Skocz do zawartości

Renault wybór silnika pilne


jacob24

Rekomendowane odpowiedzi

Witka

Kupuję jutro drugą Megankę zlosnik.gifserce.gifpalacz.gif

Gorąco prośba do Was 20.GIF

Jako, że te silniki występowały również w innych Renówkach prośba o opinie posiadaczy w/w silników

Mam do wyboru dwa egzemplarze: 1.6 8v oraz 1.6 16v. Obydwie w podobnym stanie, zresztą znam to auto dobrze ale w praktyce tylko z moim 1.4 8v, który silnik będzie lepszy/ mniej awaryjny? Problem z cewkami to zdajsie w 16v jest? Jak z elastycznością w 16v? Awaryjność w teorii mniejsza będzie w 8v a w praktyce?

Jutro muszę/ chcę zlosnik.gif już podjąć decyzję bo są dwa dobre egzemplarze ale ciągle się waham nad 8 czy 16v hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witka

> Kupuję jutro drugą Megankę

> Gorąco prośba do Was

> Jako, że te silniki występowały również w innych Renówkach prośba o opinie posiadaczy w/w silników

> Mam do wyboru dwa egzemplarze: 1.6 8v oraz 1.6 16v. Obydwie w podobnym stanie, zresztą znam to auto

> dobrze ale w praktyce tylko z moim 1.4 8v, który silnik będzie lepszy/ mniej awaryjny? Problem

> z cewkami to zdajsie w 16v jest? Jak z elastycznością w 16v? Awaryjność w teorii mniejsza

> będzie w 8v a w praktyce?

> Jutro muszę/ chcę już podjąć decyzję bo są dwa dobre egzemplarze ale ciągle się waham nad 8 czy

> 16v

sadzac po silnikach w gre wchodzi I generacja, w tym przypadku ze wzgledu na wiek wieksze znaczenie ma ktory egzemplarz ma pewniejsza historie, mniej malunków i lepszy stan, silnik to sprawa drugorzedna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sadzac po silnikach w gre wchodzi I generacja, w tym przypadku ze wzgledu na wiek wieksze znaczenie

> ma ktory egzemplarz ma pewniejsza historie, mniej malunków i lepszy stan, silnik to sprawa

> drugorzedna

No i penie będzie rożnica w fazie grinser006.gif 8v ph I, 16v ph II.

Co do silnika - miałem 1,6 16v w lagunie i zlego słowa nie powiem. Jedynie cewka padła i silnik krokowy. Ja przejechalem 70tyś. Przy 200tyś kupił ją kolega z AK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sadzac po silnikach w gre wchodzi I generacja, w tym przypadku ze wzgledu na wiek wieksze znaczenie

> ma ktory egzemplarz ma pewniejsza historie, mniej malunków i lepszy stan, silnik to sprawa

> drugorzedna

właśnie o silnik się rozchodzi teraz zlosnik.gif miałeś jakieś złe doświadczenia z 16v w jakiejkolwiek Renówce? tak o I generacje chodzi, phI lub phII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i penie będzie rożnica w fazie 8v ph I, 16v ph II.

> Co do silnika - miałem 1,6 16v w lagunie i zlego słowa nie powiem. Jedynie cewka padła i silnik

> krokowy.

pamiętasz jaki wydatek wymiana tej cewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bralbym 16v, silnik prosty, wcale nie jest drogi w eksploatacji, cewki juz zapewne wymienione wiec

> nie powinien Cie ten temat bolec

właśnie nie lubię 16v zlosnik.gif przeżyję i strawię go pod warunkiem, że nie będą padały te cewki nagminnie zlosnik.gif ale auto trochę nowsze o wersji 8v więc niebawem wychodzę i chyba rzucę monetą zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie nie lubię 16v przeżyję i strawię go pod warunkiem, że nie będą padały te cewki nagminnie

> ale auto trochę nowsze o wersji 8v więc niebawem wychodzę i chyba rzucę monetą

Ale w większości to problem z cewkami był problemem pierwszego właściciela. To on wymieniał wadliwe fabryczne i tylko zależy na co...

