scrabit Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Radzionkow- Zabrze. prez DK88 6,6l z 2 tys km > wrzucales foto cromy? duzo ich ostastnio widuje na drogach No ja po samym Bytomiu widuje 2 sztuki. Fotek jeszcze nie wrzucałem, pogoda nie dopisuje i czasu nie mam być ogarnąć samochód wizualnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > No ja po samym Bytomiu widuje 2 sztuki. Fotek jeszcze nie wrzucałem, pogoda nie dopisuje i czasu > nie mam być ogarnąć samochód wizualnie... wrzuc jakie masz, bede mial chociaz poglad jak wyglada auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > wrzuc jakie masz, bede mial chociaz poglad jak wyglada auto Nie mam żadnego, ogłoszenie wygasło a ja fotek nie robiłem. Croma przed LF, szara bez relingów + ksenon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Radzionkow- Zabrze. prez DK88 6,6l z 2 tys km > wrzucales foto cromy? duzo ich ostastnio widuje na drogach Ostatnio crom faktycznie jakby znacznie wiecej na drogach. Czyzby ludziska juz nie ulegaja magi VAG? Audi, beemwu? Czyzby woleli 3-4 letnia crome bez lansu zamiast 8 letniego Passata? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Ostatnio crom faktycznie jakby znacznie wiecej na drogach. > Czyzby ludziska juz nie ulegaja magi VAG? Audi, beemwu? > Czyzby woleli 3-4 letnia crome bez lansu zamiast 8 letniego Passata? Na to wygląda, sam ojca namówiłem na Crome (z Passata). Nawet byliśmy oglądać jedną, ciekawa opcja ale nim podjął decyzje to ktoś ją z Lublina skubnął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Na to wygląda, sam ojca namówiłem na Crome (z Passata). Nawet byliśmy oglądać jedną, ciekawa opcja > ale nim podjął decyzje to ktoś ją z Lublina skubnął. Bo cromki maja dobra relacje ceny to.....towaru, duzo, niebiednie najczesciej, a jesli komus potrzeba auta aby latwo wyjsc , a nie sie wygramolic (starcze osoby to croma daje rade lub jakis VAN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Czy użytkownik cromki w kolorze MOCCA z relingami o nr DW xxx RN zagląda na kącik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 dalej zimno i mokro:) pytanie: czy spotkał się ktoś z syt, gdzie podczas jazdy zapala się kontrolka check oil level? oczywiscie sprawdzam - jest ok, za 200-400 km znów to samo i z coraz większa czestością. W ASo powiedzieli ze olej juz jest zuzyty i trzeba go wymienic. na oleju jest 20 kkm z czego dolewka w pazdzierniku. > jak zwykle od kilku lat pogoda nie dopisuje....zimno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > dalej zimno i mokro:) > pytanie: czy spotkał się ktoś z syt, gdzie podczas jazdy zapala się kontrolka check oil level? > oczywiscie sprawdzam - jest ok, za 200-400 km znów to samo i z coraz większa czestością. > W ASo powiedzieli ze olej juz jest zuzyty i trzeba go wymienic. > na oleju jest 20 kkm z czego dolewka w pazdzierniku. > > jak zwykle od kilku lat pogoda nie dopisuje....zimno moze byc , ze czas na wymiane, bo cromka sobie z jakies magicznej formuly liczy stopien degradacji, i moze byc ze przy czestych rozruchach, ktorkich odcinkach degradacja juz po 15 tys jest 40% sadze,ze 20 tys to max jesli nie latasz po autobanach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > moze byc , ze czas na wymiane, bo cromka sobie z jakies magicznej formuly liczy stopien degradacji, > i moze byc ze przy czestych rozruchach, ktorkich odcinkach degradacja juz po 15 tys jest 40% > sadze,ze 20 tys to max jesli nie latasz po autobanach moze nie czesto albo duzo ale 15 km dziennie:) jest przegoniona. z 50. ciekawe gdzie jeszcze czujniki powtykali. szkoda moze jednak ze nie ma osobnej kontrolki tylko czerwona olejowa jakbys mial juz sucho w misce:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > moze nie czesto albo duzo ale 15 km dziennie:) jest przegoniona. > z 50. > ciekawe