Skocz do zawartości

E60 / E90 - przedlift czy plift - jaki silnik?


pfikusny

Rekomendowane odpowiedzi

Waham się nad którymś z tych aut.

Jeśli kupować to:

- Przedlift czy polift?

- Jakie silniki w jednym / drugim?

Mówiąc prawdę - byłem przekonany, że będę chciał tylko benzynę.

Z tego co czytałem - najmniej kłopotliwa jest 2l. przed liftem.

Zgadza się?

Jest nawet ew. możliwość zagazowania (poliftowego już niby zagazować się nie da).

Ale podobno diesle też nie są w BMW zbyt kłopotliwe?

Jeśli tak - z tego co czytałem - lepiej 2.5 niż 2l.

Dodam, że jeśli bym je kupił - chciałbym już pojeździć kilka lat (przywiązuję się do rzeczy zlosnik.gif ).

Nie zależy mi na super mocy - byle było nie mniej niż 150 KM.

EDIT

Aaa i jeszcze jedno zlosnik.gif

Da się tym NORMALNIE jeździć w zimie? zlosnik.gif

Trochę jeżdżę, w czasie sezonu, na deseczkę - nie chciałbym kręcić bączków na każdej serpentynie zlosnik.gif Ostatnio autem z napędem na tył jeździłem chyba z 7-8 lat temu i był to fiat 126p hehe.gif

Innymi autami z napędem na tył jeździłem - ale praktycznie tylko w okresie letnim.

(nie licząc sprintera, którym jechałem w góry, na letnich oponach, w zimie - ale tego nei chciałbym powtarzać zlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> e60 535d w dobrej wersji i nie ma co sie zastanwaiac nad inna opcja

OK tylko podejrzewam, że im większy silnik tym bardziej rosną koszty utrzymania.

Mam tu nie tyle na myśli spalanie co np. większe hamulce / zawieszenie / opony...

Aaaa - jeszcze jedno pytanie.

Interesuje mnie auto z automatem (starzeję się i jestem już leniwy).

Ostatnio jeździłem automatem mercedesa (kilkuletnie auto więc "nowoczesna" skrzynia) - baaardzo mi się nie podobał.

Pamiętam, że lata temu jeździłem e36 z automatem i tamten w miarę mi odpowiadał.

Jak to teraz w BMW jest?

No i jeszcze jedno - skrzynie przedlift / polift różnią się czymś (poza drążkiem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK tylko podejrzewam, że im większy silnik tym bardziej rosną koszty utrzymania.

> Mam tu nie tyle na myśli spalanie co np. większe hamulce / zawieszenie / opony...

sprawa wyglada tak ze ja osobiscie kupil bym 525d albo 325d jezeli chcial bym byc oszczedny.. musisz pamietac ze te silniki biora jakos 7 litrow oleju na wymiane... wiec koszt ciut wiekszy, ale i praca silnika o niebo lepsza smile.gif co do czesci zamiennych to nie orientuje sie ile np kosztuja klocki hamulcowe ale do 335d tyl ostatnio placilem okolo 250zl za textary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Waham się nad którymś z tych aut.

Mój mechanik mówi, że z małych diesel'i tylko 2.5. Ponoć jedyny żeliwny...

Potem już cała gama sześciocylindrowców.

Ja bym jednak celował w auta poliftingowe, a jak obawiasz się napędu na tył szukaj 525xd... food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój mechanik mówi, że z małych diesel'i tylko 2.5. Ponoć jedyny żeliwny...

> Potem już cała gama sześciocylindrowców.

> Ja bym jednak celował w auta poliftingowe, a jak obawiasz się napędu na tył szukaj 525xd...

2.5 to tez 6 garow silnik.. czy sie myle ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam diesla 6 cyl. (i jak go oddam do warsztatu to tak średnio z 5 tys. zostawiam)

Wchodzi do niego ponad 6 litrów oleju.

Ale tego typu wydatków się nie boję.

Bardziej chodzi mi o te liczone w tysiącach zlosnik.gif

Turbo, sprzęgło (dlatego wolałbym automat), jak z awaryjnością automatów, jak z DPFem, jak z układem zasilania paliwem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie mam diesla 6 cyl. (i jak go oddam do warsztatu to tak średnio z 5 tys. zostawiam)

Ty, co to za auto? yikes.gif

Nie zdarzyło mi się zostawić w warsztacie więcej jak 3500PLN i to z kosztami wymiany turbo po 290kkm.

Teraz przy wymianie NIVO + pompa wody + paski + napinacz paska kompresora wyszło 3kPLN.

Zwykły przegląd okresowy to circa 800 PLN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty, co to za auto?

A6.

Ostatnie wizyty:

- Wymiana turbo + "części zawieszenia" - ~5 tys.

