoniłem do serwisu. W systemie jest adnotacja o mojej wizycie 27.05.'13. Ogólnie

> stanęło na tym, że zaraz prześlę im nagrane przeze mnie filmy i skontaktować się ma ze mną

> osoba, która wtedy zajęła się autem z informacją, co robimy dalej.

Powinni wymienić te cholerne czujniki i po sprawie. W firmowym mondku swego czasu mieliśmy podobny przypadek. Stale i nieustająco pokazywał przeszkodę z prawej strony. Nic nie dało czyszczenie, przedmuchiwanie, cudowanie. Dopiero wymiana tego jednego konkretnego czujnika rozwiązało problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujniki tak już mają że jak są zabrudzone, albo mokre, albo jak jest mróz to lubią czasami

> zaświrować. W każdej marce i każdym aucie.

> Fabryczne rzadziej, ale też się zdarza. Szczególnie zimą to odczujesz.

Hm... z moich doświadczeń wynika, że nie do końca. Miałem do czynienia z dokładanymi czujnikami w 2 firmówkach i albo działały bez żadnego problemu albo padały permanentnie - taki układ zero-jedynkowy zlosnik.gif (w obu samochodach zdarzyło się to po razie).

A jak działały to bez znaczenia czy było gorąco, sucho, mokro, zimno, zimo i mokro itd... W zasadzie nigdy nie czyszczone - tyle co na myjni automatycznej kiedy myte było całe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może karnij się do Torunia, daleko nie ma a może tam problem rozwiążą od ręki....

> Chyba że już tam byłeś a ja znowu nie jestem w temacie!

Jest taka opcja, ale na razie czekam na odpowiedź od dealera w którym kupiłem auto. Mają przeanalizować filmy, które im wysłałem. Powiedziałem, że jeżeli nic nie wskórają, to zgłoszę sprawę do Ford Polska, a następnie do Rzecznika Konsumenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinni wymienić te cholerne czujniki i po sprawie. W firmowym mondku swego czasu mieliśmy podobny

> przypadek. Stale i nieustająco pokazywał przeszkodę z prawej strony. Nic nie dało czyszczenie,

> przedmuchiwanie, cudowanie. Dopiero wymiana tego jednego konkretnego czujnika rozwiązało

> problem.

Problem ASO polega na tym, że u mnie te czujniki działają, kiedy chcą. Oni bardzo chętnie by coś wymienili, ale... nie wiedzą co, bo u nich działają i nie wiedzą, jak zdiagnozować usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem ASO polega na tym, że u mnie te czujniki działają, kiedy chcą. Oni bardzo chętnie by coś

> wymienili, ale... nie wiedzą co, bo u nich działają i nie wiedzą, jak zdiagnozować usterkę.

Skąd ja to znam zlosnik.gif W moim usterka cudownie ustępowała jak tylko wjeżdżałem na teren ASO grinser006.gif Auto chyba się bało zostawać w serwisie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Skąd ja to znam W moim usterka cudownie ustępowała jak tylko wjeżdżałem na teren ASO Auto chyba

> się bało zostawać w serwisie

Opiszę sytuacje "na teraz".

