jacob24 Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 Witka Kupuję jutro drugą Megankę Gorąco prośba do Was Jako, że te silniki występowały również w innych Renówkach prośba o opinie posiadaczy w/w silników Mam do wyboru dwa egzemplarze: 1.6 8v oraz 1.6 16v. Obydwie w podobnym stanie, zresztą znam to auto dobrze ale w praktyce tylko z moim 1.4 8v, który silnik będzie lepszy/ mniej awaryjny? Problem z cewkami to zdajsie w 16v jest? Jak z elastycznością w 16v? Awaryjność w teorii mniejsza będzie w 8v a w praktyce? Jutro muszę/ chcę już podjąć decyzję bo są dwa dobre egzemplarze ale ciągle się waham nad 8 czy 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrG_m1111 Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > Witka > Kupuję jutro drugą Megankę > Gorąco prośba do Was > Jako, że te silniki występowały również w innych Renówkach prośba o opinie posiadaczy w/w silników > Mam do wyboru dwa egzemplarze: 1.6 8v oraz 1.6 16v. Obydwie w podobnym stanie, zresztą znam to auto > dobrze ale w praktyce tylko z moim 1.4 8v, który silnik będzie lepszy/ mniej awaryjny? Problem > z cewkami to zdajsie w 16v jest? Jak z elastycznością w 16v? Awaryjność w teorii mniejsza > będzie w 8v a w praktyce? > Jutro muszę/ chcę już podjąć decyzję bo są dwa dobre egzemplarze ale ciągle się waham nad 8 czy > 16v sadzac po silnikach w gre wchodzi I generacja, w tym przypadku ze wzgledu na wiek wieksze znaczenie ma ktory egzemplarz ma pewniejsza historie, mniej malunków i lepszy stan, silnik to sprawa drugorzedna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > sadzac po silnikach w gre wchodzi I generacja, w tym przypadku ze wzgledu na wiek wieksze znaczenie > ma ktory egzemplarz ma pewniejsza historie, mniej malunków i lepszy stan, silnik to sprawa > drugorzedna No i penie będzie rożnica w fazie 8v ph I, 16v ph II. Co do silnika - miałem 1,6 16v w lagunie i zlego słowa nie powiem. Jedynie cewka padła i silnik krokowy. Ja przejechalem 70tyś. Przy 200tyś kupił ją kolega z AK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > sadzac po silnikach w gre wchodzi I generacja, w tym przypadku ze wzgledu na wiek wieksze znaczenie > ma ktory egzemplarz ma pewniejsza historie, mniej malunków i lepszy stan, silnik to sprawa > drugorzedna właśnie o silnik się rozchodzi teraz miałeś jakieś złe doświadczenia z 16v w jakiejkolwiek Renówce? tak o I generacje chodzi, phI lub phII Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > No i penie będzie rożnica w fazie 8v ph I, 16v ph II. > Co do silnika - miałem 1,6 16v w lagunie i zlego słowa nie powiem. Jedynie cewka padła i silnik > krokowy. pamiętasz jaki wydatek wymiana tej cewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 bralbym 16v, silnik prosty, wcale nie jest drogi w eksploatacji, cewki juz zapewne wymienione wiec nie powinien Cie ten temat bolec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 od 40 do 170zl za sztuke... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > bralbym 16v, silnik prosty, wcale nie jest drogi w eksploatacji, cewki juz zapewne wymienione wiec > nie powinien Cie ten temat bolec właśnie nie lubię 16v przeżyję i strawię go pod warunkiem, że nie będą padały te cewki nagminnie ale auto trochę nowsze o wersji 8v więc niebawem wychodzę i chyba rzucę monetą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 mi sie 16v silniki Renaulta bardzo podobaja, naprawde fajne i tanie w eksploatacji sa jednak jak mam wybierac to biore grupe PSA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > właśnie nie lubię 16v przeżyję i strawię go pod warunkiem, że nie będą padały te cewki nagminnie > ale auto trochę nowsze o wersji 8v więc niebawem wychodzę i chyba rzucę monetą Ale w większości to problem z cewkami był problemem pierwszego właściciela. To on wymieniał wadliwe fabryczne i tylko zależy na co... Jakby oba silniki (samochody) były w podobnym stanie to bez zastanawiania wziąłbym ten 16V. To jest zdaje się 20KM więcej, więc chyba nie ma nad czym się zastanawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PavvelM Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Ceki w tym aucie to najmniejszy problem, na allegro używana Denso od 35 zł/szt. wymienisz i masz spokój na zawsze. Zdecydowanie brać 16V mam 1.4 16V od 5 lat i żadnych problemów. Ja polecam 16V Renault Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > tak o I generacje chodzi, phI lub phII przeciez tu sie nie ma nad czym zastanawiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrG_m1111 Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > przeciez tu sie nie ma nad czym zastanawiac o to