- Wymiana hydrauliki zaworów + "częsci zawieszenia" - ~5 tys.

A wypadałoby jeszcze sprawdzić pompę i wtryski - jeśli trzeba by robić - znowu koło 5 tys.

W zawieszeniu znajduje się coś co roku - ale może to przez to, że jest utwardzone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie mam diesla 6 cyl. (i jak go oddam do warsztatu to tak średnio z 5 tys. zostawiam)

> Wchodzi do niego ponad 6 litrów oleju.

> Ale tego typu wydatków się nie boję.

> Bardziej chodzi mi o te liczone w tysiącach

> Turbo, sprzęgło (dlatego wolałbym automat), jak z awaryjnością automatów, jak z DPFem, jak z

> układem zasilania paliwem?

dpf jak dpf dzis jest a jutro go nie ma wink.gif

jak cie zdenerwuje to wycinasz i zmieniasz program i po sprawie wink.gif koszt to pewnie 2 tys max.

jak nie boisz sie kosztow takich jak piszesz to kup 335d lub 535d smile.gif bedzie zapierdzielac a jak sie cos sypnie to zazwyczaj male drobne sensory po 600zl sztuka wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy kupił właśnie drugie E60. To auto jest duże, dobrze wykonane i tanie ok.gif

Jeśli potrzebujesz pojemnego kombi, które dobrze się prowadzi to seria 5 będzie w sam raz. Problemów większych z tym nie ma tylko wnętrze jest wykonane już odrobinkę chińsko.

On ma 6cyl. Diesla. Ładnie to pracuje ok.gif

Jeśli boisz się jazdy w zimie to przestań. To nie jest driftowóz, póki się nie postarasz to samo bokiem nie pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdziłem dośc sporo E90 325i 218 KM przed liftem oraz E60 530xi 272 KM i powiem krótko.

> Zdecydowanie E90 . To auto jest jak uszyty na miarę garnitur. E60 to taka stodoła

Stodoły się nie boję - chociaż widzę, że E60 jest 0 4 cm dłuższe niż moje obecne auto - będzie problem ze zmieszczeniem się w garażu zlosnik.gif Teraz zostają mi jakieś 2 cm...

E90 na szerokość - jest praktycznie takie jak moje audi - czyli powinno być miejsca dość.

Właśnei najbardziej zależy mi na szerokości - długość nie jest dla mnie tak istotna - najczęściej i tak jeżdżę sam (ew. z jednym pasażerem)...

Tylko pytanie:

- czy e90 będzie tak samo dobrze wyposażone jak e60 (chciałbym automat, nawigację, ksenony)

- czy jakość wykonania e90 nie jest słabsza niż e60?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stodoły się nie boję - chociaż widzę, że E60 jest 0 4 cm dłuższe niż moje obecne auto - będzie

> problem ze zmieszczeniem się w garażu Teraz zostają mi jakieś 2 cm...

> E90 na szerokość - jest praktycznie takie jak moje audi - czyli powinno być miejsca dość.

> Właśnei najbardziej zależy mi na szerokości - długość nie jest dla mnie tak istotna - najczęściej i

> tak jeżdżę sam (ew. z jednym pasażerem)...

> Tylko pytanie:

> - czy e90 będzie tak samo dobrze wyposażone jak e60 (chciałbym automat, nawigację, ksenony)

> - czy jakość wykonania e90 nie jest słabsza niż e60?

Jak jeździsz sam to po co Ci E60 ? yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak jeździsz sam to po co Ci E60 ?

1. Im większe auto tym bardziej stabilne zlosnik.gif

2. Lubię dużo miejsca - na szerokość.

3. W przypadku audi - mam wrażenie, że A4 jest gorzej wykonane niż A6 (szczególnie wnętrze)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Im większe auto tym bardziej stabilne

> 2. Lubię dużo miejsca - na szerokość.

> 3. W przypadku audi - mam wrażenie, że A4 jest gorzej wykonane niż A6 (szczególnie wnętrze)...

1. what ?????? co ty gadasz zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

E60 sie prowadzi jak ponton w porównaniu do E90

2. screwy.gif

3. E90 jest lepiej wykonane od E60 devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A6.

> Ostatnie wizyty:

> - Wymiana turbo + "części zawieszenia" - ~5 tys.

> - Wymiana hydrauliki zaworów + "częsci zawieszenia" - ~5 tys.

> A wypadałoby jeszcze sprawdzić pompę i wtryski - jeśli trzeba by robić - znowu koło 5 tys.

> W zawieszeniu znajduje się coś co roku - ale może to przez to, że jest utwardzone...

