lowcamarasu Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Dobry dzień wszystkim krótko(postaram się )i na temat - skończył się prąd w kropku - p1 1.2.Objawy - bez ostrzeżenia kontrolką brakło ładowania,co podczas jazdy szybko wykończyło aku.Wymienione zostały szczotki na altku(zużyły się),wyczyszczone wszystkie styki na linii aku-rozrusznik-altek.Działa.Rano kontroola,wszystko ok,jedziemy.Po 2 km historia się powtarza - nagły zanik bez ostrzeżenia,nie zapala się kontrolka.Znów sprawdzanie wszystkiego - bez efektu.Po pracy znw próba - kontrolka świeci,ładuje 14.4,z pełnym obciążeniem 14.0 v ....po chwili ładowanie zanika.Reasumując - altek ładuje,kiedy kontrolka działa.Pytanie - żarówka robi za wzbudzenie - dlaczego czasem się nie zapala lub traci ładowanie?Sam alternator "wygląda" na sprawny(skoro kiedy kontrolka zadziała to ładuje jak trzeba).Regulator napięcia może dawać takie objawy?Czy może sam kabel ze wzbudzenia jest gdzieś uszkodzony i raz działa a raz nie?Jakiekolwiek sugestie mile widziane,no może prócz wymiany całego altka bez podparcia logicznym wywodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Dobry dzień wszystkim krótko(postaram się )i na temat - > skończył się prąd w kropku - p1 1.2.Objawy - bez ostrzeżenia kontrolką brakło ładowania,co podczas > jazdy szybko wykończyło aku.Wymienione zostały szczotki na altku(zużyły się),wyczyszczone > wszystkie styki na linii aku-rozrusznik-altek.Działa.Rano kontroola,wszystko ok,jedziemy.Po 2 > km historia się powtarza - nagły zanik bez ostrzeżenia,nie zapala się kontrolka.Znów > sprawdzanie wszystkiego - bez efektu.Po pracy znw próba - kontrolka świeci,ładuje 14.4,z > pełnym obciążeniem 14.0 v ....po chwili ładowanie zanika.Reasumując - altek ładuje,kiedy > kontrolka działa.Pytanie - żarówka robi za wzbudzenie - dlaczego czasem się nie zapala lub > traci ładowanie?Sam alternator "wygląda" na sprawny(skoro kiedy kontrolka zadziała to ładuje > jak trzeba).Regulator napięcia może dawać takie objawy?Czy może sam kabel ze wzbudzenia jest > gdzieś uszkodzony i raz działa a raz nie?Jakiekolwiek sugestie mile widziane,no może prócz > wymiany całego altka bez podparcia logicznym wywodem Ja bym sprawdził diody. U mnie świeciła się kontrolka i ładowanie było w normie jak jedna się przepaliła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 altek się wzbudza przez kontrolkę albo przez obroty -coś koło 2krpm silnika -, sam brak wzbudzenia kontrolką takich jaj by nie robił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lowcamarasu Napisano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > altek się wzbudza przez kontrolkę albo przez obroty -coś koło 2krpm silnika -, sam brak wzbudzenia > kontrolką takich jaj by nie robił. Tak też myśle ale nie chciałem poddawać pomysłów więc dlaczego kontrolka może się nie zapalać(no i wtedy nie ma ładowania),i dlaczego jak zadziała,i ładowanie "wyłączy" się w trakcie pracy,to nie zapala się informując o jego braku?Kiedy działa,parametry ładowania są książkowe. Edit: Zobaczymy jak trochę pojeździ,ale pierwsze przejechane km sugerują,że jaja z taty robił sobie regulator napięcia.A że tak się nie robi,zostanie komisyjnie zutylizowany .Stary oryginał MM,w którym kiedyś skończyły się szczotki,po zaaplikowaniu nowych na razie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Od wczoraj mam podobne problemy z moim Grande Punto (1.4 8v), więc nie zakładam nowego tematu. Po odpaleniu zapaliła się kontrolka ładowania i przestało działać wspomaganie. Zgasiłem auto, odpaliłem ponownie i wszystko było ok. Po przejechaniu 10 km, już pod samym blokiem, zapaliła się kontrolka ładowania, przestała działać klima, radio wspomaganie, abs itd. Po wyłączeniu, grande już nie odpaliło - aku się rozładował. W nocy naładowałem aku, rano go podłączyłem. Auto odpaliło normalnie, jednak nadal brak ładowania. Czasami zapali się kontrolka ładowania. Alternator wymieniony pół roku temu. Co jeszcze mogę sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Alternator do wymontowania i sprawdzenia. Ja bym zaczal od mostka, byc moze ktoras dioda poleciala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Alternator do wymontowania i sprawdzenia. Ja bym zaczal od mostka, byc moze ktoras dioda poleciala. Auto oddałem do mechanika. Niestety alternator jest tak zamontowany, że na parkingu nie jestem w stanie go wykręcić. Jak będę wiedział co padło, to dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Auto oddałem do mechanika. Niestety alternator jest tak zamontowany, że na parkingu nie jestem w > stanie go wykręcić. Jak będę wiedział co padło, to dam znać. trzeba albo uchylić silnik, albo rozpiąć klimę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Dziś żona odebrała auto od mechanika - ja w pracy siedzę. Problemem były jakieś zaśniedziałe styki. Niestety nie wiem jakie. Jutro postaram się zadzwonić do mechanika, żeby dopytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.