pfikusny Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Waham się nad którymś z tych aut. Jeśli kupować to: - Przedlift czy polift? - Jakie silniki w jednym / drugim? Mówiąc prawdę - byłem przekonany, że będę chciał tylko benzynę. Z tego co czytałem - najmniej kłopotliwa jest 2l. przed liftem. Zgadza się? Jest nawet ew. możliwość zagazowania (poliftowego już niby zagazować się nie da). Ale podobno diesle też nie są w BMW zbyt kłopotliwe? Jeśli tak - z tego co czytałem - lepiej 2.5 niż 2l. Dodam, że jeśli bym je kupił - chciałbym już pojeździć kilka lat (przywiązuję się do rzeczy ). Nie zależy mi na super mocy - byle było nie mniej niż 150 KM. EDIT Aaa i jeszcze jedno Da się tym NORMALNIE jeździć w zimie? Trochę jeżdżę, w czasie sezonu, na deseczkę - nie chciałbym kręcić bączków na każdej serpentynie Ostatnio autem z napędem na tył jeździłem chyba z 7-8 lat temu i był to fiat 126p Innymi autami z napędem na tył jeździłem - ale praktycznie tylko w okresie letnim. (nie licząc sprintera, którym jechałem w góry, na letnich oponach, w zimie - ale tego nei chciałbym powtarzać ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 e60 535d w dobrej wersji i nie ma co sie zastanwaiac nad inna opcja ps ciezko to postawic bokiem z wlaczonymi systemami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > e60 535d w dobrej wersji i nie ma co sie zastanwaiac nad inna opcja OK tylko podejrzewam, że im większy silnik tym bardziej rosną koszty utrzymania. Mam tu nie tyle na myśli spalanie co np. większe hamulce / zawieszenie / opony... Aaaa - jeszcze jedno pytanie. Interesuje mnie auto z automatem (starzeję się i jestem już leniwy). Ostatnio jeździłem automatem mercedesa (kilkuletnie auto więc "nowoczesna" skrzynia) - baaardzo mi się nie podobał. Pamiętam, że lata temu jeździłem e36 z automatem i tamten w miarę mi odpowiadał. Jak to teraz w BMW jest? No i jeszcze jedno - skrzynie przedlift / polift różnią się czymś (poza drążkiem)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > OK tylko podejrzewam, że im większy silnik tym bardziej rosną koszty utrzymania. > Mam tu nie tyle na myśli spalanie co np. większe hamulce / zawieszenie / opony... sprawa wyglada tak ze ja osobiscie kupil bym 525d albo 325d jezeli chcial bym byc oszczedny.. musisz pamietac ze te silniki biora jakos 7 litrow oleju na wymiane... wiec koszt ciut wiekszy, ale i praca silnika o niebo lepsza co do czesci zamiennych to nie orientuje sie ile np kosztuja klocki hamulcowe ale do 335d tyl ostatnio placilem okolo 250zl za textary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Waham się nad którymś z tych aut. Mój mechanik mówi, że z małych diesel'i tylko 2.5. Ponoć jedyny żeliwny... Potem już cała gama sześciocylindrowców. Ja bym jednak celował w auta poliftingowe, a jak obawiasz się napędu na tył szukaj 525xd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Mój mechanik mówi, że z małych diesel'i tylko 2.5. Ponoć jedyny żeliwny... > Potem już cała gama sześciocylindrowców. > Ja bym jednak celował w auta poliftingowe, a jak obawiasz się napędu na tył szukaj 525xd... 2.5 to tez 6 garow silnik.. czy sie myle ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Obecnie mam diesla 6 cyl. (i jak go oddam do warsztatu to tak średnio z 5 tys. zostawiam) Wchodzi do niego ponad 6 litrów oleju. Ale tego typu wydatków się nie boję. Bardziej chodzi mi o te liczone w tysiącach Turbo, sprzęgło (dlatego wolałbym automat), jak z awaryjnością automatów, jak z DPFem, jak z układem zasilania paliwem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Obecnie mam diesla 6 cyl. (i jak go oddam do warsztatu to tak średnio z 5 tys. zostawiam) Ty, co to za auto? Nie zdarzyło mi się zostawić w warsztacie więcej jak 3500PLN i to z kosztami wymiany turbo po 290kkm. Teraz przy wymianie NIVO + pompa wody + paski + napinacz paska kompresora wyszło 3kPLN. Zwykły przegląd okresowy to circa 800 PLN... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Ty, co to za auto? A6. Ostatnie wizyty: - Wymiana turbo + "części zawieszenia" - ~5 tys. - Wymiana hydrauliki zaworów + "częsci zawieszenia" - ~5 tys. A wypadałoby jeszcze sprawdzić pompę i wtryski - jeśli trzeba by robić - znowu koło 5 tys. W zawieszeniu znajduje się coś co roku - ale może to przez to, że jest utwardzone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Obecnie mam diesla 6 cyl. (i jak go oddam do warsztatu to tak średnio z 5 tys. zostawiam) > Wchodzi do niego ponad 6 litrów oleju. > Ale tego typu wydatków się nie boję. > Bardziej chodzi mi o te liczone w tysiącach > Turbo, sprzęgło (dlatego wolałbym automat), jak z awaryjnością automatów, jak z DPFem, jak z > układem zasilania paliwem? dpf jak dpf dzis jest a jutro go nie ma jak cie zdenerwuje to wycinasz i zmieniasz program i po sprawie koszt to pewnie 2 tys max. jak nie boisz sie kosztow takich jak piszesz to kup 335d lub 535d bedzie zapierdzielac a jak sie cos sypnie to zazwyczaj male drobne sensory po 600zl sztuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > dpf jak dpf dzis jest a jutro go nie ma > jak cie zdenerwuje to wycinasz i zmieniasz program i po sprawie koszt to pewnie 2 tys max. Na przeglądach się nie czepiają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Na przeglądach się nie czepiają? jak sie zorientuja to sie moga czepiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > jak sie zorientuja to sie moga czepiac Dlatego właśnie myślałem o benzynce Małe szanse żeby katalizator trzeba było wymieniać 535 był tylko w wersji biturbo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Jeżdziłem dośc sporo E90 325i 218 KM przed liftem oraz E60 530xi 272 KM i powiem krótko. Zdecydowanie E90 . To auto jest jak uszyty na miarę garnitur. E60 to taka stodoła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Znajomy kupił właśnie drugie E60. To auto jest duże, dobrze wykonane i tanie Jeśli potrzebujesz pojemnego kombi, które dobrze się prowadzi to seria 5 będzie w sam raz. Problemów większych z tym nie ma tylko wnętrze jest wykonane już odrobinkę chińsko. On ma 6cyl. Diesla. Ładnie to pracuje Jeśli boisz się jazdy w zimie to przestań. To nie jest driftowóz, póki się nie postarasz to samo bokiem nie pójdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Jeżdziłem dośc sporo E90 325i 218 KM przed liftem oraz E60 530xi 272 KM i powiem krótko. > Zdecydowanie E90 . To auto jest jak uszyty na miarę garnitur. E60 to taka stodoła Stodoły się nie boję - chociaż widzę, że E60 jest 0 4 cm dłuższe niż moje obecne auto - będzie problem ze zmieszczeniem się w garażu Teraz zostają mi jakieś 2 cm... E90 na szerokość - jest praktycznie takie jak moje audi - czyli powinno być miejsca dość. Właśnei najbardziej zależy mi na szerokości - długość nie jest dla mnie tak istotna - najczęściej i tak jeżdżę sam (ew. z jednym pasażerem)... Tylko pytanie: - czy e90 będzie tak samo dobrze wyposażone jak e60 (chciałbym automat, nawigację, ksenony) - czy jakość wykonania e90 nie jest słabsza niż e60? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Stodoły się nie boję - chociaż widzę, że E60 jest 0 4 cm dłuższe niż moje obecne auto - będzie > problem ze zmieszczeniem się w garażu Teraz zostają mi jakieś 2 cm... > E90 na szerokość - jest praktycznie takie jak moje audi - czyli powinno być miejsca dość. > Właśnei najbardziej zależy mi na szerokości - długość nie jest dla mnie tak istotna - najczęściej i > tak jeżdżę sam (ew. z jednym pasażerem)... > Tylko pytanie: > - czy e90 będzie tak samo dobrze wyposażone jak e60 (chciałbym automat, nawigację, ksenony) > - czy jakość wykonania e90 nie jest słabsza niż e60? Jak jeździsz sam to po co Ci E60 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Jak jeździsz sam to po co Ci E60 ? 1. Im większe auto tym bardziej stabilne 2. Lubię dużo miejsca - na szerokość. 3. W przypadku audi - mam wrażenie, że A4 jest gorzej wykonane niż A6 (szczególnie wnętrze)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > 1. Im większe auto tym bardziej stabilne Stabilności e90 mogłoby pozazdrościć np Audi a6, poza tym e90 pojeździsz szybciej niż e60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > 1. Im większe auto tym bardziej stabilne > 2. Lubię dużo miejsca - na szerokość. > 3. W przypadku audi - mam wrażenie, że A4 jest gorzej wykonane niż A6 (szczególnie wnętrze)... 1. what ?????? co ty gadasz E60 sie prowadzi jak ponton w porównaniu do E90 2. 3. E90 jest lepiej wykonane od E60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > A6. > Ostatnie wizyty: > - Wymiana turbo + "części zawieszenia" - ~5 tys. > - Wymiana hydrauliki zaworów + "częsci zawieszenia" - ~5 tys. > A wypadałoby jeszcze sprawdzić pompę i wtryski - jeśli trzeba by robić - znowu koło 5 tys. > W zawieszeniu znajduje się coś co roku - ale może to przez to, że jest utwardzone... Ty kup lepiej benzynę. Za pieniądze wydane na naprawy diesla pojeździsz ze 20 kkm gratis Jak ja nie mogę zrozumieć dlaczego ludzie świadomie wybierają to nieekonomiczne źródło napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Ty kup lepiej benzynę. Za pieniądze wydane na naprawy diesla pojeździsz ze 20 kkm gratis Jak ja > nie mogę zrozumieć dlaczego ludzie świadomie wybierają to nieekonomiczne źródło napędu. też bym brał benzynkę. BMW robi świetne (oszczędne) silniki benzynowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Stabilności e90 mogłoby pozazdrościć np Audi a6, poza tym e90 pojeździsz szybciej niż e60. Nie jeździłem jeszcze więc nie będę zaprzeczał... Muszę się przejechać oboma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > 1. what ?????? co ty gadasz Dotychczasowo tak mi wychodzi > E60 sie prowadzi jak ponton w porównaniu do E90 OK - to teraz jeszcze pytanie czy ponton w pozytywnym czy negatywnym znaczeniu. Teraz w A6 mam zawieszenie z S6 i już mnie to męczy - jest trochę zbyt twardo - przydałoby się choć minimalnie więcej komfortu > 3. E90 jest lepiej wykonane od E60 Zaczynam się bardziej skłaniać ku e90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Ty kup lepiej benzynę. Za pieniądze wydane na naprawy diesla pojeździsz ze 20 kkm gratis Jak ja > nie mogę zrozumieć dlaczego ludzie świadomie wybierają to nieekonomiczne źródło napędu. Chciałem spróbować czegoś innego Zawsze miałem benzyniaki / ew. LPG - teraz chciałem spróbować diesla. Jeździ się fajnie - serwisuje beznadziejnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > 2.5 to tez 6 garow silnik.. czy sie myle ?? Masz rację, dopiero od typoszeregu F oznaczenie x25d oznacza czterocylindrowca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Ty kup lepiej benzynę. Za pieniądze wydane na naprawy diesla pojeździsz ze 20 kkm gratis Jak ja > nie mogę zrozumieć dlaczego ludzie świadomie wybierają to nieekonomiczne źródło napędu. Przy różnicy spalania rzędu 5 litrów /100km na korzyśc diesel'a i przy cenie paliwa 5.5PLN/litr po 20kkm wychodzi różnica 5.5kPLN. Czyli na każdych 20kkm oszczędzamy 5.5kPLN. Teraz co się może zepsuć w 525d w porównaniu do 525i? Turbo - cena nowego 2.8-3.0kPLN Kolektor dolotowy - cena nowego 1.8kPLN Wtrysków nie liczę bo w benzynie też występują. Pompa wtryskowa - jw. Cała reszta jest podatna na takie samo zużycie. Teraz z mojego podwórka: Jak kupiłem e39 miała 146kkm nalotu. Teraz ma 316kkm - różnica 170kkm. Czyli: 170kkm = 8.5 X 20kkm = 8.5 X 5.5kPLN = 46750PLN. Co w tym czasie wymieniłem z charakterystycznych dla diesel'a: Pompa "progowa" - 800PLN Wtryskiwacz - 800PLN Kolektor ssący - 1800 Turbo - 3000 Razem: 6400PLN Podsumujmy: 46750 - 6400 = 40350PLN To ja się pytam, co jest nieekonomicznym źródłem napędu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Przy różnicy spalania rzędu 5 litrów /100km na korzyśc diesel'a i przy cenie paliwa 5.5PLN/litr po > 20kkm wychodzi różnica 5.5kPLN. Chyba trochę przesadziłeś z różnicą 5 litrów spalania w stosunku do benz. Moje E60 525d w trasie, przy normalnej jeździe w automacie, z klimą paliło 9 litrów, w małym mieście średnio wychodziło 12-13 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Kolega brał pod uwagę benzynę z lpg, więc całe Twoje wyliczenia psu w dupę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Wtrysków nie liczę bo w benzynie też występują. > Pompa wtryskowa - jw. > Cała reszta jest podatna na takie samo zużycie. Słyszałeś kiedyś o tym żeby w klasycznej benzynie padł wtrysk lub pompa wtryskowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Dlatego właśnie myślałem o benzynce > Małe szanse żeby katalizator trzeba było wymieniać > 535 był tylko w wersji biturbo? oznaczenie x35 to tylko bi jak chcesz jedno to x30 lub x25 lub slabiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Chyba trochę przesadziłeś z różnicą 5 litrów spalania w stosunku do benz. Moje E60 525d w trasie, > przy normalnej jeździe w automacie, z klimą paliło 9 litrów, w małym mieście średnio > wychodziło 12-13 litrów. to masz cos nieteges, bo jak mialem 330d to mi bral na trasie okolo 7litrow jak chcialem a jak zasowalem to MAX-8 teraz mam 335d i bierze mi na trasie tyle co twoje w miescie i nie wierze ze to jest OK , szukam dalej przyczyny bo nie moze tyle wciagac... biorac pod uwage srednia raportow spalania, a robilem roznie trasy z roznymi predkosciami itp.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Masz rację, dopiero od typoszeregu F oznaczenie x25d oznacza czterocylindrowca... oo oto nie fajnie a z 2 strony pewnie nie sa takie zle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Ty kup lepiej benzynę. Za pieniądze wydane na naprawy diesla pojeździsz ze 20 kkm gratis Jak ja > nie mogę zrozumieć dlaczego ludzie świadomie wybierają to nieekonomiczne źródło napędu. duzo mniej pali , a problematyka wcale nie jest wieksza niz w PB jak sie zakupi dobry egzemplarz a nie przystanek autobusowy z cofanym licznikiem na 30k Nie wspomne o tym ze diesel wcale nie jest wolniejszy od PB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Przy różnicy spalania rzędu 5 litrów /100km na korzyśc diesel'a i przy cenie paliwa 5.5PLN/litr po > 20kkm wychodzi różnica 5.5kPLN...... ja kupilem ojcu golfa4 TDI ponad rok temu na jezdzenie po okolicy zamiast 528i... po przeliczeniach wyszlo ze golf wlasnie w tej chwili jest za free a teraz zaczyna zarabiac na siebie Na trase dalej bmw jest i daje rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Słyszałeś kiedyś o tym żeby w klasycznej benzynie padł wtrysk lub pompa wtryskowa tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > tak W bmw? Podaj konkret Bo ja mam pierwsze bmw Do tej pory jsponczyki i tam nie slyszalem o takich kwiatkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Chyba trochę przesadziłeś z różnicą 5 litrów spalania w stosunku do benz. Moje E60 525d w trasie, > przy normalnej jeździe w automacie, z klimą paliło 9 litrów, w małym mieście średnio > wychodziło 12-13 litrów. Z nieczym nie przesadziłem. Mam w swojej stajni dwa BMW o podobnych pojemnościach i tych samych mocach. Po za tym ja nie wiem jak ty jeździsz skoro moje e39 przy trybie mieszanym (dojazd do do roboty do warszawy), przy przelotowej autostradowej rzędu 160 - 180km/h nie chce spalić więcej jak 7.5l/100km. Przy jeździe "przepisowej" spokojnie jestem w stanie zejść do 6 litrów. 728i o podobnej pojemności i podobnym stylu jazdy potrafi wchłonąć 13 - 14l/100km, na spokojnie - 11... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Kolega brał pod uwagę benzynę z lpg, więc całe Twoje wyliczenia psu w dupę. A instalację LPG i większy interwał przeglądów to gratis dają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Słyszałeś kiedyś o tym żeby w klasycznej benzynie padł wtrysk lub pompa wtryskowa Przy zasilaniu LPG? Mało razy się słyszy o "pozapiekanych" wtryskach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Przy zasilaniu LPG? > Mało razy się słyszy o "pozapiekanych" wtryskach? W mojej historii lpg ponad 400kkm nie słyszałem o zapieczonych wtryskach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > W mojej historii lpg ponad 400kkm nie słyszałem o zapieczonych wtryskach Raz w życiu, na początku lat 90 miałem auto na LPG. Więcej nie chcę, nie stać mnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Raz w życiu, na początku lat 90 miałem auto na LPG. > Więcej nie chcę, nie stać mnie... Ja raz mislem diesla nigdy więcej instalacje od lat 90 bardzo się zmienily ale w przeciwieństwie do diesli stały się bardziej bezawaryjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > to masz cos nieteges, bo jak mialem 330d to mi bral na trasie okolo 7litrow jak chcialem a jak > zasowalem to MAX-8 > teraz mam 335d i bierze mi na trasie tyle co twoje w miescie i nie wierze ze to jest OK , szukam > dalej przyczyny bo nie moze tyle wciagac... biorac pod uwage srednia raportow spalania, a > robilem roznie trasy z roznymi predkosciami itp.. Twoja ok 12 w trasie, w miescie 15 To dlaczego twierdzisz, ze pb jest mniej ekonomiczne? PB ponizej dychy zejdzie w trasie i ok 15 w ciasnym miescie. Do tego dpf - dodatkowe koszta, ktore poniosles - to poczatek Moje 2,4 pb jest polowe tansze w utrzymaniu niz u Ciebie. Pad wtrysku w pb - raz na milion aut. Pad wtrsyku w tdi 1/10 Do tego dorzuce 530d przy takim sobie butowaniu pokazalo na kompie 18mpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Raz w życiu, na początku lat 90 miałem auto na LPG. > Więcej nie chcę, nie stać mnie... Porównujesz instalację sprzed 20 lat do dobrej sekwencji ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Porównujesz instalację sprzed 20 lat do dobrej sekwencji ?! Nic nie porównuję, dzielę się swoimi doświadczeniami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Z nieczym nie przesadziłem. > Mam w swojej stajni dwa BMW o podobnych pojemnościach i tych samych mocach. > Po za tym ja nie wiem jak ty jeździsz skoro moje e39 przy trybie mieszanym (dojazd do do roboty do > warszawy), przy przelotowej autostradowej rzędu 160 - 180km/h nie chce spalić więcej jak > 7.5l/100km. Przy jeździe "przepisowej" spokojnie jestem w stanie zejść do 6 litrów. > 728i o podobnej pojemności i podobnym stylu jazdy potrafi wchłonąć 13 - 14l/100km, na spokojnie - > 11... Mocno naciągnięte te spalania, jedno w jedną, drugie w drugą, żeby różnica wyszła duża. Przeciętna e39 3.0d pali średnio 9-9,5/100, w tym samym nadwoziu 525 i 528 palą średnio 12noPb/100, lub 14lpg/100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > A instalację LPG i większy interwał przeglądów to gratis dają... Dzisiaj koszt założenia dobrej instalki zwraca się po kilku miesiącach, a kolega chce kupić auto na kilka lat. Jaki to interwał przeglądów chłonie mnóstwo pieniędzy? Filtry lpg raz w roku za 30 zł?, czy raz na 3 lata listwa wtryskowa za 200 zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Przy zasilaniu LPG? > Mało razy się słyszy o "pozapiekanych" wtryskach? Mało, zdecydowanie mało. Pracuję w warsztacie i wiem doskonale ile zostawia się za diesle, a ile za benzyniaki/lpg. To nie są tylko zasłyszane wśród znajomych i przeczytane w necie dane. Uwierz mi, że statystyczny diesel chłonie dużo więcej kasy od statystycznego benzyniaka bez turbo i innych "udziwnień". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Z nieczym nie przesadziłem. > Mam w swojej stajni dwa BMW o podobnych pojemnościach i tych samych mocach. > Po za tym ja nie wiem jak ty jeździsz skoro moje e39 przy trybie mieszanym (dojazd do do roboty do > warszawy), przy przelotowej autostradowej rzędu 160 - 180km/h nie chce spalić więcej jak > 7.5l/100km. Przy jeździe "przepisowej" spokojnie jestem w stanie zejść do 6 litrów. > 728i o podobnej pojemności i podobnym stylu jazdy potrafi wchłonąć 13 - 14l/100km, na spokojnie - > 11... 728i pali w trasie 13-14litrów??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.