Jakby oba silniki (samochody) były w podobnym stanie to bez zastanawiania wziąłbym ten 16V.

To jest zdaje się 20KM więcej, więc chyba nie ma nad czym się zastanawiać bananaevil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceki w tym aucie to najmniejszy problem, na allegro używana Denso od 35 zł/szt. wymienisz i masz spokój na zawsze.

Zdecydowanie brać 16V mam 1.4 16V od 5 lat i żadnych problemów. Ja polecam 16V Renault smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za porady, niestety okazało się po dokładnym sprawdzeniu, że 16v była po dość konkretnym dzwonku i kupiłem 8v z końca 1998 roku. Klima jest, nawet sprawna zlosnik.gif więc po majówkach wezmę się za nią w sensie wymiany rozrządu itp. a starszą 1.4 8v będę próbował zamienić na 1.4 16v z 99/00 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i penie będzie rożnica w fazie 8v ph I, 16v ph II.

> Co do silnika - miałem 1,6 16v w lagunie i zlego słowa nie powiem. Jedynie cewka padła i silnik

> krokowy. Ja przejechalem 70tyś. Przy 200tyś kupił ją kolega z AK.

I dalej złego słowa nie powiem bo pali 10L LPG w mieście, bynajmniej paliła bo od tygodnia stoi rozebrana w 3 dupy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ponad 6 lat scenica 1,6 8v i raz cewke wymieniałem(był orginał)

po za tym ostatnio alternator regenerowałem jakieś 98zl cześci wyszły smile.gif

tak zadnych problemów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie 3000 rpm jest przy 130 km/h

to chyba jeszcze dłuższa zlosnik.gif chociaż ja jeszcze 130km/h swoim nie jechałem ale ogólnie cacy, pewnie mało pali w trasie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój 1,6 16V wczoraj spalił 5,9l na 330km bez klimy.Na trasy wolałbym jakiego dizla ,ten pow. 3 tys

> obr.robi sie głośny ...

no to mnie się w weekend majowy żelazkiem 1.6 16V zejść do 5.5 L/100km. Ale to nie jazda... bez wyprzedzania, za tirami, 5-ty bieg i jazda do 3ooo rpm czyli na mojej skrzyni 90km/h hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój 1,6 16V wczoraj spalił 5,9l na 330km bez klimy.Na trasy wolałbym jakiego dizla ,ten pow. 3 tys

> obr.robi sie głośny ...

dzisiaj sprawdziłem, przy 130km/h mam 3200 obr, typowy nadbieg zlosnik.gif chętnie porównałbym z 1.4 ale tam nie mam obrotka zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to mnie się w weekend majowy żelazkiem 1.6 16V zejść do 5.5 L/100km. Ale to nie jazda... bez

> wyprzedzania, za tirami, 5-ty bieg i jazda do 3ooo rpm czyli na mojej skrzyni 90km/h

ale masz 6 bieg jeszcze tak czy nie? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety nie ma 6-tki

yikes.gif przyspiesza chociaż jakoś fajnie na takiej krótkiej skrzyni? jakaś zaleta chyba musi być zlosnik.gif czyli co kolega józek trafił długą piątkę a Ty krótką? - ale to chyba jest coś do gadania w salonie przy zakupie na zasadzie - krótsze, dłuższe przełożenia dopłata xx zł czy po prostu toto-lotek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przyspiesza chociaż jakoś fajnie na takiej krótkiej skrzyni? jakaś zaleta chyba musi być czyli

> co kolega józek trafił długą piątkę a Ty krótką? - ale to chyba jest coś do gadania w salonie

> przy zakupie na zasadzie - krótsze, dłuższe przełożenia dopłata xx zł czy po prostu

> toto-lotek

przyspiesza pewnie lepiej niż na długiej, ale jakoś tych 115km się nie czuje. Przez tą skrzynię samochód jest idealny do miasta, ale na trasy się średnio nadaje. W mieście często jedzie się na 5-ce (np od 60km/h). Ale na autostradzie przy 130km/h urywa głowę (ponad 4ooo rpm). Skrzynia pewnie jest dopasowana do wersji nadwozia, ja mam htb a józek sedana hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.