gdzie jeszcze czujniki powtykali. > szkoda moze jednak ze nie ma osobnej kontrolki tylko czerwona olejowa jakbys mial juz sucho w > misce:P Masz za mało oleju kolego, problem przerabiany przez kolegę Kazu i mnie. Po dolaniu 100-200 ml oleju problem znika. Swoja drogą to wymień już ten olej, 20 tysięcy to już kres jego możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 To jest kontrolka ze masz za niski poziomu oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > To jest kontrolka ze masz za niski poziomu oleju. Potwierdzam też tak miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Potwierdzam też tak miałem. Ja ze tak powiem blednie robilem pomiar bagnetem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Ja ze tak powiem blednie robilem pomiar bagnetem no ale na bagnecie jest jeszce ok w marcu mi wyrownali w ASO po tym jak mi w innym aso nalali 0,5 cm ponad stan a to jak mam mierzyc poziom oleju? jak nie bagnetem? no albo wozic ze soba 1 litrówke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > no albo wozic ze soba 1 litrówke a nie wozisz ? to chyba normalne że literek (oleju) w bagażniku trzeba mieć na wszelki wypadek. Ja po wymianie zawsze tą resztę co zostanie z bańki zlewam do butelki 1-litrowej i wożę w bagażniku. Nigdy nie wiadomo kiedy się przyda. PS. zmień olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > a nie wozisz ? to chyba normalne że literek (oleju) w bagażniku trzeba mieć na wszelki wypadek. > Ja po wymianie zawsze tą resztę co zostanie z bańki zlewam do butelki 1-litrowej i wożę w > bagażniku. Nigdy nie wiadomo kiedy się przyda. > PS. zmień olej Tomek tzn ze Croma Ci juz olej pije jak banke wozisz, kable tez wozisz do diagnostyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Ja ze tak powiem blednie robilem pomiar bagnetem mam też ten problem... chyba jest tu wina czujnika lub błąd konstrukcyjny (czujnik nie "widzi" oleju, kiedy silnik dłużej pracuje tzn. więcej oleju jest rozgonionego po całym silniku i nie ma poziomu w misce, takiego jak na starcie). Chciałem już kiedyś wykręcić i go sprawdzić, ale nie znalazłem gdzie jest i czy jest łatwy dostęp.... Jest to wkurzające - kiedyś już opisywałem to dziwne zachowanie czujnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > mam też ten problem... chyba jest tu wina czujnika lub błąd konstrukcyjny (czujnik nie "widzi" > oleju, kiedy silnik dłużej pracuje tzn. więcej oleju jest rozgonionego po całym silniku i nie > ma poziomu w misce, takiego jak na starcie). Chciałem już kiedyś wykręcić i go sprawdzić, ale > nie znalazłem gdzie jest i czy jest łatwy dostęp.... Jest to wkurzające - kiedyś już > opisywałem to dziwne zachowanie czujnika tez mi sie wydaje ze to moze byc wina czujnika, 3 wymiany oleju. BArdzo rzadko sprawdzam olej. A kontrolka mi sie nie zapalila ani razu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > tez mi sie wydaje ze to moze byc wina czujnika, 3 wymiany oleju. BArdzo rzadko sprawdzam olej. A > kontrolka mi sie nie zapalila ani razu Nie koniecznie.. Olej po 20 tyś może być juz bardzo rzadki... jakby nie patrzeć to 20 wypaleń DPF-u a może 30 lub przeciwnie olej jest jak smoła.... moim zdaniem wymiana oleju załatwi sprawę... Ja mam 10,5 tyś i będę wymieniał lada dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > a nie wozisz ? to chyba normalne że literek (oleju) w bagażniku trzeba mieć na wszelki wypadek. > Ja po wymianie zawsze tą resztę co zostanie z bańki zlewam do butelki 1-litrowej i wożę w > bagażniku. Nigdy nie wiadomo kiedy się przyda. > PS. zmień olej powoli zaczniemy wracać do czasów PRLu będziemy wozić ze sobą pół samochodu. ja na razie woże linkę holowniczą. właśnie takla pozostałość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > powoli zaczniemy wracać do czasów PRLu > będziemy wozić ze sobą pół samochodu. > ja