to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 dzięki wszystkim za porady, niestety okazało się po dokładnym sprawdzeniu, że 16v była po dość konkretnym dzwonku i kupiłem 8v z końca 1998 roku. Klima jest, nawet sprawna więc po majówkach wezmę się za nią w sensie wymiany rozrządu itp. a starszą 1.4 8v będę próbował zamienić na 1.4 16v z 99/00 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi39 Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > No i penie będzie rożnica w fazie 8v ph I, 16v ph II. > Co do silnika - miałem 1,6 16v w lagunie i zlego słowa nie powiem. Jedynie cewka padła i silnik > krokowy. Ja przejechalem 70tyś. Przy 200tyś kupił ją kolega z AK. I dalej złego słowa nie powiem bo pali 10L LPG w mieście, bynajmniej paliła bo od tygodnia stoi rozebrana w 3 dupy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > I dalej złego słowa nie powiem bo pali 10L LPG w mieście, bynajmniej paliła bo od tygodnia stoi > rozebrana w 3 dupy Co jej zrobiłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi39 Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 pacz parę wuntkow nizej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > pacz parę wuntkow nizej Nie widziałem tego wątku i jestem przerażony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 która na 5 biegu przy 100km/h ma zaledwie 2500 obr, kolega józek w 16v chyba miał coś w podobie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janiol13 Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 mam ponad 6 lat scenica 1,6 8v i raz cewke wymieniałem(był orginał) po za tym ostatnio alternator regenerowałem jakieś 98zl cześci wyszły tak zadnych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > która na 5 biegu przy 100km/h ma zaledwie 2500 obr, kolega józek w 16v chyba miał coś w podobie? u mnie 3000 rpm jest przy 130 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > u mnie 3000 rpm jest przy 130 km/h to chyba jeszcze dłuższa chociaż ja jeszcze 130km/h swoim nie jechałem ale ogólnie cacy, pewnie mało pali w trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 Mój 1,6 16V wczoraj spalił 5,9l na 330km bez klimy.Na trasy wolałbym jakiego dizla ,ten pow. 3 tys obr.robi sie głośny ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Mój 1,6 16V wczoraj spalił 5,9l na 330km bez klimy.Na trasy wolałbym jakiego dizla ,ten pow. 3 tys > obr.robi sie głośny ... no to mnie się w weekend majowy żelazkiem 1.6 16V zejść do 5.5 L/100km. Ale to nie jazda... bez wyprzedzania, za tirami, 5-ty bieg i jazda do 3ooo rpm czyli na mojej skrzyni 90km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Mój 1,6 16V wczoraj spalił 5,9l na 330km bez klimy.Na trasy wolałbym jakiego dizla ,ten pow. 3 tys > obr.robi sie głośny ... dzisiaj sprawdziłem, przy 130km/h mam 3200 obr, typowy nadbieg chętnie porównałbym z 1.4 ale tam nie mam obrotka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > no to mnie się w weekend majowy żelazkiem 1.6 16V zejść do 5.5 L/100km. Ale to nie jazda... bez > wyprzedzania, za tirami, 5-ty bieg i jazda do 3ooo rpm czyli na mojej skrzyni 90km/h ale masz 6 bieg jeszcze tak czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > ale masz 6 bieg jeszcze tak czy nie? niestety nie ma 6-tki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > niestety nie ma 6-tki przyspiesza chociaż jakoś fajnie na takiej krótkiej skrzyni? jakaś zaleta chyba musi być czyli co kolega józek trafił długą piątkę a Ty krótką? - ale to chyba jest coś do gadania w salonie przy zakupie na zasadzie - krótsze, dłuższe przełożenia dopłata xx zł czy po prostu toto-lotek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > przyspiesza chociaż jakoś fajnie na takiej krótkiej skrzyni? jakaś zaleta chyba musi być czyli > co kolega józek trafił długą piątkę a Ty krótką? - ale to chyba jest coś do gadania w salonie > przy zakupie na zasadzie - krótsze, dłuższe przełożenia dopłata xx zł czy po prostu > toto-lotek przyspiesza pewnie lepiej niż na długiej, ale jakoś tych 115km się nie czuje. Przez tą skrzynię samochód jest idealny do miasta, ale na trasy się średnio nadaje. W mieście często jedzie się na 5-ce (np od 60km/h). Ale na autostradzie przy 130km/h urywa głowę (ponad 4ooo rpm). Skrzynia pewnie jest dopasowana do wersji nadwozia, ja mam htb a józek sedana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 jazda do 3ooo rpm czyli na mojej skrzyni 90km/h o kurde ,3 000 przy 90 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > jazda do 3ooo rpm czyli na mojej skrzyni 90km/h > o kurde ,3 000 przy 90 km/h u mnie 2750rmp -- 1oo km/h megane scenic 2,0 8v 114kM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.