Ty kup lepiej benzynę. Za pieniądze wydane na naprawy diesla pojeździsz ze 20 kkm gratis zlosnik.gif Jak ja nie mogę zrozumieć dlaczego ludzie świadomie wybierają to nieekonomiczne źródło napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty kup lepiej benzynę. Za pieniądze wydane na naprawy diesla pojeździsz ze 20 kkm gratis Jak ja

> nie mogę zrozumieć dlaczego ludzie świadomie wybierają to nieekonomiczne źródło napędu.

też bym brał benzynkę.

BMW robi świetne (oszczędne) silniki benzynowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. what ?????? co ty gadasz

Dotychczasowo tak mi wychodzi zlosnik.gif

> E60 sie prowadzi jak ponton w porównaniu do E90

OK - to teraz jeszcze pytanie czy ponton w pozytywnym czy negatywnym znaczeniu.

Teraz w A6 mam zawieszenie z S6 i już mnie to męczy - jest trochę zbyt twardo - przydałoby się choć minimalnie więcej komfortu zlosnik.gif

> 3. E90 jest lepiej wykonane od E60

ok.gif Zaczynam się bardziej skłaniać ku e90 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty kup lepiej benzynę. Za pieniądze wydane na naprawy diesla pojeździsz ze 20 kkm gratis Jak ja

> nie mogę zrozumieć dlaczego ludzie świadomie wybierają to nieekonomiczne źródło napędu.

Chciałem spróbować czegoś innego zlosnik.gif

Zawsze miałem benzyniaki / ew. LPG - teraz chciałem spróbować diesla.

Jeździ się fajnie - serwisuje beznadziejnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty kup lepiej benzynę. Za pieniądze wydane na naprawy diesla pojeździsz ze 20 kkm gratis Jak ja

> nie mogę zrozumieć dlaczego ludzie świadomie wybierają to nieekonomiczne źródło napędu.

Przy różnicy spalania rzędu 5 litrów /100km na korzyśc diesel'a i przy cenie paliwa 5.5PLN/litr po 20kkm wychodzi różnica 5.5kPLN.

Czyli na każdych 20kkm oszczędzamy 5.5kPLN.

Teraz co się może zepsuć w 525d w porównaniu do 525i?

Turbo - cena nowego 2.8-3.0kPLN

Kolektor dolotowy - cena nowego 1.8kPLN

Wtrysków nie liczę bo w benzynie też występują.

Pompa wtryskowa - jw.

Cała reszta jest podatna na takie samo zużycie.

Teraz z mojego podwórka:

Jak kupiłem e39 miała 146kkm nalotu.

Teraz ma 316kkm - różnica 170kkm.

Czyli:

170kkm = 8.5 X 20kkm = 8.5 X 5.5kPLN = 46750PLN.

Co w tym czasie wymieniłem z charakterystycznych dla diesel'a:

Pompa "progowa" - 800PLN

Wtryskiwacz - 800PLN

Kolektor ssący - 1800

Turbo - 3000

Razem: 6400PLN

Podsumujmy:

46750 - 6400 = 40350PLN

To ja się pytam, co jest nieekonomicznym źródłem napędu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy różnicy spalania rzędu 5 litrów /100km na korzyśc diesel'a i przy cenie paliwa 5.5PLN/litr po

> 20kkm wychodzi różnica 5.5kPLN.

Chyba trochę przesadziłeś z różnicą 5 litrów spalania w stosunku do benz. Moje E60 525d w trasie, przy normalnej jeździe w automacie, z klimą paliło 9 litrów, w małym mieście średnio wychodziło 12-13 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba trochę przesadziłeś z różnicą 5 litrów spalania w stosunku do benz. Moje E60 525d w trasie,

> przy normalnej jeździe w automacie, z klimą paliło 9 litrów, w małym mieście średnio

> wychodziło 12-13 litrów.

to masz cos nieteges, bo jak mialem 330d to mi bral na trasie okolo 7litrow jak chcialem a jak zasowalem to MAX-8

teraz mam 335d i bierze mi na trasie tyle co twoje w miescie i nie wierze ze to jest OK , szukam dalej przyczyny bo nie moze tyle wciagac... biorac pod uwage srednia raportow spalania, a robilem roznie trasy z roznymi predkosciami itp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty kup lepiej benzynę. Za pieniądze wydane na naprawy diesla pojeździsz ze 20 kkm gratis Jak ja

> nie mogę zrozumieć dlaczego ludzie świadomie wybierają to nieekonomiczne źródło napędu.

duzo mniej pali , a problematyka wcale nie jest wieksza niz w PB jak sie zakupi dobry egzemplarz a nie przystanek autobusowy z cofanym licznikiem na 30k

Nie wspomne o tym ze diesel wcale nie jest wolniejszy od PB grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy różnicy spalania rzędu 5 litrów /100km na korzyśc diesel'a i przy cenie paliwa 5.5PLN/litr po

> 20kkm wychodzi różnica 5.5kPLN......

zlosnik.gif ja kupilem ojcu golfa4 TDI ponad rok temu na jezdzenie po okolicy zamiast 528i... po przeliczeniach wyszlo ze golf wlasnie w tej chwili jest za free smile.gif a teraz zaczyna zarabiac na siebie smile.gif

Na trase dalej bmw jest i daje rade wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba trochę przesadziłeś z różnicą 5 litrów spalania w stosunku do benz. Moje E60 525d w trasie,

> przy normalnej jeździe w automacie, z klimą paliło 9 litrów, w małym mieście średnio

> wychodziło 12-13 litrów.