na razie woże linkę holowniczą. właśnie takla pozostałość czy ja wiem czy to taki PRL ? wiadomo że to samochód z turbo, się może zdarzyć że będzie trzeba pogonić auto na autostradzie przez dłuższy okres i sobie coś tam oleju chlapnie to jak to mówią, wolę wozić niż się prosić. Ja ogólnie dużo rzeczy wożę bo olej, sztywny hol (zamiast linki), jakieś klucze też się zawsze znajdą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Tomek tzn ze Croma Ci juz olej pije jak banke wozisz, kable tez wozisz do diagnostyki kabli nie wożę bo musiałbym też lapka wozić a co do picia oleju - cóż, arystokratyczny samochód, co rano lampkę oleju na trawienie niech sobie wypije Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > czy ja wiem czy to taki PRL ? wiadomo że to samochód z turbo, się może zdarzyć że będzie trzeba > pogonić auto na autostradzie przez dłuższy okres i sobie coś tam oleju chlapnie to jak to > mówią, wolę wozić niż się prosić. Ja ogólnie dużo rzeczy wożę bo olej, sztywny hol (zamiast > linki), jakieś klucze też się zawsze znajdą ja w kole oprocz kawalka szmatki, w ktora mam trojkat zawiniety i rekawiczek, nic nie woze. Jak sie zepsuje to mam assistance, na drodze i tak sam nic nie naprawie Oleju nie pobiera wiec zapasu nie woze, a codziennie zjezdzam do domu wiec niemam problemu z tym zeby ewentualnie uzupelnic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Przebijam, ja nawet kola zapasowego nie mam i nie woze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Przebijam, ja nawet kola zapasowego nie mam i nie woze nie masz Cromy, nie liczy sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > czy ja wiem czy to taki PRL ? wiadomo że to samochód z turbo, się może zdarzyć że będzie trzeba > pogonić auto na autostradzie przez dłuższy okres i sobie coś tam oleju chlapnie to jak to > mówią, wolę wozić niż się prosić. Ja ogólnie dużo rzeczy wożę bo olej, sztywny hol (zamiast > linki), jakieś klucze też się zawsze znajdą a jeździcie dalej na selenii? albo na co ją wymieniliście? coś bardziej dostępnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > a jeździcie dalej na selenii? > albo na co ją wymieniliście? > coś bardziej dostępnego? ja jeżdżę na Amsoil, więc tak prosto tego oleju na każdej stacji nie dostanę, więc go sobie wożę w razie jakiegoś problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > nie masz Cromy, nie liczy sie Croma w nowszej budzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > ja jeżdżę na Amsoil, więc tak prosto tego oleju na każdej stacji nie dostanę, więc go sobie wożę w > razie jakiegoś problemu Ale Amsoil`a nie ubywa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > no ale na bagnecie jest jeszce ok > w marcu mi wyrownali w ASO po tym jak mi w innym aso nalali 0,5 cm ponad stan > a to jak mam mierzyc poziom oleju? jak nie bagnetem? > no albo wozic ze soba 1 litrówke Dolej kolego setkę lub dwie i nie siej paniki. Czujnik jest wyskalowany inaczej niż miarka, inna sprawa to niejednoznaczny odczyt miarki. Masz za mało oleju i przy ostro pokonywanych zakrętach lub awaryjnych hamowaniach, w pierwszej kolejności dostanie po dupie turbina, w dalszej wałki rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > moze nie czesto albo duzo ale 15 km dziennie:) jest przegoniona. > z 50. > ciekawe gdzie jeszcze czujniki powtykali. > szkoda moze jednak ze nie ma osobnej kontrolki tylko czerwona olejowa jakbys mial juz sucho w > misce:P nie ma zadnego czujnika, to nie laboratorium... kom liczy wg jakiejs formuly (ilosc odpalen, temp silnika, srednia predkosc, czasna jalowym ico tam makarony jeszcze wymyslily,wiec to takie cos co jakos ma chyba zadbac o doskonala kondyszyn silnika:) Ja zalozylem, ze max 20 tys i wymianka mimo, ze mojacromka na co 35000 km wg instrukcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > nie