Na początku lipca wkurzony powtarzającą się usterką zadzwoniłem do ASO z pytaniem, co robimy dalej, bo mam nagrane kilka filmów z błędnym działaniem tych czujników w różnych miejscach i czasie. Powiedziano mi, że mam napisać do nich e-mail'a z opisem sytuacji i dołączyć te filmy- tak też zrobiłem prosząc na koniec o kontakt ( podałem swój nr telefonu )- bez odzewu. Po ok. tygodniu napisałem drugi mail z prośbą o odpowiedź- bez odzewu. Po kolejnym tygodniu znów napisałem mail'a tym razem na inny adres ( ale też w tym ASO )- również bez odzewu. Po kolejnym tygodniu napisałem maila do kierownika serwisu. Wyobraźcie sobie, że tym razem... również nie było odzewu czerwona.gif. Dzisiaj zadzwoniłem do ASO z pytaniem, czy te moje mail'e w ogóle dotarły? Okazało się, że... dotarły facepalm%5B1%5D.gif. Zapytałem więc, co zamierzają zrobić? Dostałem odpowiedź, że nic, skoro te czujniki nie padły całkowicie oslabiony.gif. Poprosiłem więc, aby ten pracownik poszedł bezpośrednio do kierownika serwisu i przekazał mu, że czekam na oficjalną odpowiedź ich ASO i jeśli nadal nie będą potrafili mi pomóc, to zgłaszam sprawę do Ford Polska z prośbą o pomoc w wyeliminowaniu usterki. Po godzinie miałem telefon od kierownika serwisu przepraszającego mnie za tę opieszałość. Powiedział, że czujniki MUSZĄ źle pracować u nich, aby to zdiagnozować. Powiedziałem mu, że nie proszę o wymianę podwozia, ani silnika, ale o naprawę/wymianę tylko tego układu. Potwierdziłem, że rozumiem ich problem, ale mieli przecież skonsultować ten mój ( być może jednostkowy ) przypadek z Ford Polska- tego nie zrobili no.gif. Koniec końców stanęło na tym, że zaproponował on iż mam odstawić do nich auto na jakiś tydzień w celu diagnozy i naprawy. Dostanę auto zastępcze. Poczekam kolejne kilka dni i spróbuję pozbierać jak najwięcej danych o momentach kiedy ta usterka najczęściej występuje i jadę do ASO. Wstępnie mam wrażenie, że najczęściej dzieje się tak po uruchomieniu auta po kilku dniach postoju. Np. wczoraj uruchomiłem silnik w garażu, wrzuciłem wsteczny i czujniki najpierw kilka razy "zapikały" ( standard, bo jest ściana ), ale za chwilę pojawił się już ciągły sygnał i trwał mimo wyjazdu z garażu. Zostawiłem włączony silnik i zamknąłem garaż. Po ponownym włączeniu wstecznego od razu pojawił się ciągły sygnał i trwał do momentu wrzucenia jedynki. Potem czujniki działały prawidłowo screwy.gif.

Żona się zapytała, po co wziąłem te czujniki? Bez nich byłbym z auta super zadowolony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem cierpliwy, ale po takich jajach jakie tu opisujesz już dawno olałbym to ASO i uderzył do Ford Polska. Po prostu szkoda czasu. Każda szanująca się firma po dwóch pierwszych wizytach, wymieniła by ten warty kilkaset złotych zestaw czujników w cholerę, przede wszystkim żeby zachować twarz. A to co opisujesz to jawna kpina i robienie w wała kogoś, kto zostawił mniej więcej dwuletnie średnie polskie wynagrodzenie za samochód.

PS. Zostawić auto na parę dni? No komedia no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie były w pakiecie opcji wyposażenia.

Pakiet Easy Driver 1: czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie składane lusterka boczne z lampkami oświetlającymi podłoże (AB1BB)- koszt 1000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem, ale jak widać specjalnie na "twarzy" im nie zależy frown.gif.

Raczej nie mam innego wyjścia, jak oddać im auto na czas diagnozy, bo sprawę postawili "zerojedynkowo": albo odstawiam im auto, albo przyjadę dopiero, jak czujniki padną całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak myślałem, ale jak widać specjalnie na "twarzy" im nie zależy .

> Raczej nie mam innego wyjścia, jak oddać im auto na czas diagnozy, bo sprawę postawili

> "zerojedynkowo": albo odstawiam im auto, albo przyjadę dopiero, jak czujniki padną całkowicie.

No to trzeba je umiejętnie zepsuć do końca zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak myślałem, ale jak widać specjalnie na "twarzy" im nie zależy .

> Raczej nie mam innego wyjścia, jak oddać im auto na czas diagnozy,

Masz. http://www.ford.pl/Footer/Kontakt

Quote:

Centrum Kontaktu z Klientami

Tu można zgłaszać uwagi dotyczące pracy dealerów i jakości świadczonych przez nich usług. Pomożemy też Państwu rozwiązać problemy, których nie udało się rozwiązać za pośrednictwem naszych dealerów.

Ford Polska Sp. z o.o.

ul. Taśmowa 7

02-677 Warszawa

tel. 0-22 608 67 67

od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 do 17.00

Aby skontaktować się z Ford Polska Sp. z o.o., prosimy kliknąć poniżej.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sie zastanawiam czemu do innego ASO nie pojedzie? Jak to by nic nie dalo uderzylbym do Ford

> Polska.

Po co? Skoro Autoryzowana Stacja tak traktuje klienta uderzasz wyżej. Szkoda czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co? Skoro Autoryzowana Stacja tak traktuje klienta uderzasz wyżej. Szkoda czasu.

Też już jestem takiego samego zdania. Oddam auto na test do dealera u którego auto kupiłem. Jeśli nic nie znajdzie, to zwrócę się do Ford Polska.

Tylko... że teraz znowu czujniki działają poprawnie. Nawet się nie zająkną, gdy nie ma przeszkody sciana.gif. Oddanie teraz auta do serwisu mija się z celem spineyes.gif. Czekam do pierwszego ześwirowania i umawiam się z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz. ...

Teraz czekam na jeden ostatni wybryk czujników- po jego nagraniu auto jedzie do ASO. Gdy testy nic nie wykażą dzwonię do Forda ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie dasz rady, jak sie polozysz na ziemii, to siegnac reka i odlaczyc jeden z czujnikow ? I

> zobaczyc co sie stanie ?

> W zalaczniku masz jak wyglada wtyczka i czujnik od tylu

Dzięki za pomysł ok.gif. Spróbuję jutro zobaczyć, jak tam jest z dostępem i gdy znów pojawi się ciągły sygnał ( mimo braku przeszkody ) spróbuję odłączać po kolei czujniki ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie dasz rady, jak sie polozysz na ziemii, to siegnac reka i odlaczyc jeden z czujnikow ? I

> zobaczyc co sie stanie ? ...

To już nie ma sensu. Z kierownikiem rozmawiałem 26.07 a czujniki ponownie ześwirowały dopiero wczoraj, czyli 04.07- oczywiście nagrałem to. Dzisiaj zadzwoniłem do kierownika ASO i powiedziałem mu o tej sytuacji: po uruchomieniu silnika i włączeniu biegu wstecznego ponownie pojawił się ciągły sygnał i trwał mimo wyjechania z garażu. Wyłączyłem silnik; włączyłem sam zapłon oraz wsteczny- ciągły sygnał pojawił się. Zacząłem delikatnie dotykać czujnik pierwszy od lewej- zero poprawy. Następnie dotykałem drugi czujnik i po chwili sygnał zaczął pikać a po odsunięciu się od auta sygnał ustał. Później wszystko było OK. To jest kolejne zasugerowanie, że prawdopodobnie blokuje się właśnie ten czujnik. Kierownika zdanie było niezmienne- jak się zdecyduję, to mam odstawić im auto, a oni będą je sobie diagnozować... do skutku. Filmy nic im nie mówią no.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz. http://www.ford.pl/Footer/Kontakt

> Quote:

> Centrum Kontaktu z Klientami ...

Zgadnij palacz.gif.

Dzisiaj zadzwoniłem. Miła pani "wysłała mnie na drzewo" mówiąc, że ASO ma rację- tylko diagnoza ich komputera daje podstawę do naprawy gwarancyjnej. Powiedziała, że komputer poda kod błędu i wtedy naprawią. Zapytałem ją jaki kod poda komputer, gdy czujnik robi to, co ma robić- podawać info, że jest przeszkoda. Według mnie nie będzie żadnego błędu. Mam tylko nadzieję, że ich super komputer poda chociaż który czujnik informuje, że jest w danej chwili przeszkoda i sami zobaczą, że jest to błąd. Tylko jaka jest różnica między tym, co napisałem powyżej od tego, co widzą na filmie, a widzą, że po dotknięciu czujnika drugiego od lewej strony system zaczyna działać poprawnie. Dla mnie paranoja sciana.gif.

P.S.

To prawdopodobnie tylko czujnik świruje. Ciekawe co by było w takiej sytuacji przy silniku? facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadnij .

> Dzisiaj zadzwoniłem. Miła pani "wysłała mnie na drzewo" mówiąc, że ASO ma rację- tylko diagnoza ich

> komputera daje podstawę do naprawy gwarancyjnej. Powiedziała, że komputer poda kod błędu i

> wtedy naprawią. Zapytałem ją jaki kod poda komputer, gdy czujnik robi to, co ma robić- podawać

> info, że jest przeszkoda. Według mnie nie będzie żadnego błędu. Mam tylko nadzieję, że ich

> super komputer poda chociaż który czujnik informuje, że jest w danej chwili przeszkoda i sami

> zobaczą, że jest to błąd. Tylko jaka jest różnica między tym, co napisałem powyżej od tego, co

> widzą na filmie, a widzą, że po dotknięciu czujnika drugiego od lewej strony system zaczyna

> działać poprawnie. Dla mnie paranoja .

> P.S.

> To prawdopodobnie tylko czujnik świruje. Ciekawe co by było w takiej sytuacji przy silniku?

Powiedz im, że następnym razem przyjedziesz z TVN turbo z programem turbo kamera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To pisz maila i czekaj na odpowiedź. Będzie "papier". Potem bierzesz to wszytko w kupę, razem z

> filmami i ślesz np. do TVN TURBO. Może być zabawnie

Stwierdziłem, że dam im auto do testowania. Jak nie wyeliminują usterki, to poszukam na tym forum podpowiedzi, jak im pokazać, że źle trafili... smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stwierdziłem, że dam im auto do testowania. Jak nie wyeliminują usterki, to poszukam na tym forum

> podpowiedzi, jak im pokazać, że źle trafili...

Zapytaj sie kto za to testowanie zaplaci i kto zaplaci za wyjezdzona przez nich benzyne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapytaj sie kto za to testowanie zaplaci i kto zaplaci za wyjezdzona przez nich benzyne ?

Testowany będzie w ramach gwarancji, a benzyny nikt nie wyjeździ, bo wystarczy tylko mieć cały czas włączony wsteczny bieg i co jakiś czas włączać na chwilę zapłon aż do momentu w którym usłyszą ciągły pisk sygnalizujący rzekomą przeszkodę z tyłu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To pisz maila i czekaj na odpowiedź. Będzie "papier". Potem bierzesz to wszytko w kupę, razem z

> filmami i ślesz np. do TVN TURBO. Może być zabawnie

Ponieważ wczoraj usterka pojawiła się ponownie, to dzisiaj rozmawiałem z kierownikiem ASO i w piątek jadę oddać auto do testowania. Wybrałem fiestę jako auto zastępcze.

Dalsze działania uzależnione będą od sposobu zakończenia testowania czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiesta oddana na testy. Zasugerowałem przyjrzenie się czujnikowi drugiemu od lewej strony. Na filmie zobaczycie dlaczego właśnie jemu.

Dzisiaj w południe podczas wyjeżdżania z garażu czujniki znowu świrowały, więc nagrałem nowy film:

Miejscami widać, że tylko zbliżam palce i... przestaje piszczeć. Normalnie "ręce, które... sam nie wiem co hmm.gif- leczą???" hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiesta oddana na testy. Zasugerowałem przyjrzenie się czujnikowi drugiemu od lewej strony. Na

> filmie zobaczycie dlaczego właśnie jemu.

> Dzisiaj w południe podczas wyjeżdżania z garażu czujniki znowu świrowały, więc nagrałem nowy film:

> Miejscami widać, że tylko zbliżam palce i... przestaje piszczeć. Normalnie "ręce, które... sam nie

> wiem co - leczą???"

Masz wgniecenie na błotniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.