Z nieczym nie przesadziłem.

Mam w swojej stajni dwa BMW o podobnych pojemnościach i tych samych mocach.

Po za tym ja nie wiem jak ty jeździsz skoro moje e39 przy trybie mieszanym (dojazd do do roboty do warszawy), przy przelotowej autostradowej rzędu 160 - 180km/h nie chce spalić więcej jak 7.5l/100km. Przy jeździe "przepisowej" spokojnie jestem w stanie zejść do 6 litrów.

728i o podobnej pojemności i podobnym stylu jazdy potrafi wchłonąć 13 - 14l/100km, na spokojnie - 11...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to masz cos nieteges, bo jak mialem 330d to mi bral na trasie okolo 7litrow jak chcialem a jak

> zasowalem to MAX-8

> teraz mam 335d i bierze mi na trasie tyle co twoje w miescie i nie wierze ze to jest OK , szukam

> dalej przyczyny bo nie moze tyle wciagac... biorac pod uwage srednia raportow spalania, a

> robilem roznie trasy z roznymi predkosciami itp..

Twoja ok 12 w trasie, w miescie 15

To dlaczego twierdzisz, ze pb jest mniej ekonomiczne?

PB ponizej dychy zejdzie w trasie i ok 15 w ciasnym miescie.

Do tego dpf - dodatkowe koszta, ktore poniosles - to poczatek

Moje 2,4 pb jest polowe tansze w utrzymaniu niz u Ciebie.

Pad wtrysku w pb - raz na milion aut. Pad wtrsyku w tdi 1/10

Do tego dorzuce 530d przy takim sobie butowaniu pokazalo na kompie 18mpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z nieczym nie przesadziłem.

> Mam w swojej stajni dwa BMW o podobnych pojemnościach i tych samych mocach.

> Po za tym ja nie wiem jak ty jeździsz skoro moje e39 przy trybie mieszanym (dojazd do do roboty do

> warszawy), przy przelotowej autostradowej rzędu 160 - 180km/h nie chce spalić więcej jak

> 7.5l/100km. Przy jeździe "przepisowej" spokojnie jestem w stanie zejść do 6 litrów.

> 728i o podobnej pojemności i podobnym stylu jazdy potrafi wchłonąć 13 - 14l/100km, na spokojnie -

> 11...

Mocno naciągnięte te spalania, jedno w jedną, drugie w drugą, żeby różnica wyszła duża. Przeciętna e39 3.0d pali średnio 9-9,5/100, w tym samym nadwoziu 525 i 528 palą średnio 12noPb/100, lub 14lpg/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A instalację LPG i większy interwał przeglądów to gratis dają...

Dzisiaj koszt założenia dobrej instalki zwraca się po kilku miesiącach, a kolega chce kupić auto na kilka lat. Jaki to interwał przeglądów chłonie mnóstwo pieniędzy? Filtry lpg raz w roku za 30 zł?, czy raz na 3 lata listwa wtryskowa za 200 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy zasilaniu LPG?

> Mało razy się słyszy o "pozapiekanych" wtryskach?

Mało, zdecydowanie mało. Pracuję w warsztacie i wiem doskonale ile zostawia się za diesle, a ile za benzyniaki/lpg. To nie są tylko zasłyszane wśród znajomych i przeczytane w necie dane. Uwierz mi, że statystyczny diesel chłonie dużo więcej kasy od statystycznego benzyniaka bez turbo i innych "udziwnień".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z nieczym nie przesadziłem.

> Mam w swojej stajni dwa BMW o podobnych pojemnościach i tych samych mocach.

> Po za tym ja nie wiem jak ty jeździsz skoro moje e39 przy trybie mieszanym (dojazd do do roboty do

> warszawy), przy przelotowej autostradowej rzędu 160 - 180km/h nie chce spalić więcej jak

> 7.5l/100km. Przy jeździe "przepisowej" spokojnie jestem w stanie zejść do 6 litrów.

> 728i o podobnej pojemności i podobnym stylu jazdy potrafi wchłonąć 13 - 14l/100km, na spokojnie -

> 11...

728i pali w trasie 13-14litrów???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.