ma zadnego czujnika, to nie laboratorium... > kom liczy wg jakiejs formuly (ilosc odpalen, temp silnika, srednia predkosc, czasna jalowym ico tam > makarony jeszcze wymyslily,wiec to takie cos co jakos ma chyba zadbac o doskonala kondyszyn > silnika:) > Ja zalozylem, ze max 20 tys i wymianka mimo, ze mojacromka na co 35000 km wg instrukcji Jak nie ma czujnika? Przecież jest czujnik poziomu oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > nie ma zadnego czujnika, to nie laboratorium... > kom liczy wg jakiejs formuly (ilosc odpalen, temp silnika, srednia predkosc, czasna jalowym ico tam > makarony jeszcze wymyslily,wiec to takie cos co jakos ma chyba zadbac o doskonala kondyszyn > silnika:) dziś wymiana w aso jako przegląd roczny. więc obadamy. tak wieć obok płynu do spryskiwacza wsadzę jeszcze jedną butelkę > Ja zalozylem, ze max 20 tys i wymianka mimo, ze mojacromka na co 35000 km wg instrukcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Odebrałem dzisiaj sprężyny + olej + filtry + samochód z ASO. W przypadku ostatniego troche sie wkur@#$. Auto wylądowało w Mototechnika w Bytomiu. Na forum Bravo polecane. Cena uzgodniona (niższa od innych np Ganinex w K-cach), warunek - komplet ma być oryginalny. Koniec pracy sie zbliża i akurat tel z ASO że samochód do odbioru, właśnie jest myty. Przyjeżdżam na miejsce, wystawiana jest FV a na niej cena niższa od ustalonej. Od razu dało mi to do myślenia. Rzut okiem na robocizne i ta bez zmian. Pytam co mi zamontowali bo cena sie nie zgadza. Odp że ori pompa i zespół sterowania. Za chwile skorygował swoją wypowiedź, że zamontowano ori pompe i rozrząd z serii classic line. Na pytanie czemu zamontowano inny niż ustalono stwierdził, że ori nie ma w magazynach i zamontowano produkt zewnetrznego dostawcy (dokładnie Magneti Marelli). Mało mnie szlag nie trafił, ale trudno. Zapłacone i udaje sie na parking. Auto umyte, rzut okiem na lakier i gula mi skoczyła. Niewielka ale jednak rysa na drzwiach kierowcy. Wołam gościa który mnie obsługiwał. Zapiera sie że było. Wezwany BOSS stwierdza że to świeża "usterka". Proponuje umówić wizyte celem usuniecia zarysowania ale spasuje... Na spokojnie przyjrzałem sie temu zarysowaniu i mimo iż jest głeboka nie sięgneła podkładu. Wyprowadze to sam papierem ściernym + polerka. Mam do Was dwa pytania. Wymiana rozrządu, po ilu km i ilu latach? W instrukcji szukałem informacji na ten temat i znalazłem dwa zapisy: 1. Czas: Niezależnie od przebiegu kilometrów, pasek napędu rozrządu powinien być wymieniany co 4 lata przy używaniu samochodu w szczególnie trudnych warunkach (jak zimny klimat, jazda w mieście, długie przebiegi na obrotach minimalnych) lub przynajmniej co 5 lat. 2. Kilometry: Wymienić pasek zębaty napędu rozrządu (wersja Multijet) - 150000 4 lata być może ale 150000?? Sporo wg mnie... Drugi temat to wypalanie DPF. Czytałem o tym sporo ale dzisiaj podpinając sie do kompa wyszło mi że ostatnie wypalanie miało miejsce ok 400km temu. Przyznam szczerze że nawet nie wiem kiedy to miało miejsce choć staram się śledzić zakres obrotów i chwilowe spalanie. Po czym poznajecie że trwa wypalanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 29 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Ale Amsoil`a nie ubywa! ja nie mówię że ubywa, ja tylko go wożę w razie potrzeby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Jak nie ma czujnika? Przecież jest czujnik poziomu oleju. Mialem na mysli czujnik poziomu degradacji oleju (skoro pisales, ze 20 tys i cos swieci) A co do czujnika oleju to niech ktos mnie poprawi jak zle mysle, chyba jest czujnik cisnienia oleju czy poziomu rowniez? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 moja ocena to 80 tyś max... ja wymieniłem po 55 tyś i teraz mam 119 tyś i zaczynam się rozglądać ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Odebrałem dzisiaj sprężyny + olej + filtry + samochód z ASO. W przypadku ostatniego troche sie > wkur@#$. Auto wylądowało w Mototechnika w Bytomiu. Na forum Bravo polecane. Cena uzgodniona > (niższa od innych np Ganinex w K-cach), warunek - komplet ma być oryginalny. Koniec pracy sie > zbliża i akurat tel z ASO że samochód do odbioru, właśnie jest myty. Przyjeżdżam na miejsce, > wystawiana jest FV a na niej cena niższa od ustalonej. Od razu dało mi to do myślenia. Rzut > okiem na robocizne i ta bez zmian. Pytam co mi zamontowali bo cena sie nie zgadza. Odp że ori > pompa i zespół sterowania. Za chwile skorygował swoją wypowiedź, że zamontowano ori pompe i > rozrząd z serii classic line. Na pytanie czemu zamontowano inny niż ustalono stwierdził, że > ori nie ma w magazynach i zamontowano produkt zewnetrznego dostawcy (dokładnie Magneti > Marelli). Mało mnie szlag nie trafił, ale trudno. Zapłacone i udaje sie na parking. Auto > umyte, rzut okiem na lakier i gula mi skoczyła. Niewielka ale jednak rysa na drzwiach > kierowcy. Wołam gościa który mnie obsługiwał. Zapiera sie że było. Wezwany BOSS stwierdza że > to świeża "usterka". Proponuje umówić wizyte celem usuniecia zarysowania ale spasuje... Na > spokojnie przyjrzałem sie temu zarysowaniu i mimo iż jest głeboka nie sięgneła podkładu. > Wyprowadze to sam papierem ściernym + polerka. > Mam do Was dwa pytania. Wymiana rozrządu, po ilu km i ilu latach? W instrukcji szukałem informacji > na ten temat i znalazłem dwa zapisy: > 1. Czas: Niezależnie od przebiegu kilometrów, pasek napędu rozrządu powinien być wymieniany co 4 > lata przy używaniu samochodu w szczególnie trudnych warunkach (jak zimny klimat, jazda w > mieście, długie przebiegi na obrotach minimalnych) lub przynajmniej co 5 lat. > 2. Kilometry: Wymienić pasek zębaty napędu rozrządu (wersja Multijet) - 150000 > 4 lata być może ale 150000?? Sporo wg mnie... > Drugi temat to wypalanie DPF. Czytałem o tym sporo ale dzisiaj podpinając sie do kompa wyszło mi że > ostatnie wypalanie miało miejsce ok 400km temu. Przyznam szczerze że nawet nie wiem kiedy to > miało miejsce choć staram się śledzić zakres obrotów i chwilowe spalanie. Po czym poznajecie > że trwa wypalanie? Typowe ASO Fiata, niski poziom kompetencji i obsługi Klienta. Rozrząd w JTD myślę że 80 -100 tys max. Są i tacy którzy twierdzą, że wytrzyma tyle ile niby powinien, ja jednak wolę nie sprawdzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Mialem na mysli czujnik poziomu degradacji oleju (skoro pisales, ze 20 tys i cos swieci) > A co do czujnika oleju to niech ktos mnie poprawi jak zle mysle, chyba jest czujnik cisnienia oleju > czy poziomu rowniez? Dla 1,9 150 KM sa dwa czujniki : K032 ENGINE OIL LEVEL SENSOR K030 INSUFFICIENT ENGINE OIL PRESSURE SENSOR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > moja ocena to 80 tyś max... > ja wymieniłem po 55 tyś i teraz mam 119 tyś i zaczynam się rozglądać ... Trzeba będzie przyjąć ok 80tys... A DPF kto dysponuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Trzeba będzie przyjąć ok 80tys... A DPF kto dysponuje? Ja mam DPF i dziwnosc jakas bo komp pokazuje mi srednia z ostatnich 5 wypalan na....367km co jest bzdura bo wczesniej pokazal ponad 800, a mi wypala najwczesniej po ok 750 km w miescie wiec cos sie mu pop...ło:) Tylko spaanie chwilowe rosnie, a na postoju tak BUUURRRCCZZZYYY dziwnie, jakby poduszka jakas zawieszenia silnika padla i czuc drgania inne. Dzis wypalanie do niemiec mu zapodam, bo jeszcze ok 200km do 80% zostalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 latach? W instrukcji szukałem informacji > na ten temat i znalazłem dwa zapisy: > 1. Czas: Niezależnie od przebiegu kilometrów, pasek napędu rozrządu powinien być wymieniany co 4 > lata przy używaniu samochodu w szczególnie trudnych warunkach (jak zimny klimat, jazda w > mieście, długie przebiegi na obrotach minimalnych) lub przynajmniej co 5 lat. > 2. Kilometry: Wymienić pasek zębaty napędu rozrządu (wersja Multijet) - 150000 > 4 lata być może ale 150000?? Sporo wg mnie... > Drugi temat to wypalanie DPF. Czytałem o tym sporo ale dzisiaj podpinając sie do kompa wyszło mi że > ostatnie wypalanie miało miejsce ok 400km temu. Przyznam szczerze że nawet nie wiem kiedy to > miało miejsce choć staram się śledzić zakres obrotów i chwilowe spalanie. Po czym poznajecie > że trwa wypalanie? Pytanie jaki masz pasek, jeśli jest wewnętrznie teflonowany to spokojnie wytrzymuje 120 tysięcy/5lat, przypadku paska zwykłego wymiana już po 80 tysiącach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Dla 1,9 150 KM sa dwa czujniki : > K032 ENGINE OIL LEVEL SENSOR > K030 INSUFFICIENT ENGINE OIL PRESSURE SENSOR Czyli minimalnego poziomu i ciśnienia, poziom degradacji wylicza komputer na podstawie algorymu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 29 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Trzeba będzie przyjąć ok 80tys... A DPF kto dysponuje? mnie ASO wymieniło po 3 latach i 90kkm; teraz mam niecałe 150kkm i pewnie wymienie gdzieś około 160-170kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > latach? W instrukcji szukałem informacji > Pytanie jaki masz pasek, jeśli jest wewnętrznie teflonowany to spokojnie wytrzymuje 120 > tysięcy/5lat, przypadku paska zwykłego wymiana już po 80 tysiącach. Ok nie będę teraz tego sprawdzać, założe ~ 4lata/80tys choć znając życie pewnie i tak jeszcze skróce ten okres. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 U mnie wymieniajac szybe nie dosc ze blotnik porysowali, to polamali zaczepy z obudowy lusterka wewnetrzengo, do obudowy sie przyznali ale do porysowanego blotnika juz nie, wiec sobie pisemko napisalem do glownej siedziby Opla w Belgii i czekam na ich odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > U mnie wymieniajac szybe nie dosc ze blotnik porysowali, to polamali zaczepy z obudowy lusterka > wewnetrzengo, do obudowy sie przyznali ale do porysowanego blotnika juz nie, wiec sobie > pisemko napisalem do glownej siedziby Opla w Belgii i czekam na ich odpowiedz Ciebie to w Oplu chyba nie lubią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Ciebie to w Oplu chyba nie lubią. Dobrze ze znow żona byla, bo ja nerwowy rocznik, i mogl by byc tam maly sajgon Daj spokoj, najpierw zla szybe dali, potem sie migali zeby ja wymienic, ale do muru ich przycisnalem to dostalem nowa, a w trakcie mycia auta zauwazylem te rysy, to auto w polowie umyte i wio do salonu.DObrze ze samemu dalo sie to spolerowac.DObrze ze nie daleko mnie jest inny salon to jak minie 30 tys km to pojade na serwis na wymiane oleju i filtrow ale bede sobie patrzal czy spuszczaja stary olej,A za 2 tygodnie sam sobie zmienie, bo nie bede jezdzil na jednym oleju 30 tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Dobrze ze znow żona byla, bo ja nerwowy rocznik, i mogl by byc tam maly sajgon > Daj spokoj, najpierw zla szybe dali, potem sie migali zeby ja wymienic, ale do muru ich > przycisnalem to dostalem nowa, a w trakcie mycia auta zauwazylem te rysy, to auto w polowie > umyte i wio do salonu.DObrze ze samemu dalo sie to spolerowac.DObrze ze nie daleko mnie jest > inny salon to jak minie 30 tys km to pojade na serwis na wymiane oleju i filtrow ale bede > sobie patrzal czy spuszczaja stary olej,A za 2 tygodnie sam sobie zmienie, bo nie bede jezdzil > na jednym oleju 30 tys km. 30 tys. na jednym oleju to lekkie przejęcie. To serwis niezbyt się popisał robiąc takie wpadki. Ciekawe co będzie po rozpatrzeniu twojego pisma. Może przyjedzie kierownik z bukietem czerwonych róż przeprosić za wpadki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi